Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehen käytöksestä?

Vierailija
26.02.2017 |

Minulla on 14- vuotias poika, ja seurustelen uuden miehen kanssa. Mies on mukava ja hemmottelee minua, mutta on sanonut ettei halua isäpuoleksi. Käyttäytyy kuitenkin ihan asiallisesti pojallekin.
Oltiin sitten eka lomamatkalla yhdessä yhden tuttavapariskunnan kanssa. Viikko meni kivasti, teini oli aika paljon netissä ja altaalla kuten kuvaan kuuluu. Oltiin miehen kanssa kaksinkin välillä, kun voi teinin jättää hotellille tuttavaperheen kanssa. Minulla oli miehen kanssa huone joten seksiäkin oli ja kahdenkeskistä aikaa.
Jonain vika päivänä käveltiin kaikki kaupungilla. Teini oli poikkeuksellisen puheliaalla tuulella, joten kävelikin hänen kanssa enkä miehen. Teinipoikani halusi kanssani johonkin kauppaan, että ostetaan minulle joku tuliainen, ja meillä oli hauskaa hetken kahden. Palasimme sitten porukkaan, mutta tämän jälkeen olin loppuretken miehelle kuin ilmaa, hän käveli kuin tarkoituksella minusta erillään, eikä puhunut eikä katsonut. Hölkkäsin välillä hänen perässäänkin. Kun tätä myöhemmin kysyin, hän sanoi pahastuneena, että hän olisi halunnut olla valitsemassa sitä tuliaista minulle.
Mitä ihmettä?
Seurusteltu siis reilu vuosi.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerta teillä riittää yhteinen aika peittojen alla helisemässä, ja miestä ei kiinnosta mistä poikasi tykkää päätit menemättä minnekään yksin tai ilman miestä ihan selvä kontrollointia ja poikasi vetäytyy omiin oloihin siksi koska ei saa olla omaitsensä miehen läsnä paitsi oman äidin läsnä. Mun mielestä käytä järkeä ja mieti nyt rauhassa mitä tästä tulee, kun kukaan ulkopuolinen ei voi päättää sun puolesta.

Vierailija
62/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes seurustelet miehen kanssa, joka on kertonut ettei halua lapsesi isäpuoleksi? Eikö tuo jo kerro, ettei  mies sovi eikä halua sopia osaksi teidän perhettä. 

Hän selitti sen niin, että ei halua olla niin kuin isähahmo ja tehdä isälle kuuluvia asioita, vaan enemmän kaveri. Tässä kohtaa kyllä ajattelin itse, että en tiedä miten me sitten voidaan muuttaa yhteen ennen kuin poika on muuttanut pois kotoa.

Ap

Jätä narsisti ennen kuin on liian myöhäistä. Kun poika lähtee opiskelemaan, mies tekee takuulla selväksi, ettei poika ole tervetullut hänen kotiinsa viikonlopuiksi, jos asutte yhdessä. Joudut jatkossa kysymään mieheltä luvan joka kerta ja poika tulee viettämään viikonloppunsa ja lomansa yksin opiskelijakämpässään.

Tunnistin narsistihelvetin alkusoiton viestistäsi heti.

Mistä sen tunnistaa??

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes seurustelet miehen kanssa, joka on kertonut ettei halua lapsesi isäpuoleksi? Eikö tuo jo kerro, ettei  mies sovi eikä halua sopia osaksi teidän perhettä. 

Hän selitti sen niin, että ei halua olla niin kuin isähahmo ja tehdä isälle kuuluvia asioita, vaan enemmän kaveri. Tässä kohtaa kyllä ajattelin itse, että en tiedä miten me sitten voidaan muuttaa yhteen ennen kuin poika on muuttanut pois kotoa.

Ap

Jätä narsisti ennen kuin on liian myöhäistä. Kun poika lähtee opiskelemaan, mies tekee takuulla selväksi, ettei poika ole tervetullut hänen kotiinsa viikonlopuiksi, jos asutte yhdessä. Joudut jatkossa kysymään mieheltä luvan joka kerta ja poika tulee viettämään viikonloppunsa ja lomansa yksin opiskelijakämpässään.

