Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*" *" *" *" *" EX-Haahut----VIIKKO 12*" *" *" *" *" *" *

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eipä muutosta eiliseen. Yhtenä kappaleena olen, eikä kunnon supistuksia juuri ole ollut. Valkovuodon joukossa on välillä paksumpaakin limaa (yök!), mutta onko se limatulppaa vai ei, onkin sitten toinen asia. Mulla on tuo valkovuoto ollut muutenkin aika reilua tässä raskaudessa, joten mene ja tiedä...

Ihan aluksi onnittelut MIUSUMAUSULLE poikavauvan johdosta! Toivottavasti käyt vielä kurkkaamassa tälle puolelle vauva-arjen alettuakin! Itse juuri mietin eilen sitä, että oletko jo saanut nyyttisi kotiin, kun laskettu aika ainakin meni ajat sitten. Onneksi Mellu jaksoi kaivella meille tuon tiedon!

MASUNASU: Mä olen nii-iin kateellinen, että pääsette sinne etelän lämpöön! Itse olimme vuosi sitten viimeksi reissussa, ja nyt esikoinen koko ajan kyselee, mennäänkö taas sinne Tupaihin (siis Dubaihin). Meille, kun tuli tuo asunnonosto ja tämä minun äitiyslomani aika lailla päällekäin, niin enpä uskalla pojalle paljon etelän reissuja nyt lupailla. Ehkä sitten joskus vuonna 2007... huoh! Mukavaa matkaa teille joka tapauksessa! Toivottavasti säät suosivat!

NERONJA: Hienoa, että sydänäänet kuuluivat nyt ihan ilman ongelmia. Se on joka neuvolakäynnillä aina suuri helpotus! Ja mukavaa myös, että nuo sokerirasitustestisikin näyttivät menneen hyvin. Itse en niistä mitään kyllä ymmärrä...

FEMMIKSELLE jaksamista pikku-ukkelin hoitoon!

ON: Tulin juuri neuvolasta kaupan kautta kotiin, ja nyt tuli ainakin siltä käynniltä hyviä uutisia. Verenpaineet olivat taas ihan normaalit mulle (120/80), eli viime viikolla olikin sitten vain jokin piikki paineissa... Mikä lie stressireaktio?! Neuvolantäti tunnusteli mahaa ja sanoi, että näppituntumalta hänestä vaikuttaa, että vauva olisi siinä 3kg paikkeilla, ehkä jopa hiukan yli. Jos mietin sitä, että polilla ultrasivat vauvan kooksi kolme viikkoa sitten 2,3 kg, niin eiköhän tuo noin 3kg voisi ollakin aika realistinen kokoarvio. Oliko se niin, että vauva kasvaa tässä viime metreillä noin 200-250 g viikossa tai jotain?

Ensi viikoksi vielä varattiin neuvola-aika. Saapa nähdä ehditäänkö sinnekin vielä, vai tuleeko nyytti ennen laskettua aikaa ulos. LA on siis 29.3. eli juuri samana päivä kuin mun seuraava neuvolakäyntikin olisi.

Jännityksellä jään tänne odottelemaan taas Meliken kuulumisia...

T: Wilkuna (rv 38+6)

Vierailija
22/93 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mallillaan ja ekan kerran kuulin ne ihanat Äänet =D Terkka taas varoitteli etukäteen,että koska se istukka on edessä,voi olla,ettei ihan heti kuuluu,mutta sieltä ne heti löytyi kun anturi vatsalle osui.Ei tullut edes tuskan hiki...Ja tyttösykettä veikkaili th ;) Mulla on kyllä niin täysin tyttö olokin,että ainakin tässä vaiheessa oon melkein varma,että tyttöä ootellaan.Mutta edelleen ihan sama,kunhan on vauva ja suurinpiirtein terve!Nyt mä oon taas entistäkin rakastuneempi siihen pikkuheppuliin <3

Sari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muilla ollut enää näillä viikoilla sellasta " menkat alkaa" oloa mahassa,ei varsinaista särkyä mutta sellasta jännää tunnetta?Mulla on lisäksi maha taas turvoksissa ihan kauttaaltaan.Oli pakko ottaa tuossa sellanen reilu tunti ihan maaten ja mahaa lepuutellen,niin se olo jotakuinkin meni ohi,tai lieveni ainakin paljon.

