1.3.2017 astuu voimaan tasa-arvoinen avioliittolaki, miten se vaikuttaa sinun elämääsi?
Varsinkin vastustajien mietteitä kaipaan. Miten _sinun_ elämässäsi näkyy kun ihmisoikeudet kuuluvat myös sateenkaariperheille?
Kommentit (349)
Ei mitenkään, niin kuin ei kenenkään muunkaan vinkujan, joka ei itse ole sateenkaariväkeä.
Sellainen posiitiivinen tosin tuli mieleen, että jos tämä asia vihdoin saataisiin pois päiväjärjestyksestä, päästäisiin käsittelemään todellisia ongelmia, joita tässä maassa riittää. Ja tällä en tarkoita vähätellä sateenkariväen ongelmia, vaan päinvastoin että tuollaisen perusoikeuden olisi pitänyt olla selvä asia jo kauan sitten ja näiden kitisijöidenkin energian voisi käyttää johonkin hyödyllisempään kuin sen surkutteluun, että nyt joku vieras ihminen saa tehdä saman minkä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpariskuntani pääsee vihdoin naimisiin ja iloitsen heidän puolestaan. :)
Omaan henkilökohtaiseen elämääni tuo ei vaikuta mitenkään.
Miksi mielistelet homoja? Et ole heidän mielestään minkään arvoinen jos olet hetero.
Miksi trollaat?
Käykää lukemassa homojen keskustelupalstoilta mitä mieltä he ovat teistä, jos uskallatte. Esim. ranneliikkeestä. Itse käyn joskus kyseisellä palstalla koska olen bi-nainen. (kerroin tämän ennen kuin joku tulee vääntämään kulunutta vitsiä "onko sinulla jotain salattavaa" tms.)
Ei mun tarvi kun voin kysyä asiaa esim. veljeltäni tai joltain lukuisista ystävistäni.
No, eihän ne sinulle päin naamaa sitä sano. Selän takana haukutaan esim. ämmiksi.
-eri
Tuskin ämmäksi kuitenkaan.
T. M38, 188/102
Heteromiehiä haukutaan esim. pillun parissa puuhastelijoiksi. Aika alentava suhtauminen heteromiehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mielistelet homoja? Et ole heidän mielestään minkään arvoinen jos olet hetero.
Miksi trollaat?
Käykää lukemassa homojen keskustelupalstoilta mitä mieltä he ovat teistä, jos uskallatte. Esim. ranneliikkeestä. Itse käyn joskus kyseisellä palstalla koska olen bi-nainen. (kerroin tämän ennen kuin joku tulee vääntämään kulunutta vitsiä "onko sinulla jotain salattavaa" tms.)
Ei mun tarvi kun voin kysyä asiaa esim. veljeltäni tai joltain lukuisista ystävistäni.
No, eihän ne sinulle päin naamaa sitä sano. Selän takana haukutaan esim. ämmiksi.
-eri
T. M38, 188/102
Siis naisia
No en ole kyllä koskaan veljeni tai yhdenkään ystäväni naisiakaan haukkuvan kuulleen. Noin niinkuin kategorisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kääntyä muslimiksi.
T.Valkoinen heteromies
Se on palata, ei kääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi trollaat?
-eri
T. M38, 188/102
Heteromiehiä haukutaan esim. pillun parissa puuhastelijoiksi. Aika alentava suhtauminen heteromiehiin.
Minä koitan kestää tämän surkean kohtaloni.
En arvosta avioliittoani enää instituutiona. Homoseksuaalit pilaavat sen. Voin vaikka peruuttaa avioliittoni, koska sehän on nyt ihan toinen asia, kuin luulin.
Itse käytännössä joudun naimisiin. Silti mukava, että jotkut voivat tehdä sen vapaasta tahdostaan. Se on aina edistystä.
t. homo
Olen agnostikko, en kuulu kirkkoon, en aio mennä naimisiin, pidän avioliittoa muinaisjäänteenä menneestä. Eli vaikutus on ei mitään ja koko aihe ei kauheasti edes kiinnosta. Lähinnä pidän omituisena, että joku haluaa nykypäivänä mennä naimisiin.
Jihuu! Siitäs saitte, saatahan foobikot ja pervertikot!! Yhdenvertaisuus kunniaan!!
Ps. Homoseksuaalisuudella ei ole mitään tekemistä lain kannalta tuomittavien sairauksien, pedofilian yms.kanssa. Takokaa tämä nyt paksuun kallloone. Se on täysin samanlaista, normaalia parisuhdetta ja rakkautta kuin heteroilla.
Vierailija kirjoitti:
Jihuu! Siitäs saitte, saatahan foobikot ja pervertikot!! Yhdenvertaisuus kunniaan!!
Ps. Homoseksuaalisuudella ei ole mitään tekemistä lain kannalta tuomittavien sairauksien, pedofilian yms.kanssa. Takokaa tämä nyt paksuun kallloone. Se on täysin samanlaista, normaalia parisuhdetta ja rakkautta kuin heteroilla.
Ei ole normaalia nähnytkään. Sairautena pidetään todella monessa kulttuurissa ja meilläkin vielä pari vuosikymmentä sitten. Voit yrittää vakuutella itseäsi ja muita, mutta poikkeamasta on kyse. Nykyinen asiantila ei ole myöskään mikään lopullinen.
Sori mutta te vastustajat hävisitte jo. Deal with it, Niinkuin isot miehet ja naiset.
Lakeja voidaan aina muuttaa ja niin tulevaisuudessa tulee tapahtumaankin, kun nykykehitystä Europaass katsoo. Valitettavasti homoseksuaalien ilo tulee jäämään suht lyhytaikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sori mutta te vastustajat hävisitte jo. Deal with it, Niinkuin isot miehet ja naiset.
Yhtä lailla kun tämä laki tulee, niin saadaan se seuraavalla muutoksella kumottua.
Vierailija kirjoitti:
Lakeja voidaan aina muuttaa ja niin tulevaisuudessa tulee tapahtumaankin, kun nykykehitystä Europaass katsoo. Valitettavasti homoseksuaalien ilo tulee jäämään suht lyhytaikaiseksi.
Joku hupiukko istuu spämmäämässä koko päivän miten islam tulee Euroopasta ja muuttaa suomalaisen avioliittolain. Ei hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä lailla kun tämä laki tulee, niin saadaan se seuraavalla muutoksella kumottua.
Eiköhän se mene niin että seuraavaksi kirkko pakotetaan noudattamaan lakia.
Mun henk.koht. elämään ei mitenkään tällä hetkellä. Mun homoseksuaaliystävät ovat jo rekisteröineet parisuhteensa silloin kun se tuli mahdolliseksi.
Mikä tasa-arvoinen? Minä haluan naimisiin tuon jalkalampun kanssa, ja on periaatteessa kovin sorsittu olo, kun se ei ole mahdollista.
Ei varsinaisesti vaikuta minun elämääni, muuten kuin että olen iloinen heidän puolesta, jotka nyt voivat vihdoinkin mennä rakastamansa ihmisen kanssa naimisiin ja saavat vihdoin yhtäläiset oikeudet, näin se sivistyneessä ja tasa-arvoisessa maassa kuuluu ollakin :)
Jatkossa minun täytyy aina painottaa ihmisille että olen naimisissa naisen kanssa, ettei minua luultaisi homostelijaksi.
Siis naisia