Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitat ostoksesi hihnalle ennen kuin edellinen asiakas on latonut omansa loppuun?

Vierailija
19.02.2017 |

Eikö järkesi tosiaan riitä käsittämään, että se hihna LIIKKUU, ja ostokset sen mukana?

Tänään marketissa minulla oli vielä puoli kärryllistä ostoksia laittamatta hihnalle, kun perääni tuli ihan normaalin ja selvän oloinen mies, joka kaikessa rauhassa asetti muutamat erikoisoluensa hihnalle, ja sitten tuijotti hämmentyneenä, kun ne etenivät omien ostosteni sekaan. Jouduin sanomaan ostoksiani piippaavalle kassahenkilölle, että ne hänen eteensä ehtineet oluet siinä eivät ole minun vaan seuraavan asiakkaan, ja minulla on tässä vielä kärryssä tavaraa. Edelleen mies vain toljotti, eikä tullut edes hakemaan niitä oluitaan pois, vaan odotti vain kunnes kassa lopulta laittoi ne sivuun, ja siirtyi sitten minun vuoroni jälkeen muina miehinä kassalle odottamaan, että kassahenkilö nyt ottaisi ne hänen ostoksensa sieltä sivusta. Mitä helvettiä?!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mainitsemaa ongelmaa ei olisi, jos kaikki tajuaisivat lastata tavaransa siinä hihnan alkupäässä. Jotkut valopäät menevät sinne kassan lähelle tyhjäämään kärryjään, ja sitten kiukuttelevat kun joku mui laskee takanaan tyhjänä ammottavalle hihnalle omat ostoksensa. Tyhjä hihna= seuraavan vuoro.

Vierailija
22/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas kauhea kokemus kaupassa. Olisit välttänyt tämän traumaattisen tilanteen, kun olisit pistänyt kapulan sen miekkosen kaljojen ja omien ostostesi väliin. Mutta ei, kun piti tänne tehdä aloitus. Etkö tajua, kuinka toopen vaikutelman annat itsestäsi. Sitä paitsi, tuo kuvailemasi tilanne ei ole mitenkään yleistä. 

Öh, mitä se kapula tuollaisessa tilanteessa auttaa? Eivät ne loput ostokset silti mahdu siihen yhtään sen paremmin ennen kuin ne seuraavan asiakkaan laittamat ovat jo kassan kohdalla.

Sinäkö tätä siis harrastat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset on myös melkoisia välkkyjä, jotka laskevat oman täyden ostoskorinsa sen koripinon päälle ennenkuin edellinen asiakas on saanut tyhjän korinsa pinoon. Tätä tehdään varsinkin jos ei ole mitään erillistä tasoa mille laskea se kori. Onko niin suuri vaiva kurkata, että onko edellisellä asiakkaalla ostoskori kädessä vai ei?

Itse olen kaksi kertaa laittamut korin siihen kun edellisellä oli vielä kori kädessä. En tajunnut tätä ja myönnän olleen minun mokani, mutta kun näin että hänellä olikin kori, niin sanoin molemmilla kerroilla että jättää korin siihen nikn minä laitan sen paikalleen. Ei ollut sen suurempaa draamaa :)

Vierailija
24/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiedeshihnaa kirjoitti:

Mikset käytä pikakassaa?

Siinä ei tarvitse murehtia, tunkeeko seuraava asiakas ostoksensa omiesi joukkoon 😉

Olisikin pikakassat kaikissa kaupoissa.

Vierailija
25/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa taas kauhea kokemus kaupassa. Olisit välttänyt tämän traumaattisen tilanteen, kun olisit pistänyt kapulan sen miekkosen kaljojen ja omien ostostesi väliin. Mutta ei, kun piti tänne tehdä aloitus. Etkö tajua, kuinka toopen vaikutelman annat itsestäsi. Sitä paitsi, tuo kuvailemasi tilanne ei ole mitenkään yleistä. 

Öh, mitä se kapula tuollaisessa tilanteessa auttaa? Eivät ne loput ostokset silti mahdu siihen yhtään sen paremmin ennen kuin ne seuraavan asiakkaan laittamat ovat jo kassan kohdalla.

Et ole huomannut, että kassa vetää koko ajan niitä sun ostoksia pois tieltä? Oikeesti?

Vierailija
26/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole huomannut, että kassa vetää koko ajan niitä sun ostoksia pois tieltä? Oikeesti?

Tämäkö siis on se aloituksessa mainittujen ihmisten logiikka? "Kyllähän siihen nyt tulee tilaa, kun kassa koko ajan vetää ostoksia pois tieltä!" Ajattelitko tosiaan, että niiden hihnalle ennen aikojaan laittamiesi ostosten edessä pysyy ikuisesti yhtä pitkä pätkä sitä hihnaa?

Menetän uskoni ihmiskuntaan.