Kaikki on narsistisia eikö sekin oo kulutettu puhki... Pikemminki hallitseva kuin narsistinen

Vierailija
64/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan hämmentynyt tästä ketjusta. Laitoin whatsupista pois sen että näyttää oonko paikalla. Mies varmaan kommentoi heti huomenna.

Ap

Vierailija
65/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oon kyllä aatellut tätä, että jos poika ei oo nyt rento miehen seurassa, niin miten haluaa tulla kotiin viikonloppuina. Ja kun mies ei nytkään tykkää jos poika tulee kotiin yllättäen kun piti olla vielä harrastuksessa tai isällään, niin mitä sitten kun pojalla olisi ihan avain miehen kotiin, kun asuttaisiin yhdessä.

Eihän poika voisi tulla kuin kotiinsa.

Mun poika on tosi kiva, ystävällinen ja rauhallinen ja fiksu. Mun miesystävä on ainoa aikuinen, joka ei ole koskaan kehunut miten mukava ja fiksu poika se on.

Ap

66/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan hämmentynyt tästä ketjusta. Laitoin whatsupista pois sen että näyttää oonko paikalla. Mies varmaan kommentoi heti huomenna.

Ap

Jos vastaakin miksi olit tähän aikaa täällä vastaa "etkö saisi"

Vierailija
67/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaikki on narsistisia eikö sekin oo kulutettu puhki... Pikemminki hallitseva kuin narsistinen

Ei ole puhkikulutettu, sopii mainiosti narsismin kattokäsitteen alle ja tulee ymmärretyksi narsismiin liittyvien ilmiöiden kautta. Kukaan ei ole väittämässä, että olisi äärimmäinen muoto, persoonallisuushäiriö. Mies haluaa kääntää kaiken itseensä, eikä pidä siitä, että pojalla ja äidillä on yhteinen kiva juttu, jota hän ei ole ohjailemassa ja omistamassa. Peruskauraa myös tuo kylmäkäsittely, loukkaantui, kun jäi kakkoseksi huomiossa. Tuo "hallitseva" kuulostaa neutraalilta tai jopa positiiviselta, ihan kuin kyse olisi hyvistä johtajanominaisuuksista.

Vierailija
68/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas tämän miehen aikaisemmat suhteet ovat päättyneet?

Sinun olisi hyvä keskustella jonkun aikaisemman uhrin kanssa, niitä nimittäin varmaankin on, koska on niin upea mies kyseessä.

Tulet varmaan saamaan jonakin päivänä myös lapsenlapsia, et varmaan voi tavata heitäkään, vaikka välit olisivat poikasi kanssa silloin edes välttävät.

Hän ei tule luovuttamaan sinusta piiruakaan kenellekään toiselle.

69/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole puhkikulutettu, sopii mainiosti narsismin kattokäsitteen alle ja tulee ymmärretyksi narsismiin liittyvien ilmiöiden kautta. Kukaan ei ole väittämässä, että olisi äärimmäinen muoto, persoonallisuushäiriö. Mies haluaa kääntää kaiken itseensä, eikä pidä siitä, että pojalla ja äidillä on yhteinen kiva juttu, jota hän ei ole ohjailemassa ja omistamassa. Peruskauraa myös tuo kylmäkäsittely, loukkaantui, kun jäi kakkoseksi huomiossa. Tuo "hallitseva" kuulostaa neutraalilta tai jopa positiiviselta, ihan kuin kyse olisi hyvistä johtajanominaisuuksista.

Ei ole hyvä johtajanominaisuus vaan yritin miettiä sitä miksi yleisesti sanotaan narsistiksi? Yritin laajemmin nähdä asiaa toisella tavalla sillä tarkoitin "hallitseva"... Voi olla narsismiakin sitä nyt hoetaan usein.

Vierailija
70/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä sen tunnistaa??

Ap

No se alkaa just niin, että ensimmäinen tuollainen käsittämätön mökötyskohtaus tulee ihan yllättäen. Voi mennä parikin vuotta ennen kuin se alkaa kunnolla näkyä, varsinkin jos ei vielä asuta yhdessä. Alkaa ensin pienillä jutuilla, mutta sitten niitä rupeaa tulemaan pikkuhiljaa useammin ja mitä ihmeellisimmistä jutuista. Vaara on siinä, että paheneminen tapahtuu niin pikkuhiljaa, ettei sitä vaaraa tajua, ellei tiedä mistä on kyse.

Kohta huomaat, että mies esittää jatkuvasti uusia tyytymättömyyden aiheita ja vaatimuksia. Mökötystä ja mykkäkoulua on pian enemmän ja enemmän ja löydät itsesi pyytelemästä anteeksi, vaikkei mitään anteeksipyydettävää ole.

Mitä enemmän myötäilet, sen pahemmaksi muuttuu.

Ideana on tuhota sinulta ja pojaltasi läheinen ja rakastava suhteenne. Ensin se. Lopulta itsetuntosi ja itsearvostuksesi ja siinä sivussa taloutesi.

Vierailija
71/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, tuliainen itselle! Miksi en oo aikaisemmin tajunnut tätä? Ostan kyllä aina jouluna ja synttärinä itselleni lahjoja, mutta en ole koskaan tajunnut, että myös tuliaisia voi ostaa itselleen. Kiitos AP!

Ja koska täällä yleensä kaikki vaan kettuilee, niin vakuutan, että tämä viesti ei ole kuittailua, vaan ilahduin ajatuksesta ihan aidosti :)

Vierailija
72/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S4474N4 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole hyvä johtajanominaisuus vaan yritin miettiä sitä miksi yleisesti sanotaan narsistiksi? Yritin laajemmin nähdä asiaa toisella tavalla sillä tarkoitin "hallitseva"... Voi olla narsismiakin sitä nyt hoetaan usein.

Ok, ymmärrän. Jos halutaan luonnehtia käytöstä, voidaan sanoa kontrolloiva, mutta se ei ihan riitä, kun monelle vaativalle kontrollifriikille riittää oman ympäristön tekeminen arjen tasolla ennustettavaksi, ei tarvitse stalkata toista whatsappissa, voidaan sanoa lisäksi, että on dominoiva. Kaiken kääntäminen omaan itseen ja itseen liittymättömien asioiden kokeminen uhkana sekä loputon huomiontarve sopii narsismin kuvauksiin ja omiin ja toisten rajoihin liittyviin ongelmiin, jotka ovat narsismin taustalla. Vaativuus ja narsistisuus esiintyvät miehillä helposti yhdessä, en näe tässä ongelmaa. Rajoja rikkova käytös kulkee suvuittain ja liittyy kasvatukseen, sillä tavoin näitä huomiota hakevia B-ryhmäläisiä kaikkiaan tulee uusia. Miehellä on täyttymättömät lapsen tarpeet, ap:n poika ei mahdu siihen hoivakuvioon.

Vierailija
73/85 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi narsismin tunnusmerkki on myös se, että mies on alussa niin hurmaava ja ihana, että mietit miten sellainen mies voi edes olla totta. Mies kehuu sinut maasta taivaisiin ja haluaa edetä suhteessa nopeasti. Rakkautta se on tunnustamassa jo alkumetreiltä lähtien. Yhteenmuutto, kihlaus, naimisiinmeno, yhteinen lapsi, näitä narsisti haluaa todella nopeasti sillä niiden kautta se saa uhrinsa sidottua itseensä.

Kaikki eksänsä on narsistin mielestä hulluja ja syyllisiä entisiin eroihin.

Narsisti ei myöskään osaa yhtään asettautua toisen asemaan. Hän voi esim. pitää toisen valveilla koko yön ja vatvoa tilannetta jossa kokee tulleensa väärin kohdelluksi. Ihan sama vaikka kumppanilla olisi aikainen herätys.

Itse olen sitä mieltä, että ne kuuluisat hälytyskellot soivat joka ainoalla uhrilla suhteen alussa. Mutta ne tilanteet ovat niin epätodellisia ja kummallisia, ettei niitä halua itsekään uskoa. Varsinkaan kun narsisti vierellä selittää mustankin valkoiseksi ja saa sinut tuntemaan itsesi syylliseksi näihin kummallisiin konflikteihin. Plus että sama ihminen nostaa samalla sua jalustalle ja palvoo ja rakastaa niin paljon. On vain niin helppo keskittyä siihen palavaan rakkauden tunteeseen kuin oikeasti tunnustaa että jokin kuviossa on pahasti pielessä.

