Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimetön heippalappu (ansaitusti)-toimenpiteitä?

Vierailija
26.02.2017 |

Eli aamulla oli odottamassa nimetön heippalappu postilaatikossa jossa passiivis-agressiivisesti ja sarkastisesti valitettiin melusta. Luonnollisesti jos asiasta oltaisiin tultu soittelemaan ovikelloa niin  oltaisiin heti oltu hiljaa.

Olen asunut talossa monta vuotta ja eilen ekaa kertaa mulla oli enemmän kuin yksi ihminen kylässä yölliseen aikaan.  Musiikkia emme soittaneet kovaa mutta meitä oli viisi joten keskustelu volyymi varmasti nousi ja muutaman viinipullon ansiosta varmasti vieläkin enemmän. Olimme ylhäällä noin tunnin ennen nukkumaan menoa. Elän aika hiljaista elämää joten en usko että muutoin on melusta valittamista. 

Olen todella pahoillani että aiheutin naapureille haittaa melulla ja mielelläni pyytäisin anteeksi ja luonnollisesti toivon ettei isännöitsijälle tai vuokranantajalle asiasta ilmoiteta. Onko parempi antaa asian vaan olla ja elää normaalisti (ja ehkä vältellä naapureita hetken) vai tehdä joitain toimenpiteitä?

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ole huoleti. Kiva, että otat naapurisi noin yleisesti ottaen huomioon. Lapun jättäjä on ehkä aiemmin kärsinyt häiriköivästä naapurista ja päättänyt jatkossa puuttua asioihin heti.

Jokaisella on oikeus nukkua öisin. Olen itse käynyt huomauttamassa naapurille, joka klo 23 jälkeen iski diskomusat pauhaamaan, kun oli bileet, koska vaikka hänellä on bileet vain kerran vuodessa, minun lapsillani on oikeus nukkua myös sinä yönä häiriöttä.

Kännibileitä varten voi vuokrata juhlapaikan / syrjäisen mökin tai voi vaivautua bilettämään lähibaariin.

Höpöhöpö, bileita saa pitää pari kertaa vuodessa, ilman että sinun lapsiasi pitää ottaa huomioon. Asiallista olisi ilmoittaa bileistä etukäteen, jolloin voit kärrätä lapsesi muualle nukkumaan, jos ovat oikeasti muka niin herkkiä äänille (aika harvoin lapset kyllä ovat niin herkkiä).

Höpö höpö. Talomme järjestyssäännöissä lukee yksiselitteisesti, että hiljaisuus alkaa klo 22. Kenenkään ei ole pakko laittaa diskojytää soumaan klo 23.30. Kyllä juhlia saa ja vieraita saa kutsua, mutta ei kenelläkään ole oikeutta valvottaa koko rapun asukkaita. Baarit ja diskot on lähellä. Sinne voi lähteä.

Ja siis oikeastiko minun pitäisi etsiä kodin tilalle joku muu yöpaikka vain siksi, että parikymppinen jolppi voi bilettää rauhassa? Aika paksua! Onneksi olet väärässä.

Vierailija
122/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti ilmaistu. Eli tulimme ravintolasta kotiin yöllä. Eli Kotiin tulon ja nukkumaan menon välissä oli se n. tunti.

Mietin että onko julkinen anteeksipyyntö pahempi vai parempi

-ap

Olet kerrostaloasujien alinta kastia. Etkot ennen baariin menoa on ok eikä häiritse, mutta jatkot puheensorinoineen aamuyöstä on helvetin rasittavaa ja ymmärrän naapureitasi täysin.

En fiksuna ihmisena nimittelisi ketään alimmaksi kastiksi. Tyhmäksi kyllä,  jota sinä olet. Luulet hallitsevasi kerrostaloa. olevasi Finlex, lain yläpuolellakin. Älä tuomitse ap:tä, kun et tunne lakia. Jos olet itse valinnut kerrostalon, jossa on jatkuvaa älämölöä, oma tyhmä valintasi on, kestä se. Rivien välistä paistaa, ettet ole vuokrannut asuntoa rauhaisemmalta talosta tai sijainnilta, niitähän on Suomessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu ap. Mitään vakavaa ei sattunut. Jos nyt kerran lähtee vähä ääntä, niin mitä sitten. Älä heittäydy noin hysteeriseksi vaan jatkat elämää kuten ennenkin. Jos lähipäivinä käy ilmi, kuka lapun laittoi (esim.rapussa jutellessa), niin pahoittele tapahtunutta. Muuten ei tarvii mitään tehdä. Paitsi ottaa lasi viiniä, rentoutua ja lakata murehtimasta :)

En ole hysteerinen. Provosoiduin ehkä vähän liikaa kun syytettiin diivaksi, pohjasakaksi, ylimieliseksi yms. vaikka tiedän että nettipalstalta sellaista pitääkin odottaa. Saattoi myös tulla pieni epätoivo kun omassa työssä kuuntelen ihmisten valitusta niin tiedän liiankin hyvin sen tavan miten asioita otetaan esille ja miten ne esitetään ylemmille tahoille. Pitää vaan koittaa luottaa :)

Ap

Vierailija
124/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ole huoleti. Kiva, että otat naapurisi noin yleisesti ottaen huomioon. Lapun jättäjä on ehkä aiemmin kärsinyt häiriköivästä naapurista ja päättänyt jatkossa puuttua asioihin heti.

Jokaisella on oikeus nukkua öisin. Olen itse käynyt huomauttamassa naapurille, joka klo 23 jälkeen iski diskomusat pauhaamaan, kun oli bileet, koska vaikka hänellä on bileet vain kerran vuodessa, minun lapsillani on oikeus nukkua myös sinä yönä häiriöttä.

Kännibileitä varten voi vuokrata juhlapaikan / syrjäisen mökin tai voi vaivautua bilettämään lähibaariin.

Höpöhöpö, bileita saa pitää pari kertaa vuodessa, ilman että sinun lapsiasi pitää ottaa huomioon. Asiallista olisi ilmoittaa bileistä etukäteen, jolloin voit kärrätä lapsesi muualle nukkumaan, jos ovat oikeasti muka niin herkkiä äänille (aika harvoin lapset kyllä ovat niin herkkiä).

Höpö höpö. Talomme järjestyssäännöissä lukee yksiselitteisesti, että hiljaisuus alkaa klo 22. Kenenkään ei ole pakko laittaa diskojytää soumaan klo 23.30. Kyllä juhlia saa ja vieraita saa kutsua, mutta ei kenelläkään ole oikeutta valvottaa koko rapun asukkaita. Baarit ja diskot on lähellä. Sinne voi lähteä.

Ja siis oikeastiko minun pitäisi etsiä kodin tilalle joku muu yöpaikka vain siksi, että parikymppinen jolppi voi bilettää rauhassa? Aika paksua! Onneksi olet väärässä.

On onneksi väärässä. :D Kerrostalossa vuokralaiset voi vaihtua tiheäänkin. Jotta kerrostalossa olisi hyvä flow, ei sinne kaivata 24/7 normaalista elämästä valittajia. Talossa asuu eri ikäpolvia, kulttuuri muuttuu ja tulee muuttmaan entisestään kerrostaloissa elävemmäksi, kestä se tai muuta maalle.Muuta neuvoa ei ole.

Vierailija
125/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu ap. Mitään vakavaa ei sattunut. Jos nyt kerran lähtee vähä ääntä, niin mitä sitten. Älä heittäydy noin hysteeriseksi vaan jatkat elämää kuten ennenkin. Jos lähipäivinä käy ilmi, kuka lapun laittoi (esim.rapussa jutellessa), niin pahoittele tapahtunutta. Muuten ei tarvii mitään tehdä. Paitsi ottaa lasi viiniä, rentoutua ja lakata murehtimasta :)

En ole hysteerinen. Provosoiduin ehkä vähän liikaa kun syytettiin diivaksi, pohjasakaksi, ylimieliseksi yms. vaikka tiedän että nettipalstalta sellaista pitääkin odottaa. Saattoi myös tulla pieni epätoivo kun omassa työssä kuuntelen ihmisten valitusta niin tiedän liiankin hyvin sen tavan miten asioita otetaan esille ja miten ne esitetään ylemmille tahoille. Pitää vaan koittaa luottaa :)

Ap

Jos et ole huomannut, niin tällä palstalla on aina ne muutamat henklöt, alle kymmenessä sormessa takomassa voimakkaasti, että minä asun kerrostalossa, muiden pitää ellä kuin minä. Fakta on se, että Suomessa on niin helkkarin monta kerrostaloa ja niiissä riittää asumisääniä. Liittyi se bileisiin, koiran räksytykseen, tappeluihin, vauvan itkuihin, tai mihin tahansa ihmisyyteen liittyviin luonnollisiin ääniin. Mietipä, kuinka monta vauvaa Suomeen syntyy vuosittain, eikä niistä jatkuvista käytävään kuuluvista itkuista täällä puhuta. Mikä sen luonnollisempaa voisi olla.

Isännöitsijää ei kiinnosta pätkävertaakaan luonnollisista äänistä johtuvat äänet, joita kerrostalossa riittää. Jos jotain isännöitsijää kiinnostaa, hänellä menee huonosti ja kerää rahat taloyhtiöltä idioottien asukkaiden valituksista, heijastuu vuokriin tai yhtiövastekkeisiin.  Osakkeenomistajat ei tällä palstalla heilu.