Iskä huutaa mulle että mun pitäisi häipyä kotoa, koska lintsaan niin paljon
Eikä sen kuulemma tarvitse katsella mua enää. Se myös otti mun puhelimen pois _lopullisesti_, ja sanoo että saan muka kaiken mitä haluan, koska sain puhelimen puolen vuoden jälkeen. Enkä todellakaan pyydä mitään muuta kuin perusasiat, koska en ansaitse sitä. Sisarukseni saavat taas kaikkea kallista esim. matkoja, enkä pyydä edes lähteä sinne mukaan. Vanhemmat luulee että voisin kertoa niille syyn miksen käy koulussa. :D
Kommentit (81)
m85 kirjoitti:
Heitä sille termi heitteellejättö jos oot vielä alaikänen
Olen parin kuukauden päästä 15.
Olet vanhempiesi vastuulla kunnes täytät 18.
Hae jostain, esim. Koulukuraattorilta tai sosiaaliviranomaisilta apua. Ehkä sit voidaan huostaanottaa. Ansaitset parempaa.
Ymmärrän sen,olet selvästi laitos tavaraa. En olisi koskaan ostanutkaan sinulle puhelinta,se pitää ansaita,etkä sinä kertomasi mukaan ansaitse sitä. En ymmärrä miksi et sossunelätti (tuleva) käy koulussa?
Itse olin nappulaana lähes yhtä fiksu ilman lintsaamista sillä tuloksella, että käyn ensimmäsitä kertaa toista-astetta ja ikää on kohta 40.
Ota yhteyttä lastensuojeluun (kun olet noin tietoinen ongelmistasi jo nyt) ja pyydä apua. Pääset pois huonosta kodistasi.
Vierailija kirjoitti:
Olet vanhempiesi vastuulla kunnes täytät 18.
Hae jostain, esim. Koulukuraattorilta tai sosiaaliviranomaisilta apua. Ehkä sit voidaan huostaanottaa. Ansaitset parempaa.
Taidan vain tappaa itseni. Kaikille helpompaa.
sirpa 1932 kirjoitti:
Ymmärrän sen,olet selvästi laitos tavaraa. En olisi koskaan ostanutkaan sinulle puhelinta,se pitää ansaita,etkä sinä kertomasi mukaan ansaitse sitä. En ymmärrä miksi et sossunelätti (tuleva) käy koulussa?
Itse olin nappulaana lähes yhtä fiksu ilman lintsaamista sillä tuloksella, että käyn ensimmäsitä kertaa toista-astetta ja ikää on kohta 40.
Voitko haistaa vaikka pepun, ja painua jonnekin muualle laukomaan totuuksiasi?
Perus teiniangstia. Nyyh nyyh, parin vuoden päästä naureskelet itsellesi.
Mee jonnekin muualle tilittämään. Ei meitä kiinnosta jonkun rappionuoren sekoilut ja ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä lastensuojeluun (kun olet noin tietoinen ongelmistasi jo nyt) ja pyydä apua. Pääset pois huonosta kodistasi.
Ymmärsin sen vasta pari vuotta sitten ettei kaikki ole oikein kohdallaan. Ihmettelin pienenä miksei muita lapsia lyöty perseelle, tai revitty lähes päätä irti. Arvaa mitä? Äitini opiskelee sossuksi, enkä oikein kehtaisi pilata sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäisiä sisaruksesi ovat?
Siskot on ihan mukavia. Toinen vain varastaa melkein kaikilta, mutta muuten mukava. Veljiä en oikein tunne.
Vierailija kirjoitti:
Perus teiniangstia. Nyyh nyyh, parin vuoden päästä naureskelet itsellesi.
Olinko myös ala-asteella vain angstinen teini? Niimpä.
Vierailija kirjoitti:
Mee jonnekin muualle tilittämään. Ei meitä kiinnosta jonkun rappionuoren sekoilut ja ongelmat.
Enpä taida.
Tulipa itselle tippa silmään kun luin kokemuksistasi ja usko pois, olet oikeassa: tarvitset apua ( muutenhan et olisi tänne kommentoinut).
Olet ansainnut parempaa: vanhempien vastuulla on pysyä teinien kipuilujen yläpuolella; provosoitumatta.
Vanhempasi - syystä tai toisesta- tarvitsee myös apua ja sinä tunnut nyt kantavan taakkaa, mikä kuuluisi vanhempien kannettavaksi. Eli avun haku.
Olet poikkeuksellisen viisas- tunneälyltään- kun tänne kirjoitat ja purat tuntoja.
Nyt viikonloppuna jos tuntuu, voit soittaa 112
Sieltä antavat yhteystiedot sosiaalipäivystys toimeen ja siitä se lähtee; ongelmat ratkomaan yhteisvoimin ja saatte jokainen uusia työkaluja ja mahdollisuuksia parempaan tulevaan❤
Jos jaksat odottaa niin maanantaina kuraattori/ sosiaalipäivystys tai kartoituksen tekoa nuorten asioiden suhteen esim. Nuorten linja tms.riippuen asuinkunnan tai kaupungin tarjonnasta .
Älä suostu uskomaan että kaikki on myöhäistä ja menetetty; nythän vasta ongelmien tunnistaminen ja tunnustaminen avaa ovensa toimimiseen ja uuden alun mahdollisuuksille.
Oikein sydämeni pohjasta siunaten sinulle ❤😇
Oulusta äitix4mummix2 kirjoitti:
Tulipa itselle tippa silmään kun luin kokemuksistasi ja usko pois, olet oikeassa: tarvitset apua ( muutenhan et olisi tänne kommentoinut).
Olet ansainnut parempaa: vanhempien vastuulla on pysyä teinien kipuilujen yläpuolella; provosoitumatta.
Vanhempasi - syystä tai toisesta- tarvitsee myös apua ja sinä tunnut nyt kantavan taakkaa, mikä kuuluisi vanhempien kannettavaksi. Eli avun haku.
Olet poikkeuksellisen viisas- tunneälyltään- kun tänne kirjoitat ja purat tuntoja.
Nyt viikonloppuna jos tuntuu, voit soittaa 112
Sieltä antavat yhteystiedot sosiaalipäivystys toimeen ja siitä se lähtee; ongelmat ratkomaan yhteisvoimin ja saatte jokainen uusia työkaluja ja mahdollisuuksia parempaan tulevaan❤Jos jaksat odottaa niin maanantaina kuraattori/ sosiaalipäivystys tai kartoituksen tekoa nuorten asioiden suhteen esim. Nuorten linja tms.riippuen asuinkunnan tai kaupungin tarjonnasta .
Älä suostu uskomaan että kaikki on myöhäistä ja menetetty; nythän vasta ongelmien tunnistaminen ja tunnustaminen avaa ovensa toimimiseen ja uuden alun mahdollisuuksille.
Oikein sydämeni pohjasta siunaten sinulle ❤😇
Odotan maanantaihin, koska luokanvalvoja haluaa tavata mut. En kyllä tiedä mitä sanoisin kun ahdistun ihmisistä niin paljon, jos ne kyselee jotain yksityistä. Enkä tule avusta huolimatta koskaan rakastamaan perhettäni. Kiitos nyt kuitenkin tästä kommentista!
Onko sulle mikään neuvo tähän mennessä kelvannut?
Luultavasti vanhemmillasikin on suuri hätä puolestasi. Kannattaisiko sinun vielä avautua vanhemmillesi, miksi lintsaat koulusta. Kirjoita vaikka lappu. Uskon että he ymmärtävät ja hakevat apua tarvittaessa. Ethän mitään häviäkään, jos noin teet.
Aika kuluu hirvittävän nopeasti, et enää pitkään ole vanhempiesi vastuulla, ja olisi ihannetapaus, jos et joutuisi jonnekin sijoituskierteeseen ja laitostumisen alkuun.
Haluat varmaan jonkun ammatin tulevaisuutta varten, siksi sitä koulua pitäisi käydä. Onko mahdollisuus vaihtaa koulua, jos sinua kiusataan tai olet itse kiusaaja.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle mikään neuvo tähän mennessä kelvannut?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti vanhemmillasikin on suuri hätä puolestasi. Kannattaisiko sinun vielä avautua vanhemmillesi, miksi lintsaat koulusta. Kirjoita vaikka lappu. Uskon että he ymmärtävät ja hakevat apua tarvittaessa. Ethän mitään häviäkään, jos noin teet.
Aika kuluu hirvittävän nopeasti, et enää pitkään ole vanhempiesi vastuulla, ja olisi ihannetapaus, jos et joutuisi jonnekin sijoituskierteeseen ja laitostumisen alkuun.
Haluat varmaan jonkun ammatin tulevaisuutta varten, siksi sitä koulua pitäisi käydä. Onko mahdollisuus vaihtaa koulua, jos sinua kiusataan tai olet itse kiusaaja.
En.
Ehkä.
Mua ei kiinnosta mikään. Ei kiusata, enkä ole kiusaaja.
Ei taida olla ihan hormonien vika.