Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle

Vierailija
25.02.2017 |

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Kommentit (1383)

Vierailija
941/1383 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

m65 kirjoitti:

Ei tarvitse olla köyhä säästääkseen. Olen tottunut käytännölliseen säästäväisyyteen vaikka omaisuutta useampi M€ eikä varsinaista syytä olisi. Asiaa voi katsoa myös luonnonvarojen riittävyyden ja reilumman jakautumisen kannalta. Nämä vessapaperin uudelleen käytön ym. huumorin voi jokainen jättää hauska juttu osastoon..

Okei, voitit minut ketjun köyhyysvertailussa. Minulla ei ole kuin ehkä kymmenesosa tuosta mutta elän erittäin säästeliäästi. Olen jo tottunut siihen ajatukseen että en voi käyttää rahojani mihinkään, en vaan voi. Valtiolle menee kaikki tämän köyhän elämän jälkeen kun perillisiäkään ei ole eikä tule.

Vierailija
942/1383 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pystyy vuoden olla ilman vaatehankintoja. Helposti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1383 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei ainoa takki tai ainoat kengät hajoa. Kas, on köyhiä ja "köyhiä".

Vierailija
944/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huonoja vaateostoksia tehty jos ei vaatekaapissa ole hyväkuntoisia vaatteita vaan pelkkiä rikkinäisiä rytkyjä joiden kanssa ei kehtaa ovesta ulos lähteä. 

Tyhmän ja köyhän tunnistaa siitä että aina löytyy joku avaruusselitys siitä miksi on jatkuvasti ostettava jotakin. Mä en ole vuoteen ostanut yhtään vaatetta, en käynyt kampaajalla enkä "nautiskellut" ylimääräisillä herkuilla. Hiustenhoito ja hygienia onnistuu halvimmilla markettituotteilla, ei niitä tarvitse joka kuukausi ostaa uusia.. Ekstreemisti päätin luopua myös maskarasta jota käyttänyt 14 vuotiaasta asti päivittäin. En käytä muuta meikkiä. Kukaan ei ole kysynyt olenko köyhä. Saan toki jatkuvasti vastata tekstiviesteihin että vippaatko että en vippaa. 

Mun aika menee suurimmaksi osaksi töiden tekoon ja perheen arkeen. Ei ehdi miettimään ostoksia ja herkkuja. Oli sitäpaitsi hauskaa kun teinityttäret tasoittivat mun hiuksia ja minä tasoitin heidän hiukset. Miehen hiuksia leikattiin enemmän. Ei se elämä oo kiinni ostamisista ja tuhlailuista. Jokainen järkevä tajuaa tämän. 

Tuohan kertoo vain siitä että joskus olet ostanut yli tarpeen niitä vaatteita.

Itse olen 50 vuotta ostellut vain välttämättömät. Ne eivät kestä vuosikymmeniä käyttöä ja pesua. Niin, minä pesenkin vaatteita.

Nyt on vain muutamat verkkarit, ei talvikenkiä, paidat kaikki kulahtaneita pooloja ja t-paitoja.

Tietysti ostan uutta jos törmään hyvään tarjoukseen, tai satun tarvitsemaan, no nyt ei juhlia/hautajaisiakaan tarvitse viettää, mutta ei noihin verkkareilla ja pooloilla mennä.

Minä olen käynyt kampaajalla vuonna 2000, enkä varmaan meikannutkaan sen jälkeen kuin kerran tai kaksi, enkä kovinkaan usein ennen sitäkään.

Silti en ole niin pöljä että väittäisin ettei kellään voi vaikkapa vuoteen olla näille tarvetta.

Vierailija
945/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kaikilla on vaatteita kaapit väärällään ja kenkiä. Ei varmaan ole ainuttakaan koko maassa, jolla vain ne, mitä päällään on.

Vierailija
946/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktaa köyhyydestä

Tilastokeskuksen mukaan köyhyys- tai syrjäytymisriskissä eli 927 000 henkilöä eli 17,3 prosenttia väestöstä. Professori Juho Saaren mukaan Suomessa on 800.000 ainakin tilapäisesti köyhää ja 100.000 ihmistä pitkään jatkuneessa huono-osaisuuden tilassa. Yli 20.000 ihmistä hakee säännöllisesti ruoka-apua leipäjonoista.

