Onko sopivaa jättää 13 vuotiasta yöksi yksin kotiin?
Eli 13 vuotias tyttäreni haluaisi jäädä yksin kotiin. Äitini asuu tässä muutaman km päässä. On ennenkin ollut yksin päiväseltään, muttei koskaan yötä. Antaisinko jäädä yötä? Antaisitko sinä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Molen ymmärtänyt, että lain mukaan alle 16v ei saa jättää yöksi yksin. Korjannee se joka tietää paremmin.
Mikähän laki se mahtaa olla? Odotan pikemminkin, että sinä etsit sen lainkohdan, joka asettaa tuon 16 vuoden ikärajan.
Olin ekan kerran yksin yön kotona, kun olin 11. Ihan hengissä selvisin, pelasin koneella ja menin aikaisin nukkumaan.
Tottakai voi jättää. Itsekin olin yön yksin kotona ekan kerran kun olin 12
Muutama päivä sitten toisessa ketjussa äiti kyseli, että miten suhtautua, kun 13-vuotias harrastaa seksiä tyttöystävänsä kanssa. Siellä av-mammat neuvoivat hankkimaan lapselle kortsuja ja kehoittivat kertomaan lapselle, että nauttisi seksistä täysillä, rakasteleminen on kaunein asia maailmassa. Ja nyt mammat sanoo, että 13-vuotiaan perusturvallisuus järkkyy, jos jätetään yksin yöksi kotiin. Mun neuvo on, että pyytää sen tyttö-/poikaystävän yöseuraksi, kun vanhemmat jättää yksin kotiin.
Riippuu lapsesta niin kovasti.
Meidän 13v kummityttö soitti äskettäin hädissään klo 23.30, että äiti on jonkun miehen luona, hän on yksin kotona, ja alkoi pelottaa. Haettiin tyttö meille, äitinsä ei edes vastannut puhelimeen ennen kuin vasta aamulla. Tässäkin tapauksessa lapsi oli etukäteen vakuuttanut kyllä pärjäävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Molen ymmärtänyt, että lain mukaan alle 16v ei saa jättää yöksi yksin. Korjannee se joka tietää paremmin.
Ja höpö, höpö. Meidän tyttö muutti peruskolun jälkeen toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja yksin asumaan ja ikää oli 15v. Mistä te olette keksineet, että,jossain laissa on sanottu, minkä ikäinen voi oll yksin kotona?
Vierailija kirjoitti:
No minä korjaan, ei pidä paikkaansa.