Mitä mieltä miehen käytöksestä?
Minulla on 14- vuotias poika, ja seurustelen uuden miehen kanssa. Mies on mukava ja hemmottelee minua, mutta on sanonut ettei halua isäpuoleksi. Käyttäytyy kuitenkin ihan asiallisesti pojallekin.
Oltiin sitten eka lomamatkalla yhdessä yhden tuttavapariskunnan kanssa. Viikko meni kivasti, teini oli aika paljon netissä ja altaalla kuten kuvaan kuuluu. Oltiin miehen kanssa kaksinkin välillä, kun voi teinin jättää hotellille tuttavaperheen kanssa. Minulla oli miehen kanssa huone joten seksiäkin oli ja kahdenkeskistä aikaa.
Jonain vika päivänä käveltiin kaikki kaupungilla. Teini oli poikkeuksellisen puheliaalla tuulella, joten kävelikin hänen kanssa enkä miehen. Teinipoikani halusi kanssani johonkin kauppaan, että ostetaan minulle joku tuliainen, ja meillä oli hauskaa hetken kahden. Palasimme sitten porukkaan, mutta tämän jälkeen olin loppuretken miehelle kuin ilmaa, hän käveli kuin tarkoituksella minusta erillään, eikä puhunut eikä katsonut. Hölkkäsin välillä hänen perässäänkin. Kun tätä myöhemmin kysyin, hän sanoi pahastuneena, että hän olisi halunnut olla valitsemassa sitä tuliaista minulle.
Mitä ihmettä?
Seurusteltu siis reilu vuosi.
Kommentit (85)
Ymmäträn että lapsi tietenkin on tärkein mutta pari kertaa minulle on sattunut sellaista kun olen tuttavieni kanssa että minut on jätetty yksin ja täysin huomioimatta, se tuntuu ikävältä. Muut keskustelevat keskenään ja kukaan ei puhu minulle yhtään mitään tai sitten jos ollaan oltu porukalla liikenteessä niin muut ovat jatkaneet keskenään matkaa ja minut on jätetty yksin.
Ei ole provo, en ollut edes ajatellut että miehen käytös poikaa kohtaan olisi jotenkin kytköksissä mustasukkaisuuteen. Sitten kun joku linkkasi tuon toisen keskustelun, mä tajusin yhdistää nämä whatsappailut tähän asiaan.
Sekin kuulostaa niin viattomalta, jos hän kommentoi, että "olitkin sitten vielä yöllä käyny whatsupissa vaikka olit sanonu että meet jo nukkuun"? Kun sitten sanon, että mitä sä stalkkaat mua, niin sanoo hyvin aseistariisuvasti että ei tarkoittanut sitä pahalla. Mutta ei poista sitä, että seuraa mun tekemisiä niin tarkkaan että ihan hämmentää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmäträn että lapsi tietenkin on tärkein mutta pari kertaa minulle on sattunut sellaista kun olen tuttavieni kanssa että minut on jätetty yksin ja täysin huomioimatta, se tuntuu ikävältä. Muut keskustelevat keskenään ja kukaan ei puhu minulle yhtään mitään tai sitten jos ollaan oltu porukalla liikenteessä niin muut ovat jatkaneet keskenään matkaa ja minut on jätetty yksin.
Ehkä hän tosiaan tunsi itsensä ulkopuoliseksi. Vielä kun se toinen pari otti romanttisia kuvia yhdessä, ja me ei, kun keskityin poikaan siinä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo, en ollut edes ajatellut että miehen käytös poikaa kohtaan olisi jotenkin kytköksissä mustasukkaisuuteen. Sitten kun joku linkkasi tuon toisen keskustelun, mä tajusin yhdistää nämä whatsappailut tähän asiaan.
Sekin kuulostaa niin viattomalta, jos hän kommentoi, että "olitkin sitten vielä yöllä käyny whatsupissa vaikka olit sanonu että meet jo nukkuun"? Kun sitten sanon, että mitä sä stalkkaat mua, niin sanoo hyvin aseistariisuvasti että ei tarkoittanut sitä pahalla. Mutta ei poista sitä, että seuraa mun tekemisiä niin tarkkaan että ihan hämmentää.
Ap
Kontrolloinnin ensimmäinen vaihe tarkkailee mitä sä teet ja tietää mihin aikaa olet paikalla.
Hän on luonteena kyllä hyvin kontrollissa, hänellä on hyvin kurinalaiset elämäntavat itsellään, siksi onkin niin tikissä. En ollut ajatellut että olisi minun suhteen kontrollifriikki, mutta huomaan että hän herättää minussa tarpeen kapinoida, ja olla vastaamatta viesteihin koko päivänä, ja yhdessä vaiheessa laitoin whatsupissa pois sen että näkyy koska on luettu. Palautin sitten kun hän sai sen kuulostamaan vähän lapsellliselta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hän on luonteena kyllä hyvin kontrollissa, hänellä on hyvin kurinalaiset elämäntavat itsellään, siksi onkin niin tikissä. En ollut ajatellut että olisi minun suhteen kontrollifriikki, mutta huomaan että hän herättää minussa tarpeen kapinoida, ja olla vastaamatta viesteihin koko päivänä, ja yhdessä vaiheessa laitoin whatsupissa pois sen että näkyy koska on luettu. Palautin sitten kun hän sai sen kuulostamaan vähän lapsellliselta.
Ap
Kuvittele jos mies vahtii jokasta liikettäsi ja tapojasi että saat jatkuvasti kuulla kritiikkiä tai osoitetaan mieltä, niin miltä tuntuu? Johdatteluksi tätä kutsun mutta etkö huomaa omasta käytöksestäsi että ahdistaa toinen varjostaa sua?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Googlaa "sammakko kattilassa" niin tiedät mitä tulee tapahtumaan. Mieti sen jälkeen hyvin tarkkaan kuinka kuumassa vedessä haluat uida. Mieti myös lastasi, josta mies haluaa ihan selkeästi eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuvittele jos mies vahtii jokasta liikettäsi ja tapojasi että saat jatkuvasti kuulla kritiikkiä tai osoitetaan mieltä, niin miltä tuntuu? Johdatteluksi tätä kutsun mutta etkö huomaa omasta käytöksestäsi että ahdistaa toinen varjostaa sua?
No on mulla ollut välillä epämukava olo, kun hän olisi jo halunnut muuttaa yhteen, ja haluaisi että ollaan yhdessä joka päivä. Niin mä olen välillä venyttänyt meidän erossaolopäiviä useammaksi vain siksi, että jotenkin ahdistaa olla niin tiiviisti yhdessä.
Olen sitä ihmetellyt, että olenko nyt sitoutumiskammoinen.
Harmi kun monet nyt näyttää ajattelevan, että tää on provo, kun tämä mustasukkaisuusaspekti ja kontrollointi tuli minulle puskista.
Exä oli aika itsekäs ja kontrolloiva, ja luulin löytäneeni nyt ihan erilaisen ja kunnon miehen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi halusi kahdenkeskistä aikaa, kun on yhtäkkiä ns menettänyt sinut vieraalle tulokkaalle. Erittäin hyvä, että vietit edes sen ajan pojan kanssa, olisit voinut viettää enemmänkin mielestäni.
Sinun pitää tehdä miehelle selväksi, että lapsesi on tärkein nyt ja aina. Aikuinen ja kypsä mies ymmärtää sen ehdottomasti. Siksi voi olla helpompi seurustella miehen kanssa, jolla on lapsia itselläänkin.
Nyt mies kuulosti epäkypsältä ja lapselliselta. Älä missään tapauksessa ala syrjiä lastasi sellaisen takia! Jollei mies muutu, niin etsi uusi. Tai jatkatte asuen eri osoitteissa. Ei kuulosta siltä, että tilanne kehittyisi ainakaan paremmaksi yhteenmuutossa.
T. Uusperheellinen, 11v-v pojan ex yh
Tältä se minustakin tuntui. Harmitti että olin osoittanut miehelle niinkin paljon huomiota, kun ei näyttänyt arvostavan yritystäni millään lailla, vaan otti sen itsestään selvänä, ja että sekään ei riittänyt.
Tuon jälkeen ajattelin ettei yhteen muuttamisesta tule nyt mitään. Olen myös pitänyt huolen, että käytän pojan kanssa useamman päivän viikosta ihan kahden.
Mies kyllä osoitta välillä mieltään, jos sanon että käytän nyt viikonlopun tai puolet lomasta vain pojan kanssa kahden.Ja joo, sehän oli matkamuisto eikä tuliainen.
Juu, älä missään nimessä muuta yhteen. Seurustella voi eri osoitteistakin ja poikasi on niin iso, että sinun on helppoa saada "lapsivapaata". Uusi isä/äitipuoli on ylipäätään iso riski teini-ikäiselle, saati jos mies on noin lapsellinen. Et varmaan halua ottaa riskejä poikasi tulevaisuuden suhteen?
