Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta - tietääkö kukaan?

Vierailija
28.02.2017 |

Olen ajatellut kysyä TE-toimistosta mahdollisuutta osallistua kuntouttavaan työtoimintaan. Taustalla on siis pitkä sairasloma (mt-syistä) ja nyt tahtoisin edes yrittää jotain uutta.
Voinko kuitenkin itse päättää kuinka usein ja kuinka pitkiä aikoja osallistun kuntouttavaan työtoimintaan? Sen tiedän, että vähintään yhtenä päivänä viikossa ja väh. 4h/pvä. Mitä jos sieltä sitten patistetaan olemaan toiminnassa enemmän kuin mitä itse koen jaksavani? Voidaanko tuossa mennä toimintaan osallistuvan ehdoilla? Haluaisin jotain toimintaa päiviin, työhön en koe kykeneväni mutta tuo kuntouttava työtoiminta voisi olla yksi keino päästä vähän eteenpäin elämässä. Onko kellään täällä kokemuksia asiasta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mitä toimiston johtaja on linjannut hänen toimistossaan tehtäväksi.

Esim. Turun toimistossa ei alle 6 tunnin päiviä tunneta. Ja 5 päivää viinossa tietysti. Johtajan määräys. Tavan virkailija ei voi sitä muuttaa.

Vierailija
2/10 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei patisteta, työkkärin työntekijä on paikalla kun sopimus tehdään, tunteja ja päiviä lisätään vain sinun luvallasi.

Jos et koe kykeneväsi enempään kuin 1pvä viikossa ja 4h päivässä, niin sillä mennään.

Itse olin pitkän sairausloman (fyysinen sairaus) jälkeen kutyssa ja aloitettiin just 1pvä ja nostettiin sitä mukaa kun join kykeneväni pidempiin päiviin ja pidempään viikkoon. Nyt oikeasti samassa työssä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mitä toimiston johtaja on linjannut hänen toimistossaan tehtäväksi.

Esim. Turun toimistossa ei alle 6 tunnin päiviä tunneta. Ja 5 päivää viinossa tietysti. Johtajan määräys. Tavan virkailija ei voi sitä muuttaa.

Sekoitat nyt ilmeisesti työkokeiluun? Se on eri asia kuin kuntouttava työtoiminta. Kuntouttavassa työtoiminnassa voi olla viikossa max. 4 päivää, se on ihan laissa määrätty näin eli ei ole kenenkään yksittäisen henkilön päätettävissä.

Vierailija
4/10 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei patisteta, työkkärin työntekijä on paikalla kun sopimus tehdään, tunteja ja päiviä lisätään vain sinun luvallasi.

Jos et koe kykeneväsi enempään kuin 1pvä viikossa ja 4h päivässä, niin sillä mennään.

Itse olin pitkän sairausloman (fyysinen sairaus) jälkeen kutyssa ja aloitettiin just 1pvä ja nostettiin sitä mukaa kun join kykeneväni pidempiin päiviin ja pidempään viikkoon. Nyt oikeasti samassa työssä 😊

Kiitos vastauksesta! Minkäpituisia sopimuksia teit? Mitä jos kuntouttavan työtoiminnan haluaa lopettaa kun jakso on päättynyt (eli ei siis halua uusia sopimusta). Tuleekohan siitä jotain sanktiota/karenssi tmv.?

Vierailija
5/10 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Minkäpituisia sopimuksia teit? Mitä jos kuntouttavan työtoiminnan haluaa lopettaa kun jakso on päättynyt (eli ei siis halua uusia sopimusta). Tuleekohan siitä jotain sanktiota/karenssi tmv.?

Ainakin silloin kun minä olin, niin oli 3kk jaksoina jonka jälkeen sai päättää halusikio ottaa uuden jakson vai lopettaa. Sitten jos kokee, ettei jaksa edes sitä kolmea kuukautta niin sairaslomalla varmistaa ettei tule karenssia. Varmista kuitenkin vielä jostain päivitetyt tiedot, sillä omani ovat viisi vuotta vanhaa tietoa enkä tiedä onko jotain pykäliä muutettu.

Vierailija
6/10 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten oletteko kuntouttavassa työtoiminnassa olleet merkanneet työtoiminnan ansioluetteloon? Mietin vain kuin pitkä katko työhistoriassa näyttää varmaan pahalta työnantajien silmissä (tai näin ainakin otaksun...) Haluaisin ilmaista, että olen tehnyt edes jotakin, mutta leimaako tuollainen työtoiminta jotenkin teidän mielestä? Miten olisi järkevintä toimia?

Vierailija
7/10 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaihteli 1kk -3kk välillä, alussa 1kk kerrallaan että on helpompi muuttaa päivien määriä ja pituuksia.

Minulla tosiaan loppui kuty siihen kun kuty-paikka muutettiin ihan oikeaksi työsopimukseksi. Ei sanktioita mutten tosiaan tiedä miten käy jos vain haluaa olla jatkamatta. Luulisin että työkkäri neuvottelee kanssasi aiheesta "mitä nyt?". Ja jos kieltäydyt kaikesta, kai silloin karenssi.

Vierailija
8/10 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä aihetta. Millaisissa paikoissa voi olla kuntouttavassa työtoiminnassa? Minulla on sellainen mielikuva, että nuo paikat on vähän jotain kehitysvammaisten pajojen kaltaisia (älkää loukkaantuko, tarkoitan tällä nyt sitä että niissä tehtäisiin jotain käsitöitä/näpertelyä). Voiko kuntouttavaan mennä ns. ihan oikeaan työpaikkaan ja saako sen itse päättää? Millaisissa paikoissa olette olleet kuntouttavassa? Minua oltaisiin laittamassa kuntouttavaan työtoimintaan pitkittyneen työttömyyden takia.

Vierailija
9/10 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia?

Vierailija
10/10 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme