Nimetön heippalappu (ansaitusti)-toimenpiteitä?
Eli aamulla oli odottamassa nimetön heippalappu postilaatikossa jossa passiivis-agressiivisesti ja sarkastisesti valitettiin melusta. Luonnollisesti jos asiasta oltaisiin tultu soittelemaan ovikelloa niin oltaisiin heti oltu hiljaa.
Olen asunut talossa monta vuotta ja eilen ekaa kertaa mulla oli enemmän kuin yksi ihminen kylässä yölliseen aikaan. Musiikkia emme soittaneet kovaa mutta meitä oli viisi joten keskustelu volyymi varmasti nousi ja muutaman viinipullon ansiosta varmasti vieläkin enemmän. Olimme ylhäällä noin tunnin ennen nukkumaan menoa. Elän aika hiljaista elämää joten en usko että muutoin on melusta valittamista.
Olen todella pahoillani että aiheutin naapureille haittaa melulla ja mielelläni pyytäisin anteeksi ja luonnollisesti toivon ettei isännöitsijälle tai vuokranantajalle asiasta ilmoiteta. Onko parempi antaa asian vaan olla ja elää normaalisti (ja ehkä vältellä naapureita hetken) vai tehdä joitain toimenpiteitä?
Kommentit (125)
En ehkä itse tekisi mitään, jos tosiaan yleensä elät hiljaisesti. Tietysti jos haluat voit esimerkiksi rappukäytävään laittaa Anteeksi-lapun. En kuitenkaan hermoilisi asiasta sen enempää.
Olitte ylhäällä tunnin ennen nukkumaan menoa??
Jätä ilmoitustaululle kohtelias viesti, jossa kerrot, että olet pahoillasi aiheuttamastanne häiriöstä ja jatkossa lupaat olla asian suhteen tarkempi. Myös kasvotusten saa tulla huomauttamaan, lupaat ettet pure.
Heippalappu on ihan ok. Olisi todellakin liikaa jos joutuisi vielä kasvotusten häiriön aiheuttajan kanssa. Vältetään kaikkea turhaa kanssakäymistä jos mahdollista. Nyt ainakin tiedät häiritseväsi naapureita.
Minulle kävi kerran noin myös ja laitoin ilmoitustaululle lapun, jossa pahoittelin meteliä ja lupasin, että se ei toistu. Lapun alakulmaan oli tullut päivän aikana "ok" ja hymynaama.
Huonosti ilmaistu. Eli tulimme ravintolasta kotiin yöllä. Eli Kotiin tulon ja nukkumaan menon välissä oli se n. tunti.
Mietin että onko julkinen anteeksipyyntö pahempi vai parempi
-ap
Vierailija kirjoitti:
Jätä ilmoitustaululle kohtelias viesti, jossa kerrot, että olet pahoillasi aiheuttamastanne häiriöstä ja jatkossa lupaat olla asian suhteen tarkempi. Myös kasvotusten saa tulla huomauttamaan, lupaat ettet pure.
Tämä on hyvä!
Minäkin laittaisin sinne alhaalle ilmoitustaululle lapun, jossa pahoittelisin meteliä ja kertoisin ottavani opiksi. Koska inhoan yli kaiken nimettömiä lappusia ja pidän niitä häijyinä ja raukkamaisina, laittaisin ilman muuta alle oman nimeni ja huoneiston numeron.
Ja laittaisin siihen vielä ps:n: Naapuri hyvä: Olisitko sinä, joka laitoit minulle asiasta nimettömän lapun, kiltti ja viestisit jatkossa nimellä. En suunnittele jatkavani yöllistä häiriköintiä, mutta jos sinulle tulee mistä tahansa asiasta sanottavaa, tee se ihmeessä heti ja vaikka ovikelloa rimpauttamalla. En pure, en huuda, vaan korjaan tapani saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Heippalappu on ihan ok. Olisi todellakin liikaa jos joutuisi vielä kasvotusten häiriön aiheuttajan kanssa. Vältetään kaikkea turhaa kanssakäymistä jos mahdollista. Nyt ainakin tiedät häiritseväsi naapureita.
Minä olisin soittanut mölyäjille kytät heti paikalle, kuten aina teen, jos joku idioottisakki bilettää.
Jos menee tollasille känni-idiooteille jotain sanomaan, se voi olla turpakeikka puolin tai toisin tai sekä että.
Mä laittaisin tuon lapun ilmoitustaululle saatesanojen kera. Esim. näin; Jos elämiseni häiritsee, ole hyvä ja tule ensi kerralla häiriintyessäsi oven taakse se suoraselkäisesti kertomaan. Tämä on viimeinen kerta kun vastaan nimettömiin heippalappuihin, koska ne ovat mielestäni selkärangattomia. T: Naapuri X
Mene käytävään ja huuda ANTEEKSI!
Vierailija kirjoitti:
Huonosti ilmaistu. Eli tulimme ravintolasta kotiin yöllä. Eli Kotiin tulon ja nukkumaan menon välissä oli se n. tunti.
-ap
Minusta tuntuu siltä että sinulle itsellesi tulisi parempi olo anteeksipynnöstä. Olet kuitenkin häirinnyt todennäköisesti muitakin seinä/katto/lattia-naapureita. Toisaalta nimetön valittaja ei odota anteeksipyyntöä. Nimellä valittajalta olisi pakko pyytää anteeksi.
No en kyllä heti ensimmäisestä metelikerrasta lähtisi naapurina heippalappuilemaan, taitaa ilmiö olla osittain tehoilua ja muka nokkelaa. Asuin yhteen aikaan naapurina kahden teinitytön vieressä ja joka viikonloppu bileet. Olin usein itse reissussa, joten silloin ei haitannut ja pari kolme viikonloppua ajattelin et kai ne kohta lähtee baariin.
Sitten kerran porukka jäi rappukäytävään metelöimään ja ravasi tupakalla ensin alhaalla, sitten tuuletusparvekkeella (mikä oli kiellettyä) sitten hississä ja lopuksi rappukäytävässä. Siitä sanoin suoraan tytöille seuraavan kerran kun nähtiin, että oli ääliömäistä toimintaa ja soitan seuraavan kerran suoraan isännöitsijälle.
Seuraavat bileet niin porukasta pari poikaa soitteli klo 22-23 kaikkien asukkaiden ovikellot ja kun ovi avattiin niin känniset kaiffarit pyysivät anteeksi jos kuuluu melua kun heillä on nyt bileet. Mikä älynväläys! Kun joku ei avannut ovea niin olivat todella närkästyneitä ja huutelivat postiluukuista kun heillä olisi nyt asiaa. Kuka avaa oven iltamyöhään tuntemattomille, minä en. Itse muutin muualle aika pian muista syistä niin en tiedä miten meno jatkui.
Noin vähästä metelistä kuin ap en pahoittelisi tai teksi yhtään mitään. Pari seuraavaa viikonloppua vaan hissun kissun.
Vierailija kirjoitti:
Eli aamulla oli odottamassa nimetön heippalappu postilaatikossa jossa passiivis-agressiivisesti ja sarkastisesti valitettiin melusta. Luonnollisesti jos asiasta oltaisiin tultu soittelemaan ovikelloa niin oltaisiin heti oltu hiljaa.
Tuota et usko kyllä itsekään ja sitäpaitsi kiva mennä huomauttelemaan melusta naapurille, jolla kylässä meluamassa 10 kaapin kokoista aggressiivista känni-ääliötä!
Olen eri mieltä monen tähän ketjuun kirjoittaneen kanssa. Jos nimittäin ei tiedä millaista porukkaa naapurissa asuu niin itse en uskaltaisi mennä henk. koht. valittamaan melusta. Varsinkin jos porukka on humalassa niin saattavat olla aggressiivisia ja arvaamattomia. Nimetön lappu/ valitus isännöitsijälle/soitto poliisille on ehkä joidenkin mielestä pelkurimaista, mutta itse en ainakaan uskalla ottaa sitä riskiä, että naapurissa asuukin joku väkivaltaan taipuvainen henkilö (vrt. se tapaus lähivuosilta, jossa mies tappoi naapurinsa, joka meni valittamaan koiran huonosta kohtelusta...)
Meillä oli rapujuhlat jotka loppuivat vähän klo 23 jälkeen. Hiljaisuus alkaa 23.
Naapuri oli jo poliisia soittamassa HUH!
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina pitää vääntää tuo passiivis-aggressivinen 'minä olen moraalisesti sinun yläpuolellasi' -asenne? Ei se yötään valvonutta ilahduta.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Niin eli herätitte puoli taloa kun hieman juttelitte muutaman viinipullon + aiemman baarissa nautitun alkoholimäärän voimin tunnin verran aamuyöstä. Toki naapuri varmasti arvostaa sitä, ettet tee tätä joka viikonloppu, mutta ymmärrettävästi sitä on v**uttanut ihan pikkaisen herätä mölinäänne ja se, että on joutunut kärsimään siitä vielä pidempään kuin hetken.
Anteeksipyyntölappu ilmoitustaululla on ihan kohteliasta, mutta jättäisin omat piiloaggressiiviset toiveet naapurien omalla nimellä kirjoittelusta väliin.
Vierailija kirjoitti:
Mä laittaisin tuon lapun ilmoitustaululle saatesanojen kera. Esim. näin; Jos elämiseni häiritsee, ole hyvä ja tule ensi kerralla häiriintyessäsi oven taakse se suoraselkäisesti kertomaan. Tämä on viimeinen kerta kun vastaan nimettömiin heippalappuihin, koska ne ovat mielestäni selkärangattomia. T: Naapuri X
T: Naapuri X eli Känniääliö kaapinovi painiseurakavereineen.
Menette kamujen kanssa suoraan baariin seuraavan kerran.