Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaanin ja karppaajan parisuhde

Vierailija
15.09.2023 |

Voiko onnistua, jos asuu samassa osoitteessa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, jos molemmat hyväksyy toisen syömiset.

Vierailija
2/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, jos on kaksi keittiötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hypoteettinen tilanne, ettei jaksaisi edes vastata. No, tuskinpa vain onnistuu. Ellei sitten lihanmässyttäjä lopeta tai vähennä huimasti.

Vierailija
4/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei? Meillä minä olen vegaani, kasvissyöjäksi ryhdyin jo 16-vuotiaana ja vegaaniksi viitisen vuotta sitten. Mies on sekasyöjä, ja välillä intoilee karppauksesta, paleosta yms. En ymmärrä miten se haittaisi, jokaisella ihmisellä saa olla omat ruokavalionsa.

Vierailija
5/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikeaa.

Vierailija
6/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hypoteettinen tilanne, ettei jaksaisi edes vastata. No, tuskinpa vain onnistuu. Ellei sitten lihanmässyttäjä lopeta tai vähennä huimasti.

Miksi? Ei minua kiinnosta mitenkään puuttua siihen, miten mies haluaa syödä. Eikä häntä minun syömisiini. Meille molemmille riittää, että toinen kunnioittaa toisen ruokavaliota, eikä esim. vinoile, yritä muuttaa oman syömistavan suuntaan tms. 

- 5

Vierailija
7/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille pitäisi varata aika ravintoterapeutille.

Vierailija
8/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat lihanmässyttäjällä? Vegaanihan ei syö lihaa ja karppaaja syö lihaa samoin kuin "normisyöjät"

Vierailija
9/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei? Meillä minä olen vegaani, kasvissyöjäksi ryhdyin jo 16-vuotiaana ja vegaaniksi viitisen vuotta sitten. Mies on sekasyöjä, ja välillä intoilee karppauksesta, paleosta yms. En ymmärrä miten se haittaisi, jokaisella ihmisellä saa olla omat ruokavalionsa.

Meillä lähes sama: minä vegaani, puoliso sekasyöjä, kokeili välillä VHH:ta. Minä teen molempien ruoat. Tänään viimeksi näytti ostaneen itselleen jauhelihaa, josta teen hänelle viikonloppuna jotain ruokaa (minä kokkaan, hän siivoaa enemmän).

Vierailija
10/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Eihän Suomessa noi terapeutit neuvo kuin "virallista"

Vierailija
11/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähes sama: minä vegaani, puoliso sekasyöjä, kokeili välillä VHH:ta. Minä teen molempien ruoat. Tänään viimeksi näytti ostaneen itselleen jauhelihaa, josta teen hänelle viikonloppuna jotain ruokaa (minä kokkaan, hän siivoaa enemmän).

Meillä ruoanlaitto useimmiten menee niin,  että minä teen vegaanista ruokaa, ja mies syö sitä, mutta lisäksi vaikka pihvin tai broilerinkoiven tai kalaa. Se minun ruokani toimii useimmiten hänelle lisukkeena, tai vähintään ainakin salaatti mitä teen käy. 

Vierailija
12/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan tuommoista tilannetta meillä ole ollut. Mieheni oli 8 vuotta vegaani ja mä sekasyöjä. Söin paljon liharuokia silloin. Sillä mä näkisin, että hyvin voisi tuo karppauskin onnistua.

Ei me koskaan aiheesta riidelty. Ruuat soviteltiin kummankin valioon sopivaksi osittain. Esim uunikasviksia molemmille ja filettä mulle ja hänelle joku papupihvi.

Muistan kun yksi kaveri ihmetteli, että miten sä voit käyttää villasukkia, kun miehes on vegaani. Niin, siis mieheni on vegaani en mä. Meillä kumpikin saa olla oma itsensä. Turha täydellisyyttä on lähteä sörkkimään. ;)

Vierailija
13/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sekasyöjä suostuu syömään eteisessä, niin mulle on ok. Olen its vege.

Vierailija
14/19 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä luulo. Mullakin oli tämä kuvitelma, mutta kun kävin sellaisella paino-ongelman takia, niin hänellä oli hyvinkin avara näkemys siitä, että hyvin monella eri tapaa voi syödä terveellisesti, kunhan tietyt peruspilarit laitetaan kuntoon. Esim. kuulemma sekä vähähiilarinen että runsashiilarinen voidaan saada toimimaan, samoin kasvisruoka tai sekaruoka. Ja monenlaiset ruokarytmit.

Vierailija
15/19 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kasvisten mässyttäjä relaa ja huomaa, että koko maailma ei pyöri hänen tuontieväidensä ympärillä.

Vierailija
16/19 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisessa tilanteessa vegaani "väistää".

Vierailija
17/19 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärä luulo. Mullakin oli tämä kuvitelma, mutta kun kävin sellaisella paino-ongelman takia, niin hänellä oli hyvinkin avara näkemys siitä, että hyvin monella eri tapaa voi syödä terveellisesti, kunhan tietyt peruspilarit laitetaan kuntoon. Esim. kuulemma sekä vähähiilarinen että runsashiilarinen voidaan saada toimimaan, samoin kasvisruoka tai sekaruoka. Ja monenlaiset ruokarytmit.

Aivan, kunhan ne "peruspilarit" on virallisten ohjeitten mukaiset :)

Vierailija
18/19 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika vässykkä, että alkaa vegaanin kanssa suhteeseen. Niitä ei järkipuheilla saa fiksuuntumaan. Aika paljon samaa kuin persuissa. Ikuista epäonnistumista, mutta aina vaan päätä seinään.

Vierailija
19/19 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten noin erilaisten ruokavalioden noudattajat ajautuisivat minkäänlaiseen suhteeseen :)