Patrick Tiainen - profeetta vai huijari?
Kommentit (118)
pro-tip: profeetaksi tituleerattavat ovat aina huijareita
Vierailija kirjoitti:
Oisko lahko ollut rahanpesukikka? Silloinhan israelista voi tulla vaikka mitä isisrahaa eikä valtio saa puuttua kirjanpitoon. Saletisti ei lasta samasta syystä tehny!
Juuri oma kirkko vapauttaa raportoimsta taloudesta.
Vierailija kirjoitti:
taisi olla miehen tuleva homokumppani häissäkin mukana morsiamen meikkaajana ja kuvattuna,ellen sitten nähnyt väärin? (huom! puhdasta spekulaatiota).
Kyllä nää jutut naisille paljastuu vasta tietyn iän jälkeen kun on elämänkokemusta. Noin nuori tyttö ei näe vielä merkkejä. Kukkapaita, blondatut hiukset ananastyyliin, tai permanetti/laineet. Sit yleistyksenä sanoisin kiinnittäkäää huomiota jos on pinkit housut, pinkki blazeri jne. rusetti.
Aika härskiä kyllä jos on kyseessä tuo mies josta puhut. Löysin jopa rouvan sivuilta yhteiskuvan heistä kolmesta; missä tämä kuvaaja/meikkaaja on hääparin keskellä ja kaikki hymyilee niin maireasti... Mutta tosiaan aika iljettävää jos hänestä kyse, kuitenkin ilmeisesti tämän parin ihan hyväkin ystävä.
Parhaat huijarit ovat juuri niitä jotka itsekin uskovat kuvioihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat huijarit ovat juuri niitä jotka itsekin uskovat kuvioihinsa.
Mutta onko hän silloin huijari? Ainakaan moraalisessa mielessä?
Huijaushan on aina tahallista, tahaton harhaanjohtaminen on jotain muuta.
Useimmat uskonlahkon johtajat omaavat karismaattisia piirteitä ja hyvät puhelahjat.
Kyseiseen henkilöön en ota kantaa henkilökohtaisesti, koska en pidä siitä, että ryhdytään anonyymisti, tai muutenkaan parjaamaan julkisesti jotakuta.
Käsittäkseni hän erosi oman perustamansa kirkon johdosta.
Ainakin viimeksi kuuluneiden uutisten mukaan.
Jokaisesta ihmisestä pitäisi aina edes yrittää pyrkiä näkemään hyviä puolia ja ominaisuuksia.
Muussa tapauksessa meidän maailmastamme tulee vain henkistä väkivaltaa käyttävä ihmislaji.
Ja se ei eroa millään tavalla fyysisestä väkivallasta.
Tämä on erittäin huono suunta.
Elämmekö jo nyt vihailmiötä ruokkivassa ja levittävässä maailmassa?
Vai onko jotakin vielä pahempaakin tulossa?
Olen erittäin huolissani tästä suunnasta.
Tätä rataa jos mennään, niin olemme menossa kehityksessä takaisin kivikauden ihmisten tapaan käyttäytyä.
Uskontoon ja lahkoihin en puutu, enkä tuomitse millään tavalla.
Minulla on oma kantani kyseiseen asiaan, mutta sitä en tässä sano.
Olen muodostanut oman mielipiteeni niistä ja niissä tapahtuvasta toiminnasta jo kauan sitten, mediasta nähtyjen uutisten ja muiden tekemieni omien havaintojeni mukaan.
Uskointoihin, tai lahkoihin liittyminen on kuitenkin jokaisen oma henkilökohtainen asia.
Ovat eronneet.
Maria on facebookin mukaan sinkku ja Patrick on muuttanut Kuopioon. Hyvä näin.
Kaikkea hyvää molemmalle nuorelle.
Koulukiusaamisen jäljet...
Ihmettelen, miksi joka toisessa kommentissa mainitaan, että selvästi homo? Mitä haette tällä? Homot epäluotettavampia kuin muut ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
No näin. Porukoiden tutkat olivat oikeassa.
Koulukiusaajatutkani värähti monen kommentoijan kohdalla.
Juu evankelisluterilainen...heh.Taivaspaikka taattu kun kastettu.otappa se Raamattu käteen sinäkin
Katsoin dokumentin. Muuttunut mies, aikuistunut ja järjissään nyt. Istuskeli ostamansa ison talon puutarhassa yksinään ja kertoi elämästään. Talous hänellä ainakin näkyy olevan kunnossa "kaiken menettämisen" jälkeenkin -- entä niillä mt-ongelmaisilla joita vedätetään uusapostolisissa ja hurmoksellisissa seurakunnissa? Entä ne herkkäuskoiset, haavoittuvat ja kokemattomat nuoret, joita Tiainen on puheillaan johtanut harhaan ja joilla ei ole Tiaisen voimia nousta jaloilleen, sitten kun uskishörhöilyt on suistanut ojasta allikkoon? Enimmäkseen Tiainen puhuu tuossakin dokumentissa vain itsestään: minä, minä ja vielä kerran MINÄ. Supliikkimiehenä tulee kyllä aina pärjäämään, en kauheasti kykene häntä säälimään.
Katsoin dokumentin ja aloin vakuuttua yhä enemmän siitä että homous voisi ollakin sairaus, kuten aiemmin se luokiteltiin..No se siitä, mutta miten Patrick oli hankkinut omistustalonsa? Aloin laskeskella seurakunnan kymmenyksiä olettaen että keskiansio seurakuntalaisilla olisi vain 1000e/kk, seurakunnassa 180 jäsentä...se tekee 3v aikana 36 x 100e x 180= 648 000e....talo oli aika kalliin näköinen.
Tämä tarina on surullinen, koska vapaat seurakunnat ovat mahtavia verrattuna pääkirkkoomme, joka on jo poikennut raamatun opetuksesta. Toivon että ihmiset menisivät yhä ilolla pieniin seurakuntiin eivätkä pelkäisi kymmenyksien menevän pastorien taskuihin vaan ilosanoman levitystyöhön. Toiseksi surullista että selvästi älykäs/lahjakas päähenkilö joutuu sitten aika tavalliseen ja helppoon työhön.
Don Quijote kirjoitti:
Katsoin dokumentin ja aloin vakuuttua yhä enemmän siitä että homous voisi ollakin sairaus, kuten aiemmin se luokiteltiin..No se siitä, mutta miten Patrick oli hankkinut omistustalonsa? Aloin laskeskella seurakunnan kymmenyksiä olettaen että keskiansio seurakuntalaisilla olisi vain 1000e/kk, seurakunnassa 180 jäsentä...se tekee 3v aikana 36 x 100e x 180= 648 000e....talo oli aika kalliin näköinen.
Tämä tarina on surullinen, koska vapaat seurakunnat ovat mahtavia verrattuna pääkirkkoomme, joka on jo poikennut raamatun opetuksesta. Toivon että ihmiset menisivät yhä ilolla pieniin seurakuntiin eivätkä pelkäisi kymmenyksien menevän pastorien taskuihin vaan ilosanoman levitystyöhön. Toiseksi surullista että selvästi älykäs/lahjakas päähenkilö joutuu sitten aika tavalliseen ja helppoon työhön.
Minusta on taas surullista, että Suomessa on ilmainen koulutus ja älysi on tuolla tasolla. Homoseksuaalisuudessa ei tieteellisesti todistettunakaan ole mitään sairasta. Joillain homoilla viiraa päässä, niin kuin aika monella heterollakin. Ongelma on se, että sinäkään et tunnista niitä normaaleja homoja ympärilläsi. Patrick tuskin itse sai kaikkia rahoja seurakunnastaan. Varmaan piti maksaa vuokraa, palkkoja ja ties mitä. Ehkä hänellä oli säästöjä (seurakunnasta ja ennen seurakuntaa), ehkä varallisuutta, ehkä vain otti lainan. Jos asuu kehä kolmosen ulkopuolella, niin omakotitalon saattaa saada pk-seudun yksiön hinnalla. Oletko kateellinen? Hätäkeskuspäivystäjän työ ei myöskään ole helppoa. Patrick ehtii kouluttautua vielä ja vaikka mihin, jos niin haluaa. Sinä taas tässä todistit sen, että uskovaiset — aivan kaikki — ovat todellakin hulluja ja sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin dokumentin. Muuttunut mies, aikuistunut ja järjissään nyt. Istuskeli ostamansa ison talon puutarhassa yksinään ja kertoi elämästään. Talous hänellä ainakin näkyy olevan kunnossa "kaiken menettämisen" jälkeenkin -- entä niillä mt-ongelmaisilla joita vedätetään uusapostolisissa ja hurmoksellisissa seurakunnissa? Entä ne herkkäuskoiset, haavoittuvat ja kokemattomat nuoret, joita Tiainen on puheillaan johtanut harhaan ja joilla ei ole Tiaisen voimia nousta jaloilleen, sitten kun uskishörhöilyt on suistanut ojasta allikkoon? Enimmäkseen Tiainen puhuu tuossakin dokumentissa vain itsestään: minä, minä ja vielä kerran MINÄ. Supliikkimiehenä tulee kyllä aina pärjäämään, en kauheasti kykene häntä säälimään.
Supliikkimies kyllä on, mutta kenestä muusta kuin hänestä itsestään Patrickin pitäisi hänestä kertovassa dokumentissa puhua? Selkeästi sanoi, miten pahoillaan on aiheuttamastaan tuskasta, melkein itki. Ei hän voi puhua toisten puolesta. Talo näytti isolta, mutta lainaa saa pankista emmekä me voi tietää, oliko Patrickilla säästöjä kuinka paljon. Tuskin kaikki tulivat seurakunnasta, mutta varmasti osa. Mielestäni dokumentti vain osoitti, miten pahaa järjestetty uskonto on. Ilman ”homous on syntiä -mantraa ulkopuoliset eivät olisi kärsineet yhtään. Toivon itse kaikkea hyvää Patrickille.
Sinistien puppet tuo sofar sarvi on Isarelista? Laitettu hajottamaan ja rahaa keräämään? http://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000005092875.html