Nimim. Vastaavan isäpuolen vaikutuspiirissä kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuvittele jos mies vahtii jokasta liikettäsi ja tapojasi että saat jatkuvasti kuulla kritiikkiä tai osoitetaan mieltä, niin miltä tuntuu? Johdatteluksi tätä kutsun mutta etkö huomaa omasta käytöksestäsi että ahdistaa toinen varjostaa sua?
No on mulla ollut välillä epämukava olo, kun hän olisi jo halunnut muuttaa yhteen, ja haluaisi että ollaan yhdessä joka päivä. Niin mä olen välillä venyttänyt meidän erossaolopäiviä useammaksi vain siksi, että jotenkin ahdistaa olla niin tiiviisti yhdessä.
Harmi kun monet nyt näyttää ajattelevan, että tää on provo, kun tämä mustasukkaisuusaspekti ja kontrollointi tuli minulle puskista.
Exä oli aika itsekäs ja kontrolloiva, ja luulin löytäneeni nyt ihan erilaisen ja kunnon miehen.
Ap
Provoja nyt kuulee aina, ja sitä ne haluaa huuattaa jatkuvasti. Mustasukkaisuus ja kontrollointisuus analysoin millä tavalla mies kohtelee teitä. Olit lapsen kaa vähäksi aikaa sitten kun menit miestä lähelle rupesi osoittaa mieltä mikä ei ole normaalia jos mietitte yhteen muuttoa siihen kuuluu sun poikakin ja sun mies pitää ymmärtää että jos kuulutaan perheeseen hyväksytään muutkin. Sä lopetit harrastuksen kun mies ei tullut sekin on hälyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Jätin lyhyen avioliiton juuri sen takia, että mies alkoi osoittaa mustasukkaisuutta lapsestani, vaikka ensin vakuutti että lapsi on aina tärkein eikä hän halua mitenkään haitata minun ja lapsen suhdetta. Todella lapsellista kyttäämistä ja mitään ei poikani osannut hänen mielestään tehdä oikein. Menetin täysin kunnioitukseni miestä kohtaan ja lopetin suhteen. Lapsi tulee aina ensin.
Olet ihana äiti ♡ kaikki eivät valitettavasti toimi näin (omanikaan ei).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu ei, et löytänyt ihan erilaista, etkä ainakaan kunnon miestä. Nyksän tempaukset tuntuvat varmasti oudoilta, koska ne ovat outoja, oikeastaan todella häiriintyneitä. Miestä ei kiinnosta menemisesi, koska hän vain niin nauttii seurastasi, hän todennäköisesti jatkossa haluaa, että olet eristyneenä silloinkin, kun hän on omissa puuhissaan. Hän ilmeisesti ajattelee sinua omana jatkeenaan ja haluaa leikata omaan maailmankuvaansa sopimattomat rönsyt pois, siis myös poikasi. Hänellä ei ole oikeasti mitään asiaa menettää malttiaan siksi, että sinulla on kestänyt puoli tuntia kauemmin kuin hän oli ajatellut eikä mistään muustakaan, mitä teet eri tavoin, kuin hän oli ajatellut, kenelläkään ei ole. Se, että kumppani tietää paremmin mielestään, mitä sinun pitäisi olla tekemässä, on ihan ongelman ytimessä. Jos olisin sinä, välttäisin tästedes kaikkia miehiä, jotka tekevät tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApProvoja nyt kuulee aina, ja sitä ne haluaa huuattaa jatkuvasti. Mustasukkaisuus ja kontrollointisuus analysoin millä tavalla mies kohtelee teitä. Olit lapsen kaa vähäksi aikaa sitten kun menit miestä lähelle rupesi osoittaa mieltä mikä ei ole normaalia jos mietitte yhteen muuttoa siihen kuuluu sun poikakin ja sun mies pitää ymmärtää että jos kuulutaan perheeseen hyväksytään muutkin. Sä lopetit harrastuksen kun mies ei tullut sekin on hälyttävää.
Se harrastus oli sellainen jolla oli mukava kuluttaa aikaa ja tavata ihmisiä, juuri kun emme olleet yhdessä. Ensin maltoin mieleni, enkä mennyt ilman häntä, kun ajattelin että ihan kohta menemme yhdessä. Kun näin niitä ihmisiä välillä ilman miestä, hän harmistui, joten taas jätin menemättä. Nyt tosiaan minulla ei oikein ole mitään ajankulua kun hän ei ole täällä paitsi kotityöt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi halusi kahdenkeskistä aikaa, kun on yhtäkkiä ns menettänyt sinut vieraalle tulokkaalle. Erittäin hyvä, että vietit edes sen ajan pojan kanssa, olisit voinut viettää enemmänkin mielestäni.
Sinun pitää tehdä miehelle selväksi, että lapsesi on tärkein nyt ja aina. Aikuinen ja kypsä mies ymmärtää sen ehdottomasti. Siksi voi olla helpompi seurustella miehen kanssa, jolla on lapsia itselläänkin.
Nyt mies kuulosti epäkypsältä ja lapselliselta. Älä missään tapauksessa ala syrjiä lastasi sellaisen takia! Jollei mies muutu, niin etsi uusi. Tai jatkatte asuen eri osoitteissa. Ei kuulosta siltä, että tilanne kehittyisi ainakaan paremmaksi yhteenmuutossa.
T. Uusperheellinen, 11v-v pojan ex yh
Tältä se minustakin tuntui. Harmitti että olin osoittanut miehelle niinkin paljon huomiota, kun ei näyttänyt arvostavan yritystäni millään lailla, vaan otti sen itsestään selvänä, ja että sekään ei riittänyt.
Tuon jälkeen ajattelin ettei yhteen muuttamisesta tule nyt mitään. Olen myös pitänyt huolen, että käytän pojan kanssa useamman päivän viikosta ihan kahden.
Mies kyllä osoitta välillä mieltään, jos sanon että käytän nyt viikonlopun tai puolet lomasta vain pojan kanssa kahden.Ja joo, sehän oli matkamuisto eikä tuliainen.
Juu, älä missään nimessä muuta yhteen. Seurustella voi eri osoitteistakin ja poikasi on niin iso, että sinun on helppoa saada "lapsivapaata". Uusi isä/äitipuoli on ylipäätään iso riski teini-ikäiselle, saati jos mies on noin lapsellinen. Et varmaan halua ottaa riskejä poikasi tulevaisuuden suhteen?
Nimim. Vastaavan isäpuolen vaikutuspiirissä kasvanut.
En halua ottaa mitään riskejä pojan suhteen. Siksi vähensin miehen kanssa yhdessä oloa alun jälkeen, kun ei heidän välit lämmenneetkään ajan myötä, vaan on edelleen aika muodolliset. Kun tuntui, että kun mies on täällä, poika vetäytyy omiin oloihinsa. Kun olemme pojan kanssa kahden, hän tulee juttelemaan ihan eri lailla, ja katsellaan telkkaa. Mies ei taas jaksa ohjelmia, joita poika tykkäisi katsella.
Kun ollaan miehen kanssa kahden, ollaan aika lailla sisällä ja sängyssä, hänen aloitteesta. Välillä tuntuu, että voisimme harrastaa muutakin, vaikka se kivaa onkin tiettyyn määrään asti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies ei ole sulle se oikea.Hän itsekäs kuten exäsi, mutta eri lailla. Kuuntele intuitiotasi, se kertoo ettei suhdetta kannata viedä yhteenmuuttoon asti. Ahdistuksen tunne on avain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMies ei ole sulle se oikea.Hän itsekäs kuten exäsi, mutta eri lailla. Kuuntele intuitiotasi, se kertoo ettei suhdetta kannata viedä yhteenmuuttoon asti. Ahdistuksen tunne on avain.
Taidat olla oikeassa. Kun hän on joillain lailla on niin erilainen kun exä, ajattelin että on vähemmän itsekäs. Mutta on aika sokea esim poikani tarpeille, kun mies itse haluaa jotain, yleensä minut. On myös aika sokea välillä minun tunteille, kun on niin täynnä omia juttujaan ja omia halujaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes seurustelet miehen kanssa, joka on kertonut ettei halua lapsesi isäpuoleksi? Eikö tuo jo kerro, ettei mies sovi eikä halua sopia osaksi teidän perhettä.
Hän selitti sen niin, että ei halua olla niin kuin isähahmo ja tehdä isälle kuuluvia asioita, vaan enemmän kaveri. Tässä kohtaa kyllä ajattelin itse, että en tiedä miten me sitten voidaan muuttaa yhteen ennen kuin poika on muuttanut pois kotoa.
Ap
Jätä narsisti ennen kuin on liian myöhäistä. Kun poika lähtee opiskelemaan, mies tekee takuulla selväksi, ettei poika ole tervetullut hänen kotiinsa viikonlopuiksi, jos asutte yhdessä. Joudut jatkossa kysymään mieheltä luvan joka kerta ja poika tulee viettämään viikonloppunsa ja lomansa yksin opiskelijakämpässään.
Tunnistin narsistihelvetin alkusoiton viestistäsi heti.
Jätitkö miehen kulkemaan yksin sanomatta mitään? Tunsi olonsa hylätyksi.