Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä kirja sinulla on kesken?

Vierailija
26.02.2017 |

The Iron Trial : Holly Black & Cassandra Clare

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkekaappi. Kirjailijan nimeä en nyt muista. Liikutaan Hollannissa n. 1600- luvulla. Kesken siksi, kun en ole kotosalla.

Oletko tykännyt kirjasta? Ainakin Otavan esittelyn perusteella vaikuttaa hyvältä. Kirjailijan nimi on Jessie Burton. 

Vierailija
62/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakiiri joka juuttui IKEA-kaappiin. Alun perusteella on kyllä aika hulvatonta kerrontaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siri Hustvedt Elää Ajatella Katsoa. Just aloitin, vielä ei osaa sanoa onko hyvä. Muista kys. kirjailijan kirjoista olen pitänyt.

Toinen jota luen on Michael Cunningham Villijoutsenet ja Muita kertomuksia. Kertoi vanhoja satuja tähän aikaan sovellettuina, mainio!  Tykkäsin myös saman kirjailijan Tunnit- kirjasta.

Vierailija
64/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kamalan monta kirjaa kesken mutta vieressäni tuossa on auki Jean M. Untinen-Auelin Tasangon vaeltajat. Olen lukenut tämän sarjan ensin sen alkuperäisen version läpi ja nyt tämän "nykyaikaistetun". Oikeasti, suosittelen todella tätä uudistettua versiota! Eihän tuo vanha versio ole edes kunnon suomea :D Kuka lie aikanaan perseillyt nämä käännökset, hävetköön.

Loppuun sain juuri Jaana Kapari-Jatan Pollomuhku ja Posityyhtysen, suosittelen HP-faneille ymmärrettävistä syistä.

Vierailija
65/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen King: Mersumies.

Vierailija
66/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miika Nousiaisen Metsäjätti. On hyvä.

Vierailija
67/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evie Wyld: Kaikki laulavat linnut (All the Birds, Singing)

Vierailija
68/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stephen King: Mersumies.

Täälläkin.

Vierailija
69/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hömppää täälläkin. Sophie Kinsellan Himoshoppaaja tähtien tiellä. Ei mitään uutta mutta hauska. Joskus kyllä ärsyttää kun Becky ei koskaan opi, vaan aikuinen nainen aina söhlää ihmeellisesti.

Oisko vähän tylsää jorinaa, jos kaikki meniskin putkeen?

Vierailija
70/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alastalon saleissa- pitkäveteinen

Tarkoitat varmaan Alastalon salissa?

Vierailija
71/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siri Hustvedt Elää Ajatella Katsoa. Just aloitin, vielä ei osaa sanoa onko hyvä. Muista kys. kirjailijan kirjoista olen pitänyt.

Toinen jota luen on Michael Cunningham Villijoutsenet ja Muita kertomuksia. Kertoi vanhoja satuja tähän aikaan sovellettuina, mainio!  Tykkäsin myös saman kirjailijan Tunnit- kirjasta.

Hustvedtin Kaikki mitä rakastin romaani on jäänyt mieleen. Suosittelen.

Vierailija
72/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentit!

Vierailija
73/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Iron Trial : Holly Black & Cassandra Clare

Johanna Sinisalo: Enkelten verta. Olen lukenut nyt viitisenkymmentä sivua. Ihan hyvältä vaikuttaa, vaikka tuntuu lähtevän hitaammin liikkeelle kuin ko. kirjailijan muut teokset. Tykkään Sinisalon suorasta tyylistä ja kerrontatavasta. Eilen sain loppuun Carlos Ruiz Zafonin Taivasten vangin. Jäi jotenkin enemmän ilmaan kuin edeltäjänsä. Sarjan kirjoista pidin eniten Tuulen varjosta.

Vierailija
74/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kytömäen Kultarinta. Ihan loputonta jorinaa,metsien kuvaamista, epäuskottava "rakkaustarina" tai jotain, en tiedä vielä.Olen jossain sivulla alle 200. Sivuja yli 600. En taida saada luettua. Huokaus.

Lohdullista kuulla, että jollakin muulla on kirjasta samanlaiset fiilikset. Itse pääsin sivulle 190, ja kun olin siinä vaiheessa lukenut sivussa jo kaksi muuta kirjaa "välipalana" saadakseni jotain sellaista luettavaa, joka ei vain polje paikallaan, annoin periksi. Tästä on nyt kohta kaksi vuotta, ja voi olla että kirja jää lopullisesti kesken. Tahti oli aivan liian verkkainen minun makuuni, ja harmitti, sillä odotin kaikkien kehujen ja ylistysten jälkeen nautinnollista, lumoavaa lukuelämystä.

Luontoihmisenä ajattelin, että tämä on just mulle. Mutta kannattaa näköjään painua sinne luontoon ihan itse, eikä lukea pelkkiä loputtomia kuvauksia siitä. Harmittaa, koska ostin kerrankin romaanin (tosin pokkarin) oikein kaupasta. Yleensä varailen ja lainaan kirjastosta tai poimin kirpparilta eurolla tai parilla mukaan.

Vierailija
75/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri lopetin Moyesin Parillisia ja parittomia. Seuraavana yöpöydällä on Halki puolen maailman

Vierailija
76/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Pihkalan Osasto 10

Vierailija
77/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elena Ferranten Loistava ystäväni ja Uusi testamentti. Sekä Tyttö joka nielaisi Eiffel-tornin kokoisen pilven. Loistava ystäväni on kovin italialainen, 50-lukuinen ja psykologinen tyttöjen välisessä ystävyydessään. Uusi testamentti on autossa kuunneltavana, kun halusin saada selville, mitä siinä oikein puhutaan. Alku Jeesuksen elämästä vielä menetteli kertauksena, mutta sitten aika hämärää juttua, apostolien teot kun toisen käden tietoa. Kirjeitä toisille uskonveljille, melko puuduttavaa settiä. Eiffel-torni -kirja vaikuttaa aika kreisiltä ja humoristiselta, tulee  ehkä olemaan makuuni.

Edellisistä kommenteista Hiiriä ja ihmisiä yksi parhaista lukemistani. Monet muutkin Steinbeckit (Eedenistä itään, Tyytymättömyyden talvi, Vihan hedelmät). Sopivat oikeuden- ja omaantuntooni. Suosittelen!

Vierailija
78/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentit!

En ole se, joka on nyt lukemassa Evie Wyldin Kaikki laulavat linnut -kirjaa, mutta olen lukenut sen aiemmin, ja se on suorastaan hyytävän hyvä! Lisäksi se on hyvin yllätyksellinen, mutta kauheasti siitä ei voi kertoa paljastamatta liikaa. Upea, vaikuttava lukuelämys.

Vierailija
79/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan lue Karl Ove knausgaardia? Itse aloitin juuri Taisteluni-sarjan ensimmäistä kirjaa ja oon kyllä viehättynyt. Mun mielestä kerronta on juuri sellaista, että on helppo nähdä kirjoitettu ihan elävänä. Jotenkin mielenkiintoista. Aion lukea muutkin osat.

Vierailija
80/81 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eeva Tenhunen: Kuolema savolaisen tapaan