Viikot siis 15 tai alkuperäisen " laskelman" mukaan 14+1,jonka kyl luulen oikeesti olevan lähempänä totuutta.

Kiva jos löytyy tähänKIN jelppinkivä ennen huomista neuvolaa,jota pelkään nyt ihan sikana :(

F 15+0

ps.hirmuisen väsynyt olen ollut koko pv,oikeen sellanen voimaton olo,sairas..inhottavaa...ja sit toi mahan outo tunne päälle niin bravoo

Vierailija
24/93 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sartsu ja Femmis, kiitos kommenteistanne koskien sokeriarvojani. Kiva kuulla, että hyvät arvot ovat. Ei mulla ole tosiaan aiemmissakaan raskauksissa ollut ongelmia sokerin kanssa, mutta ihan vaan tuon BMI:n takia piti tuossa rasituksessa käydä.

Sartsu, onnittelut sydänäänten kuulumisesta! Millä perusteella th sanoi tyttösykkeeksi? Mulla ei oo koskaan sukupuolta veikattu sykkeen perusteella. Akuutissahan oli viimeks näistä eri sukupuoliveikkausjutuista ja kun asiaa oli tutkittu, niin oliko se niin päin, että poikien keskisyke on 135 ja tyttöjen 136. Eli paha mennä vetämään johtopäätöstä tuon väitteen mukaan ;-). Mulla ei kyllä ole sukupuolen suhteen mitään erikoista oloa. Ehkä mä en edes osais itelleni muodostaa poikaoloa, kun kolme viimeisintä ollut tyttöjä, mutta esikoispojan takia olis siis poika toiveissa. Mutta epäilen vaan, etten mä enää poikia osaa tehdä. Eli varsinaisesti mulla ei ole tyttöoloa, mutta vahva epäilys edellisten perusteella on tyttöön;-).

Femmis kyseli tuosta menkkaolosta. On mulla hetkellisesti ollut, siis siinä mielessä, että on tuntunut jotain kipua masussa. Heti kyllä aina säikähdän, jos tuntuu jotain väänteitä tms. Eikös sulla ollut kertomasi mukaan ummetusta? Voihan olla, että tuo mahan turvotus johtuu ihan vaan tuosta ummetuksesta. Mulla ainakin turvotti aina kamalasti, kun maha ei toiminut päiväkausiin. Sen jälkeenhän mulla alkoi mennä aina välillä kuralle ja samalla se kamala turvotuskin meni ohi. Onneksi sulla on se neuvola jo huomenna, niin ei tarvii sen pidempään odottaa. Toivotaan, että kaikki on edelleen mainiosti!!!

ON: Olin kaupungissa neljä tuntia. Ruokaostokset tein viimeisenä ja alkoi jo tuntua, että heikottaa. Olin niin väsynyt ja poikki. Ihana oli tulla kotiin. Syötiin ja sitten nukuin puolituntia. Ootan vaan, että pääsen kellistymään yöunille.

Pakko alkaa taas touhuta, niin pääsis tosiaan lopulta nukkumaan.

neronja rv16+2

Vierailija
25/93 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se uskomus ollut niin,että tytöllä olis nopeampi syke ja pojalla hitaampi,mutta jotenkin voimakkaampi?En mä ikinä oo oikein noihin uskomuksiin uskonut.Miehen sisko vaan aina kyselee kaikki oireet ja sykkeet ja mahan mallin yms ja tekee sit omat päätelmänsä ;) No,sykkeiden mukaan hän povasi meille viimeksi tyttöä,vaan poika tuli.Samoin maha on esikoista lukuunottamatta ollut aina ihan samalla muotilla valettu,on sit ollut tyttö tai poika.Koossa vaan on ollut eroja.Itse siis uskon,ettei sukupuolta varsinaisesti voi mistään päätellä.Mutta toi tyttösyke maininta vaan sopi nyt niin kivasti mun omaan oloon (joka on vielä väritetty lievällä toiveajattelulla;) )

Sari,väsynyt viisikko ja pieni muru 16+5

Vierailija
26/93 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin puolesta Katille hettiinsä isoja onnitteluja! Ja onhan täällä jännitysnäytelmääkin kuka mahtaa olla seuraava...:) On mielenkiintoista ja jännää näin vielä noviisina seurata tilanteen kehittymistä!:)

Itsellä on nyt jo (itselle) ruhtinaalliset viikot 8+1. Koskaan en näin pitkällä ole päässytkään, joten hieman jo alan uskoa tähän. Tosin kenellekään ei olla kerrottu (paitsi pari työkaveria tietää, koska ehdin töissä säikähtää verenvuotoa keskenmenona...). Annetaan nyt rauhassa ajan kulua, kammoan hössötystä ja vuolaita ihmettelyjä ja onnitteluja yms... Jospa ns. tavallista eloa vois viettää mahdollisimman pitkään.

Ekan neuvola olisi sitten ensi viikolla, raskausviikolla 9, tasan. Kamalan lässyttävän kuuloinen oli neuvolan täti puhelimessa, mutta koitetaan kestää. Aika hyvillä mielin olen menossa, vaikka nyt viikolla tulikin hieman tuhruvuotoa. Mutta gynepolilla lääkäri tästä varoittikin, koska hematooman tynkää ultrassa kerran näkyi. Luotan lääkärin sanaan. Ja polillekin saa kuulemma mennä, jos on tarve, mutta eipä tommoinen pienen pieni tuhru ole hätäännyttänyt, onneksi.

Muuten olo kohtalainen, paitsi en todellakaan kärsi aamupahoinvoinnista vaan ilta! Onko muilla kokemusta vastaavasta? Mulla onkin jo tullut kammo nukkumaan menemisestä, kun liki joka ilta tulee sellainen kalvava olo, eli että heti ei oikein tiedä mikä vaivaa. Semmoista levottomuuden ja pahan olon yhdistelmää. Ja aina kärvistelen siinä pitkän aikaa, ennen kuin tajuan, että tarvisi laittaa suuhun jotain. Voi ollakin, että olen aavistuksen laihtunut, kun ruoka ei maistu, mutta tämä ei tee konkurssia kroppaan.:)

Mites kaksonen? Olisi hauska kuulla mitä tuntemuksia sulla on? Liki samoissa viikoissa mennään!

Vielä vastaan Nipsu -79, että munhan tausta on kolme perättäistä keskenmenoa eikä yhtään onnistunutta raskautta. Molemmat, mut ja mies on tutkittu, mutta mitään vikaa ei ole löydetty. Kaksi keskenmenoa ovat alkaneet jo viikkoa (!) ennen kuukautisten alkua eli jo kp16 on alkanut vuoto, jota on kestänytkin viikkokausia. Näin ollen eka kerran en tiennytkään, että kyseessä oli keskenmeno, vaan hakeuduin lääkäriin kun " kuukautiset" eivät loppuneet... Nyt kuitenkin neljännen kerran raskaana ja jo viikoilla 8. Mulle oma gyne sanoi, että kroppa totuttelee raskauteen...? Tiedä pitääkö paikkansa, mutta ehkä mun tapauksessa puolitotuus.

Mutta nyt saunomaan, mies tuossa on lämmitellyt jo toista tuntia ulkosaunaa!

Hende

Vierailija
27/93 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat tällä kertaa sen 40 raskausviikkoa kasaan! Alku ainakin näyttää lupaavalta. Kyselit Kaksosen kuulumisia. Mikäli muistan oikein, niin Kaksonen on jo suunnistanut Espanjan aurinkoon (voi onnellista), joten useampia päiviä saadaan odotella ennen kuin Kaksosen uusimmat kuulumiset saadaan (jos en oo ajankohdasta erehtynyt ;-).

neronja

Vierailija
28/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilma on tosiaan kuin morsian, ja minä täällä kotona mietiskelen vielä, mitä tänään tekisin. Pitäisikö vielä puunailla kotia vai tekisinkö jotakin oikeasti mukavaa?! Ehkä lähden kuitenkin vähän kaupungille. Tuli hirveä halu ostaa jotakin kivaa luettavaa itselle... pari uutta pokkaria mahtuisi vielä hyllyyn ;-)

Viime viikonloppuna kävimme koko perheen voimin ostoksilla, ja olipa ankea tunne, kun huomasi, että kaupat pursuavat mitä ihanimpia kevätvaatteita. Eipä tällä massulla paljon tullut mieleen ryhtyä mitään ostelemaan tai edes sovittelemaan. Alkavat nämä vähäiset mammavaatteet jo tuntua loppuun käytetyiltä, mutta toivottavasti tätä vaihetta ei enää niin hirveän kauan kestä. Seuraavaksi sitten ihmetelläänkin, mitkä vaatteet sopivat synnytyksen jälkeen, kun mammavaatteet ovat jo aika telttamaisia, mutta tavalliset vaatteet liian pieniä...

Tässä sitä huomaa, miten pieniä ja mitättömiä asioita voi ryhtyä päässään pyörittelemään. Turhamaisuus alkaa päästä taas pintaan, kun kevät tulee. Ensimmäisen raskauden jälkeen palauduin heti entisiin mittoihini ja vielä laihduin oikein kunnolla imetysaikana. Nyt on tullut kiloja vähän enemmän ja tunne siitä, että tämä vatsanahka ei vain yksinkertaisesti VOI ENÄÄ KOSKAAN OLLA NORMAALI! Plääh! Mitä sillä on väliä... ?

Äh, tästä viestistä tulikin tällainen valitusvirsi...sorry!

Mutta hei, MELLU ei kirjoitellut eilen mitään! Jokohan siellä ollaan nyytti sylissä? Mulla ei ole mitään uutta raportoitavaa synnytyksen suhteen, paitsi että uusi raskausviikko on taas lähtenyt käyntiin. Mies tulee tänään vasta joskus yöllä kotiin, joten toivon tosiaan, että tämän päivän aikana ei mitään merkittävää tapahtuisikaan!

T: Wilkuna (rv 39 tasan)

Vierailija
29/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykkeistä: mäkin olen kuullut tuon " tyttösyke korkeampi, poikasyke matalampi" . Itse jopa uskoin siihen esikoista odottaessani, kun kätilö arveli sykkeen perusteella (oli aina yli 150) että tyttö olisi tulossa niinkuin sitten tulikin. Olin siis rvt 8-22 Englannissa, jossa kätilö vastaa terveydenhoitajaa ja hän esitti tuon mielipiteen. Muutoin olen kuullut monelta taholta ja vertaillut kavereidenkin kanssa, että eihän se pidä paikkaansa. Nyt syke on mitattu pari kertaa, toisella kerralla oli 150 ja toisella yli 160 (silloin Onni kyllä jumppasi hartaasti, kun potki doppleriakin).

Femmikselle menkkakivuista. Mulla tulee nopeasti ohimeneviä menkkatuntemuksia yleensä yöllä vessassakäynnin jälkeen. Liittyisköhän se jotenkin kohdun supistukseen ja toisaalta kohdun kasvuun? Lueskelin vähän aikaa sitten esikoisen odotuspäiväkirjaa, johon olen tehnyt melko tarkkoja merkintöjä ja siinä oli mainintoja menkkakivuista ainakin rv18 saakka. On siis varmasti normaalia!

Eipähän muuta tällä kertaa. Ai niin paitsi että siitä yahoosta: periaatteessa suljettu lista on mukavampi ajatus (olen mm. esikoisen aikaisella suljetulla yahoopalstalla ja nyt myös Elolintusissa), mutta ex-haahuissa sama periaate ei toimi: täällähän väki vaihtuu ja tulee aika ajoin uusia plussaneita, joten listaa ei oikein voi pitää suljettuna kuten jotain odottajien " kuukausilistaa" .

KK ja Onni rv18+1, joka muuten potkaisi eilen kaksi kertaa niin, että tunsin sen kättä vasten!

Vierailija
30/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ehtinyt eilen ilmottautumaan!! Uskon, ettei tämä vauva ennen maanantaita synny, joten sitten mennään katsomaan tilannetta taas Jorviin... Mitään tuntemuksia ei ole, lenkillä supistelee pari kertaa eikä edes kivuliaasti, mutta muuten ei sitten mitään!! Olin niin varma viime viikolla, että pian syntyy, mutta jos ei kohta ala syntyä, on sittenkin meille luvassa iso vauva... Laskin tuossa juuri, että jos samaa vauhtia kasvaa kun nyt ja jos eivät käynnistä ennen kun on 10 päivää yli, niin vauva vois painaa 4800g, eli KÄÄKS!! Siks olen niin kärsimätön tuon synnytyksen suhteen ja toivon kovasti käynnistystä, pelottaa tuo synnytys niin...

Nyt aion tosiaan käydä siivoamaan vielä ja kävästä lenkillä ajan kuluksi ja niinkuin WILKUNA, huomenna ja perjantaina teen sitten jotain kivaa!!

Mellu rv39+2

Vierailija
31/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mä taas norkoilen koneella...Jotenkin väsyttää ihan sikana,yö meni eikalailla pyrstölleen.Illalla väsytti kauheesti ja olinkin jo nukahtamassa kun isäntä alkoi höpöttää.No,ne unet sit kaikkos ja meni tosi kauan,ennen kuin uudestaan pääsi uneen.Ensin mahassa tuntui ihan selvää biletystä ;) mitä tietysti piti seurata.Se jopa kesti yllättävän kauan.Harmittaa vaan,kun se istukka vaimentaa niin paljon.Sit alkoi iho vaivata.Mulla näyttäis taas tää raskaus pahentavan ihon kuntoa.Ei auta rasvaus,ei mikään.Kutiaa ihan tautisesti :( Siihen sit yölläkin heräilin monta monta kertaa.Ja sit kun ei kutittanut,piti nousta pissalle.Ja nyt olis vaihteeks taas vähän flunssainen olokin.Tiedä häntä johtuuko huonosti nukutusta yöstä vai voisko taas olla tauti tuloillaan.Vastahan mä edellisestä toivuin.Nyt mä vaan odotan kesää niin ettei mitään rajaa!Olis niin ihanaa kun olis lämmin!

Tulipas taas omanapainen valitusvirsi...Sorry!

Sari,pikkuheppu 16+6 ja ne muut

Vierailija
32/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KK,eihän se ole ongelma että uusia tulee,koska listalla on mode joka pystyy hyväksyä liittymiset hetimmiten.Minä en näe tätä ainakaan ongelmana,mutta luultavasti kannatusta ei ollut kun kukaan muu ei ole kommentoinut.Jatkamme siis näin :)

femmis paniikkihöyryissä,neuvola klo11....

Vierailija
33/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femmiksen kuulumisia olen käynyt aina kurkkimassa, mutta ei vielä näy. Toivottavasti kaikki oli hyvin!!!

Mulla on nyt tällä hetkellä sellainen pitkästynyt olo, kun tuntuu, että päivät ja viikot menee nyt niin hitaasti. Onko muilla samaa tunnetta, että aika matelee?

Hyvät yöunet nukuin, mutta äsken piti taas päiväunet ottaa. Täytyy kai lähteä laittamaan perunat kiehumaan. Kohta iskee kauhee nälkä.

neronja rv16+3

Vierailija
34/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit tosta suljetusta listasta, että olisko kiinnostuneita, niin miten olis ihan vaan meidän kesken oma sähköpostirinki? Sinne vois sitten kirjoitella jo vauvan saaneenakin ja vois liittä valokuvia ja sun muuta... Meillä on maaliskuisilla sellainen ja oon tykänny kovasti!! Mitäs tuumitte? Tää siis oli vaan ehdotus...

Mites meni neuvolassa?

Mellu

Vierailija
35/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronjalle myös onnea hyvistä arvoista! Kiva juttu nyt jatkaa raskautta eteenpäin, kun on testattu nuo arvotkin :)

Mulla on tässä muutama välipäivä ollu, en ole ennätänyt käydä kirjoittelemassa kuulumisiani enkä edes lukemassa teidän juttuja. Melike ja Wilkuna yhä taitavat porskuttaa yhtenä kappaleena :) jännitys tiivistyy..

Mulla jäi muuten mietityttämään se minun rakenneultra, kun se lääkäri katsoi alakautta sen istukan. Se kun puhui niin tavattoman hiljaa ja vähän.. kait se varmisti ettei istukka ole liian alhaalla, kun se sitten sanoi, ett ihan ok.. mutta itselle jäi vähän epäselvä olo, oliko se liian alhaalla ja jos oli, mitä siitä seuraa.. Mutta olisi hän kai siitä erikseen maininnut. Kovasti se sitä mittaili ja tsoomaili..

Eilen töissä vatsa meni kerran hetkeksi aivan kivikovaksi. Olin liikuttamassa ylös lattialta yhtä lasta (en nostanut, mutta ohjasin ylös). Sen jälkeen se meni sellaiseksi kivikovaksi. No, otin rauhallisesti ja läksinkin pian sen jälkeen kotiin työvuoron päätyttyä. No, söin kotona ja lähdimme sitten miehen kanssa kauppaan, mutta minun piti lähteä kesken pois, kun oli taas kiristävä tunne masun seudulla ja autossa vielä kiristi uudemman kerran. Kaikki ovat tulleet tosi nopeasti ja menneetkin nopeasti ohi.

Soitin jo hädissäni heti äitipolillekin, kun ajattelin että mikä mulla on! No, sieltä rauuhoiteltiin, että noilta viikoilta voi alkaa supistelut tuntumaan. No, ei auttanut, vaikka ilta olikin ihan normaali, soitin vielä aamulla neuvolaan ja sielläkin rauhoiteltiin että normaalia on kun kohtu on kasvanut ulos (siis minne ulos??) ja nyt niitä voi alkaa tulla päivittäinkin... Onko teillä muilla ollut jo näin aikaisin tuollaisia kiristäviä tuntemuksia??? Nyt niitä ei ole ollut..

Viime viikolla tiukan lenkin päätteeksi sain kiristävän tuntemuksen masuun, mutta silloin kyllä täysin omaa hölmöyttä kun menin liian kovaa ja liian kauan. No.. pitää nyt seurailla tilannetta. Noiden kiristysten jälkeen vauva on kovasti alkanut möyrimään masussa ja potkiskelee, kait hänkin miettii, että mitä tapahtuu..

Menipä omanapaiseksi tämä kirjoittelu, höh. Mutta jotenkin pyyhkiytyi nyt kaikki asiat mielestä, mitä mun pitikään teille kommentoida. Anteeksi!!

Mutta heissan ensi kertaan! Lämmöllä wbm rv 21

Vierailija
36/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää vauvan netti ei auennut mulle moneen tuntiin,oliks muilla samaa ongelmaa?

Joo vein sitte ne sokerikäyrät sinne ja olihan siinä niitä " käryarvoja" 4 tai 4 joten lähete Tayssiin sit vaan.Terkka ei vissiin töihinpaluu-täpinöissään hoksannut että tää käynti oli pelkkä lapun tuonti,kun alkoi puuhailla ihan normi juttuja.No mikäs siinä.Kyllähän ne sykkeet kuulu taas,aika alhaalta ja tuolta sivusta kaivellen.Selvis sekin että mulla on istukka taas edessä!!! jota siis np-ultraaja ei sanonu,grrrr.Nyt ne sykkeet oli vaan 150-155 kun viimeksi 160-170...hmmm.Mistäpä mä tiedän nukkuiko toukka nyt vai miksi oli hitaampi syke,heti vaan laittaa ihmettelemään.Terkka vastas siihen siitä liikkuvuudesta juuri jotain,tiiä sit.

Paineet ja pisut on edelleen ok.painokin + - 0 2viikon takaiseen.ONNEKS!Kun tätä massaa on muutenkin :(

Mellu,sellaista sähköpostirinkiä tarkoitinkin lähinnä,silleenhän noi yahoon listat toimii että lähetetään tiettyyn osoitteeseen postit jotka kaikki saa,ja kuvia voi tallentaa sivuille jne.Millaista sä tarkoitit?Mua tosiaan kiinnostais sellanen kovasti.

Mulla vaan ne " menkkavaivat" jatkuu,jos teen jotain hommia kauan tai muuten oon kovasti liikkuvalla päällä,niin heti alkaa tuntumaan.Äsken helpotti kun istuin miltee tunnin paikallaan mahaa lepuuttelevassa asennossa.Kyllä tosiaan pitää mulla paineita päällä tää juttu ny.

Mut palaillaan.Söin ja sokrut nousi 5-7.2...ja se tuntuu nupissa sellasena väsähtämisenä ja vähän huippauksena.Inhaa.Ruoka oli kyllä niin kevyttä kun vaan keksin edes syödä :S

Femmis 15+1

Vierailija
37/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo harjoitussupparit on kyllä ihan normaali juttu. Harjoitussupparit on tosiaan sellaisia kivuttomia. Maha vaan kovettuu ja sitten se menee ohi. Luota vaan ammattilaisten sanaan, siis siihen mitä sulle sanottiin (olikos se) synnärillä ja neuvolassa. Tietysti jos niitä alkaa tulla tosi tiuhaan tai tuntuu kipua, niin kannattaa kysyä asiasta uudestaan tai ainakin rauhoittaa tahtia.

Sitten siitä istukasta. Onko sulle jossain vaiheessa tätä raskautta sanottu, että istukka olisi kohdunsuulla? Yleensä aina rauhoitellaan ja sanotaan, että jos istukan reuna on kohdunsuun päällä, niin se siirtyy siitä kyllä pois, kun kohtu kasvaa. Jos istukka on niin paljon kohdunsuun päällä, ettei se siitä siirry pois, niin sitten taisi olla niin, että tehdään keisarileikkaus. Itsellä ei ole tuosta kyllä kokemusta, mutta ehkäpä täällä joukossamme on joku, jolla on ihan varmaa tietoa. Tosin sulla ei kyllä varmaankaan ole ollenkaan tällaisesta kysymys ;-).

Mulla meni muuten tosi pitkä aika, etten päässyt tänne palstalle. Ilmoitti vaan, että järjestelmässä tapahtui virhe. Senköhän takia Femmiksenkään kuulumisia ei ole vielä tullut...

Iltapäivällä tuntui muuten tosi ikävää vihlomista oikealla alamahalla. Se oli sellaista, että sekunnin vihlaisu, sekunti taukoa, taas vihlaisu ja taas taukoa. Kahteen otteeseen noita tuli ja kestikin jonkun aikaa, mutta nyt ei onneksi ole muutamaan tuntiin niitä ollut. Pisti kyllä heti miettimään, että mitäs tämä on. Ehkä oli kohdun venymisestä johtuvaa. Mutta kaikki tuollainen kyllä säikäyttää.

Mitäs joannalle, petjulle, miikukolle, maukulle ym. ym. kuuluu?

neronja rv16+3

Vierailija
38/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinpä arvasin syyn, miksei sinun kuulumisiasi alkanut tulla ;-). Mulla oli tosiaan aivan sama juttu.

Hienoa, että syke löytyi. Noista lukemista ei kyllä minun mielestä kannata olla huolissaan. Mullahan terkka ma:na kuunteli sydänääniä aika pitkään ja silloin kun vauva oli rauhallisesti, niin laite kuulema näytti 157 ja kun vauveli alkoi kovasti liikkua niin syke oli 170. Eli noin helposti se vaihtelee.

Ei kai mullakaan tuota yahoo-ryhmää vastaan ole mitään. Mutta toisaalta olen kyllä viihtynyt täällä vauva-palstallakin ihan hyvin. Itse en kyllä pysty edes mitään kuvia laittamaan yahooseen, kun ei oo digikameraa eikä myöskään skanneria. Mutta seurailenpa sivusta, millaisia suunnitelmia te muut teette asian suhteen ;-).

Taas meinaa vähän vihloa tuonne alamahaan oikealle. Ärsyttävää.

neronja

Vierailija
39/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun ensikertalaisena näitä tuntemuksia kokee ja sellaisen alun jännitysnäytelmän jälkeen.. niin huh. Alkaa oikeasti panikoimaan, vaikka tietääkin maalaissjärjen käytön olevan sallittua. Pitää nyt seurailla ja ottaa rennommin. Tuosta istukka asiasta, ei se lääkäri tosiaan mitään sanonut, pyysi vain housut heittämään : ) . Itse ajattelin, että johtuisiko siitä, että katsoi tarkemmin istukan paikan. Sitten se aikansa tutki ja sanoi että ihan ok, ja jotain, että yli kaksi senttiä jostakin ylempänä ja sen sen kokoinen, mutta jäin käsitykseen, että alhaalla on. Mutta kun oli sellainen outo lääkäri muutenkin ja jännittävä tilanne, jäi sitten itse varmistamatta ja kysymättä lisää. Olen siis aika noviisi näissä raskausasioissa.. tulee aina kotona mieleen. Mutta olisihan lääkärin pitänyt sanoa, jos jotakin olisi ollut siihen liittyvää lisätarkkailemisen aihetta. Päällimmäisenä olin iloinen, kun kaikki oli lääkärin mielestä ok.

Töissä joudun aika paljon olemaan jaloillani ja ajattelinkin hankkia tukisukat. Ja aina mahdollisuuksien mukaan tietysti pyrin istumaan. No, ostinhan minä kuopiossa käydessäni yhdet tukisukat (jotka muuten maksoi paljon..) mutta ne jäi sinne yhteen ravintolaan, kun kävimme syömässä (raskausdementia). No, eipä niitä siellä oltukaan sen jälkeen nähty. Joku kulkee laadukkaat tukisukat jalassaan.. ja se en ole minä :/ no, itse ne sinne unohdin kun kiireessä läksin wc:ssä käymään ja mulla oli laukku mukana vaan ei sitä ostospussia..se jäi penkille.. Soitin perään, mutta joku oli ilmeisesti ottanut parempaan talteen.

Joo, aikas jännää tuo meliken odotuksen loppu..mutta usko, että kaikki menee hyvin!!!

T. wbm

Vierailija
40/93 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia vaan neronjalle kysymästä :) Lähdin sunnuntai-illalla kesälomareissulle tuonne pohjoiseen päin ja tänään kotiuduin. Koneella en tosiaan ole käynyt muutamaan päivään ja täällähän oli tapahtunutkin ilmeisesti jotakin :) Katille onnittelut vauvasta!

Femmikselle sydänäänistä. Mulla on sellanen tunne, että tällä meikäläisen vauvalla on jotenkin hidastuneet lyönnit matkan varrella (neuvolakortissa ei mitään lukuja näy). Ne on liikkuneet tuossa 120-160+ välillä, enkä ole osannut ajatella, että se olisi jotenkin kummallista... Ilmeisesti siellä sinunkin massussas hyvin voidaan :)

Wbm: mulla alkoi nuo supparit tuntua samaan aikaan kuin liikkeetkin, eli joskus 18. viikolla. Niitä oli aika tiuhaankin siinä ja huolestuin, josko avaavat tai pehmentävät paikkoja, vatsa saattoi olla kovana useita minuuttejakin. Mitään muutoksia ei kuitenkaan aiheuttaneet kohdunkaulassa tai suulla. Huomasin muuten, että pitemmillä automatkoilla supisteli paljon. Nyt ei viikkokausiin oo tuntunu ainuttakaan supparia!

Ihanaa, että se teidän vauveli antaa kuunnella sitä sydämenjumpsutustaan :) Hyvin menee ja viikkoja kasassa jo liuta! Mulla oli 20 viikon molemmin puolin liikkeet kadoksissa aina välillä ja niin kai monella muullakin. Sitten ne taas jostakin ilmaantuu takaisin.

Mellulle ja wilkunalle tsemppejä! Pian syntyy haahuvauvoja lisää :)

Pari sanaa omasta napsukasta: ei ihmeempiä, liikkuu ahkeraan ja edelleen steppaa mun pissirakkoni päällä...Voi kun se kääntyis sitten ajoissa! Vatsa alkaa olla jo sen kokoinen, että sukkien ja kenkien laitto vaatii pientä ähkintää. Muuten aika ok olo, perjantaina neuvolaan. Nyt tuntuu, että oon lihonut vähän muualtakin kuin keskivartalosta... :/ Ja sellasen synnin tein tänään, että menin ostamaan maksamakkaraa kun oli ihan pakko saada sitä.

Mutta siinä enimmät. Hyviä vointeja kaikille!

Mauku 30+5