Meillä on iäkkäiden ihmisten pysyvästi köyhä ryhmä, kotonaan lapsiaan hoitaneet naiset. Lastenhoidon ohella he hankkivat perheelle leivänlisää pienillä pätkätöillä, siivoamisella jne. Niistä töistä ei juuri työeläkettä kertynyt.

Tilastot kertovat toteutuneesta köyhyydestä, mutta missään ei ole esitetty laskelmia, kuinka paljon nämä tilastoluvut kasvavat hallituksen kaavailemien muutosten toteutuessa.

Kuuluvatko hyvinvointiyhteiskunnan ominaisuuksiin kasvava köyhyys ja pysyvä, pitkään jatkuva huono-osaisuus? Jo helmikuussa Euroopan neuvoston komitea moitti Suomen sosiaaliturvan tasoa liian matalaksi. Sipilän hallitus aikoo leikata sosiaaliturvaa entisestään. Esimerkiksi riittää eläkkeensaajan asumistuen asettaminen yleisen asumistuen tasolle. Monilla vanhoilla ihmisillä tulotaso alenee 100  -150 euroa kuukaudessa. Mieleen nousee huolestunut kysymys: Kuinka ihmiset jatkossa tulevat toimeen?

Sosiaalisissa tulonsiirroissa tehdyt säästöt kuluvat moninkertaisesti lisääntyneinä terveydenhoitokuluina. Onko tässä mitään järkeä?

Toivottavasti tämän sukupolven naiset ovat sitten fiksumpia ja menevät töihin, sen sijaan että oleskelevat kotona vuosikaudet. Itse aiheutettua köyhyyttä, jos kotiin jääminen on syynä.

Yksikin ent. naapurin rouva teki 3 lasta perätäin niin että sai aina edellisestä sen äitiysloman ja 3vuoden hoitovapaan, sitten jo raskaana uudelleen töihin muutamaksi kk ja taas sama putki. ja taas. Se onkin jo liki 10v. poissa työelämästä.

Vierailija
947/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huonoja vaateostoksia tehty jos ei vaatekaapissa ole hyväkuntoisia vaatteita vaan pelkkiä rikkinäisiä rytkyjä joiden kanssa ei kehtaa ovesta ulos lähteä. 

Tyhmän ja köyhän tunnistaa siitä että aina löytyy joku avaruusselitys siitä miksi on jatkuvasti ostettava jotakin. Mä en ole vuoteen ostanut yhtään vaatetta, en käynyt kampaajalla enkä "nautiskellut" ylimääräisillä herkuilla. Hiustenhoito ja hygienia onnistuu halvimmilla markettituotteilla, ei niitä tarvitse joka kuukausi ostaa uusia.. Ekstreemisti päätin luopua myös maskarasta jota käyttänyt 14 vuotiaasta asti päivittäin. En käytä muuta meikkiä. Kukaan ei ole kysynyt olenko köyhä. Saan toki jatkuvasti vastata tekstiviesteihin että vippaatko että en vippaa. 

Mun aika menee suurimmaksi osaksi töiden tekoon ja perheen arkeen. Ei ehdi miettimään ostoksia ja herkkuja. Oli sitäpaitsi hauskaa kun teinityttäret tasoittivat mun hiuksia ja minä tasoitin heidän hiukset. Miehen hiuksia leikattiin enemmän. Ei se elämä oo kiinni ostamisista ja tuhlailuista. Jokainen järkevä tajuaa tämän. 

Tuohan kertoo vain siitä että joskus olet ostanut yli tarpeen niitä vaatteita.

Itse olen 50 vuotta ostellut vain välttämättömät. Ne eivät kestä vuosikymmeniä käyttöä ja pesua. Niin, minä pesenkin vaatteita.

Nyt on vain muutamat verkkarit, ei talvikenkiä, paidat kaikki kulahtaneita pooloja ja t-paitoja.

Tietysti ostan uutta jos törmään hyvään tarjoukseen, tai satun tarvitsemaan, no nyt ei juhlia/hautajaisiakaan tarvitse viettää, mutta ei noihin verkkareilla ja pooloilla mennä.

Minä olen käynyt kampaajalla vuonna 2000, enkä varmaan meikannutkaan sen jälkeen kuin kerran tai kaksi, enkä kovinkaan usein ennen sitäkään.

Silti en ole niin pöljä että väittäisin ettei kellään voi vaikkapa vuoteen olla näille tarvetta.

En ole ostanut yli tarpeen missään vaiheessa. Aina ollut sopiva määrä vaatetta.Nyt tässä ketjussa puhutaan hei, köyhien säästövinkeistä. Köyhällä ei ole varaa ostaa joka vuosi uusia vaatteita  ja kenkiä, käydä kampaajalla ja hamstrata meikkejä jos haluaa syödä kunnolla. Nyt vaan on niin että et näköjään ymmärrä sitä. 

Ostamiseen liittyvät " säästövinkit" eivät ole säästöä vaan kulutusta. Säästöä muodostuu niistä asioista jotka voi pudottaa ostolistalta. Kaikkein typerintä on se että nitkutetaan ruuasta jotta saa ostaa jotakin mitä oikeasti ei tarvitse mutta kun köyhälläkin on oltava. Kaikki ostaminen joka tehdään vaikka kyseistä ostosta ei oikeasti elämiseen tarvita on tuhlaamista

Vierailija
948/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa jo nuo säästövinkit. Ei se teitä auta ollenkaan. Keskittykää parantamaan kassavirtaa.  Kassavirta taas paranee pitämällä kulut kurissa (ei tuhlaa turhuuksiin) ja LISÄÄMÄLLÄ tuloja.

Miksi ette lisää tulojanne? ai niin.. "kun tuet pienenee"... Minä olen ollut köyhä, elänyt alle toimeentulotukinormien olevilla tuloilla. Mutta minä teinkin töitä tulojen kasvattamiseksi. Tuloja voi kasvattaa

-tekemällä enemmän töitä -> tässä on rajansa, kenelläkään ei ole 24h/p enempää aikaa.

-hankkimalla parempaa palkkaa -> tässäkin on käytännössä rajansa, noin 3000 euron nettotuloihin asti tätä voi tehdä realistisesti, senjälkeen vaikeutuu.

-sijoittamalla -> tässä ei ole mitään rajaa, tulot voivat kasvaa äärettömästi, mutta tämä vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä.

Minä valitsin kaikki nämä kolme ja luovuin ensimmäisenä tuosta enemmän töitä tekemisestä.

Pääomatuloni kattavat jo kaikki pakolliset menot ja palkka jää mihin huvittaa.

Vierailija
949/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jaksaa aina huvittaa, miten parempituloiset kilvan vakuuttelevat olevansa niin taloudellisia ja järkeviä rahankäyttäjiä. Ja kaikki tuntevat köyhiä, joilla on muka uusimmat pelit ja vehkeet, vaikka se on aivan mahdoton yhtälö.

Ei ole mahdoton yhtälö ollenkaan.

Ne uusimmat pelit ja vehkeet on yleensä ostettu osamaksulla. Siksi niitä on köyhilläkin ja siksi köyhällä ei ole rahaa ruokaan, kun rahat menee osamaksuihin.

Lapsellani oli kaveri alakouluaikoina, tämä sai ihan kaikki uusimmat vempeleet ja koneet. Äitinsä ei ole tehnyt työtä vuosikymmeniin vaan lisääntynyt aina uuden miehen kanssa. Kuulin sitten myöhemmin että ulosotossa pitkä lista, ja lisää osteli kännykkää ja pelikonetta. Lapseni sitä ihmetteli mutta selitin syyn. Meilläkin pätkätöitä ja työttömyyttä, pienet tulot jne mutta koskaan ei ole yhtään laskua mennyt ulosottoon, kun on eletty sen mukaan mitä rahaa on tullut. Sama kaveri sitten myöhemmin naureskeli omalle lapselleni vanhasta huonosta autosta. Osasipa omani hyvin nakata takaisin että ihan käteisellä osti ja itse tienatuilla rahoilla, ei ole äiti eikä isä ostanut velaksi. 

Ikävää, että olet ajatusmallisi lapsellesi siirtänyt. Olisi hyvä ymmärtää mitä lapselle kerrotaan ja mikä jätetään sen oman pääkopan sisäpuolelle.

Mikä tuossa on ikävää, sekö että olen kertonut että kaikenlaista saa heti ja kaikkein kalleinta kun ostaa velaksi ja päästää kaikki maksamattomat ulosottoon kuten kaverin kotona?  Onko nykyään sitten nuorisolla tavoitteena elää yli varojen ja päätyä ulosottoon? Minusta tuo on hyvin varoittava esimerkki ja lapsi otti opikseen, on nyt vakityössä aikuisena ja velaton, isot säästöt ja uudet asunnot ja autot.

Miksi selittelet lapsen kaverin äidin asioita lapsellesi? Kuuluuko aikuisten rahasotkut lapsille? Ja mistä sä yleensäkin tiedät tämän äidin ulosotot? En minä tiedä lapseni kavereitten vanhempien tuloja ja menoja sekä ulosottorekistereitä. Eikä tulis edes mieleen selvitellä niitä, saati kertoa niitä lapselleni. Lapsen voi opettaa olemaan säästäväinen ilman, että sekoittaa siihen ulkopuoliset mukaan ja kertoilee heidän yksityisasioitaan tai niistä kuulemiaan juoruja. No, tunnenhan minä kaltaisiasi kyyliä, pakkohan teidän on ne omat luulonne ja kuulemanne juorut kertoa kaikille jotka jaksaa kuunnella. Ja sitten olette olevinanne muita parempia ihmisiä. Vaikka olette juorukelloja.

ps. mistä sä edes sen lapsesi taloustilanteen tiedät noin hyvin, tuoko se sulle edelleen tiliotteet näytille? Ja tsekkaatko lapsesi ulosottorekisterin säännöllisesti?

Niin ja ei, mulla ei ole ulosotossa mitään, eikä velkaa senttiäkään. Mutta silti en jaksa vahdata muiden tekemisiä. Ja lapsillekin olen saanut raha-asioita opetettua ilman, että sekoitan mukaan heidän kaverinsa. Mulle tai lapsilleni kun ei kuulu se miten lasten kaverit tai näiden vanhemmat taloutensa hoitaa.

Meillä lapselle on aina vastattu rehellisesti kun on jotain asiaa kysynyt ja ihmetellyt. En ole lähtenyt valehtelun tielle. Teilläkö valehdellaan ja kierrellään? Monet on varoittavia esimerkkejä. Viisas oppii toisten virheistä ja lapsenkin hyvä oppia oikeassa iässä se että kaikki ei ole totta mikä päällepäin näkyy ja mielestäni esiteinille voi asioista kertoa avoimesti. Raha-asiat on kuitenkin niin tärkeitä ja olennaisia elämässä että niistä ei pidä valehdella. Tiedän näiden raha-asioista koska lapset on itse kertoneet kaikenlaista perhe-elämästään joka on kaikkea muuta kuin onnellista. Minä en utele, kysele, enkä juorua, mutta jos lapsi haluaa ulkopuoliselle kertoa niin kuuntelen.  Omasta lapsestani olen ihan satavarma, en tarvitse tiliotteita. On muuten ahkera työläinen, sijoittaakin ja elää järkevästi. Ei ole ulosottorekisteriä hänellä koskaan ollut eikä tule, fiksu ihminen. Rahankäyttöä olen opettanut ihan itsekseni en juoruilemalla ja vertailemalla muiden tuloihin, mutta kun lapsi kysyi, kerroin asioiden oikean laidan.

Joopa joo. Juoruile nyt edes aikuisten kesken, äläkä sekoita juttuihisi lapsia. Sinä et yksinkertaisesti tiennyt kaverin perheen laitaa, et edes sen lapsen juttujen perusteella. Ne oli ihan omia päätelmiäsi ja kuvitelmiasi. Joita olet omalle lapsellesi syöttänyt muka totuutena. Eikö sua hävetä, että kuuntelit lasta ja sitten levitit tämän kertomia asioita omalle lapsellesi? Lapsi luotti sinuun ja kertoi perheensä asioita ja sinä juorusit niitä välittömästi eteenpäin. Altistit jopa lapsen kiusaamiselle jos oma lapsesi kertoo näitä koulussa jollekin muulle. Ja miksei kertoisi, jos joku kysyy. Eihän se ole juoruilua jos vaan vastaa jonkun kysymykseen. Itsehän olet näin opettanut. Etkö ihan oikeasti osaa pitää suutasi kiinni?

Ja sillä sun lapsella voi olla vaikka kuinka pitkä ulosottorekisteri. Eihän se sitä sulle kehtais kertoa, kun jo lapsena olet hälle alkanut kauhistella muiden raha-asioita. Visusti salaa sulta ongelmansa, jottet leimaa häntäkin kaverinsa kaltaiseksi luuseriksi.

Vierailija
950/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös herneenversoja on helppo kasvattaa.

Kaupan salaatit ja yrtit pienissä ruukuissa kestävät kuukausia ja kasvattavat aina uutta versoa. Pakkasilla on vain hankala kuljettaa kotiin, ehtivät paleltua.

Mun vinkki on ostaa lahjaksi leikkokukkien sijaan ruukuissa olevia yrttejä ja salaatteja :) niitä voi vaikka yhdistellä isompaan ruukkuun, tai värkätä amppelin mukaan. Iso rosmariinipuska nätissä ruukussa on kaunis, tuoksuu hyvälle eikä edes kelpaa kissalle maisteltavaksi (toisin kuin salaatit ja moni muu yrtti).

Vierailija
951/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös herneenversoja on helppo kasvattaa.

Kaupan salaatit ja yrtit pienissä ruukuissa kestävät kuukausia ja kasvattavat aina uutta versoa. Pakkasilla on vain hankala kuljettaa kotiin, ehtivät paleltua.

Mun vinkki on ostaa lahjaksi leikkokukkien sijaan ruukuissa olevia yrttejä ja salaatteja :) niitä voi vaikka yhdistellä isompaan ruukkuun, tai värkätä amppelin mukaan. Iso rosmariinipuska nätissä ruukussa on kaunis, tuoksuu hyvälle eikä edes kelpaa kissalle maisteltavaksi (toisin kuin salaatit ja moni muu yrtti).

Kyllä kissankin kuuluu osanasa saada, tosin vain sellaisista kasveista mitkä ei ole myrkyllisiä kisuille.Ostan vehnänoraita nimenomaan kisulle, itse siitä vähän pihistän ensin itselleni ja puolisolle.

Vierailija
952/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään huonekasveista, mutta ei ole varaa ostaa niitä. Olen saanut pistokkaita tutuilta ja kirppareilta ja kylvänyt sitruunan ja appelsiinin. Sitruuna on noin 50 cm korkea ja appelsiini on 1,5 metriä ja kasvaa saavissa. Ruukkukasvit on mulle mieluisia lahjoja. Tungen ne kesällä parvekkeelle, niin sinne tulee viidakko.

Koko partsin olen sisustanut roskiksista löydetyillä tavaroilla. Muuttokeväänä löysin pari rottinkituolia poismuuttajien jäljiltä, puutuoli löytyi ala-aulaan hylättynä. Spraymaalasin rottingit mustiksi ja puutuolin punaiseksi tavallisella vesiohenteisella (vesiohenteinen maali on siitä hyvää, että pensselit ja telat on helppo pestä ja sitä telakaukaloa saa säästeltyä, kun pistää muovipussin päälle). Räsymatto löytyi myös roskakatoksesta ja musta kynttiläkruunu vitosella Fidan kirpparilta.

Pöytä on vielä hakusessa. Kun löytyisi puinen.

Facebookin jätelava- ja kierrätyspalstoilla voi itse laittaa pyyntöjä myös.....monesti saa kahvipakettia vastaan.

yh-äiti ja 3 lasta

Vierailija
953/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

23% eli 730e. Nettotulot on 3200e. Vuokra, vesi, sähkö ja kotivakuutus

Vierailija
954/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen meni aivan väärään ketjuun... :D

Vierailija
955/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella saa lumesta vettä kehitettyä. Ei tartte kallista hanavettä käyttää

Sähköhellallako siitä lumesta vettä kehität? Vai muuten vain kulutat talosi lämmitysenergiaa lumen sulattamiseen, jotta et joudu käyttämään "kallista" (0,004€/L) hanavettä?

Vierailija
956/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköhellallako siitä lumesta vettä kehität? Vai muuten vain kulutat talosi lämmitysenergiaa lumen sulattamiseen, jotta et joudu käyttämään "kallista" (0,004€/L) hanavettä?

Kyllä se lumi sisätiloissa sulaa ilman hellaakin.  On vaan kyllä melkoinen homma, sangollisesta lunta saa aika vähän vettä kumminkin.

Ja sitten pitäisi vielä siilata se vesi sihdin läpi ja olla varma siitä, että se lumi on muutenkin puhdasta, ei ole lintu kakkinut eikä mikään eläin pissinyt.  Juomavedeksi en sitä käyttäisi, mutta ehkä pesuvedeksi kävisi.  En ole kokeillut koskaan.

Pitäähän se vesi sitten kuitenkin lämmittää, jos sitä muuhun käyttää kuin juomavedeksi.  Olen asunut talossa, mihin ei tullut vettä sisälle.  Kyllä siihenkin ajan mittaan tottui, eikä tullut lutratuksi liikaa sitä vettä.  Esim. tiskin huuhteluvedessä pesin sitten pikkupyykkiä vielä jne.

Vierailija
957/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä ostan meikkejä suoraa konsulti. On sukulainen minu. Sitte jos ei ole hyvä niin palutan. Se myös on säästö. Minä säästän moni eri tapa. Kyllä voi ostaa meikki, kyllä voi käydä kylissä. Tarjoan myös ruoka silloin kaiki saa. Yhdessä säästömme, yhdessä nautime. Alesa myös kävi, se paljon ei maksa. Kaikki ajatukset hyvä, kaiki raha hyvää.

Vierailija
958/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmittää saunan niin sinne mahtuu monta ämpärillistä lunta sulamaan.

Vierailija
959/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kaikilla on vaatteita kaapit väärällään ja kenkiä. Ei varmaan ole ainuttakaan koko maassa, jolla vain ne, mitä päällään on.

Mulla on tasan yhdet talvikengät, yksi toppatakki ( joka sivumennen sanoen ei ole tarpeeksi lämmin näillä pakkasilla), yhdet tennarit ja yhdet sandaalit, muutama asiallinen trikoopaita ja kahdet farkut (siniset arkeen, mustat muihin tilaisuuksiin). Jos joku näistä edellämainituista hajoaa, joudun ostamaan uuden tilalle. Kas, kun olen ollut vuosikausia vähävarainen, niin ei ole turhia vaatteita enää.

Vierailija
960/1383 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä hauskaa muiden kustannuksella.

No tuo se vasta kalliiksi tulee ja päätyy vielä yksinäiseksikin.

Kun ei ole kavereita, ei tarvitse hypätä kaiken maailman kissanristiäisissä, joista tulee väkisin kuluja ja menoja.

Kissan ristiäiset on parasta mitä olla voi, eikä tule paljon kulujakaan kun vie kisulla jotain hyvää herkkua eikä mitään turhuuksia....lelut kisulle ei ole turhuuksia, niitäkin voi viedä.

Meidän kissalla oli ristiäiset kohta 11v. sitten. Muutamat muut ennen sitä ja niiden jälkeen. Kissanristiäiset on aina mukavampia juhlia, mitä ihmisten juhlat. Aina kutsun saatua menen, mutta ihmis juhliin harvemmin.

Myönsit siis itsekin, että sulle tulee niitä kuluja nimenomaan kissanristiäisistä, eikä niinkään muista juhlista.

Ei ole mielestäni 'kulu' jos kissalle jotain antaa/hankkii.

Se on ilo. 

Ilosta johtuvat 'kulut' ei ole oikeita kuluja....vaan näennäisiä.

Enkä missään kohdassa valittanut kissanristiäisten kuluista.Oli vain niistä kissanristiäisistä kyse, ei kuluista.

Kaikki muut menot, paitsi sijoitukseen laitetut, ovat kuluja. Varsinkin kissalle ostetut "iloa" tuottavat ostokset. Miksi edes pitää mitään kissanristiäisiä, ei eläimistä kuitenkaan tule kristittyjä, vaikka papin kutsuisi niitä kastamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme