Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää miten Tinder toimii ja kannattaako...

Vierailija
21.02.2017 |

... sinne yleensä mennä?

Olen ok-näköinen, kauniiksikin kehuttu nainen. Eli miten se toimii? Pyyhkäiset vasemmalle jos ei kiinnosta, ja oikealle, jos natsaa, ja mitä sitten? Onko siinä sitten jotakin keskustelua, ja miten, ja onko se toinen pakko heti kohta tavata jos haluaa ensin tutustua keskustelemalla netissä?

Millaisia kokemuksia? Tiedän tämän Tinder-horror story jutun, mutta muuten? Ja jos ette suosittele Tinderiä, niin mikä olisi hyvä deittisovellus?

T. Varautunut mutta ei varattu

Kommentit (363)

Vierailija
141/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampikin kaveri ketkä ovat löytäneet tinderistä puolison ja olleet nyt sitten 2-3 vuotta ainakin yhdessä. Mutta älytön mäihähän se on. Itse kokeilin tinderiä keväällä 2014, en halunnut mitään suhdetta enkä sieltä seksiäkään etsinyt vaan ihan mielenkiinnosta kokeilin. En ole ennen ollut mitenkään nirso miesten suhteen, mutta yhtäkkiä huomasin löytäväni jokaisesta jotain negatiivista vaikka livenä tavattaessa olisin varmasti alkanut keskustelemaan ja antanut ulkonäön olla toissijaista. Sain ehkä 15 matchia sen 2kk aikana (about 98% niistä kenet itse pyyhkäisin oikealle) ja osan kanssa juttelin ja yhden kanssa kävin kaksi kertaa "treffeillä". Sattumalta sitten noiden toisten treffien jälkeisenä päivänä törmäsin nykyiseen mieheeni eräässä tapahtumassa ja tässä sitä saman miehen kanssa ollaan edelleen vaikken etsinyt edes parisuhdetta.

Tarkoitan sanoa että on sieltä tinderistä varmasti mahdollista löytää puoliso, mutta tuo oli ainakin omalla kohdallani niin epätyypillinen tapa tutustua ihmisiin että olisin varmasti swipannut vasemmalle ihmisiä kenen kanssa livenä olisin tullut hyvin juttuun. Tietenkin tuolla on hyvin paljon niitä omanarvon testaajia niin miehissä kuin naisissa, matchin tullen ei sanota mitään ja jos keskustelun aloittaakin niin vastailu on nihkeää. Itse pääasiassa aloitin keskustelun niiden kanssa kenen kanssa match tuli swipatessa, mutta ne kenestä olin tykännyt ensin eivät monestikaan laittaneet viestiä. Tai sen perus "hei ootko mistä päin?" Ja sitten hiljaisuus.

Vierailija
142/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan jatkuvasti matcheja miesten kanssa, mutta kukaan mies ei aloita keskustelua! Olen kyllästynyt aloittamaan aina itse. Olen hyvännäköiseksi kehuttu ja normaalipainoinen jos se tärkeä tieto tässä kohtaa. Miks näin on? Johtuuko siitä, että miehet antaa vihreetä suunnilleen joka toiselle naiselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttina tähän... Itse suosittelen, että  menet tinderiin rohkeasti vaan omalla olemassa olevalla facebook-profiililla. Koska tinderissä näet yhteiset kaverit ja tykkäykset facebookissa. Tämäkin kertoo tosi paljon onko mitään yhteistä. Ja omana itsenäänhän siellä ollaan, eli ei ole mitään syytä piiloutua uuden facebook-profiilin taakse. :) Ja sitäpaitsi ihmiset tinderissä käy stalkkaamassa sun faceboon.profiilia joka tapauksessa, joten jos haluat, että ne saa susta oikean kuvan, niin kannattaa käyttää omaa profiilia. ;)

Oli siis kommenttina noihin tinderiä varten tehtyihin facebook-profiileihin. Jos olet tosissaan liikkeellä, niin en usko, että tinderissä onnistuu "feikki-profiililla". :)

Miksi ihmeessä ei onnistuisi? Siellä on itse kirjoittamasi kuvaus ja kuvat itsestäsi. Miten muut edes löytävät facebook-profiilisi pelkän etunimesi perusteella? Profiilin voi laittaa myös sellaiseksi, että eivät näe tietojasi elleivät ole kavereita kanssasi. Siten ei haittaa, vaikka profiilisi on tyhjä. Se on vain positiivinen asia, että ei ole yhteisiä kavereita.

Vaikka linkittäisin aidon facebook-profiilini tuohon, niin ei siitä saisi yhtään sen enempää irti. Minulla ei ole siellä yhtään kuvaa , eikä yhtään päivitystä. Muutaman kommentin olen kirjoittanut ja kavereita on alle 100. 

No itse nyt vaan uskon aitouteen ja avoimuuteen. Jos haluat löytää jotain aitoa ja avointa, niin kaikki lähtee siitä, että olet itse myös sellainen. Mutta toki kukin tyylillään. Ei siinä mitään.

Vierailija
144/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan jatkuvasti matcheja miesten kanssa, mutta kukaan mies ei aloita keskustelua! Olen kyllästynyt aloittamaan aina itse. Olen hyvännäköiseksi kehuttu ja normaalipainoinen jos se tärkeä tieto tässä kohtaa. Miks näin on? Johtuuko siitä, että miehet antaa vihreetä suunnilleen joka toiselle naiselle?

No ei aloita naisetkaan miehille keskusteluja.. Ehkä 1/10 naisista aloittaa.

Vierailija
145/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin tulevan mieheni tinderistä:) kahdet treffit kävin, joista toisen kanssa kolahti eli kannattaa vaan kokeilla. Itselle sovellus oli hyvä, koska en käy baareissa kuin tosi harvoin eikä omalla alalla ole miehiä joista olisi voinut kiinnostua.

Vierailija
146/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin piirtein, jos mies "nirsoilee" lopputulos on nolla matchia. Eli mies laittaa melkein kaikille sydäntä, ja matchpoolista sitten valkkaa, aloittaen kauniimmasta

Vierailija
147/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerään siis yhä rohkeutta tähän Tinder-kokeiluun... Ehkä jokin ilta muutaman viikon päästä juon vähän viiniä rohkaisuksi ja luon tilin. Onko oikeesti niin, että on parempi luoda uusi FB-profiili? Mulla on vielä suht harvinainen nimi, joten en haluaisi mitään ahdistelijoita, jos ei natsaakaan... Kokemusta nimittäin on stalkkereista.

Ap

Tee uusi sähköpostiosoite ja sen avulla luot uuden facebooktilin. Ikä tulee sovellukseen facebookista, joten syntymävuosi kannattaa ainakin laittaa oikeaksi. Kun olet saanut tehtyä facebooktilin ja ladattua Tinderin, niin kirjaudu Tinderiin ja mene välittömästi asetuksiin ja laita, että profiilisi ei näy muille käyttäjille. Sitten voit kirjoittaa tekstin ja lisätä kuvat valmiiksi ja laittaa profiilisi näkyväksi sitten kun haluat. 

Kiitos vinkeistä! :) Kannattaako myös luoda nimimerkki, etenkin jos oma nimi on harvinainen? Tyyliin Onneli Apilankukka, ettei kukaan edes pidä oikeena nimenä.

Ap

Kukaan tuskin pitää jollain typerällä keksityllä nimellä olevaa tosissaan. Todennäköisesti varattu tai muuten joku sellainen joka leikkii huvikseen.

Eikä siellä näy muuta kuin etunimi.

Vierailija
148/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttina tähän... Itse suosittelen, että  menet tinderiin rohkeasti vaan omalla olemassa olevalla facebook-profiililla. Koska tinderissä näet yhteiset kaverit ja tykkäykset facebookissa. Tämäkin kertoo tosi paljon onko mitään yhteistä. Ja omana itsenäänhän siellä ollaan, eli ei ole mitään syytä piiloutua uuden facebook-profiilin taakse. :) Ja sitäpaitsi ihmiset tinderissä käy stalkkaamassa sun faceboon.profiilia joka tapauksessa, joten jos haluat, että ne saa susta oikean kuvan, niin kannattaa käyttää omaa profiilia. ;)

Oli siis kommenttina noihin tinderiä varten tehtyihin facebook-profiileihin. Jos olet tosissaan liikkeellä, niin en usko, että tinderissä onnistuu "feikki-profiililla". :)

Miksi ihmeessä ei onnistuisi? Siellä on itse kirjoittamasi kuvaus ja kuvat itsestäsi. Miten muut edes löytävät facebook-profiilisi pelkän etunimesi perusteella? Profiilin voi laittaa myös sellaiseksi, että eivät näe tietojasi elleivät ole kavereita kanssasi. Siten ei haittaa, vaikka profiilisi on tyhjä. Se on vain positiivinen asia, että ei ole yhteisiä kavereita.

Vaikka linkittäisin aidon facebook-profiilini tuohon, niin ei siitä saisi yhtään sen enempää irti. Minulla ei ole siellä yhtään kuvaa , eikä yhtään päivitystä. Muutaman kommentin olen kirjoittanut ja kavereita on alle 100. 

No itse nyt vaan uskon aitouteen ja avoimuuteen. Jos haluat löytää jotain aitoa ja avointa, niin kaikki lähtee siitä, että olet itse myös sellainen. Mutta toki kukin tyylillään. Ei siinä mitään.

Ja jotenkin ne kyllä vaan löytää facebookista niiden vähäisten tietojen perusteella, mitä tinderissä on. Melkoisia hakkereita sitten mun deittikamut sit on. Nimittäin jokainen mun deitti on sanonut käyneensä katsomassa mun facebok-profiilia, mutta mua se ei haittaa. Parempi vaan, että tietää vähän enemmän, ennen kuin päättää haluaako edes nähdä. Mutta ihmiset on tosi erilaisia ja näin ollen käyttäytyy myös tinderissä erilailla.

Vierailija
149/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useampikin kaveri ketkä ovat löytäneet tinderistä puolison ja olleet nyt sitten 2-3 vuotta ainakin yhdessä. Mutta älytön mäihähän se on. Itse kokeilin tinderiä keväällä 2014, en halunnut mitään suhdetta enkä sieltä seksiäkään etsinyt vaan ihan mielenkiinnosta kokeilin. En ole ennen ollut mitenkään nirso miesten suhteen, mutta yhtäkkiä huomasin löytäväni jokaisesta jotain negatiivista vaikka livenä tavattaessa olisin varmasti alkanut keskustelemaan ja antanut ulkonäön olla toissijaista. Sain ehkä 15 matchia sen 2kk aikana (about 98% niistä kenet itse pyyhkäisin oikealle) ja osan kanssa juttelin ja yhden kanssa kävin kaksi kertaa "treffeillä". Sattumalta sitten noiden toisten treffien jälkeisenä päivänä törmäsin nykyiseen mieheeni eräässä tapahtumassa ja tässä sitä saman miehen kanssa ollaan edelleen vaikken etsinyt edes parisuhdetta.

Tarkoitan sanoa että on sieltä tinderistä varmasti mahdollista löytää puoliso, mutta tuo oli ainakin omalla kohdallani niin epätyypillinen tapa tutustua ihmisiin että olisin varmasti swipannut vasemmalle ihmisiä kenen kanssa livenä olisin tullut hyvin juttuun. Tietenkin tuolla on hyvin paljon niitä omanarvon testaajia niin miehissä kuin naisissa, matchin tullen ei sanota mitään ja jos keskustelun aloittaakin niin vastailu on nihkeää. Itse pääasiassa aloitin keskustelun niiden kanssa kenen kanssa match tuli swipatessa, mutta ne kenestä olin tykännyt ensin eivät monestikaan laittaneet viestiä. Tai sen perus "hei ootko mistä päin?" Ja sitten hiljaisuus.

Arviosi match prosentistasi on jokseenkin virheellinen. 

Vierailija
150/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotenkin ne kyllä vaan löytää facebookista niiden vähäisten tietojen perusteella, mitä tinderissä on. Melkoisia hakkereita sitten mun deittikamut sit on. Nimittäin jokainen mun deitti on sanonut käyneensä katsomassa mun facebok-profiilia, mutta mua se ei haittaa. Parempi vaan, että tietää vähän enemmän, ennen kuin päättää haluaako edes nähdä. Mutta ihmiset on tosi erilaisia ja näin ollen käyttäytyy myös tinderissä erilailla.

Tämä johtuu siitä, että facebook ehdottaa kaveriksi Tinder-pareja. 

Vierailija
151/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerään siis yhä rohkeutta tähän Tinder-kokeiluun... Ehkä jokin ilta muutaman viikon päästä juon vähän viiniä rohkaisuksi ja luon tilin. Onko oikeesti niin, että on parempi luoda uusi FB-profiili? Mulla on vielä suht harvinainen nimi, joten en haluaisi mitään ahdistelijoita, jos ei natsaakaan... Kokemusta nimittäin on stalkkereista.

Ap

Tee uusi sähköpostiosoite ja sen avulla luot uuden facebooktilin. Ikä tulee sovellukseen facebookista, joten syntymävuosi kannattaa ainakin laittaa oikeaksi. Kun olet saanut tehtyä facebooktilin ja ladattua Tinderin, niin kirjaudu Tinderiin ja mene välittömästi asetuksiin ja laita, että profiilisi ei näy muille käyttäjille. Sitten voit kirjoittaa tekstin ja lisätä kuvat valmiiksi ja laittaa profiilisi näkyväksi sitten kun haluat. 

Kiitos vinkeistä! :) Kannattaako myös luoda nimimerkki, etenkin jos oma nimi on harvinainen? Tyyliin Onneli Apilankukka, ettei kukaan edes pidä oikeena nimenä.

Ap

Kukaan tuskin pitää jollain typerällä keksityllä nimellä olevaa tosissaan. Todennäköisesti varattu tai muuten joku sellainen joka leikkii huvikseen.

Eikä siellä näy muuta kuin etunimi.

Mistä he tietävät, että kyseessä on keksitty nimi? 

Vierailija
152/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ruma ja pienitissinen nainen ja aina oon seksiä saanu tinderistä kun on tarvinut. Kaikki naiset saa sieltä jos minäkin saan.

Kerro jotain mitä me kaikki ei jo tiedetä.

Vierailija
153/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että keskustelu luistaa paljon paremmin niiden naisten kanssa, jotka aloittavat keskustelun itse. Mieluiten siis odotan, että tuleeko sieltä aloitusta ja jos ei tule, niin arvioin uudestaan, että onko kiinnostava ja jos on ja olen juttutuulella, niin aloitan keskustelun. 

Sydämen painaminen on kuitenkin paljon helpompaa kuin keskusteleminen. Ei todellakaan jaksa aina alkaa panostamaan keskusteluun ja samalla olla myös henkisesti valmis tapaamiseen jos juttu alkaa luistamaan. Pitää olla myös valmis pakkien antamiseen jos ei kiinnostakaan lähteä. Aina ei vain ole siinä mielentilassa, että jaksaisi lähteä luomaan keskustelua jos ei edes tiedä yhtään, että onko nainen oikeasti kiinnostunut, koska valtaosa ei tunnu olevan ainakaan keskustelusta päätellen.

Eli se, että en aloita keskustelua ei suinkaan tarkoita, että en voisi olla kiinnostunut. Toki se joskus tarkoittaa myös sitä. Lopulta jossain vaiheessa aloitan keskustelun yleensä mielenkiintoisimpien naisten kanssa, mutta pelkkiin hyvännäköisiin naisiin harvemmin palaan, vaan heistä pitää jäädä myös muuten hyvä fiilis. 

Vierailija
154/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän enkä yrittänytkään heittää tarkkaa prosenttilukua, tarkoitus oli sanoa että 0-2 jätti matchaamatta minut. No sovitaan sitten että match-% oli 95 +/- 5%.

Vierailija
155/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän enkä yrittänytkään heittää tarkkaa prosenttilukua, tarkoitus oli sanoa että 0-2 jätti matchaamatta minut. No sovitaan sitten että match-% oli 95 +/- 5%.

Jos tuo pitäisi paikkaansa, niin muistaisit tarkan luvun. 

Vierailija
156/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia ei nyt vaan kiinnosta levitellä koko elämäänsä ja henkilötietojansa ympäri nettiä eri sovelluksissa. Tiedämmehän, että mitä kerran laitat nettiin, se sinne myös ikuisesti jää. Kun yhdistät facen, tinderin ym sovellukset keskenään, niin siinä onkin oiva kombinaatio rakentaa henkilön elämästä ja käyttäytymisestä tarkka kuva. Täysin ymmärrettävää, että ihminen haluaa pitää deittisovellukset erillään muusta elämästä.

Vierailija
157/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että keskustelu luistaa paljon paremmin niiden naisten kanssa, jotka aloittavat keskustelun itse. Mieluiten siis odotan, että tuleeko sieltä aloitusta ja jos ei tule, niin arvioin uudestaan, että onko kiinnostava ja jos on ja olen juttutuulella, niin aloitan keskustelun. 

Sydämen painaminen on kuitenkin paljon helpompaa kuin keskusteleminen. Ei todellakaan jaksa aina alkaa panostamaan keskusteluun ja samalla olla myös henkisesti valmis tapaamiseen jos juttu alkaa luistamaan. Pitää olla myös valmis pakkien antamiseen jos ei kiinnostakaan lähteä. Aina ei vain ole siinä mielentilassa, että jaksaisi lähteä luomaan keskustelua jos ei edes tiedä yhtään, että onko nainen oikeasti kiinnostunut, koska valtaosa ei tunnu olevan ainakaan keskustelusta päätellen.

Eli se, että en aloita keskustelua ei suinkaan tarkoita, että en voisi olla kiinnostunut. Toki se joskus tarkoittaa myös sitä. Lopulta jossain vaiheessa aloitan keskustelun yleensä mielenkiintoisimpien naisten kanssa, mutta pelkkiin hyvännäköisiin naisiin harvemmin palaan, vaan heistä pitää jäädä myös muuten hyvä fiilis. 

Samaa mieltä! Keskustelun ylläpitäminen yksin on aika rankkaa loppupeleissä,(järkyttävän iso osa naisista vastaa joo,ei,emt kysymyksiin eikä vie keskustelua eteenpäin ollenkaan) Niin en välttämättä "jaksa" kirjoittaa kaikille matcheille kun ei voi tietää onko toinen oikeasti kiinnostunut. On paljon mielekkäämpää lähteä keskustelemaan jos nainen on ottanut yhteyttä ensin, silloin tietää että nainen on oikeasti kiinnostunut tutustumaan

Vierailija
158/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder toimii niin että miehet ottaa sen mitä saa eli tykkää kaikista ja tyytyy siihen jolta saa vastakaikua.

Kun taas naiset valikoi miehistä kylmän pinnallisesti vain kaikista tasokkaimmat eli parhaimmillaan tykkää jostain 0.5% kaikista miehistä.

Kaksi juttua.

1. Siellä on tarkoituskin valikoida vain ne, joista oikeasti tykkää. Jos kaikki tykkäisivät kaikista, sovellus olisi efektiivisesti rikki. Sekin on tosi huono homma, jos kaikki miehet antavat sydäntä kaikille naisille, koska silloin nainen saa matchin aina antaessaan sydäntä itse, mutta toisaalta matchin saaminen ei tarkoita yhtään mitään. Sen kuitenkin kuuluisi tarkoittaa sitä, että kumpikin on kiinnostunut toisesta. Valikoiminen ei siis ole "kylmän pinnallista" vaan sovelluksen oikeanlaista käyttämistä.

2. En minä ainakaan valitse "kaikista tasokkaimpia" miehiä, vaan ne miehet, jotka vaikuttavat oman tyylisiltäni ja joilla on mielenkiintoinen profiiliteksti. En koskaan anna sydäntä tekstittömiin profiileihin, vaikka niissä esiintyisi millainen könsikäs tahansa. Sydämen annan noin 2-5 promillelle miehistä eli valikoiva olen kyllä, mutta tästä et voi päätellä että valikoisin juuri ne yleiseltä markkina-arvoltaan korkeimmalla olevat miehet.

Tuollaisilla tykkäysprosenteilla valitset vääjäämättä vain erittäin komeita miehiä tai sitten annat aivan liian suuren painoarvon tekstikentälle. 

Annan todella paljon painoa tekstille ja sinä et sitä voi minun puolestani määritellä "aivan liian suureksi". Tiedän varsin hyvin itse, mikä minulle on miehessä tärkeää. Matcheissani on ulkonäön puolesta porukkaa laidasta laitaan, koska ulkonäkö on minulle aidosti yhdentekevä asia. Ei sataprosenttisen yhdentekevä, mutta tässä karsintavaiheessa käytännössä kyllä, koska jokainen mies joka henkisiltä ominaisuuksiltaan on sellainen, että minä kiinnostun hänestä, on kyllä myös ulkonäöltään riittävän siisti.

t. 43

Lisään vielä, että tässä on taas hauska esimerkki miehestä, jolla on stereotyyppinen ja kyyninen käsitys naisista, ja joka ei ilmeisesti muuta haluakaan. Kun nainen kertoo arvostavansa tekstiä ulkonäköä enemmän, miehen vastaus on, että naisen kuitenkin tulisi arvostaa ulkonäköä enemmän! Tai ainakin sitä tekstiä vähemmän. Tai jotain. 

Onnea sinulle hyvän parisuhdekumppanin etsimiseen noista lähtökohdista.

Tottakai tulisi arvostaa kuvia enemmän, koska niistä saa informaatiota paljon enemmän kuin tekstistä. Teksti on jokaisen itse kirjoittama, etkä voi tietää yhtään kuinka paljon se pitää paikkaansa. 

Tämä sinun kirjoittamasi kahden rivin teksti kertoo sinusta seuraavaa:

- et ole kovin harjaantunut lukemaan ihmisten persoonallisuutta näiden kirjoittamien tekstien pohjalta,

- lankeat helposti siihen harhakäsitykseen, että kukaan toinen ihminen ei voi olla taitava sellaisessa, missä itse et ole taitava,

- ts. olet korkeintaan keskinkertaisesti mielen teoriaa hahmottava henkilö,

- saatat pyrkiä omassa esittelytekstissäsi antamaan itsestäsi epätotuudenmukaisen kuvan (jos sinulla sellainen on),

- hahmotat maailmaa enemmän visuaalisesti kuin konseptuaalisesti/psykologisesti,

- ulkonäöllä on sinulle kohtalaisen paljon merkitystä kun valitset kumppaniehdokasta,

- et ehkä ole vielä tajunnut, kuinka paljon meikillä, kuvakulmillla ja esim. vanhoja kuvia käyttämällä voi halutessaan huijata.

Päätelmäni näistä on, että en kiinnostuisi sinusta Tinderissä. (Sinäkään et varmaan sietäisi minun seuraani hetkeä kauempaa, joten olkaamme molemmat tyytyväisiä!)

Lyhyelläkin tekstillä jotkut miehet saavat kerrottua itsestään hyvin paljon sellaista, joka osoittaa heidän olevan minulle kiinnostavia kumppaniehdokkaita. Mies, joka ei pidä oman tekstinsä huolellista laatimista äärimmäisen tärkeänä asiana, ei ole minulle se oikea. Kovin paljon tekstiä painottavia miehiä ei ole, ja siksi annankin sen sydämen hyvin harvoille. Olen tavannut tällä tekniikallani lähes pelkästään todella mukavia ja kiinnostavia miehiä - joukkoon mahtuu ainoastaan yksi poikkeus ja hänestä aavistin jo tapaamiseen mennessäni että hän saattaa olla feikkaajatyyppi, mikä sitten tapaamisessa varmistui. Ihan hyvin olen siis onnistunut treffikumppanini valitsemaan, jos verrataan juttuihin joita tältäkin palstalta voi aiheesta lukea.

Ihmisiä on erilaisia, ja olennaisinta on pyrkiä löytämään ne itselle sopivat tyypit. Teille palstamiehille on kuitenkin usein ylivoimaista ymmärtää, että naisyksilöiden mieltymykset voivat poiketa toisten naisyksilöiden mieltymyksistä huomattavastikin. 

t. 43

Jokseenkin huvittava teksti, koska ihmisten tulkitseminen on juuri se asia, jossa minä olen hyvä. Itse asiassa opiskelen myös psykologiaa.

Tottakai hyvä teksti kertoo ihmisestä paljon, mutta toisaalta sen puute ei välttämättä kerro ihmisestä kovinkaan paljon. Aivan surkea teksti taas kertoo enemmän kuin hyvä teksti. Hyvän tekstin kirjoittaneita lähestymällä sinulla on varmasti suurin todennäköisyys löytää miellyttävä kumppani, mutta vääjäämättä sinulla menee ohi paljon henkilöitä, jotka eivät ole esimerkiksi vielä kirjoittaneet hyvää tekstiä tai jotka koittavat  viestittää tekstillä jotain sellaista, joka ei sinuun uppoa. Samalla henkilöllä on voinut olla lukuisia tekstejä, joista joku toimii sinuun ja joku ei. Kyseessä on kuitenkin täysin sama henkilö, jonka sinä joskus hylkäät ja joskus et hylkää. 

Ei siis ole mitään järkeä tehdä tekstin perusteella liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä, koska sovelluksessa on mahdollisuus keskusteluun, jossa saa jo paljon enemmän tietoa toisesta henkilöstä. Ulkonäkö on sellainen asia, että jos se ei viehätä, niin on erittäin vähän tehtävissä. Tottakai voi laittaa yliedustavia kuvia, mutta pystyt kuvia tulkitsemalla myös päättelemään kuinka yliedustavista kuvista on kyse. Valtaosa laittaa joukkoon myös realistisempia kuvia. Sen sijaan se, että päätti heittää kenttään sellaisen tekstin, joka ei sinua miellytä, ei tarkoita sitä, että teillä ei yleisesti ottaen voisi synkata hyvin. 

Sanot tykkääväsi kahdesta profiilista tuhannesta, joten sinulla ei todellakaan voi olla ylitarjontaa keskusteluista, että et ehtisi tutustua useampiin ja selvittää oikeasti millaisia he olet. Pelaat itsesi ulos jo esikarsinnassa. 

1. Kyllä hyvän tekstin puute kertoo ihmisestä mm. sen, että hän kokee mahdolliseksi julkaista itsestään seuranhakuprofiilin ilman, että on ensin laatinut siihen tekstin ajatuksella. Tämä on jo niin kaukana sellaisista miehistä, joista itse pidän, että se on minun tapauksessani ihan järkevä karsintakriteeri. Toki tällainenkin mies voi julkaista profiilin jossakin tilanteessa ilman mietittyä tekstiä, siis silloin kun ei ole kovin tosissaan etsimässä elämänkumppania. En kuitenkaan halua tavata sellaisessa tilanteessa olevia miehiä.

2. Minulla olisi jatkuvasti enemmän sanottavaa näille kiinnostaville miehille kuin ehdin sanoa. Keskustelu paisuu helpostikin sellaiseksi, johon menee paljon aikaa, jos mies on sellainen josta olen oikeasti kiinnostunut. Ei tosiaankaan olisi järkevää löyhentää kriteerejä jotta saisin lisää miehiä tuskastuneena odottelemaan, milloin vastaan, koska tiedän (kokemuksesta, päädyin nykytyyliini tietenkin testailemalla käytännössä erilaisia toimintatapoja) että nämä löyhemmillä kriteereillä valitut ovat tyypillisesti muutenkin niitä vähemmän kiinnostavia tapauksia. Siinä tulee vain tarpeettomasti paha mieli kummallekin osapuolelle.

Koko sinä aikana kun olen Tinderiä käyttänyt, minulla ei ole ollut missään vaiheessa alitarjontaa keskusteluista. 

t. 43

Vierailija
159/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset sanovat että esittelyteksti on tärkeä mutta kuitenkin vain 10% naisista kirjoittaa itsestään esittelytekstin?

Kokeilin tinderiä pari kuukautta sitten ja suurin ongelma oli juuri tuo kun siellä on vain glamour-kuvia italian matkalta ja jokunen emoji.

Vierailija
160/363 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder toimii niin että miehet ottaa sen mitä saa eli tykkää kaikista ja tyytyy siihen jolta saa vastakaikua.

Kun taas naiset valikoi miehistä kylmän pinnallisesti vain kaikista tasokkaimmat eli parhaimmillaan tykkää jostain 0.5% kaikista miehistä.

Kaksi juttua.

1. Siellä on tarkoituskin valikoida vain ne, joista oikeasti tykkää. Jos kaikki tykkäisivät kaikista, sovellus olisi efektiivisesti rikki. Sekin on tosi huono homma, jos kaikki miehet antavat sydäntä kaikille naisille, koska silloin nainen saa matchin aina antaessaan sydäntä itse, mutta toisaalta matchin saaminen ei tarkoita yhtään mitään. Sen kuitenkin kuuluisi tarkoittaa sitä, että kumpikin on kiinnostunut toisesta. Valikoiminen ei siis ole "kylmän pinnallista" vaan sovelluksen oikeanlaista käyttämistä.

2. En minä ainakaan valitse "kaikista tasokkaimpia" miehiä, vaan ne miehet, jotka vaikuttavat oman tyylisiltäni ja joilla on mielenkiintoinen profiiliteksti. En koskaan anna sydäntä tekstittömiin profiileihin, vaikka niissä esiintyisi millainen könsikäs tahansa. Sydämen annan noin 2-5 promillelle miehistä eli valikoiva olen kyllä, mutta tästä et voi päätellä että valikoisin juuri ne yleiseltä markkina-arvoltaan korkeimmalla olevat miehet.

Tuollaisilla tykkäysprosenteilla valitset vääjäämättä vain erittäin komeita miehiä tai sitten annat aivan liian suuren painoarvon tekstikentälle. 

Annan todella paljon painoa tekstille ja sinä et sitä voi minun puolestani määritellä "aivan liian suureksi". Tiedän varsin hyvin itse, mikä minulle on miehessä tärkeää. Matcheissani on ulkonäön puolesta porukkaa laidasta laitaan, koska ulkonäkö on minulle aidosti yhdentekevä asia. Ei sataprosenttisen yhdentekevä, mutta tässä karsintavaiheessa käytännössä kyllä, koska jokainen mies joka henkisiltä ominaisuuksiltaan on sellainen, että minä kiinnostun hänestä, on kyllä myös ulkonäöltään riittävän siisti.

t. 43

Totuus on, että luulet tietäväsi mitä haluat. Sinulla on päässäsi joku lista,  jota pyrit noudattamaan, mutta jonka heität jorpakkoon siinä vaiheessa kun sopiva mies tulee kohdalle. Tekstikenttä on pieni tekstinäyte, eikä sen perusteella todellakaan kannata vetää liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Itse katson siitä lähinnä, että vaikuttaako toinen selväjärkiseltä ja onko edes yhtään sinne päin, jota etsin. Kuvilla ehdottomasti suurempi painoarvo, koska se kertoo paljon enemmän kuin tekstinäyte.

Mitä luultavimmin minä kuitenkin tiedän itsestäni ja mieltymyksistäni sekä niiden osumatarkkuudesta aika paljon enemmän kuin sinä tiedät minusta. Kuitenkin kerrot tässä minulle "totuuden", joka koskee minua ja mieltymyksiäni. Kumpi meistä nyt itse asiassa onkaan se, joka luulee tietävänsä?

Jos termi "mansplaining" ei ole sinulle vielä tuttu, suosittelen tutustumaan.

t. 43

Tällä asialla ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi. Jos joku tykkää kahdesta miehestä tuhannesta miehestä, niin hän antaa vääjäämättä liian suuren painoarvon tekstille tai etsii erittäin poikkeuksellisen ulkonäön omaavaa ihmistä.

En usko hetkeäkään, että kiinnostut yhtä harvasta livenä tapaamastasi oman ikäluokkasi miehestä. 

Miksi ihmeessä et usko? Olen kiinnostunut elämäni aikana neljästä miehestä. Olen reilusti yli 30-vuotias. Kaksi mainituista miehistä on sellaisia, joista en tällä elämänkokemuksella enää kiinnostuisi. Ne kaksi, joista edelleen kiinnostuisin, olen tavannut alun perin netin kautta. Toisin sanoen en ole livenä kiinnostunut kertaakaan sellaisesta miehestä, jota edelleen tällä hetkellä pitäisin itselleni sopivana ja kiinnostavana.

Kuten sanoin jo aiemmin, meitä naisia on monenlaisia. Olet aikamoisen ylimielinen vetäessäsi hatusta johtopäätöksiä siitä, minkälainen juuri minä olen ja mikä minulle sopii, toimii, ei sovi tai ei toimi.

t. 43

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi