Onko teillä aina jälkiruokaa ruuan jälkeen? Meillä ei oo juuri koskaan.
Hedelmiä on kyllä tarjolla ja niitä napostellaan.
Kommentit (17)
On. Tosin se ei ole mitään makeaa, vaan marjoja ja hedelmiä tai smoothieta.
Ei melkein koskaan. Aina syödään ruokaa maha täyteen.
Eipä oikeastaan koskaan.
Mummini puolestaan valmisti aina myös jälkiruuan.
Jälkiruoka on yhtä naurettava keksintö kuin välipala.
Ei. En tykkää syödä makeaa (edes niitä marjoja/hedelmiä) heti hyvän aterian jälkeen. Marjat/hedelmät syödään 2-3 tunnin kuluttua ateriasta, välipalana.
Olen yksinasuja ja kyllä, mulla on liki aina jälkkäri. Usein, kuten näemmä muillakin vastaajilla se on pieni hedelmä mutta joskus marjarahka tai pullakahvi.
On. Ei mitään överiä, mutta vaikka pala juustoa ja kirsikkahilloa tai karpaloita ja kinuskikastiketta. Eilen otin pakasteesta sitruunasorbettia, vähän vatkattua ranskankermaa kylkeen.
Jos ei kauhean myöhään syödä, yleensä kahvi. Joskus sen kanssa on jotain pullaa, suklaata tai keksiä, useimmiten ei. Joskus hedelmä (ei kahvin seurana tietenkään).
Oikea jälkiruoka oikeastaan vaan jos on jotain erityistä - juhlapäivä tai treffi-ilta.
Vierailija kirjoitti:
Ei. En tykkää syödä makeaa (edes niitä marjoja/hedelmiä) heti hyvän aterian jälkeen. Marjat/hedelmät syödään 2-3 tunnin kuluttua ateriasta, välipalana.
Minulla on hampaiden kiillettä kulunut, ja hammashoito on ohjeistanut nimenomaan kytkemään marjojen syömisen muun ruoan yhteyteen. Ennen söin niitä erikseen. Marjat ja monet hedelmät ovat happamia ja vaikuttavat hampaisiin. Tästä syystä meillä joka päivä nimenomaan jälkiruokaa, jossa on marjoja.
Kuka kieltää tekemästä tai ostamasta?
Vierailija kirjoitti:
Kuka kieltää tekemästä tai ostamasta?
No kun palstalaiset ei tykkää Hyvää 😳
Vierailija kirjoitti:
Jälkiruoka on yhtä naurettava keksintö kuin välipala.
Syön lounaan klo 13 ja päivällisen klo 19. Pakko syödä tuossa välissä välipala tai muuten en jaksaisi käydä koiralenkillä ja tehdä kotijumppaa.
Miksi pitää olla jälkiruokaa ja miksi pitää napostella?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää olla jälkiruokaa ja miksi pitää napostella?
Niin, tai miksi ylipäätään nauttia elämästä?
Ihkaoikeaa jälkkäriä varmaan kerran vuodessa