Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle

Vierailija
25.02.2017 |

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Kommentit (1383)

Vierailija
521/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti valmistajat ylimitoittavat annosteluohjeet mm. pesuaineissa. Kun alat puolittaa ohjeannoksia riittää aineet pidempään.

Kasvata vihreät itse talvella, vaikkapa krassia ikkunalaudalla. Köyhän ei ole pakko syödä ankeasti, jos osaa mausteet ja lisukkeet.

joo, ja valmistaa ituja tiskikaapissa (sinimailanen, mungopapu). Linnuille tarkoitetut auringonkukansiemenet esim. tokmannilla tosi halpoja, niistä voi kavattaa ravinteikkaita versoja pienessä määrässä multaa. Myös kaupan edullisista kuivatuista herneistä saa kasvatettua herneenversoja samalla tavalla.

Niin ja vielä siitä kahvista, jos kuitenkin jää kahvia, niin ei pidä kauaa kuumana kitkeröitymässä, niin voi mainiosti lämmittää vaikka kattilassa (tai mikrossa) uudestaan esim vielä seuraavanakin aamuna :)

Linnuille tarkoitetuissa auringonkukan siemenissä saattaa olla seassa RISIININ siemeniä. Ne on tappavan myrkyllisiä ja melko saman näköisiä kuin ne auringonkukan siemenetkin. Myöskin homevikaa on niissä sekä linnuille tarkoitetuissa pähkinöissä.

Vähän sivuasia mut eikö ne linnut kärsi näistä?

Vierailija
522/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia, unohda "halvalla ei saa hyvää" -metodi, mitä monet neuvoo. Eli että ei kannata ostaa sekundaa, vaan laadukkaampi tuote, niin ei tarvitse olla koko ajan uusimassa. Höpöhöpö. Lapset saa kaiken rikki, oli se mitä vaan, ja ei se (esim talvikengät) kuitenkaan ole seuraavalle sopiva sopivaan aikaan. Osta siis sittenkin halvinta, kirppareilta. Se käytetty peuhun haalari 2e palvelee ihan hyvin, jos hajoo niin ostat toisen 2e. Ei kannata maksaa 40e jostain ticketin haalarista, sekin voi hajota tai sit se ei ookaan seuraavalle sopiva oikeaan aikaan.

Ulkonäkö-seikat on sitten ihan sivujuonne, jos säästää pitää. Tai joku käytännöllisyys, kosteudenpito jne. Ilmaseks ne köyhien lapset hoidossa on, kyllä niillä kuivauskaappi löytyy ja ei ne niin pitkään ulkoile että lapsi märkään pukuun kuolisi. (Uskokaa tai älkää, 80-luvulla ei ollut mitään textex vaatteita, siellä me vaan kaikki vuodenajat tuntikaupalla ulkona rymyttiin!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista Banaaninkuorista Banaanivettä kukille ja kasvimaalle. Sisältää kaliumia ja muitakin kivennäisiä. Pilkot kuoret ja peität runsaalla vedellä. Anna olla huoneessa pari päivää. Siivilöi ja kastele tällä vedellä.

Kasvatan lintujen siemenistä auringonkukka nami oraita leivälle salaattiin. Laitan laakealle vadille 1,5cm multaa ja siemmenet päälle ei paksusti. Kastele lisään 0,5cm multaa ja muovikalvo päälle. Pimeään kaappiin. Itää nopeasti, otan kalvon pois kastelen ja annan kasvaa 10cm. Koko homma noin 4-5pvä. Myös ituja kasvatan itse mungpavuista, linsseistä.

Vierailija
524/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on säilytystilaa, niin pyydä kauppojen hyllyntäyttäjiltä keskikokoisia siistejä pahvilaatikoita. Kerää niitä hyvä sarja ja myy huokeasti eteenpäin. Muuttolaatikoita tarvitaan aina (joskus nopeasti) ja itse saat vaivanpalkkaa. Kuningaskuluttaja-ohjelma vertaili kerran muuttolaatikoita ja voittajaksi arvioitiin IKEAN keskikokoinen pahvilaatikko, joka oli testin edullisin. Sen hinta oli muistaakseni 1,75 euroa tuolloin.

