Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimetön heippalappu (ansaitusti)-toimenpiteitä?

Vierailija
26.02.2017 |

Eli aamulla oli odottamassa nimetön heippalappu postilaatikossa jossa passiivis-agressiivisesti ja sarkastisesti valitettiin melusta. Luonnollisesti jos asiasta oltaisiin tultu soittelemaan ovikelloa niin  oltaisiin heti oltu hiljaa.

Olen asunut talossa monta vuotta ja eilen ekaa kertaa mulla oli enemmän kuin yksi ihminen kylässä yölliseen aikaan.  Musiikkia emme soittaneet kovaa mutta meitä oli viisi joten keskustelu volyymi varmasti nousi ja muutaman viinipullon ansiosta varmasti vieläkin enemmän. Olimme ylhäällä noin tunnin ennen nukkumaan menoa. Elän aika hiljaista elämää joten en usko että muutoin on melusta valittamista. 

Olen todella pahoillani että aiheutin naapureille haittaa melulla ja mielelläni pyytäisin anteeksi ja luonnollisesti toivon ettei isännöitsijälle tai vuokranantajalle asiasta ilmoiteta. Onko parempi antaa asian vaan olla ja elää normaalisti (ja ehkä vältellä naapureita hetken) vai tehdä joitain toimenpiteitä?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan itsekkäitä bilettäjiä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aamulla oli odottamassa nimetön heippalappu postilaatikossa jossa passiivis-agressiivisesti ja sarkastisesti valitettiin melusta. Luonnollisesti jos asiasta oltaisiin tultu soittelemaan ovikelloa niin  oltaisiin heti oltu hiljaa.

Tuota et usko kyllä itsekään ja sitäpaitsi kiva mennä huomauttelemaan melusta naapurille, jolla kylässä meluamassa 10 kaapin kokoista aggressiivista känni-ääliötä!

Omalta kohdalta voin sanoa että todellakin oltaisiin oltu hiljempaa. Mutta kuten sanottu niin ymmärrän ettei uskalla tulla jos siellä on 10 känni-ääliö-agressiivinen-kaappi tyyppiä.

Ap

Vierailija
42/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottaisin heippalapun rappukäytävälle ja kiittäisin liian myöhäisestä ilmoituksesta meteliin. Toteaisin, että tämä kertaluontoinen tapahtuma ei todennäköisesti tule enää toistumaan. Mutta jos joku kokee minun edelleen aiheuttavan häiriötä, niin otan mielelläni ilmoituksen vastaan heti kasvotusten, jotta voin korjata tekemäni mahdolliset virheet. Lupaan, ettei kasvokkain sanomisesta aiheudu mitään vaaraa huomauttajalle. Olen syvästi pahoillani aiheuttamasta mielipahasta ja häiriöstä.

Mukavaa alkavaa kevättä! T. X as Y

Todellakin olisin passiivis-aggressiivinen kertaluontoisen tapahtuman heippalappuun. Eri asia, jos olisi päivittäistä tai joka viikonloppuista. Menis koko hernepelto nenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita isännöitsijälle itse ennen kuin naapuri ehtii, kerro tapahtunut mahdollisimman rehellisesti ja pahoittele asiaa. Lupaa ettet jatkossa enää metelöi. Näin saat valittajaan nähden etulyöntiaseman ja osoitat olevasi vastuullinen asukas. Samalla teet heippalaputtajasta pellen. Etunoja on aina parempi kuin syytöksiin vastaajana oleminen.

Vierailija
44/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sua sp yhtään sureta, että sulla ei ole ollut yhtään hulluja elämme viimeistä päivää bileitä? Mä olisin enemmän siitä huolissani kuin heippalaputtajista. Puhutaan kovaa yöllä omassa kodissa tunnin verran kun odotetaan bussia vaatii jälkihoidon. Ei koskaan bileitä. Extra varovainen kannattaa olla jos jotain bileitä olisi ja bileet loppuu ennen klo 22. Bileet on korkeintaan Netflix yhden ihmisen kanssa ja pari lasia viiniä. Juhuuu, elämästä kaikki irti.

Varmaan käsi lasin päällä baarissakin ettei mahdolliset porekuplat aiheuta häiriötä. Vessanpyttyyn paperia ettei pisu lirise pyttyyn liian äänekkäästi. Yskitään hihaan tai kaulahuiviin, ei basillien vaan äänen vuoksi. Makaat kotona koko yön yhdessä asennossa ettei kääntyminen ja sängyn narina herätä kumppania tai naapuria. Sitäkö elämä on?

Kiitos. Tää sai hymyilemään :) kyllä muakin ottaa päähän että pitää miettiä tällaista mutta on mennyt luotto ihmisiin ettei tätä puida käytävillä ja pohdita mitä se maija oikein tekee ja viedä asiaa eteenpäin. Asuin ennen tällaisessa talossa vaikka itse koin että sillä ihmisellä oli normaalia elämisen ääniä.

Vierailija
45/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti lähteä päivän puuhiin joten katsotaan onko ilmestynyt lisää lappuja tai muuta. Jos on niin sitten laitan julkisen anteeksipyynnön ja ilmoitan isännöitsijälle. Lapussa luki että seuraavasta kerrasta laittaa asian eteenpäin eli nämä ei oletettavasti laita asiaa isännöitsijälle ellei tietysti joku muu laita.

Ap

Vierailija
46/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee, mikä naapuri.  Muuttaisi maalle, jos ei ymmärrä kerrostaloelämää, että joskus harvoin voi kuulua biletyksenkin ääntä yöaikaan. Näitä tyyppejä, jotka valittavat vessan vetämisestä ja suihkuttelustakin.

Vierailija
47/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita isännöitsijälle itse ennen kuin naapuri ehtii, kerro tapahtunut mahdollisimman rehellisesti ja pahoittele asiaa. Lupaa ettet jatkossa enää metelöi. Näin saat valittajaan nähden etulyöntiaseman ja osoitat olevasi vastuullinen asukas. Samalla teet heippalaputtajasta pellen. Etunoja on aina parempi kuin syytöksiin vastaajana oleminen.

Miksi pitäisi luvata, ettei baari-illan jälkeen jutella kotona ja kuunnella musiikkia samalla volyymilla kuin telkkariakin normaalista? Ei sellaista kannata luvata. Normaalia elämää.

Vierailija
48/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti lähteä päivän puuhiin joten katsotaan onko ilmestynyt lisää lappuja tai muuta. Jos on niin sitten laitan julkisen anteeksipyynnön ja ilmoitan isännöitsijälle. Lapussa luki että seuraavasta kerrasta laittaa asian eteenpäin eli nämä ei oletettavasti laita asiaa isännöitsijälle ellei tietysti joku muu laita.

Ap

Laitoitko lapun?

Vierailija
49/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vee, mikä naapuri.  Muuttaisi maalle, jos ei ymmärrä kerrostaloelämää, että joskus harvoin voi kuulua biletyksenkin ääntä yöaikaan. Näitä tyyppejä, jotka valittavat vessan vetämisestä ja suihkuttelustakin.

Kerrostalossa on hiljaisuus kello 23-07 ja se tarkoittaa sitä että asunnossa ei huudeta, ei naureta kovaan ääneen eikä soiteta kovaa musiikkia. Ei myöskään pestä pyykkiä ja pyritään muutenkin olemaan jiljaa että naapurit saavat nukkua. Tämä pitäisi olla ihan itsestään selvä asia normaalilla älyllä varustetuille ihmisille. Päivällä voi sitten soittaa pianoa, huutaa ja nussia kovaäänisesti, mutta yöllä annetaan muiden nukkua. Muuttakaa itse maalle jos ette osaa noudattaa noin selvää ohjetta.

Vierailija
50/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin lapun: Anteeksi ajattelematon meluaminen viime sunnuntaiyönä. Otan jatkossa naapurini paremmin huomioon. Yst terveisin naapuri.

Eikä mitään nimiä tai asunnon numeroita eikä passiivisaggressiivista vittuilua.

Vierailija
51/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa on hiljaisuus kello 23-07 ja se tarkoittaa sitä että asunnossa ei huudeta, ei naureta kovaan ääneen eikä soiteta kovaa musiikkia. Ei myöskään pestä pyykkiä ja pyritään muutenkin olemaan jiljaa että naapurit saavat nukkua. Tämä pitäisi olla ihan itsestään selvä asia normaalilla älyllä varustetuille ihmisille. Päivällä voi sitten soittaa pianoa, huutaa ja nussia kovaäänisesti, mutta yöllä annetaan muiden nukkua. Muuttakaa itse maalle jos ette osaa noudattaa noin selvää ohjetta.

Mutta juhlia saa joskus ilman huopatossuja.

Vierailija
52/125 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittanut mitään lappua. Tulin kotiin ja uusia ei ollut ilmestynyt postilaatikkoon tai ilmoitustaululle. Ajattelin jos en nyt laita lappua etten tuo enemmän huomiota itseeni. Ellei tietysti käy ilmi jotain uutta. Talossa ei ole ilmoitustaululla ikinä mitään muuta kuin taloyhtiön tiedotteet. Jos tämä menisi hissukseen ohi sillä ei ole tapahtunut ennen eikä tapahdu uudelleen. Ja pidän erityisen huolen ettei tiski tai pesukoneet ole päällä hiljaisuuden aikaan tai muut josta tulisi ääntä yms.

Olen nyt hieman huolissani että isännöitsijälle olisi valitettu. Onko tietoa kuinka kauan menee että minulle toimitetaan huomautus asiasta jos joku on valittanut? Koska voi 'hengähtää' että asia on Ohi?

53/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3474 kirjoitti:

On se jännä miten joillekin on niin vaikeaa elää hissuksiin. Enkä tarkoita nyt aloittajaa vaan yleisesti. Me ollaan asuttu tässä talossa 3 vuotta, eikä kertaakaan ole ollut häiritsevää meteliä hiljaisuuden jälkeen tai oikeastaan edes ennen hiljaisuutta. Ehkä 10 kertaa on kuulunut vaimeaa musiikkia, mutta sekin on aina loppunut kymmenen maissa. Ja täällä on seinät paperia. Talossamme asuu yksin asuvia nuoria, yksi nuoripari ja pari yksin asuvaa vanhempaa ihmistä. Me ollaan ainoa lapsiperhe.

Ei ole mitenkään liikaa vaadittu, ettei möykätä niin että se kuuluu naapuriin. Meiltä taatusti kuuluu lapsen itkua ja kiukkua, mutta vastaavasti meillä ei saa esim. juosta sisällä, rämpyttää meluavia leluja aamuisin tai päivisinkään kovin kauaa kerralla. Ei kiljuta turhaan jne. No mä en kyllä jaksaisi kuunnella möykkää omakotitalossakaan, eli ei tuota ongelmaa pitää desibelit kohtuudessa.

Epäilen, että teidän talossanne seinät/katot olisivat paperia. Olen nimittäin asunut paperitalossa, jota ei uskoisi ellei kohdalle sattuisi. Huonolla äänieristävyydellä tarkoitan sitä, että heräät alakerran naapurin asettamaan herätyskelloon. Tai sitä, että tiedät täsmälleen kun yläkerran naapuri tulee baarista ja laittaa lompakon, silmälasit ja avaimet yöpöydälleen ja käy nukkumaan. Tiedät, kun ylä- tai alakerrassa laitetaan kaapin ovi kiinni tai valot pois päältä. Laitat television päälle normaalilla äänenvoimakkuudella ja alakerran naapuri hakkaa patteria. Vietät romanttista iltaa viikonloppuna, kello on kahdeksan illalla ja kuuntelette vaimeaa musiikkia, ja naapuri hakkaa harjan varrella kattoa koska keskusteluäänen ja musiikin yhdistelmä on sietämätön äänentasoltaan. Yläkerran yskimiset, pierut ja muut kuuluvat kristallinkirkkaasti läpi. Viikonloppuna päätät nukkua pidempään laittamalla korvatulpat, ja heräät siihen kun seinänaapuri imuroi huonetta.

Kaikki edellä mainitut tapaukset kuuluvat normaalin elämisen ääniin. Ongelma on se, että Suomessa on rakennettu ja rakennetaan paskoja kerrostaloja. Joku grynderi nauraa koko matkan pankkiin kun talo rakennetaan halvimmasta mahdollisesta. Eräässäkin FB-ryhmässä oli kuva siitä, miten kylpyhuoneremontin yhteydessä oli vahingossa laattoja poistaessa piikattu lattiasta läpi ja aukosta pystyi tervehtimään alakertalaista. Lattiavalussa kun oli 5 cm betonia. Jokainen voi kuvitella miten hyvin tuollainen määrä eristää mitään ääntä, esimerkiksi puhetta tai tavallista kävelyä.

Vierailija
54/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pystyn elämään ilman biletystä/häiriköintiä, niin pitäisi myös sinunkin!

Pyrin esimerkiksi aina kuuntelemaan musiikkia kuulokkeiden kautta, enkä muutenkaan käytä järjettömän kokoista bassoa, eiseole hyvää käytöstä edes päiväs aikaan, sitten omakotitalossas saat laittaa rämisemään kun on vielä äänieristetty huone...

Kommuunissa tulee noudattaa sääntöjä sekä arvostaa kaikkien kotirauhaa, että näin!

Jos on paperiseinät niin semmoiseen ei perusjärjellä saisi edes lapsiperheet muuttaa

55/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihanan kuuloista, kun ihmiset elää. Musiikki, paneminen jutteleminen etc..., kuuluu asiaan kerrostalossa - itsekin kehno nukkuja.

56/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3944 kirjoitti:

Käyttäjä3474 kirjoitti:

On se jännä miten joillekin on niin vaikeaa elää hissuksiin. Enkä tarkoita nyt aloittajaa vaan yleisesti. Me ollaan asuttu tässä talossa 3 vuotta, eikä kertaakaan ole ollut häiritsevää meteliä hiljaisuuden jälkeen tai oikeastaan edes ennen hiljaisuutta. Ehkä 10 kertaa on kuulunut vaimeaa musiikkia, mutta sekin on aina loppunut kymmenen maissa. Ja täällä on seinät paperia. Talossamme asuu yksin asuvia nuoria, yksi nuoripari ja pari yksin asuvaa vanhempaa ihmistä. Me ollaan ainoa lapsiperhe.

Ei ole mitenkään liikaa vaadittu, ettei möykätä niin että se kuuluu naapuriin. Meiltä taatusti kuuluu lapsen itkua ja kiukkua, mutta vastaavasti meillä ei saa esim. juosta sisällä, rämpyttää meluavia leluja aamuisin tai päivisinkään kovin kauaa kerralla. Ei kiljuta turhaan jne. No mä en kyllä jaksaisi kuunnella möykkää omakotitalossakaan, eli ei tuota ongelmaa pitää desibelit kohtuudessa.

Epäilen, että teidän talossanne seinät/katot olisivat paperia. Olen nimittäin asunut paperitalossa, jota ei uskoisi ellei kohdalle sattuisi. Huonolla äänieristävyydellä tarkoitan sitä, että heräät alakerran naapurin asettamaan herätyskelloon. Tai sitä, että tiedät täsmälleen kun yläkerran naapuri tulee baarista ja laittaa lompakon, silmälasit ja avaimet yöpöydälleen ja käy nukkumaan. Tiedät, kun ylä- tai alakerrassa laitetaan kaapin ovi kiinni tai valot pois päältä. Laitat television päälle normaalilla äänenvoimakkuudella ja alakerran naapuri hakkaa patteria. Vietät romanttista iltaa viikonloppuna, kello on kahdeksan illalla ja kuuntelette vaimeaa musiikkia, ja naapuri hakkaa harjan varrella kattoa koska keskusteluäänen ja musiikin yhdistelmä on sietämätön äänentasoltaan. Yläkerran yskimiset, pierut ja muut kuuluvat kristallinkirkkaasti läpi. Viikonloppuna päätät nukkua pidempään laittamalla korvatulpat, ja heräät siihen kun seinänaapuri imuroi huonetta.

Kaikki edellä mainitut tapaukset kuuluvat normaalin elämisen ääniin. Ongelma on se, että Suomessa on rakennettu ja rakennetaan paskoja kerrostaloja. Joku grynderi nauraa koko matkan pankkiin kun talo rakennetaan halvimmasta mahdollisesta. Eräässäkin FB-ryhmässä oli kuva siitä, miten kylpyhuoneremontin yhteydessä oli vahingossa laattoja poistaessa piikattu lattiasta läpi ja aukosta pystyi tervehtimään alakertalaista. Lattiavalussa kun oli 5 cm betonia. Jokainen voi kuvitella miten hyvin tuollainen määrä eristää mitään ääntä, esimerkiksi puhetta tai tavallista kävelyä.

Tää on v. 59 rakennettu talo. Kuulen mm. kun seinänaapuri vetää töpselin seinästä. Jos on hiljaista ja joku puhuu, sekin kuuluu. Rappuun kuuluu kaikki vähääkään kovemmat äänet asunnoista, koska väliovia ei ole... Kylppärissä voi kuunnella yläkerran naapurin keskustelua, tiedän koska hän käy vessassa jne. Siksi olenkin ihmetellyt tyytyväisenä, ettei mitään häiriöääniä kuulu.

Vierailija
57/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi on pilkunviilaja. Aika nolo ettei soittanut ovikelloa ja huomauttanut asiasta ihan naamatusten, ihan turha jälkeenpäin valittaa, kun ei ole toiset heippalappua huomanneet. Ja että kerran elämässä metelöi yöllä tunnin, voi kauhistuksen kanahäkki, joilllekkin siunaantuu joku koliikkilapsi rääkymään naapuriin yötäpäivää, revi siitä huumoria, kun ei valittakaan saa.

Jättäisin täysin huomiotta enkä anelisi armoa ja pyytelis anteeksi, koska naapurikin on toiminut tilanteessa niin typerästi ja raukkamaisesti.

Ja kyllä teen vuorotyötä itse ja on viikonloppuisinkin aamuvuoroja, silti en mitään heippalappuja laittaisi enkä ole laittanutkaan, vaan olen käynyt ihan oven takana pyytämässä asialliseen sävyyn että hiljempaa kiitos. Tunnin metelin takia en jaksaisi vaivautua, mutta minulla onkin korvatulpat aktiivikäytössä, tuskin naapurista kovaääninen puhe edes kulkeutuisi korviini, tömistely sitten eri asia jos kyse yläkertalaisista.

Vierailija
58/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille isännöitsijälle jos häiritsee, mutta ei sinulle tuosta kyllä yhtään mitään ongelmia voi tulla, kun kyse ei ollut edes musiikin kuuntelusta tms.

Ja tiskikonetta ja pyykkikonetta voit ihan huoletta käyttää yölläkin. Oletko joka asiassa noin nössö ja miellyttämisenhaluinen? Hanki selkäranka.

Vierailija
59/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisista nimettömistä laputtelijoista ei tarvitse välittää tuo taivaallista eikä sellaisilta tarvii ruveta anelemaan anteeksiantoa. Kitiseviä vanhojapiikoja he ovat eivätkä uskalla isännöitsijälle soittaa vaan laputtelevat nimettömänä. Ja jos tosiaan tunnin olet hieman kovaäänisemmin ravintolaillan jälkeen kotiintullessasi puhunut niin mitä sitten!! maailma kaatuu vai!! Kissan viikset ja kanin villat.

Vierailija
60/125 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnossa voi pitää sillointällöin bileet ja elämöidä myös hiljaisuuden aikaan, kunhan siitä ilmoittaa naapureille lapulla. AP:n kovaaänistä juttelua ei lasketa elämöinniksi ja bileiksi, eikä siitä tosiaan voi seurata yhtään mitään. Maalaisjärkeä saa käyttää, jos sitä koliikkilastakin pitää sietää vaikka se huutaisi vuoden putkeen, niin tasan tarkkaan ei voi vaatia muiltakaan täydellistä hiljaisuutta, edes hiljaisuusaikaan.

Miettikää nyt vähän omilla aivoilanne. Jos ei kestä naapurista kuuluvia ääniä, satunnaisesti yölläkin, niin kerrostalo ei ole sinulle oikea asumismuoto, piste.