Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi laitat ostoksesi hihnalle ennen kuin edellinen asiakas on latonut omansa loppuun?

Vierailija
19.02.2017 |

Eikö järkesi tosiaan riitä käsittämään, että se hihna LIIKKUU, ja ostokset sen mukana?

Tänään marketissa minulla oli vielä puoli kärryllistä ostoksia laittamatta hihnalle, kun perääni tuli ihan normaalin ja selvän oloinen mies, joka kaikessa rauhassa asetti muutamat erikoisoluensa hihnalle, ja sitten tuijotti hämmentyneenä, kun ne etenivät omien ostosteni sekaan. Jouduin sanomaan ostoksiani piippaavalle kassahenkilölle, että ne hänen eteensä ehtineet oluet siinä eivät ole minun vaan seuraavan asiakkaan, ja minulla on tässä vielä kärryssä tavaraa. Edelleen mies vain toljotti, eikä tullut edes hakemaan niitä oluitaan pois, vaan odotti vain kunnes kassa lopulta laittoi ne sivuun, ja siirtyi sitten minun vuoroni jälkeen muina miehinä kassalle odottamaan, että kassahenkilö nyt ottaisi ne hänen ostoksensa sieltä sivusta. Mitä helvettiä?!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ihme idiootteja liikenteessä.

Vierailija
2/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Tapahtuiko Pohjanmaalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulle on kans käynyt noin. En ole ehtinyt laittaa kaikkia omaa ostoksia hinnalla kun seuraava tunkee siihen omansa. Se on ärsyttävää, viimeksi sanoin kun kävi noin että anteeksi mutta minulla on täällä vielä tavaraa. Toinen lähti toiselle kassalle hah.

Nykyään lastaan tavaran siellä hihnan päässä niin kukaan ei mahdu yhtaikaa hihnalle. Käydään kerta viikkoon ostoksilla joten kyllähän sitä tavaraa on enempi.

Vierailija
4/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin rankka elämä. Jaxuhali.

Et sitten saanut suutasi auki sille miehelle siinä vaiheessa, kun latoi kaljat ostostesi sekaan?

Vierailija
5/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh! Tapahtuiko Pohjanmaalla?

Ei vaan Turussa. Pohjanmaalla ei ehkä niin kovasti ihmetyttäisi :D

terveisin aloittaja

Vierailija
6/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole koskaan käynyt noin.

Mies oli varmaan ajatuksissaan tai ehkä hänellä oli (lievä?) älyllinen kehitysvamma, sellaista ei aina näe päällepäin. Tai ehkä oli väsynyt tai muuten ei vain ollut terävä siinä hetkessä, vaikka muuten elämässään olisikin ihan normaalisti kykeneväinen ihminen.

Vierailija
7/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nämä minuakin kassahenkilönä ihmetyttävät. Eihän sitä aina toki välttämättä hoksaa, että edellisellä asiakkaalla on vielä ostoksia, jos hän esimerkiksi menee välillä sinne pakkauspäähän, mutta silloinkin pitäisi tajuta erehdyksensä. Minä näiden asiakkaiden kohdalla pysäytän sen hihnan ja yritän tehdä tilaa sille ensimmäiselle asiakkaalle, että saa rauhassa nostella tavaransa.

Ja sitten ne ärsyttävimmät tapaukset siinä vielä huomauttavat, että "ei nuo ole minun tavaroitani, en minä niitä maksa", kun joku vielä lastaa tavaraa siihen hihnalle heidän tavaroidensa eteen. En tiedä, ovatko vain yksinkertaisia, vai niin röyhkeitä, etteivät noteeraa muita ihmisiä.

Vierailija
8/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten saanut suutasi auki sille miehelle siinä vaiheessa, kun latoi kaljat ostostesi sekaan?

Eikö se mies mielestäsi voinut nähdä mitä tapahtuu ilman, että siitä sanotaan?

Olin kumartuneena kärryyni kun mies ne oluet siihen iski, ja lähimarketissani on niin lyhyt kassahihna, että kun suoristauduin, ne olivat jo edenneet melkein kassalle. Hämmästykseltäni en saanut sanotuksi miehelle mitään ennen kuin seuraavassa hetkessä piti jo sanoa sille kassahenkilölle ettei laita niitä minun ostosteni joukkoon.

Vierailija
9/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulle on kans käynyt noin. En ole ehtinyt laittaa kaikkia omaa ostoksia hinnalla kun seuraava tunkee siihen omansa. Se on ärsyttävää, viimeksi sanoin kun kävi noin että anteeksi mutta minulla on täällä vielä tavaraa. Toinen lähti toiselle kassalle hah.

Nykyään lastaan tavaran siellä hihnan päässä niin kukaan ei mahdu yhtaikaa hihnalle. Käydään kerta viikkoon ostoksilla joten kyllähän sitä tavaraa on enempi.

Tämä on se ratkaisu. Koska useimmat ihmiset ovat jo tajunneet, että ostokset laitetaan hihnalle siellä päässä, niin poikkeustapauksessa toisen tyhjätessä kärryään siinä maksupäätteen kohdalla, takanatuleva nähdessään tyhjää hihnaa luulee jo olevan hänen vuoronsa.

Vierailija
10/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minua haittaa. Maksan ostokset ja pakkaan ne omikseni. Jos seuraava asiakas alkaa inttämään, että ne on hänen, niin näytän kassakuittia, joka todistaa, että minä ne maksoin, ne ovat minun. Muutaman kerran on takanani ostoksia latonut perhe joutunut lähtemään uudestaan kiertelemään hyllyjä, kun olen maksanut osan heidän viikonlopun ostoksistaan.

Ei minulla ole mitään ongelmia sen kanssa, että maksan muutaman ylimääräisen jauhelihan, kurkun tai juuston, kyllä ne syötyä tulee. Enemmän ongelmia on niillä asiakkailla, jotka hermostuvat siitä, että minä en pidä huolta siitä, minkä maksan.

Vierailija
11/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lastataan ihan siellä liukuhihnan alkupäässä tavarat juuri tästä syystä. Aletaan heti lastaamaan kun edellinen asiakas saa ostoksensa hihnalle.

Vierailija
12/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kumartuneena kärryyni kun mies ne oluet siihen iski, ja lähimarketissani on niin lyhyt kassahihna, että kun suoristauduin, ne olivat jo edenneet melkein kassalle. Hämmästykseltäni en saanut sanotuksi miehelle mitään ennen kuin seuraavassa hetkessä piti jo sanoa sille kassahenkilölle ettei laita niitä minun ostosteni joukkoon.

Erittäin epäuskottava stoori. Mutta toki Turussa kaikki on mahdollista.

Kai sait miehen yhteystiedot, että saat maksatettua sillä terapiakäyntisi tästä elämäsi hirvittävimmästä tragediasta johtuen? Av-mammojen elämä tuntuu olevan aika sisällötöntä ja merkityksetöntä.

Vierailija
13/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo minua haittaa. Maksan ostokset ja pakkaan ne omikseni. Jos seuraava asiakas alkaa inttämään, että ne on hänen, niin näytän kassakuittia, joka todistaa, että minä ne maksoin, ne ovat minun. Muutaman kerran on takanani ostoksia latonut perhe joutunut lähtemään uudestaan kiertelemään hyllyjä, kun olen maksanut osan heidän viikonlopun ostoksistaan.

Ei minulla ole mitään ongelmia sen kanssa, että maksan muutaman ylimääräisen jauhelihan, kurkun tai juuston, kyllä ne syötyä tulee. Enemmän ongelmia on niillä asiakkailla, jotka hermostuvat siitä, että minä en pidä huolta siitä, minkä maksan.

Olisikin pitänyt tehdä näin! Hitto sentään kun en käytä alkoholia :D

-aloittaja

Vierailija
14/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikoina kaupan kassalla töissä ja tuohon törmäsi useasti!

Kerran kaksi eukkoa oli latonut ostoksensa hihnalle ihan hujan hajan. Oletin että samaan tulevat, kun kumpikaan ei pitänyt huolta ettei sekoitu ostokset. Vedin ostokset läpi, sanon loppusumman ja siinä vaiheessa toinen nainen jo alkaa pakkailemaan omiaan ja sitten toinen sanoo että "niin siis tämä ja tämä ja nämä ja tuo on mun. Mitä ne maksaa?". Ei helvetti. Minä hälytin esimieheni paikalle tuomaan "avaimen" (siihen aikaan ei voinut ilman sellaista avainta peruuttaa ostoksia) jotta saan vedettyä kaikki ostokset ensin pois ja sitten uudestaan niin että vihdoin rouvat suvaitsivat laittaa omat ostoksensa erilleen.

Hapanta naamaa vielä näyttivät, vaikka omaa typeryyttään aiheuttivat koko sopan. Jonokin kasvoi siinä takana ja asiakkaat tietysti minuun sen ärsyyntymisensä purki.

Vierailija
15/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin epäuskottava stoori. Mutta toki Turussa kaikki on mahdollista.

Kai sait miehen yhteystiedot, että saat maksatettua sillä terapiakäyntisi tästä elämäsi hirvittävimmästä tragediasta johtuen? Av-mammojen elämä tuntuu olevan aika sisällötöntä ja merkityksetöntä.

Oooooh, miesvihamies on saapunut ketjuun inttämään!

Vierailija
16/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset on myös melkoisia välkkyjä, jotka laskevat oman täyden ostoskorinsa sen koripinon päälle ennenkuin edellinen asiakas on saanut tyhjän korinsa pinoon. Tätä tehdään varsinkin jos ei ole mitään erillistä tasoa mille laskea se kori. Onko niin suuri vaiva kurkata, että onko edellisellä asiakkaalla ostoskori kädessä vai ei?

Vierailija
17/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo olisikin hyvä tapa toimia, täytyy kokeilla, eli maksaa ne seuraavan ladotut ja ottaa itselleen :) . Hah. Ja sitten inhoan ihmisiä, jotka tönivät ostoskärryä mun selkään kun ladon niitä ostoksia hihnalle. Ihan kuin vuoro tulisi nopeammin jos hakkaa edellistä asiakasta. 

Suurin osa ihmisistä on vain niin tajuttoman tyhmiä. Sad but true.

Vierailija
18/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset on myös melkoisia välkkyjä, jotka laskevat oman täyden ostoskorinsa sen koripinon päälle ennenkuin edellinen asiakas on saanut tyhjän korinsa pinoon. Tätä tehdään varsinkin jos ei ole mitään erillistä tasoa mille laskea se kori. Onko niin suuri vaiva kurkata, että onko edellisellä asiakkaalla ostoskori kädessä vai ei?

Tällaisessa tilanteessa olen laittanut oman korini siihen pinon päälimmäiseksi näin toimineen idiootin ostosten päälle.

Vierailija
19/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käytä pikakassaa?

Siinä ei tarvitse murehtia, tunkeeko seuraava asiakas ostoksensa omiesi joukkoon 😉

Vierailija
20/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas kauhea kokemus kaupassa. Olisit välttänyt tämän traumaattisen tilanteen, kun olisit pistänyt kapulan sen miekkosen kaljojen ja omien ostostesi väliin. Mutta ei, kun piti tänne tehdä aloitus. Etkö tajua, kuinka toopen vaikutelman annat itsestäsi. Sitä paitsi, tuo kuvailemasi tilanne ei ole mitenkään yleistä.