Tuli mieleen, kun muuton alla onnistuin saamaan ruokakaupasta Fiskarsin pakkauslaatikoita. Aivan älyttömän tukevia ja hyviä!

Meillä tarjotaan pahvilaatikoita jatkuvasti ihan ilmaiseksi facen roskalavalla. Ei niitä kannata alkaa ostaa edes huokeaan hintaan. Samoin niitä saa kaupoista sen kun hakee pois.

Vierailija
525/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_buildings

Noniin nyt köyhä maamme voi antaa vinkkejä ihan kaikille.

Köyhän ei kannata ostaa halpaa.

Vierailija
526/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo köyhällä varaa syödä monipuolisesti. Vitskut purkista ja safkaa tarjouksesta. Jos vetää I kenestä, nii pikahiivan tokmannilta ja sokrutlidlistä. Tulee jotai 50 cent tiä litra. Ja varmasti puhtaampaa ku noihandelin spurguvinkut, kunhan malttaa käyttää loppuun asti eli se on kirkasta ku vesi. Ja tänä päivänä laillista. Maustaminen hoituu mehutiivisteellä, jos niin tahtoo. Metsämansikka Light on aika jees. Röökaaminen on turha harrastus, ku lopettaa voi pari viikon päästä ostaa tennarit.

Vierailija
527/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjat pitää niiden säilymiseksi sokeroida sekä pussittaa tai purkittaa. Lisäksi kaikkialla ei pääse jalkaisin/pyörällä marjametsään.

Eli tulee todellakin muitakin kuluja kuin pakastimen sähkö.

Itse ostan kotimaisia marjajauheita, niissä on marjat kuivattuna ja pienessä tilassa. Ne toki maksavat, mutta 1 tl jauhetta vastaa desiä marjoja, joten päivän kilo vihanneksia/juureksia/marjoja on helppo saada kasaan. Jauheen voi sekoittaa puuroon tai piimään tai ihan vaikka veteen. Myös erilaisia viher-, sieni- ja juuresjauheita löytyy kaapista. Pyrin suosimaan suomalaista ja toivoisin lisää suomalaisia jauheita markkinoille, esim. lanttujauhetta, herukkajauhetta, jne.

Käytän myös pakasteita, Lidlistä saa halvalla kaalia ym pakkaseen. Tuoretuotteet pilaantuvat herkemmin, joten ne pitää valmistaa nopeasti ja sitten pakastaa äkkiä talteen.

Marjastaminen vaatii tosiaan ainakin kulkuvälineen ja hyvän kunnon sekä taidon säilöä kerätyt aarteet. Itselleni metsässä syötynä muutama kourallinen lenkin yhteydessä pari kertaa kesällä on luksusta.

En ole uusavuttomampaa tuubaa kuullut pitkään aikaan mitä tulee marjastamiseen. Ehkä Helsingin keskustaa lukuunottamatta isompienkin kaupunkien rajoilla ja sisällä on mainioita marjametsiä jotka täynnä polkuja ja vähäliikenteisiä metsäautoteitä (käytännössä ei liikennettä) joihin ei eksy kun kännykässä sijainti ohjelmoitu. Pyörä tai bussi tai jalat toki tarvitaan mutta mihin ei.

Mitä kuntoa? Siirryt muutaman metrin mättäältä toiselle, menet kotiisi, putsaat marjat ja heität tyhjässä margariinirasiassa tai pakastepussissa pakkaseen. Hyvältä marjapaikalta voi muutaman tunnin aikana löytyä ämpäritolkulla marjaa.

Olen eri, mutta mulla selkä kestää 15-20 min. kerrallaan kykkimistä marjamättäillä. Sen jälkeen on levättävä (ja mielellään vähän pidempään).

