1.3.2017 astuu voimaan tasa-arvoinen avioliittolaki, miten se vaikuttaa sinun elämääsi?
Varsinkin vastustajien mietteitä kaipaan. Miten _sinun_ elämässäsi näkyy kun ihmisoikeudet kuuluvat myös sateenkaariperheille?
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homous ON luonnotonta, lapsikin sen tajuaa.
Sitä en vaan tajua että miksi sitä sitten esiintyy niin runsaasti LUONNOSSA.
Runsaasti? No jos kaksi yhdessä hautovaa urospingviiniä lasketaan homoudeksi niin ehkä sitten.
Kannibalismiakin esiintyy luonnossa btw.
Noin 1500 lajin parissa on tavattu saman sukupuolen välistä seksuaalista käytöstä.
Mitä sitten, jos pingviini homoilee ei se tee asiasta jotenkin lajille tyypillistä käytöstä. Eläinmaailmassa tapahtuu kaikkea muutakin jännää, ei miehetkään vedä jotain linnuille tyypillisiä tansseja vain koska linnut tekee niin tai väijy pusikossa munat paljaana saalistamassa peuroja ja hyökkää heidän kimppuun ja vetää raakana reisipalan naamaansa.
Laitan homojen bisnekset boikottiin. En käytä yrityksen palveluja, jos palkkalistalla on homo. Näin se ruuvi kiristyy. Jokainen saa päättää mistä maksaa ja kelle maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Runsaasti? No jos kaksi yhdessä hautovaa urospingviiniä lasketaan homoudeksi niin ehkä sitten.
Noin 1500 lajin parissa on tavattu saman sukupuolen välistä seksuaalista käytöstä.
Millään ns. viisailla eläimillä tällaista ei esiinny. Siinä olen samaa mieltä, että homorummuttajien aivotoiminta on sukasmadon luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää etsiä luonnosta samanlaista käytöstä? Koska itsekin tajuat ettei homous ole normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Laitan homojen bisnekset boikottiin. En käytä yrityksen palveluja, jos palkkalistalla on homo. Näin se ruuvi kiristyy. Jokainen saa päättää mistä maksaa ja kelle maksaa.
Sama täällä. Lisäksi ryhdyn suosimaan kaikessa heteroita homojen yli missä vain pystyn.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lesbo ja aikeissani ei ole hankkia lapsia. Uusi laki tuntuu isolta askeleelta, vaikka homovihaajia tulee aina olemaan niin kiva tietää että isommalta instituutiolta on saanut hyväksynnän. Kaikki ovat samalla viivalla ja näin, myös yhteiskunnan silmin. Avioliitto ei ole omalla kohdallani ajankohtainen, mutta käsittääkseni oikeusturva paranee puolisoilla aika merkittävästi. Hyvä tietää.
Mitä adoptioon tulee, taidan kuulua vähemmistöön omassa vähemmistössäni. Pelkään että homopareja aletaan suosimaan adoptioissa. Jos jostain olen ehdoton, se on tasa-arvo. Heteroparit ovat tasa-arvoisia homoparien kanssa. Niin ei ole ollut avioliitolain suhteen, se oli väärin. Asia on nyt korjattu mutta positiivisen syrjinnän mahdollisuus on iso adoptioasioissa. Koska paine näyttää olevan suuri suosia vähemmistöjä tässä nykyajan Suomessa, ihan joka asiassa. Enää ei etsitä adoptiolapselle vanhempia, vaan homopareille lapsia. Suomessa on jo tuttua se että kaikki kritiikki kärjistetään rasismiksi. Ennustan että nyt kun pieni vähemmistö on saanut oikeutensa, se myös pitää ääntä adoptioasioista.
En tiedä johtuuko se konservatiivisesta kadvatuksestani vai siitä etten aio saada lapsia, mutta hyvin usein mietin että näin ajatusleikkinä en itse haluaisi adoptiolapsena päätyä homoparille. Ja tiedän, sanon tämän asian itseäni vastan, tai no, omaa luontoani vastaan. Pidän heteropareja yksinkertaisesti rikkaampana lähtökohtana lapsuudelle.
öö, mistä olet keksinyt tuon että homopareja alettaisi suosimaan? Mihin tuo vainoharhasi oikein perustuu? En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin niitä lapsia joille annetaan "perheeksi" homopari.
Miten se vaikuttaa sinun henkilökohtaiseen elämääsi että pirkko ja pirjo saavat mennä naimisiin? -HENKILÖKOHTAISEEN- elämääsi?
Yritä nyt älykääpiö ymmärtää että säälin niitä lapsia joille tulevaisuudessa tullaan antamaan oikean perheen korvikkeeksi pirkkopirjoviritys.
Lapsiahan on pirkkopirjovirityksillä ollut tähänkin asti, joten miten elämäsi käytännössä muuttuu? Käytätkö ehkä entistä enemmän aikaa säälien itsellesi täysin tuntemattomia lapsia, jotka eivät kaiketi sääliäsi edes kaipaa?
Sille ei oikein voi mitään että pirkkopirjoilla on lapsia aiemmista heterosuhteista. Se että adoptoidaan täysin ulkopuolinen lapsi pirkkopirjoperheeseen tulee käsittääkseni olemaan uutta.
Ja paljonko luulisit että näitä lapsia tulee vuositasolla tulemaan? Ihan vaan siksi kysyn, kun Ruotsissa samaa sukupuolta olevilla pareilla on ollut adoptio-oikeus vuodesta 2003 ja ainakaan vielä vuoteen 2014 mennessä yhtään ainutta perheen ulkopuolista adoptiota samaa sukupuolta oleville pareille ei sielläkään ollut tapahtunut.
Joten voinet lohduttautua ainakin sillä, että todennäköisesti sinulle jää säälittävää niin vähän, että mitään käytännön vaikutusta sillä ei elämässäsi tule olemaan ;) Ja tosiaan, kun näiden gunillabirgittaperheisiin adoptoitujen lasten määrä on Ruotsissakin ollut yli vuosikymmenen pyöreä nolla, niin ota toki selvää säännöllisesti siitä, montako lasta Suomeen on pirkkopirjoperheisiin adoptoitu, ennenkuin alat käyttää aikaasi heidän säälimiseen. Varmista siis, että sinulla on jotain joita sääliä ennenkuin säälit.
En ole vastustaja, mutta kerron kuitenkin. Minulla on sen jälkeen onnellisempia ystäviä. Vaikuttaa siis elämääni suuresti.
Homous ei ole normaalia, mutta se ei tee siitä kiellettyä tai paheksuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, jos pingviini homoilee ei se tee asiasta jotenkin lajille tyypillistä käytöstä. Eläinmaailmassa tapahtuu kaikkea muutakin jännää, ei miehetkään vedä jotain linnuille tyypillisiä tansseja vain koska linnut tekee niin tai väijy pusikossa munat paljaana saalistamassa peuroja ja hyökkää heidän kimppuun ja vetää raakana reisipalan naamaansa.
Kyllä tekevät kaikkea noita. Muistathan nyt, että vaikka SINÄ et tee jotain, ei se tarkoita sitä etteikö kukaan muukaan tekisi. Esim. sinä et ajattele aivoillasi, vaan persereiälläsi, mutta ei se tee siitä ihmiselle lajityypillistä käyttäytymistä.
Eli koska luonnossa rukoilijasirkka voi syödä koiraan parittelun aikana on myös täysin normaalia jos ihmiset toimisi samoin. Tuo luontoargumentti on kyllä niin vähä-älyinen kuin olla ja osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitää etsiä luonnosta samanlaista käytöstä? Koska itsekin tajuat ettei homous ole normaalia?
Mee ny pelle vittuun. Ei jaksa enää tätä leikkiä.
Olen katolilainen, eikä minua häiritse lainkaan luterilaisen kirkon tai täysin maallistuneiden ihmisten päätökset tai sanavalinnat. On (luterilainen) avioliitto ja sitten on (katolinen) avioliitto, niillä on keskenään muutenkin aika paljon eroa.
Jos tämä laki tulee voimaan ja se tekee jotkut ihmiset onnelliseksi, niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Eli koska luonnossa rukoilijasirkka voi syödä koiraan parittelun aikana on myös täysin normaalia jos ihmiset toimisi samoin. Tuo luontoargumentti on kyllä niin vähä-älyinen kuin olla ja osaa.
Niin on, ja siksi sitä esittääkin aina vain nuo "aito avioliitto" -mäntit. Yhyy, ei ole luonnollista, yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tuolle "luonnossa 1500 homottajalajia "-höyryäjälle on yritetty selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tuolle "luonnossa 1500 homottajalajia "-höyryäjälle on yritetty selittää.
Sitten kun opit lukemaan voit palata tähän ketjuun ja katsoa että ketkä siitä luonnollisuudesta täällä vouhkasi ennen kun työnsin heille jauhot suuhun senkin osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän lain tuomat muutokset ovat pieniä. En ymmärrä miten homojen oikeudet tämän myötä lisääntyvät. Parisuhteen on voinut rekisteröidä tähänkin asti. Ainoa selkeä muutos käsitteiden ohella on oikeus yhteiseen sukunimeen, jonka olisi voinut antaa myös nimikkeelle rekisteröity parisuhde.
Ei tässä muusta ole ollut alunperinkään kysymys kuin siitä, että homorummuttajat haluavat ärsyttää ja rienata normaaleita ihmisiä ja kunnon kristittyjä.
Minä olen mennyt naimisiin rakkaudesta ja sen vuoksi uskon muidenkin menevän naimisiin rakkaudesta. Oletko sinä avioitunut puolisosi kanssa vain saadaksesi ärsyttää ja rienata muita ihmisiä, kun kerran uskot, että tämä olisi pääasiallinen syy muiden avioliitoille?
Eniten häiritsee ketjussa esiintyvä keskenkasvuinen lällättely, jos tuo on ihmisen henkinen kypsyysaste, niin missään nimessä ei pidä lapsia tuollaisille homoseksuaaleille antaa. Vaikka minulla ei ole mitään tasa-arvoista avioliittolakia vastaan, niin kuva jonka olen saanut noista kannattajista on aika vastenmielinen ja keskenkasvuinen.
Oikeasti tuollaisen kuvanko haluatte antaa, kuin uhmaikäinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Eniten häiritsee ketjussa esiintyvä keskenkasvuinen lällättely, jos tuo on ihmisen henkinen kypsyysaste, niin missään nimessä ei pidä lapsia tuollaisille homoseksuaaleille antaa. Vaikka minulla ei ole mitään tasa-arvoista avioliittolakia vastaan, niin kuva jonka olen saanut noista kannattajista on aika vastenmielinen ja keskenkasvuinen.
Oikeasti tuollaisen kuvanko haluatte antaa, kuin uhmaikäinen lapsi.
Minä olen ihan kuule lihaa syövä hetero-mies, ja hieron tätä keissiä uskisten ja muiden paskisten naamaan niin suurella hartaudella että paavikin tulee kateelliseksi. Hajotkaa peppukipuunne!
Ei mitenkään. Ei myöskään murha naapurustossa vaikuta.