Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1.3.2017 astuu voimaan tasa-arvoinen avioliittolaki, miten se vaikuttaa sinun elämääsi?

Vierailija
17.02.2017 |

Varsinkin vastustajien mietteitä kaipaan. Miten _sinun_ elämässäsi näkyy kun ihmisoikeudet kuuluvat myös sateenkaariperheille?

Kommentit (349)

Vierailija
221/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lesbo ja aikeissani ei ole hankkia lapsia. Uusi laki tuntuu isolta askeleelta, vaikka homovihaajia tulee aina olemaan niin kiva tietää että isommalta instituutiolta on saanut hyväksynnän. Kaikki ovat samalla viivalla ja näin, myös yhteiskunnan silmin. Avioliitto ei ole omalla kohdallani ajankohtainen, mutta käsittääkseni oikeusturva paranee puolisoilla aika merkittävästi. Hyvä tietää.

Mitä adoptioon tulee, taidan kuulua vähemmistöön omassa vähemmistössäni. Pelkään että homopareja aletaan suosimaan adoptioissa. Jos jostain olen ehdoton, se on tasa-arvo. Heteroparit ovat tasa-arvoisia homoparien kanssa. Niin ei ole ollut avioliitolain suhteen, se oli väärin. Asia on nyt korjattu mutta positiivisen syrjinnän mahdollisuus on iso adoptioasioissa. Koska paine näyttää olevan suuri suosia vähemmistöjä tässä nykyajan Suomessa, ihan joka asiassa. Enää ei etsitä adoptiolapselle vanhempia, vaan homopareille lapsia. Suomessa on jo tuttua se että kaikki kritiikki kärjistetään rasismiksi. Ennustan että nyt kun pieni vähemmistö on saanut oikeutensa, se myös pitää ääntä adoptioasioista.

En tiedä johtuuko se konservatiivisesta kadvatuksestani vai siitä etten aio saada lapsia, mutta hyvin usein mietin että näin ajatusleikkinä en itse haluaisi adoptiolapsena päätyä homoparille. Ja tiedän, sanon tämän asian itseäni vastan, tai no, omaa luontoani vastaan. Pidän heteropareja yksinkertaisesti rikkaampana lähtökohtana lapsuudelle.

Vierailija
222/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siten että minä, lapseni ja sukulaiseni joudumme elämään sairaassa yhteiskunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homppelit olkoot ja eläkööt En tunne ketään homoa - toivottavasti toi perkeleenmoinen koohottaminen asiasta jo lopulta laantuu.

En tunne yhtään homoa, joten minulle asia on snänsä yhdentekevä.

Vierailija
224/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse lesbo ja aikeissani ei ole hankkia lapsia. Uusi laki tuntuu isolta askeleelta, vaikka homovihaajia tulee aina olemaan niin kiva tietää että isommalta instituutiolta on saanut hyväksynnän. Kaikki ovat samalla viivalla ja näin, myös yhteiskunnan silmin. Avioliitto ei ole omalla kohdallani ajankohtainen, mutta käsittääkseni oikeusturva paranee puolisoilla aika merkittävästi. Hyvä tietää.

Mitä adoptioon tulee, taidan kuulua vähemmistöön omassa vähemmistössäni. Pelkään että homopareja aletaan suosimaan adoptioissa. Jos jostain olen ehdoton, se on tasa-arvo. Heteroparit ovat tasa-arvoisia homoparien kanssa. Niin ei ole ollut avioliitolain suhteen, se oli väärin. Asia on nyt korjattu mutta positiivisen syrjinnän mahdollisuus on iso adoptioasioissa. Koska paine näyttää olevan suuri suosia vähemmistöjä tässä nykyajan Suomessa, ihan joka asiassa. Enää ei etsitä adoptiolapselle vanhempia, vaan homopareille lapsia. Suomessa on jo tuttua se että kaikki kritiikki kärjistetään rasismiksi. Ennustan että nyt kun pieni vähemmistö on saanut oikeutensa, se myös pitää ääntä adoptioasioista.

En tiedä johtuuko se konservatiivisesta kadvatuksestani vai siitä etten aio saada lapsia, mutta hyvin usein mietin että näin ajatusleikkinä en itse haluaisi adoptiolapsena päätyä homoparille. Ja tiedän, sanon tämän asian itseäni vastan, tai no, omaa luontoani vastaan. Pidän heteropareja yksinkertaisesti rikkaampana lähtökohtana lapsuudelle.

Itseään inhoava lesbo avautuu ennakkoluuloistaan.

Vierailija
225/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni pääsee naimisiin ja voi perustaa perheen avioliitossa kumppaninsa kanssa. Olen iloinen että hänellä on nyt mahdollisuus samaan onneen jonka itse olen miestä rakastavana naisena jo saanut.

Vierailija
226/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa

Vierailija
227/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa minun täytyy aina painottaa ihmisille että olen naimisissa naisen kanssa, ettei minua luultaisi homostelijaksi.

Lopeta ennemmin se miehiltä suihinotto niin loppuu nuo sekaannuksetkin.

Vierailija
228/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun tämä vaikuttaa niin, että tulen olemaan 1.3.2017 iloinen ja ylpeä siitä, että täällä edes yritetään olla tasapuolisia. 

Vierailija
229/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitolta lähtee kaikki arvo.

No etpä sinä avioliitollesi suurta arvoa sitten ole aiemminkaan antanut, jos sen arvo ei perustu sinun ja puolisosi keskeiseen rakkauteen ja kumppanuuteen, vaan on riippuvainen muiden ihmisten avioliitoista. Minun avioliittoni on minulle mittaamattoman arvokas vain ja ainoastaan siksi, että olen naimisíssa juuri rakastamani miehen kanssa ja lasteni isän kanssa. Me menimme naimisiin rakkaudesta ja  jos jompikumpi meistä sanoo, että avioliitto on menettänyt kaiken arvonsa, se merkitsee sitä, että hän on lakannut rakastamasta eikä halua enää olla osa tätä perhettämme. Me emme avioituneet siksi, että homot eivät saaneet mennä naimisiin eikä avioliittomme arvo siihen kaadu, että homot saavat mennä naimisiin.

Vierailija
230/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitolta lähtee kaikki arvo.

No etpä sinä avioliitollesi suurta arvoa sitten ole aiemminkaan antanut, jos sen arvo ei perustu sinun ja puolisosi keskeiseen rakkauteen ja kumppanuuteen, vaan on riippuvainen muiden ihmisten avioliitoista. Minun avioliittoni on minulle mittaamattoman arvokas vain ja ainoastaan siksi, että olen naimisíssa juuri rakastamani miehen kanssa ja lasteni isän kanssa. Me menimme naimisiin rakkaudesta ja  jos jompikumpi meistä sanoo, että avioliitto on menettänyt kaiken arvonsa, se merkitsee sitä, että hän on lakannut rakastamasta eikä halua enää olla osa tätä perhettämme. Me emme avioituneet siksi, että homot eivät saaneet mennä naimisiin eikä avioliittomme arvo siihen kaadu, että homot saavat mennä naimisiin.

Niin niin, mutta teillä ei olekaan Aito Avioliitto.

Vierailija
231/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun aika on tullut taas askeleen lähemmäs. Raskastahan tämä on elää tällaisessa ajassa mutta vapautuksen päivä on jo lähellä.  Evankeliumia pitää viedä nyt entistäkin ahkerammin eteenpäin. Sisälähetys saa nyt aivan uuden merkityksen ja painoarvon. Uskosta osattomia näyttää olevan Suomessa enemmän kuin on osattu kuvitellakaan.

Vierailija
232/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi heitetään romukoppaan lapsen oikeus biologiseen isään tai äitiin. Ja valepropaganda taas alkaa kuinka isän tai äidin puuttuminen ei vaikuta mitään. Ja kylläpäs muuten vaikuttaa, meillä on lukemattomia puolueettomia tutkimuksia ja dataa kuinka se keskimäärin vaikuttaa negatiivisesti verrattuna ydinperheeseen jossa on isä ja äiti. Mutta viis faktoista tai mistään muustakaan, kaikki tullaan uhraamaan tällä liberalismin tiellä.

Kysymys ei tulisi olla onko homopariskunnilla oikeus saada lapsi vaan se pitää kysyä onko lapsella oikeus saada isä ja äiti, joka kaikkien tutkimusten perusteella johtaa keskimäärin parempaan lapsen elämään ja aikuisena pärjäämiseen.

Vierailija
233/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous ON luonnotonta, lapsikin sen tajuaa.

Vierailija
234/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en vaan tajua että miksi sitä sitten esiintyy niin runsaasti LUONNOSSA.

Vierailija
235/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runsaasti? No jos kaksi yhdessä hautovaa urospingviiniä lasketaan homoudeksi niin ehkä sitten.

Kannibalismiakin esiintyy luonnossa btw.

Vierailija
236/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut naimisissa enkä mene. Muut saavat mun puolesta avioitua tai olla avioitumatta, ei ole multa pois.

Vierailija
237/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan kihlasormuksen pitämisen, ettei luulla hinttariksi.

Vierailija
238/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Unelmani lapsesta lentää romukoppaan kun poikkeavien avioliittoja suosiviin maihin ei anneta enää lapsia adoptoitavaksi."

Miksi sinulle ei kelpaa muu kuin venäläinen lapsi? Ainoastaan Venäjä kieltää adoption Suomeen kokonaan, sen sijaan toki on monia maita, jotka rajaavat adoptiomahdollisuuden maastaan vain heteropareille. Mutta tämähän ei kai sinua koske, koska oletan sinun olevan hetero.

Toisin sanoen, tasa-arvoinen avioliittolaki ei romuta unelmaasi lapsesta, sinä ihan itse sen romutat, jos et kerran kelpuuta lasta mistään muusta maailman maasta kuin juuri Venäjältä. Luulisi, että jos oikeasti lapsettomuudesta kärsisit ja adoptiolapsen haluaisit, suostuisit pikkuisen joustamaan itsekin. Venäjän osuushan kv-adoptioista ei tähän mennesäkään ole ollut kuin kymmenisen prosenttia. Olet siis tähänkin mennessä ollut 90%:sti ihan itse esteenä sille, ettet ole adoptiolasta saanut.

Vierailija
239/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopun aika on tullut taas askeleen lähemmäs. Raskastahan tämä on elää tällaisessa ajassa mutta vapautuksen päivä on jo lähellä.  Evankeliumia pitää viedä nyt entistäkin ahkerammin eteenpäin. Sisälähetys saa nyt aivan uuden merkityksen ja painoarvon. Uskosta osattomia näyttää olevan Suomessa enemmän kuin on osattu kuvitellakaan.

Ainoastaan katolisen kirkon jäsenet ja juutalaiset pelastuvat.

Vierailija
240/349 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runsaasti? No jos kaksi yhdessä hautovaa urospingviiniä lasketaan homoudeksi niin ehkä sitten.

Kannibalismiakin esiintyy luonnossa btw.

Noin 1500 lajin parissa on tavattu saman sukupuolen välistä seksuaalista käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän