1.3.2017 astuu voimaan tasa-arvoinen avioliittolaki, miten se vaikuttaa sinun elämääsi?
Varsinkin vastustajien mietteitä kaipaan. Miten _sinun_ elämässäsi näkyy kun ihmisoikeudet kuuluvat myös sateenkaariperheille?
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverit saa mennä naimisiin. Ei oo multa mitenkään pois. Monilla kavereilla on jo rekisteröity parisuhde yms. Itsekin olen biseksuaali. Mun mielestä ketä vaan 2 aikuista ihmistä saa mennä naimisiin keskenään. Miks edes toisilla pitäs olla vähemmän tai enemmän oikeuksia seksuaalisen suuntautumisen takia.
Mitä onnellisempia ihmiset on niin sitä paremmin menee kaikilla.N23
Miksi juuri vain 2 ihmistä? Jos vaikka kolme ihmistä rakastaa kaikki toisiaan niin miksei hekin voisi avioitua? Rakkaus kuuluu kaikille. Eikö?
En minä keksi yhtään syytä miksi eivät saisi keskenään avioitua.
Vierailija kirjoitti:
No homoseksuaaleilla on tulevaisuudessa isompiakin murheita, toivoisi että hekin heräisivät tajuamaan mitä tapahtuu. Ei tarvitse mennä kun Ruotsiin, niin ymmärtää missä mennään. Yksikään täällä uhoava ei uskaltaisi mennä Ruotsin no go alueelle julistamaan homoseksuaalien oikeuksia ja ihanuutta. Niinkuin jo sanottiin uskallus ja kantti riittää kiusaamaan vain harmittomia ihmisiä, muuhun sitä ei ole.
Totta kai uskaltaisin, samaan syssyyn ajaisi kaiken roskaväen ulos. Suvaitsemattomia ei suvaita!
Uutinen masentaa. Vie toivoa elämältä. Luonnotonta.
Naisenjamiehenvälinenavioliitto kirjoitti:
Uutinen masentaa. Vie toivoa elämältä. Luonnotonta.
Anteeksi, mutta sinun kanssa-persuttimesi julistivat jo kovaan ääneen kuinka typerä argumentti tuo luonnollisuus on. Et voi käyttää sitä enää.
Edelleenkin on ilmeisesti ihmisiä, jotka luulevat avioliiton tarkoittavan vain kirkollista vihkimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitolta lähtee kaikki arvo.
Niin, tosi arvokasta touhuahan nuo ensitreffit alttarilla ja känniaviot vegasissa. Mut hei, kunhan on hetero.
Tämä. Touche! :D
Ehkä kristityillekkin suodaan (löydetään yllättäen raamatusta joku kohta joka lupaa) abortin. Loppuu tuo adoptioo penskojen työntäminen. Kuka hullu tekee lapsia antaakseen ne pois?
Ylikansoittunut maa ja jotku puhistaa omaatuntoaan olemalla raskaana ja vielä tunkemalla jonnekin tuntemattomille kasvamaan.
Ehkä viimein loppuis ja saatas ne oikeasti apua tarvivat lapset adoptoitua Suomeen, eikä aina vaan tulis lisää suomalaisten vastuuttomien kermaperseiden pershedelmiä adoptiomarkkinoille.
Kukaan kristitty ei uskalla antaa lasta enää adoptioon, ettei se vaan päädy homoille ;)
Joten kiitos tehkää palvelus ja tehtää abortti, kun tulette ei toivotusti raskaaksi. Se on kaikille helpointa.
Pääsen naimisiin, ja tunnen olevani täysivaltainen kansalainen.
T. Homomies.
Saatan saada kutsun hääjuhlaan, ehkä toiseenkin. Muutoin ei yhtään mitenkään.
Avarakatseinen kirjoitti:
Ei käytännössä mitenkään. Olen kuitenkin iloinen, että elän jälleen hieman liberaalimmassa ja suvaitsemammassa maassa. Suunta on oikea, mutta muutoksen vauhti liian hidas.
Samoin. Ei minkäänlaisia muutoksia henkilökohtaiseen elämään. Ja ihan liian hidasta toimintaa ollut Suomen päättäjillä muuttaa tämäkin laki tasa-arvoisemmaksi. Ihan on harmittanut syrjittyjen puolesta.
On se kumma, että yksi väestönosa on sitä mieltä, että heillä on oikeus olla tasa-arvoisempia kuin jotkut muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etpä sinä avioliitollesi suurta arvoa sitten ole aiemminkaan antanut, jos sen arvo ei perustu sinun ja puolisosi keskeiseen rakkauteen ja kumppanuuteen, vaan on riippuvainen muiden ihmisten avioliitoista. Minun avioliittoni on minulle mittaamattoman arvokas vain ja ainoastaan siksi, että olen naimisíssa juuri rakastamani miehen kanssa ja lasteni isän kanssa. Me menimme naimisiin rakkaudesta ja jos jompikumpi meistä sanoo, että avioliitto on menettänyt kaiken arvonsa, se merkitsee sitä, että hän on lakannut rakastamasta eikä halua enää olla osa tätä perhettämme. Me emme avioituneet siksi, että homot eivät saaneet mennä naimisiin eikä avioliittomme arvo siihen kaadu, että homot saavat mennä naimisiin.
Niin niin, mutta teillä ei olekaan Aito Avioliitto.
Ai eikö ole? No ei sitten. Mitähän se Aito Avioliitto sitten tarkoittaa, jos tämmöinen kristillisessä kirkossa vihitty miehen ja naisen välinen avioliitto ei täytä määritelmää?
On tämä maailma vaan irstas paikka. Kaikenlaisten visvakullien kahjoihin aivopieruihin pitäisi mukautua. Eiköhän Herra ota nuokin irstaat vielä nuhteeseen. Mahtaa tuntua pahalle, kun lain kannattajat heräävät tuosta psykoosista. Vielä voitte tehdä muutoksen, tosin ettehän te omaa parastanne ymmärrä. Aika kiirastulessa vaan pitkittyy. Kaikesta huolimatta toivoa vielä on. Herra! Pelasta nämä eksyneet sielut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etpä sinä avioliitollesi suurta arvoa sitten ole aiemminkaan antanut, jos sen arvo ei perustu sinun ja puolisosi keskeiseen rakkauteen ja kumppanuuteen, vaan on riippuvainen muiden ihmisten avioliitoista. Minun avioliittoni on minulle mittaamattoman arvokas vain ja ainoastaan siksi, että olen naimisíssa juuri rakastamani miehen kanssa ja lasteni isän kanssa. Me menimme naimisiin rakkaudesta ja jos jompikumpi meistä sanoo, että avioliitto on menettänyt kaiken arvonsa, se merkitsee sitä, että hän on lakannut rakastamasta eikä halua enää olla osa tätä perhettämme. Me emme avioituneet siksi, että homot eivät saaneet mennä naimisiin eikä avioliittomme arvo siihen kaadu, että homot saavat mennä naimisiin.
Niin niin, mutta teillä ei olekaan Aito Avioliitto.
Ai eikö ole? No ei sitten. Mitähän se Aito Avioliitto sitten tarkoittaa, jos tämmöinen kristillisessä kirkossa vihitty miehen ja naisen välinen avioliitto ei täytä määritelmää?
No kun te ette halveksi muita ihmisiä ja olette ällöjä suvaitsevaisia. Siksi se ei ole Aito Avioliitto. Mutta älä huoli, et menetä mitään! Olen itsekin mielelläni tässä Epäaidossa Avioliitossa mieheni kanssa samalla kun arvosta myös rakkauselämäntyylistäni poikkeavia ihmisiä ja olen iloinen niiden puolesta, jotka nyt saavat myöskin solmia tämän Epäaidon Avioliiton :) Onneksi mieheni on minulle niin rakas, ja onneksi hän rakastaa minua niin paljon, ettei muiden onni vähennä liittomme arvoa!
Vierailija kirjoitti:
Tytär voi mennä naimisiin.
No ensi vuonna saat varmaan mennä naimisiin oman poikasi tai villakoirasi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin niitä lapsia joille annetaan "perheeksi" homopari.
Miten se vaikuttaa sinun henkilökohtaiseen elämääsi että pirkko ja pirjo saavat mennä naimisiin? -HENKILÖKOHTAISEEN- elämääsi?
Yritä nyt älykääpiö ymmärtää että säälin niitä lapsia joille tulevaisuudessa tullaan antamaan oikean perheen korvikkeeksi pirkkopirjoviritys.
Onhan näitä perheitä nytkin jo paljon. Tulevaisuudessa lasten asema niissä paranee. On myös moneen kertaan tutkittu asia, että homoperheessä eläminen ei lasta vahingoita.
Omaan henk koht elämääni ei suoraan vaikuta. Paitsi että tulevaisuudessa saatan ehkä päästä vieraaksi joihinkin onnellisiin häihin...
Yksikään puolueeton tutkimus jolla on tieteellistä arvoa ei tue väitettäsi, propagandaa toki sitä tulee taukoamatta.
Höpö höpö. Mikä on pätevyytesi arvioida näitä tutkimuksia? Oletko tutkija? (Minä olen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverit saa mennä naimisiin. Ei oo multa mitenkään pois. Monilla kavereilla on jo rekisteröity parisuhde yms. Itsekin olen biseksuaali. Mun mielestä ketä vaan 2 aikuista ihmistä saa mennä naimisiin keskenään. Miks edes toisilla pitäs olla vähemmän tai enemmän oikeuksia seksuaalisen suuntautumisen takia.
Mitä onnellisempia ihmiset on niin sitä paremmin menee kaikilla.N23
Miksi juuri vain 2 ihmistä? Jos vaikka kolme ihmistä rakastaa kaikki toisiaan niin miksei hekin voisi avioitua? Rakkaus kuuluu kaikille. Eikö?
En minä keksi yhtään syytä miksi eivät saisi keskenään avioitua.
En minäkään, kunhan tuo juridinen puoli saadaan järjesteltyä. Siinä voi mennä vielä aikaa, mutta ehkä jossain vaiheessa.
Herätkää! kirjoitti:
On tämä maailma vaan irstas paikka. Kaikenlaisten visvakullien kahjoihin aivopieruihin pitäisi mukautua. Eiköhän Herra ota nuokin irstaat vielä nuhteeseen. Mahtaa tuntua pahalle, kun lain kannattajat heräävät tuosta psykoosista. Vielä voitte tehdä muutoksen, tosin ettehän te omaa parastanne ymmärrä. Aika kiirastulessa vaan pitkittyy. Kaikesta huolimatta toivoa vielä on. Herra! Pelasta nämä eksyneet sielut!
Ainoastaan katolisen kirkon jäsenet ja juutalaiset pelastuvat.
Ei vaikuta minun elämääni mitenkään, mutta olen hyvilläni, että takapajuisen ja ummehtuneen uskonnollisen konservatismin kannattajat saivat nenilleen.
Rakkaus on rajatonta ja olen menossa naimisiin poikapuoleni kanssa.
Kirkolliset vihkimiset ovat kirkkokuntien sisäinen asia. Tämä todetaan uuden avioliittolain tekstissä selvästi. Jokaisella uskonnolliseen yhdyskuntaan kuuluvalla henkilöllä on oikeus ilmaista mielipiteensä siitä, tulisiko sen vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja vaiko ei. Luterilaiseen kirkkoon kuuluu n. 70% suomalaisista, joten todennäköisesti tulevaisuudessa kaikkein eniten rummutusta, sekä puolesta että vastaan, kuuluu juuri luterilaisessa kirkossa. Kun kirkon jäsenmäärä on noin suuri, on selvää, että paljon erilaisia mielipiteitä mahtuu joukkoon. Kirkon jäseninä meillä on kuitenkin kaikilla yhtäläinen oikeus ilmaista mielipiteemme. Minun mielipiteeni ei ole yhtään sen enempää tai vähempää rummutusta kuin sinunkaan.
Henkilökohtaisesti aion luterilaisen kirkon jäsenenä ilmaista mielipiteeni siitä, että kirkon tulisi alkaa vihkimään myös samaa sukupuolta olevia pareja. Minusta kirkon sisällä ei voida kohdella kirkon jäseniä eriarvoisesti tässäkään asiassa. Jos kirkkoon kuuluvien homoseksuaalien jäsenmaksut kirkolle kelpaavat, tulee heillä mielestäni olla samat oikeudetkin kuin muillakin maksavilla jäsenillä.
Islamilaisten yhdyskuntien vihkimisiin en aio puuttua, koska en kuulu islamilaiseen yhdyskuntaan. Samasta syystä en myöskään ala "rummuttamaan" mitään ortodokseille, juutalaisille, jehoville, mormoneille, hellareille tai katolisillekaan. Minulle kuuluu vain ja ainoastaan sen kirkon vihkimiset, jonka jäsen itse olen. Niin yksinkertaista.
Muslimit ja muut rummutelkoon itse omissa yhdyskunnissaan tästä asiasta. En kaipaa heitä rummuttelemaan luterilaisen kirkon sisäisiin päätöksiin, enkä näin ollen meinaa itsekään puuttua heidän sisäisiin asioihinsa. Minä kunnioitan Suomen lakia, joka antaa jokaiselle uskonnolliselle yhdyskunnalle vapauden päättää vihkimisasiasta itse.