Vierailija
27/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt hihna, mutta silti olit siellä keskellä jossain laittamassa siihen tavaroita....höpö höpö, en usko.

Vierailija
28/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita, eikä kukaan muu ole koskaan laittanut omia ostoksia mun ostosteni sekaan. Olen tosi tarkka tästä, sillä kuulemma jotkut nuoret ovat alkaneet livautella pikkuostoksia isojen ostosten sekaan ja sitten napanneet ne toisesta päästä itselleen. Olen lähes vainoharhainen, jos joku kulkee liian läheltä omia ostoksiani.

Tosin iso ostoskärryni estääkin kenenkään tulevan alkupäähän tavaroineen. Tilaa tulee vasta, kun siirrän kärryn ja laitan kapulan hihnalle

Vierailija
29/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vatipäitä.  Aloin lappamaan tavaroita päädyssä hihnalle kun katsoin, että edessä menevä eukko on jo omansa laittanut. No tämä alkaa vielä siinä maksupäätteen kohdalla nostella sylistään tavaraa sinne hihnalle. Ilmeisesti hidas sytytys ja tajusti viiveellä, että nämäkin pitää maksaa. Toinen vitutuksen aihe ovat niskaan huohottajat ja möllääjät kun maksat ostoksiasi, yleensä keski-ikäistä vanhempaa sakkia ja samaan ikäryhmään kuuluvat kusipäät, jotka tökkivät kärryllä perseeseen/kylkeen. Nykyään pidän koria sivulla suojana niin tökkivät sitten sitä.

Vierailija
30/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset on myös melkoisia välkkyjä, jotka laskevat oman täyden ostoskorinsa sen koripinon päälle ennenkuin edellinen asiakas on saanut tyhjän korinsa pinoon. Tätä tehdään varsinkin jos ei ole mitään erillistä tasoa mille laskea se kori. Onko niin suuri vaiva kurkata, että onko edellisellä asiakkaalla ostoskori kädessä vai ei?

Tällaisessa tilanteessa olen laittanut oman korini siihen pinon päälimmäiseksi näin toimineen idiootin ostosten päälle.

Teen samaa. Ehkäpä alkavat kiinnittää enemmän huomiota toimintaansa.

Vierailija
31/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppajonossa sattuu ja tapahtuu. Itseäni ärsyttää kaikki ostoskärrypuskija tyypit. Siis sellaiset jotka pökkivät kärryllä selkään tai sitten jatkuvasti työntävät niitä omia kärryjään sun ohi ja rinnalle, kun seisot jonossa. Koko ajan on sellainen tunne, että joku haluaa tunkea eteesi.

Vierailija
32/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö järkesi tosiaan riitä käsittämään, että se hihna LIIKKUU, ja ostokset sen mukana?

Tänään marketissa minulla oli vielä puoli kärryllistä ostoksia laittamatta hihnalle, kun perääni tuli ihan normaalin ja selvän oloinen mies, joka kaikessa rauhassa asetti muutamat erikoisoluensa hihnalle, ja sitten tuijotti hämmentyneenä, kun ne etenivät omien ostosteni sekaan. Jouduin sanomaan ostoksiani piippaavalle kassahenkilölle, että ne hänen eteensä ehtineet oluet siinä eivät ole minun vaan seuraavan asiakkaan, ja minulla on tässä vielä kärryssä tavaraa. Edelleen mies vain toljotti, eikä tullut edes hakemaan niitä oluitaan pois, vaan odotti vain kunnes kassa lopulta laittoi ne sivuun, ja siirtyi sitten minun vuoroni jälkeen muina miehinä kassalle odottamaan, että kassahenkilö nyt ottaisi ne hänen ostoksensa sieltä sivusta. Mitä helvettiä?!

Ole nopeampi. Älä jää siihen kymmeniksi sekunneiksi latomaan niitä paskojasi hihnalle. Katsos muilla ihmisillä oma elämä eikä ne halua jäädä asumaan siihen jonoon

Vierailija
33/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole nopeampi. Älä jää siihen kymmeniksi sekunneiksi latomaan niitä paskojasi hihnalle. Katsos muilla ihmisillä oma elämä eikä ne halua jäädä asumaan siihen jonoon

Jep, seuraavalla kerralla kyllä ladon varmasti koko kärryllisen ostoksia hihnalle seitsemässä sekunnissa, kun sain näin hyvän neuvon!

-aloittaja

Vierailija
34/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailij
</p>

<p>Nykyään lastaan tavaran siellä hihnan päässä niin kukaan ei mahdu yhtaikaa hihnalle. Käydään kerta viikkoon ostoksilla joten kyllähän sitä tavaraa on enempi.[/quote kirjoitti:

Siis miten muuten tämä juttu kuuluisi hoitaa? Kuin latoa tietenkin ne ostokset siinä hihnan päässä siihen hihnalle? Ja kun omat ostokset on hihnalla, niin kapula perään ja seuraava voi alkaa latomaan omia ostoksiaan siihen perään.

Ennen siis ajoit kärryn siihen kassan kohdalle ja yksi kerrallan ladoit ne sun viikon ostokset siihen kassalle, vai? 

Yleensä marketissa se tyhjä hihna on signaali, että voi laittaa ne omat ostokset siihen, ajatuksissaan ei ehkä edes huomaa, että sillä muorilla siinä edessä on vielä kymmenen litraa maitoa kätrryssä, jotka hän yksitellen siinä 30 cm kassasta nostaa siihen hihnalle. Siksi se hihna liikkuu, että kassa saa ne ostokset lähelle ja ostaja voi latoa ne siellä  tiskin päässä. 

Sun kaltaisia kyllä näkee usein kassoilla. Et taida olla enää kovin nuori?

Vierailija
35/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maailman ihmiset kohtelevat miesvihamies-parkaa väärin myös kassajonossa! Latovat ostoksia kymmeniä sekunteja eivätkä seiso hihnan päässä sitä tehdessään, eivätkä edes ystävällisesti huomauta kun miesvihamies ei itse tajua itsestäänselviä käyttäytymissääntöjä!

Maailma on täynnä miesvihaa!

Vierailija
36/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, seuraavalla kerralla kyllä ladon varmasti koko kärryllisen ostoksia hihnalle seitsemässä sekunnissa, kun sain näin hyvän neuvon!

-aloittaja

Yleensä se on aina joku mieshenkilö, joka tekee jotain sellaista tyhmää, että koko jono seisoo puoli tuntia. Jankataan jostain tuotteesta, että onko se tarjouksessa vai ei ja jos ei ole enää, miksi tuotteen vieressä on yhä lappu että tarjous. Sitä sitten mietitään ja kassa lähtee hehtaarihallin toiselle puoleelle tarkistamaan, soittaa puheluita joissa luettelee 100 numeroisia koodeja oikein ja väärinpäin jne. Sitten loppupeleissä pitää kamat vetää hihnalle uudestaan ja koko operaatio sitten tekee max euron säästön ko. idiootille.

Vierailija
37/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita, eikä kukaan muu ole koskaan laittanut omia ostoksia mun ostosteni sekaan. Olen tosi tarkka tästä, sillä kuulemma jotkut nuoret ovat alkaneet livautella pikkuostoksia isojen ostosten sekaan ja sitten napanneet ne toisesta päästä itselleen. Olen lähes vainoharhainen, jos joku kulkee liian läheltä omia ostoksiani.

Tosin iso ostoskärryni estääkin kenenkään tulevan alkupäähän tavaroineen. Tilaa tulee vasta, kun siirrän kärryn ja laitan kapulan hihnalle

Meille yritettiin kerran tehdä näin vaikka kysessä ei olleet nuoret vaan nuorehko ja hieman vanhempi nainen. Olin itse pakkaamassa tavaroita ja mies maksamassa, tavaraa oli melko paljon, naiset sujauttivat jonkin kalliin puuterin meidän ostosten loppuun ja sitten kun se tuli kassan ohi, niin toinen tuli sanomaan, että anteeksi tämä olikin meidän, heillä oli vain muutama tuote. Oli selvästi tarkoituksella tehty, jotenkin kiinnittivät huomiota vaikka olin pakkaamassa tavaroita, mies ei olisi huomannut mitään. Kysyin kassalta, että meniköhän meidän kuittiin, niin kassakin vaan sanoi, että ei varmaan. Pyysin tarkistamaan pitkän kuitin ja olihan monen kympin puuteri siellä. Naset olivat sitten ärtyneen oloisia eivät pyydelleet anteeksi eikä kyllä kassakaan.

Vierailija
38/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullekin kävi kerran noin ,enkä vauvavuoden sumussa tajunnut mitään vaan pakkasin tavarat kuin robotti ja läksin ! kotona  sitten katsoin että mitä ihm..? olutta!! 2 pulloa olutta. ja  Snickers, vaikka mies ei syö suklaata ja minulla pähkinäallergia..

no, suklaa lensi roskiin ja mies sai oluet :D   

Vierailija
39/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaaaaa!

Yllättävän moni ei tätä tajua. Ihan oikeasti.

Kerran asiakas jatkoi tätä vaikka kauniisti seltin, että et voi vielä laittaa omiaan. Se vaan jatkoi, koska "asiakas on aina oikessa".

Ainoa "ratkaisu" tuon pois nostamisen sijasta on pysäyttää hihna ja työntää sen yli-innokkaan kamat taakse ja käsivoimin siirtää sen ensimmäisen asiakkaan roinat.

Vierailija
40/41 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on useamman kerran kassa sanonut hinnan kun puolet tavaroista nostamatta hihnalle,eipä tuo haittaa vaan ladotaan lisää hihnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän