Iskä huutaa mulle että mun pitäisi häipyä kotoa, koska lintsaan niin paljon
Eikä sen kuulemma tarvitse katsella mua enää. Se myös otti mun puhelimen pois _lopullisesti_, ja sanoo että saan muka kaiken mitä haluan, koska sain puhelimen puolen vuoden jälkeen. Enkä todellakaan pyydä mitään muuta kuin perusasiat, koska en ansaitse sitä. Sisarukseni saavat taas kaikkea kallista esim. matkoja, enkä pyydä edes lähteä sinne mukaan. Vanhemmat luulee että voisin kertoa niille syyn miksen käy koulussa. :D
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Mee juttelemaan kouluterkkarille.
En osaa puhua tunteista. En edes osaa sanoa suoraan "mua masentaa" tai "mua ahdistaa". Epäilen että mulla on asperger tai jotain vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas sinä!
Oletko alkanut jo tupakoimaan?
Mitäs hittoa se sua kiinnostaa? :D
Toivon että se oli vitsi et kai oikeasti ole aloittanut?
Tule tarkastamaan asia, jos kiinnostaa.
Mene juttelemaan koulukuraattorille/koulupsykologille, ei sun tarvitse tuollaista kohtelua sietää. Ei sinun tarvitse tunteista puhua, kerrot vaan mitä on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Tuleva YH sossupummi jolla 5 lasta ja kaikilla eri isät. Hieno tulevaisuus edessä, onnea!
Siinä taas kannustava av-mamma.
Sinun pitäisi saada yksi ehjä aikuinen, johon luotat ja joka ottaa sinun tunteesi ja tuntemuksesi vakavasti. Olet ilmeisesti saanut kokea henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa kotona ja ehkä vanhempasi ovat niin uupuneita omien ongelmiensa ja haasteittensa takia, että eivät vaan jaksa luotsata ja kannustaa sinua eteenpäin murrosiässäsi. Muista, että olet ainutlaatuinen ihmineni, joka nyt tarvitsee tukea. Onneksi mitenkään hirveän traagiselta tilanteesi ei taida olla, mutta olisi sinulle helpotus, että voisit kertoa asioistasi jollekin henkilölle, joka osaa katsoa niitä objektiivisesti.
Käänny terveydenhoitajan puoleen ensiksi, voit myös soittaa auttavaan puhelimineen tai MLL:n nuorten puhelimeen.
Kerropa, millainen apu tai tuki sinun omasta mielestäsi auttaisi parhaiten. Miten tilanteesi pitäisi muuttua, että et lintsaisi koulusta? Millainen olisi sellainen hyvä tilanne?
Käytkö missään puhumassa?
Etkai käytä päihteitä?
Juo/polta / tai pahempaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et tee lasua itsestäsi, jos kerran vanhempasi eikä koulukaan tajua tehdä?
Parempi sun olisi olla muualla, jossa saisit apua ja tukea!
Mua ei kiinnosta missä olen. Musiikki auttaa, koska se antaa apua ja tukea parhaiten kuin kukaan ihminen tässä maailmassa. Ja iskä vei senkin pois puhelimen mukana.
No jos et puhu ongelmistasi, niin vanhempasi pitävät sinua laiskana uhmakkaana teini-ikäisenä, jolle kuuluukin antaa sanktioita. Vaikka tuntuukin hankalalta, niin sinun täytyy puhua vanhemmillesi.
Vierailija kirjoitti:
No jooo whatever, 1800-luvulla olisit torpanisännän vaimo jolla 3 lasta ja neljäs tulossa, yyyyh, voisin kertoo enemmänkin mut ei vittu kiinnosta...
Et olisi aloittanut, jos et pysty kertoa loppuun.
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itsestäsi/vanhemmistasi lastensuojeluilmoitus, niin pääset muuttamaan pois kotoasi ihan laillisesti.
En oikein tiedä. Äiti on välillä oikeasti hullu, joskus taas ihan siedettävä. Iskä nyt vain on vähän äkkipikainen, mutta ei ole käynyt pariin kuukauteen käsiksi. Molemmat kyllä käyttää henkistä väkivaltaa ihan reippaasti. Mutta kuten sanoin ne ei ole ollut väkivaltaisia vähään aikaan. Kommenttisi oli kuitenkin vain vitsi, mutta vastasin siihen ihan asiallisesti. Tai ainakin luulen sitä vitsiksi.
Ei ole vitsi. Jos sinun vanhemmat ja koulu eivät ymmärrä hakea sinulle apua, sinun kannattaa tehdä se itse.
Mun kaverin pojalla oli yläasteella just vastaava tilanne kuin sinulla. Hän ei jostain syystä enää pystynyt menemään kouluun. Kaverini haki hänelle apua. 1,5v meni ettei pystynyt käymään koulua. Sen jälkeen hän kävi puolessa vuodessa peruskoulun loppuun henkilökohtaista opetussuunnitelmaa noudattaen.
Tyttäreni kaverilla on nyt tilanne, että häntä ahdistaa koulussa, kun siellä on niin paljon ihmisiä. Hän on kotona etäopetuksessa, ja käy erityisopettajan luona tekemässä kokeita yms.
Eli vaihtoehtoja on, jos koulunkäynti ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mene juttelemaan koulukuraattorille/koulupsykologille, ei sun tarvitse tuollaista kohtelua sietää. Ei sinun tarvitse tunteista puhua, kerrot vaan mitä on tapahtunut.
En osaa puhua netin ulkopuolella asioista joihin edes liittyy negatiiviset tunteet. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
No jooo whatever, 1800-luvulla olisit torpanisännän vaimo jolla 3 lasta ja neljäs tulossa, yyyyh, voisin kertoo enemmänkin mut ei vittu kiinnosta...
No ei todellakaan olisi, alaikäinen. Älä viitsi käyttää huonoa historiantuntemustasi jonkun random kakaran mollaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitäisi saada yksi ehjä aikuinen, johon luotat ja joka ottaa sinun tunteesi ja tuntemuksesi vakavasti. Olet ilmeisesti saanut kokea henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa kotona ja ehkä vanhempasi ovat niin uupuneita omien ongelmiensa ja haasteittensa takia, että eivät vaan jaksa luotsata ja kannustaa sinua eteenpäin murrosiässäsi. Muista, että olet ainutlaatuinen ihmineni, joka nyt tarvitsee tukea. Onneksi mitenkään hirveän traagiselta tilanteesi ei taida olla, mutta olisi sinulle helpotus, että voisit kertoa asioistasi jollekin henkilölle, joka osaa katsoa niitä objektiivisesti.
Käänny terveydenhoitajan puoleen ensiksi, voit myös soittaa auttavaan puhelimineen tai MLL:n nuorten puhelimeen.
Kerropa, millainen apu tai tuki sinun omasta mielestäsi auttaisi parhaiten. Miten tilanteesi pitäisi muuttua, että et lintsaisi koulusta? Millainen olisi sellainen hyvä tilanne?
En osaa enkä halua puhua tunteista ja/tai kokemuksista. Olen jo syrjäytynyt veljistä, enkä ole puhunut niille n. vuoteen ollenkaan. Vierastan isoveljiä, mutta pelkään 11-vuotiasta pikkuveljeäni. En tiedä ollenkaan mitä tukea haluaisin. En varmaan mitään. Odotan kuolemaa, mutta tuskin kuitenkaan teen itsemurhaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö missään puhumassa?
Etkai käytä päihteitä?
Juo/polta / tai pahempaa?
Käyn "puhumassa" koululääkärille, terkkarille ja luokanvalvojalle. Oikeasti se vain ahdistaa kun ne tuijottaa koko ajan ja on liian lähellä, siellä on niin kirkkaat valot ja joudun istumaan paikallani ilman mitään tekemistä.
Juon joskus, en polta, enkä ainakaan vielä käytä mitään huumeita.
Vierailija kirjoitti:
No jos et puhu ongelmistasi, niin vanhempasi pitävät sinua laiskana uhmakkaana teini-ikäisenä, jolle kuuluukin antaa sanktioita. Vaikka tuntuukin hankalalta, niin sinun täytyy puhua vanhemmillesi.
En puhu. En ainakaan vähätteleville, väkivaltaisille ja haukkuville ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itsestäsi/vanhemmistasi lastensuojeluilmoitus, niin pääset muuttamaan pois kotoasi ihan laillisesti.
En oikein tiedä. Äiti on välillä oikeasti hullu, joskus taas ihan siedettävä. Iskä nyt vain on vähän äkkipikainen, mutta ei ole käynyt pariin kuukauteen käsiksi. Molemmat kyllä käyttää henkistä väkivaltaa ihan reippaasti. Mutta kuten sanoin ne ei ole ollut väkivaltaisia vähään aikaan. Kommenttisi oli kuitenkin vain vitsi, mutta vastasin siihen ihan asiallisesti. Tai ainakin luulen sitä vitsiksi.
Ei ole vitsi. Jos sinun vanhemmat ja koulu eivät ymmärrä hakea sinulle apua, sinun kannattaa tehdä se itse.
Mun kaverin pojalla oli yläasteella just vastaava tilanne kuin sinulla. Hän ei jostain syystä enää pystynyt menemään kouluun. Kaverini haki hänelle apua. 1,5v meni ettei pystynyt käymään koulua. Sen jälkeen hän kävi puolessa vuodessa peruskoulun loppuun henkilökohtaista opetussuunnitelmaa noudattaen.
Tyttäreni kaverilla on nyt tilanne, että häntä ahdistaa koulussa, kun siellä on niin paljon ihmisiä. Hän on kotona etäopetuksessa, ja käy erityisopettajan luona tekemässä kokeita yms.
Eli vaihtoehtoja on, jos koulunkäynti ahdistaa.
Hmm.
Ei sinun tarvitse tietää, millaista apua tarvitset. Se on asiantuntujoiden tehtävä selvittää. Mene kouluterkkarin tai kuraatturin luokse, ja sano, että on tullut liikaa poissaoloja, ja vanhemmat ei ymmärrä. Hormonit ne ovat jotka hyrräävät, ja tekevät olosi kurjaksi.
Heitä sille termi heitteellejättö jos oot vielä alaikänen
Vierailija kirjoitti:
lasu tehdään aina lapsesta valopää