Keräsin viime kesänä kolmisen litraa mustikoita ja siihen meni kymmenisen reissua metsään. :D Tosin tuossa läheisessä metsikössä ei paljon mustikoita edes ole ja kävelyn lomassa poimin. Jos lähtisin jonnekin pidemmälle joutuisin makselemaan sen verran paljon bussimaksuja, että ei oikein kannata. Eli maksaisin melkein vitosen siitä, että menen jonnekin kilometrien päähän vartiksi poimimaan pienen kupposen... Taidan jättää väliin. :D

Selän päällehän se käy mutta mikäs siellä on istuksiessa. Sun poimimistekniikassa on hiukan parantamista, tai ota poimuri avuksi. Mustikoiden kanssa se on vähän sotkuista aluksi mut kyllä sen oppii:). Se marjanpuhdistusritilä (halpa) on kätevä.

Vierailija
528/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EOlen ihmetellyt mm. sitä, miksi köyhän pitää ehdottomasti ostaa kestävyyteensä nähden kallis uusi tietokone. Kun minä, keskituloinen pystyn hoitamaan asiani käytettyinä ostetuilla yrityskoneilla. Vuosikustannus noilla käytetyillä tietokoneilla jää huomattavasti pienemmäksi kuin marketkoneilla. Vastaavaa "köyhän pitää saada luksusta" -ajattelua näyttää olevan muissakin asioissa eli jossain määrin se "köyhyys" johtuu henkilön omista valinnoista.

On muuten hyviä käytetyt yrityskoneet! Ostin vuosi sitten kolmen sadan hintaisen ja ihan eri laatua kuin halpa uusi kone joka oli äänekäs ja kuumeni. Suosittelen!

Vierailija
529/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ehkäisyn suhteen suosittelen todella lämpimästi kuparikierukkaa, vaikka lääkärit ei niitä mielellään mainosta. On hormoniton, halpa ja sivuoireet vähäiset hormoniehkäisyyn verrattuna. Omani hinta oli n. 150 € ja kestää jopa 7 vuotta. 

Minulla on hormonikierukka, hinta suunnilleen samaa luokkaa kuin tuo sinun kierukkasi, ja kestää 7 vuotta. Ei mene rahaa kuukautissuojiin.

Kuparikierukka lisää vuodon määrää, lisää raudanpuutetta, jne.

Hormonikierukka ei sovi kaikille, kuten ei e-pilleritkään.

Mutta jos on valmis kokeilemaan kierukkaa niin joissain kunnissa saa ensimmäisen kierukan ilmaiseksi. Itse kokeilin kuparikierukkaa muutaman vuoden todetakseni, ettei se sovi minulle. Kierukka lähti ja kivut jäivät, joten ilmaisen kierukan hintana on nyt särkylääkekulut 😅

Lääkärit yrittävät tyrkyttää kipuihin ja vuotoihin hormonikierukkaa, ja ilmeisesti nyt kun ilmainen kierukka on käytetty voisin saada hormonikierukasta KELA-korvauksen, kun se määrättäisiin sairauden hoitoon.

Et saa korvausta. Mulle on mirena määrätty kuukautiskipujen hoitoon enkä saanut korvausta. Kela kuulemma olettaa, että terveydenhuolto antaa sen kierukan asennuksen yhteydessä ilmaiseksi. Siksi eivät anna korvausta. Terkkari taas ei anna kierukkaa vaan vaatii että asiakas käy sen itse hakemassa apteekista. 

Vierailija
530/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkien ja kaikkien vaatteiden parsiminen niin kauan kun voi parsia, sitten ku alkaa olla rumia niin voi räteiksi laittaa. Mutta esim kun nätisti paikkaa niin monikaan ei huomaa edes.kulahtaneet vaatteet voi värjåtä vaatevärillä. Teekupista tulee 2 kupillista näin: hauduttaa pussia pitkään ja sitten jakaa kahteen mukiin, vettä perään. Itse juon tälleem yhden kupin kerrallaan. Jälkimmäinen on ihan hyvää vielä, kun jääkaappiin laittaa ja myöhemmin teekeittimellä vettä päälle.juon teetä näin, jos itelle teen mutta vieraat saa toki oman teepussinsa. Ja jotkut uittaa samaa teepussia monesti mutta itse en siitä tykkää, maku muuttuu.

Vierailija
531/1383 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ehkäisyn suhteen suosittelen todella lämpimästi kuparikierukkaa, vaikka lääkärit ei niitä mielellään mainosta. On hormoniton, halpa ja sivuoireet vähäiset hormoniehkäisyyn verrattuna. Omani hinta oli n. 150 € ja kestää jopa 7 vuotta. 

Minulla on hormonikierukka, hinta suunnilleen samaa luokkaa kuin tuo sinun kierukkasi, ja kestää 7 vuotta. Ei mene rahaa kuukautissuojiin.

Kuparikierukka lisää vuodon määrää, lisää raudanpuutetta, jne.

Hormonikierukka ei sovi kaikille, kuten ei e-pilleritkään.

Mutta jos on valmis kokeilemaan kierukkaa niin joissain kunnissa saa ensimmäisen kierukan ilmaiseksi. Itse kokeilin kuparikierukkaa muutaman vuoden todetakseni, ettei se sovi minulle. Kierukka lähti ja kivut jäivät, joten ilmaisen kierukan hintana on nyt särkylääkekulut 😅

Lääkärit yrittävät tyrkyttää kipuihin ja vuotoihin hormonikierukkaa, ja ilmeisesti nyt kun ilmainen kierukka on käytetty voisin saada hormonikierukasta KELA-korvauksen, kun se määrättäisiin sairauden hoitoon.

Et saa korvausta. Mulle on mirena määrätty kuukautiskipujen hoitoon enkä saanut korvausta. Kela kuulemma olettaa, että terveydenhuolto antaa sen kierukan asennuksen yhteydessä ilmaiseksi. Siksi eivät anna korvausta. Terkkari taas ei anna kierukkaa vaan vaatii että asiakas käy sen itse hakemassa apteekista. 

No eikö tämä ratkea sillä, että kierukasta on resepti ja se on määrätty sairauden hoitoon?

Vierailija
532/1383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti valmistajat ylimitoittavat annosteluohjeet mm. pesuaineissa. Kun alat puolittaa ohjeannoksia riittää aineet pidempään.

Kasvata vihreät itse talvella, vaikkapa krassia ikkunalaudalla. Köyhän ei ole pakko syödä ankeasti, jos osaa mausteet ja lisukkeet.

joo, ja valmistaa ituja tiskikaapissa (sinimailanen, mungopapu). Linnuille tarkoitetut auringonkukansiemenet esim. tokmannilla tosi halpoja, niistä voi kavattaa ravinteikkaita versoja pienessä määrässä multaa. Myös kaupan edullisista kuivatuista herneistä saa kasvatettua herneenversoja samalla tavalla.

Niin ja vielä siitä kahvista, jos kuitenkin jää kahvia, niin ei pidä kauaa kuumana kitkeröitymässä, niin voi mainiosti lämmittää vaikka kattilassa (tai mikrossa) uudestaan esim vielä seuraavanakin aamuna :)

Linnuille tarkoitetuissa auringonkukan siemenissä saattaa olla seassa RISIININ siemeniä. Ne on tappavan myrkyllisiä ja melko saman näköisiä kuin ne auringonkukan siemenetkin. Myöskin homevikaa on niissä sekä linnuille tarkoitetuissa pähkinöissä.

Ihmiset ja eläimet sietää eri tavoin erilaisia yhdisteitä....eihän raadonsyöjätkään saa ruokamyrkytystä kun syövät jatkuvasti mädäntyneitä ja kaikin tavoin ihmisille toksisia yhdisteitä siinä ohessa. Ihmisen syödessä vastaavaa olisi nirri pois melko piankin.

Eri eläimet syö eritavoin myrkyllisiä kasvejakin, jokin syö yhtä lajia, jollekin toiselle se olisi myrkyllistä...ehkä siksi, että kaikille on jotain syötävää, kun kaikki ei syö samona lajeja.Riittää ravinto kaikille, kun eri laatu on sopivaa

Vierailija
533/1383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkemmin vaikka googlelta kysyen.

Vierailija
534/1383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä hyväksesi tämän talven pakkasia, ja kytke pakastin pois päältä, ja laita parvekkeelle säilytettävät ruuat. Toimii erityisen hyvin jos on vähän tavaraa pakastimessa. Säästät jonkin verran sähkölaskussa sillä pakastin kuluttaa enemmän sähköä kuin jääkaappi. Joissakin talouksissa sähkönkulutus jopa puolittuu, kun pakastimen kytkee pois.

Vierailija
535/1383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkien ja kaikkien vaatteiden parsiminen niin kauan kun voi parsia, sitten ku alkaa olla rumia niin voi räteiksi laittaa. Mutta esim kun nätisti paikkaa niin monikaan ei huomaa edes.kulahtaneet vaatteet voi värjåtä vaatevärillä. Teekupista tulee 2 kupillista näin: hauduttaa pussia pitkään ja sitten jakaa kahteen mukiin, vettä perään. Itse juon tälleem yhden kupin kerrallaan. Jälkimmäinen on ihan hyvää vielä, kun jääkaappiin laittaa ja myöhemmin teekeittimellä vettä päälle.juon teetä näin, jos itelle teen mutta vieraat saa toki oman teepussinsa. Ja jotkut uittaa samaa teepussia monesti mutta itse en siitä tykkää, maku muuttuu.

Sukissa säästää , jos ostaa vaikka 30 paria sukkia miehelle, kaikki samanlaisia. Tarjouksia kannattaa hyödyntää. Tule edulliseksi. Ensin ostaa yhden parin kokeeksi, ettei purista varresta, sitten sen määrän minkä haluaa.

Pitää olla varma sukkien sopivuudesta, ettei koko hankittu erä mene hukkaan, sitä varren tiukkuutta pitää tutkia, on epämiellyttävää jos on liian tiukkoja.

Nykyään ne tehdään aiempaa tiukemmiksi jostain syystä.

Kun 1sukka kuluu liki puhki, niin heitä vain se 1 pois, aina jää pari . Voi käyttää koko erän ihan viimeiseen pariin. Kestää n. 10v. 

Mikäli on poikia, niin heille kaikille samanlaiset sukat, säästyy vaivaa pyykissä, kun ei tarvi lajitella mikä kenenkin erivänen sukka on ja aina pari löytää toisensa.

Vierailija
536/1383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutatte yhteen niin hanki kaikkea kaksi, kaksi telkkaria, kaksi sohvaa, kaksi pesukonetta, kaksi kahvinkeitintä, ... saat ne paljousalennuksella ja kun eroatte on sinulla kaikki jo valmiina omaa kotia varten.

Tuo olisi muutenkin hyvä idea...kun jotain hyvää tuotetta on ostanut joskus yli 20v. sitten ja se vihdoin hajoaa niin ei ole enää samanlaatuista saatavilla. On vain rimpuloita, jotka ei montaa vuotta kestä ja laatu on vaihtunut raudasta muoviin

Jopa moottorisahoissa, kyllä, naapuri osti moottorisahan ja hetken sahattuaan huomasi sen muoviseksi rimpulaksi. Vei takaisin.

Minulla on pioneer Plasma telkku ollut yli 15v. Olisi silloin pitänyt ostaa 2. Sitten kun tämä väistämättä jossakin vaiheessa hajoaa, niin olisi uusi vastaava.Nykyiset ei kestä mitään, jo parin v. käytön jälkeen on moni kaveri joutunut uuteen vaihtamaan. Mutta ei ne Pioneejeja olo olleetkaan. 

Valmistus lopetettu jo vuosia sitten.

Vierailija
537/1383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia, unohda "halvalla ei saa hyvää" -metodi, mitä monet neuvoo. Eli että ei kannata ostaa sekundaa, vaan laadukkaampi tuote, niin ei tarvitse olla koko ajan uusimassa. Höpöhöpö. Lapset saa kaiken rikki, oli se mitä vaan, ja ei se (esim talvikengät) kuitenkaan ole seuraavalle sopiva sopivaan aikaan. Osta siis sittenkin halvinta, kirppareilta. Se käytetty peuhun haalari 2e palvelee ihan hyvin, jos hajoo niin ostat toisen 2e. Ei kannata maksaa 40e jostain ticketin haalarista, sekin voi hajota tai sit se ei ookaan seuraavalle sopiva oikeaan aikaan.

Ulkonäkö-seikat on sitten ihan sivujuonne, jos säästää pitää. Tai joku käytännöllisyys, kosteudenpito jne. Ilmaseks ne köyhien lapset hoidossa on, kyllä niillä kuivauskaappi löytyy ja ei ne niin pitkään ulkoile että lapsi märkään pukuun kuolisi. (Uskokaa tai älkää, 80-luvulla ei ollut mitään textex vaatteita, siellä me vaan kaikki vuodenajat tuntikaupalla ulkona rymyttiin!)

No ei lapsiperheen kannata mitään parempaa hankkiakaan, kaikki menee itse edestään huonoksi alta aika yksikön. Huonekalut, matot telkut....ihan kaikki kannattaa olla halvinta, koska kaikki rikkoontuu , likaantuu  niin ettei saa puhtaaksi. Kannattaa harkita jopa asumista vuokralla sen pikkulapsi iän ohi, sillä seinät , lattiat,  ovet, kaikki kalusteet on kolhuilla ja naarmuilla pikkulasten jäljiltä. 

Sitten kun ovat oppineet sisätiloissa asumaan, voi hankkia oman asunnon, säästyy monelta kalliilta rempalta, kun ei lattia, katto ja seinäpintoja tarvi uusia, kalusteista puhumattakaan.

Ja huonekalut on omalukunsa... niistä nahka sohvista on vaikea tussipiirroksia pois saada, joten hankkikaa ne vasta pikkulapsivaiheen mentyä.Ei ennen lasten hankkimista.

Vierailija
538/1383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pioneer Plasma telkku ollut yli 15v. Olisi silloin pitänyt ostaa 2. Sitten kun tämä väistämättä jossakin vaiheessa hajoaa, niin olisi uusi vastaava.Nykyiset ei kestä mitään, jo parin v. käytön jälkeen on moni kaveri joutunut uuteen vaihtamaan. Mutta ei ne Pioneejeja olo olleetkaan. 

Paras säästövinkki tässä kohtaa olis kyllä plasma tv:stä eroon hankkiutuminen. Sen kuluttamalla sähköllä olisit säästänyt tuossa ajassa jo 500-1500 euroa - tv:n koosta ja päälläoloajasta riippuen. Minulla on halpis led-tv kestänyt jo vuosikymmenen, eikä kuluta kuin murto-osan plasmasyöppöihin verrattuna. Toki jos lämmittää sähköllä ja maksaa itse laskunsa, niin talvella tuon voi vähentää lämmityskuluista.

Vierailija
539/1383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman väristen alusvaatteiden ja identtisten sukkien ostaminen. Tällä tavoin vaikka muutama häviää niin pystyy yhdistelemään jäljellä olevista uudet parit.

Suosittelen myös piipahtamaan Prismassa aina mahdollisimman myöhään sillä 21 jälkeen laputetaan punaleimaiset tuotteet. Näitä sitten pakkaseen.

Vierailija
540/1383 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras säästövinkki tässä kohtaa olis kyllä plasma tv:stä eroon hankkiutuminen. Sen kuluttamalla sähköllä olisit säästänyt tuossa ajassa jo 500-1500 euroa - tv:n koosta ja päälläoloajasta riippuen. Minulla on halpis led-tv kestänyt jo vuosikymmenen, eikä kuluta kuin murto-osan plasmasyöppöihin verrattuna. Toki jos lämmittää sähköllä ja maksaa itse laskunsa, niin talvella tuon voi vähentää lämmityskuluista.

Ei merkitse mitään se sähkön kulutus, on muita paljon suurempia sähkön haukkaajia käytössä, esim. voimavirralla toimivat erilaiset työstökoneet, sorvista sirkkeliin, unohtamatta monikara porakonetta ym. 

Maakaasu ja ilppi sekä takka on lämmön lähteenä joten ihan hyvä lisä on tup plasman osuus, kissakin tykkää siitä, käy siinä edessä makoilemassa iltaisin vähän ennen nukkumaan lähtöä.

Itse on aina maksettu kaikki, talon hankinnasta nuppineulaan.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi