Oletko ollut kampaajasi kanssa eri mieltä siitä, mitä hiuksillesi tehdään? Malliin, väriin tms liittyen
Mulla on ollut sama hiusmalli jo pari vuotta, olen vihdoin oman tyylini löytänyt ja siihen tyytyväinen. Kampaaja haluaisi leikata minulle ihan erilaiset hiukset, eri tyylejä kokeillen kuten joskus teinkin. Nyt en enää halua, ja häntä "ärsyttää" 😄 Olen myös hyvin tarkka nykyisistä hiuksistani, en suostu pieniinkään muutoksiin, vaikka hän usein niitä ehdottaa. Hyvässä hengessä tottakai aina.
Aiempien kampaajien kohdalla oli aina se ongelma että vaikka nimenomaan sanoin että haluan kitaroiden tulevan esiin ja hiusten olevan "sekaisin", niin he viimeistelivät hiukset vetämällä ne föönin kanssa täysin suoraksi 😂
Kommentit (22)
Joskus 10 vuotta sitten eräs kampaaja ei suostunut tekemään vaaleita palkkiraitoja. Sanoi tiukasti, että ne on vanhanaikaisia. Tehtiin sitten ohuita huppuraitoja. Olisi pitänyt tiukasti sanoa, että minä maksan, sinä teet.
Leikkautin tosi pitkät hyväkuntoiset hiukset aivan lyhyiksi. Ei tykännyt mutta leikkasi.
Kampaajan mielestä olisi naisellisempaa kun hiukseni leikattaisiin eri tavalla. Mutta kun en siitä pidä niin ne leikataan kuten minä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 10 vuotta sitten eräs kampaaja ei suostunut tekemään vaaleita palkkiraitoja. Sanoi tiukasti, että ne on vanhanaikaisia. Tehtiin sitten ohuita huppuraitoja. Olisi pitänyt tiukasti sanoa, että minä maksan, sinä teet.
No, oikeassahan tuo oli. Toki, jos halusit sellaiset, olisi ne pitänyt tehdä.
Aikoinaan kun mulla oli superpitkä tukka jota aina kehuttiin, kampaaja oli sitä mieltä että mun pitäisi leikata lyhyt polkka..
Moni kampaaja on myös sanonut ettei halua värjäämään mulle hyvin vaaleaa tukkaa, nykyään värjään sen itse.
Tuntuu että kampaajat haluaa nimenomaan leikata. Pitkät hiukset on heille tylsät?
Nuorempana kun oli lyhyet hiukset ja pyysin leikkaamaan oikein lyhyeksi "poikatukaksi" ja vielä erikseen pyysin että ota enemmän pois kun näin että oli leikkaamassa liian vähän, niin hän oli että "ei ei, jätetään enemmän niin on naisellisempi", jota en nimenomaan halunnut.
Nykyään kun on pitkät hiukset ja otsis, niin monet kampaajat näyttää päättävän itse minkä mallisen otsiksen mulle leikkaavat, mutta itse haluan ne tiettyyn tyyliin, tiedän ettei se ehkä ole se kasvojani imartelevin, mutta ihan sama, haluan siihen tyyliin joka tapauksessa. Jos huomaan että kampaaja ei kauheasti kysele tai kuuntele mitä haluan, eikä hänellä ole ymmärrystä haluamastani mallista, niin antaa olla, en ala neuvomaan ja jankkaamaan, nipsaskoot vaan vähän pois ja itse leikkaan kotona lisää. Parhaiten ne ymmärtää mitä haluan, joilla itselläänkin on persoonallisempi leikkaus tai värjäys. He tajuavat asiakkaan henkilökohtaisen tyylin päälle, tosin kuin iso osa, jotka seuraavat oppikirjaa "tällaiselle kasvonmallille sopii tällainen leikkaus", "tällaiselle ihon sävylle sopii tällainen hiussävy" jne.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän kampaajallakin olla joku tae työstään. Ei saa levitä, että tuo tuolla tekee palkkiraitoja (kammottavat!), sehän tuhoaa kampaajan maineen.
Eiköhän kaikille löydy se yksi kerta kun kampaaja oli niin paska että joutui kampaamosta lähdettyä menemään heti toiseen korjaamaan tilanteen.
Yleisin mistä on erimielisyyksiä on väri. Mulla on vihreät silmät, joten kampaajat aina ajattelee, että ai, punainen tukka olisi ihana, tai edes oikein kullansävyinen. Mutta mun silmätkin on kylmät harmaan/khakinvihreät, ihonsävy on hyvin viileä, oma tukanväri tuhkainen maantie. Lämmin keinoväri tukassa tekee mut suorastaan sairaan näköiseksi. Viimeksi laitoin vähän tummempaa, ja oli siinä työ suostutella kampaaja laittamaan oikeasti tuhkanvärinen sävy. Eikö tämmöistä kivaa kultaa, tai vaikka lämmintä mahonkia? En minä kyllä sulle laittaisi noin harmaata... Lopulta suostui, kun sanoin että saa vähän sekoittaa kylmää liilaa sävyä siihen tuhkaan :D
Meillä ei ollut minkäänlaista yhteisymmärrystä tuli mikä tuli kun 30 euroa maksoi. Yleensä ei pukenut minua se kampaus. Nykyään annan kasvaa enkä käy ollenkaan kampaajalla ja paljon tyytyväisempi olen. Kiharaa joskus kaipaisin mutta ei uskalla kyllä mennä lähellekään kampaamoja.
Olen. Ehdotin kampaajalle että vaalentaa hiukset kokonaan, ei enää vain raidoita. En ikinä, oli vastaus. Olen käynyt samalla kampaajalla 30 vuotta.
Halusin viileänvaaleat hiukset, mutta eräs kampaaja käsitti sen harmaaksi ja huusi, ettei minulle sovi harmaa. Lopputulos oli sitten ihanan keltainen.
Mun vakikampaaja jolla olen käynyt jo 10 vuotta on ihana ihminen, ja hyvä leikkaamaan tukan, mutta se loppumuotoilu. Aina pyydän, että haluaisin sileän eikä kovin pöyheän tukan mun polkkatukasta. Mutta aina se intoutuu föönaamaan sitä isolla rullaharjalla niin että lopputulos on luokkaa 60-luvun peruukki. Joskus olen käynyt kauppakeskuksen vessassa vähän kastelemassa ja litistämässä sitä tukkaa ennen kuin olen mennyt vaikka kauppaan asioille, kun on niin vanhanaikaisen näköinen se pallotukka. Eikä imartele mun pallonaamaa.
Mulla on ollut hyvä kampaamokohtaamisia vuosikymmenten aikana. Teinistä lähtien on ollut kavereita parturikampaajina. Sitten äityyden myötä iski luomuhörhöys ja kasvatin kaikki värit ja mallit pois. Hiukset olivat peppuun saakka ja kävin tasottelemassa lähinnä pari kertaa vuodessa. n 15 vuotta nautin pitkistä paksuista ja hyvinvoivista hiuksista. Moninaisista kampauksista.
Sitten tuli nivelongelmat, reuma. :( En enää saanut pidettyä niin pitkää tukkaa hyvänä. Eli harjaaminen oli paikoitellen vaikeeta ja peseminenkin. Alkoi takkuuntumaan ja oli epäsiistin näköinen.
Halusin lyhyen tukan. Semmoisen napakan polkan. Kampaaja empi, mutta teki hyvää duunia kuitenkin. Ihan leukalinjaa myöten leikkas. En mä tätä saa itse föönattua, mutta tytär toisinaan sitten vetäsee tukan minttiin ja lähden kylille pärtsäilemään.
Nuorempana olin blondi ja nythän olen luonnostani tummentunut älyttömästi. Tää on semmoinen tummahkon ruskea. Olen ihan tyytyväinen väriin, ei harmaita! Että jos olisi pakko jotain, niin ehkä vähän suklaammaksi sitä värjäisin. Mutta mennään luomuna vielä, kun väriä piisaa.
Viimeksi päädyin absurdiin riitaan kampaajan kanssa. Itsekin 50-60 v:ltä vaikuttanut kampaaja (nainen) ei tykännyt siitä, että en ottaisi kokoväriä harmaiden peittämiseksi, vaan vaaleita raitoja niin että harmaat sekoittuu nätisti muuhun tukkaan. Alkoi puhua siitä, miten se sitten vanhentaa minua, ja työelämässäkin harmaa tukka on aika stigmatisoiva. Ja kun mun naama on vielä kuulemma niin hyvän näköinen, niin menisin paljon nuoremmasta, jos vaan värjäisin harmaat peittoon. Selitin, etten viitsi 4-6 viikon välein värjäyskierrettä, joten siksi tuollainen harmaiden blendaus olisi kiva. Piti puheen siitä, miten vielä mun iässä (olen 50) ei kannata antaa ulkonäkönsä kanssa periksi ja ryhtyä vanhaksi. Ilmeisesti omia ikätraumojaan siinä käsitteli, hänellä kun oli platinablondi tukka ja paljon meikkiä. Minä sanoin, että ei mulle tässä iässä enää sillä ulkonäöllä niin kauheasti ole väliä, muuta kuin että haluan siistiltä ja asialliselta näyttää töissä. Mutta ei haittaa jos näytän vanhalta. Pyöritteli päätään ja ihmetteli. Sentään laittoi sitten ne mun haluamat raidat :D
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikille löydy se yksi kerta kun kampaaja oli niin paska että joutui kampaamosta lähdettyä menemään heti toiseen korjaamaan tilanteen.
En tiedä ketään, joka olisi joutunut noin tekemään... Enkä ole itsekään, päinvastoin jos kampaajalla alkaa näyttää siltä että nyt ei mene hyvin, niin sanon asiasta heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, oikeassahan tuo oli. Toki, jos halusit sellaiset, olisi ne pitänyt tehdä.
Eihän ne muotia olleet, mutta aina noita raitoja on ihmisillä näkynyt. En ole vielä tähän päivään mennessä muodin mukana kulkenut.
Olin erimieltä, leikkasi liian lyhyeksi mutta sain kuukaudeksi peruukin käyttöön ilmaiseksi.