Vierailija
74/85 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi narsismin tunnusmerkki on myös se, että mies on alussa niin hurmaava ja ihana, että mietit miten sellainen mies voi edes olla totta. Mies kehuu sinut maasta taivaisiin ja haluaa edetä suhteessa nopeasti. Rakkautta se on tunnustamassa jo alkumetreiltä lähtien. Yhteenmuutto, kihlaus, naimisiinmeno, yhteinen lapsi, näitä narsisti haluaa todella nopeasti sillä niiden kautta se saa uhrinsa sidottua itseensä.

Kaikki eksänsä on narsistin mielestä hulluja ja syyllisiä entisiin eroihin.

Narsisti ei myöskään osaa yhtään asettautua toisen asemaan. Hän voi esim. pitää toisen valveilla koko yön ja vatvoa tilannetta jossa kokee tulleensa väärin kohdelluksi. Ihan sama vaikka kumppanilla olisi aikainen herätys.

Itse olen sitä mieltä, että ne kuuluisat hälytyskellot soivat joka ainoalla uhrilla suhteen alussa. Mutta ne tilanteet ovat niin epätodellisia ja kummallisia, ettei niitä halua itsekään uskoa. Varsinkaan kun narsisti vierellä selittää mustankin valkoiseksi ja saa sinut tuntemaan itsesi syylliseksi näihin kummallisiin konflikteihin. Plus että sama ihminen nostaa samalla sua jalustalle ja palvoo ja rakastaa niin paljon. On vain niin helppo keskittyä siihen palavaan rakkauden tunteeseen kuin oikeasti tunnustaa että jokin kuviossa on pahasti pielessä.

Tämä kuulostaa kyllä pelottavan tutulta. Mies on valtavan hurmaava, heti vannoi rakkautta ja halusi muuttaa yhteen, ja hän kehuu minua tosi paljon, kauniiksi ja ihanaksi. On ollut ihanaa, kun ex ei huomioinut minua vuosiin.

Välillä kuitenkin ahdistaa kun mies tuntuu niin valtavan ja pohjattoman tarvitsevalta, että mikään yhdessäolo, huomio ja hellyys ei tunnu riittävän hänelle. Jotenkin hän vetää sen läheisyyden aina jotenkin överiksi, yli sen mikä oikeastaan olisi vielä mukavaa.

Ap

Vierailija
75/85 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies soitti jo illalla kumman puhelun, ei kommentoinut whatsuppia mutta vakuutti rakkautta

Ap

Vierailija
76/85 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies soitti jo illalla kumman puhelun, ei kommentoinut whatsuppia mutta vakuutti rakkautta

Ap

Ei tietenkään kommentoinut. Voit varautua siihen, että sitä konfliktia lähdetään hakemaan aina jostain muusta asiasta kuin siitä, mikä varsinaisesti hiertää, kuuluu kuvaan ja tuntuu oudolta.

Vierailija
77/85 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/85 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se, että mies sanoi ettei halua olla isäpuoli, oli narsistista?

Mietin vaan, kun olin silloin niin pettynyt, kun olin toivonut sellaista kypsää miestä, jonka sydämeen mahtuisi muitakin ihmisiä kun minä.

Ap

Vierailija
79/85 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
80/85 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se, että mies sanoi ettei halua olla isäpuoli, oli narsistista?

Mietin vaan, kun olin silloin niin pettynyt, kun olin toivonut sellaista kypsää miestä, jonka sydämeen mahtuisi muitakin ihmisiä kun minä.

Ap

On ihan hyviä syitä olla haluamatta isäpuoleksi, ei se tee ihmisestä narsistista. Mutta miesystäväsi syyt ovat puhtaasti itsekeskeisiä. Lisäksi hän perheellisyydestäsi huolimatta haluaisi itselleen tiiviin suhteen ja jatkuvaa huomiota, hänellä on siksi kiire päästä pojasta eroon, vaikka poikasi oikeasti tarvitsee paljon enemmän huolenpitoa kuin aikuinen mies. Tällä hetkellä mies pommittaa sinua rakkaudentunnustuksilla, mutta älä odota, että huomioiminen jatkuu. Jos sitoudut, sinusta tulee ainoa huomioija ja mies taantuu hoidettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme