Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitiporukoissa toistuu kouluajan suositut/ei-suositut-jako. Pelkään ettei lapset saa kavereita jos en itse ole "suosittu" äitien keskuudessa...

Vierailija
16.02.2017 |

Olen kotiäitinä 1v ja 3v lapsille. Kamalaa tämä äitiporukoiden "suositut ja ei suositut" kohtelu. Aivan kun olisin taas yläasteella syrjittynä. Periaatteessa mulla on paljonkin äitikavereita, mutta selvästi juuri sellaiset "aina"suositut ihmiset ovat niitä suosittuja myös nyt äitiporukoissa. Harvemmin mua kukaan mihinkään varsinaisesti pyytää, tulen joukon jatkona. Olen jo nyt huolissani jääkö lapsetkin alakynteen kun päiväkoti alkaa, onko äideillä lapsineen jo oma porukkansa

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee äidistä suositun tai ei-suositun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Äidit menevät töihin ja lapset luovat omat kaverisuhteensa itse.

Vierailija
4/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse olen huomannut, niin ihan jo ulkoiset puitteet: sporttinen äiti, lapsilla muotivaatteet, hyvin ulospäinsuuntautunut persoona. Itsekin juttelen helposti uusille ihmisille ja haluan tutustua. Meillä on takana raskas vauvavuosi ja ulkoinen habitukseni ei ole ehkä se huolitelluin. En tiedä. Ap

Vierailija
5/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä, ellette ole jostain älyttömän pieneltä paikalta. Kotona kun on lasten kanssa ympyrät pienenee niin paljon, että unohtaa, että muuallakin on muuta elämää.

Lapset viettävät päiväkodissa keskenään 7-10 tuntia päivässä. Siellä merkkaa sosiaaliset taidot, eikä kenenkään äitporukat..

Vierailija
6/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et kerää omaa porukkaa ympärillesi niistä 'ei-suosituista', vai harmittaako sua juuri se ettei sya pyydetä mukaan juuri tiettyjen äitien toimesta?

Vierailija
7/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut missään äitiporukoissa, omia ystäviäni lukuunottamatta. En siis tunne lapsieni kavereiden vanhempia hyvin. Hyvin ovat pärjänneet nyt kouluiässä. Sosiaalisia ovat ja kavereita löytyy kyllä.

Vierailija
8/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissasi. Mun lapset on 10v ja 11v ja molempien luokilla on esim aika tiiviit porukat vanhempien kesken, joihin en kuulu millään tavalla. Silti molemmilla lapsilla on paljon kavereita. Sama oli päiväkodissa ja harrastuksissa.

Toinen pelaa futista ja siellä koin, että mut todella jätettiin ulkopuolelle siitä äitiporukasta. Kun talkoovuoroja jaettiin, niin kukaan ei ikinä vapaaehtoisesti ilmoittautunut esim kanssani kahvilavuoroon. Selkeästi syrjittiin ja supistiin porukassa, oikein kunnon koulukiusausmeininkiä. Syynä ilmeisesti se, että olen todella paljon muita nuorempi. Typerää, mutta en välitä. Onneksi lapsia ei syrjitä.

Vierailija
9/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, että omat lapseni, tai vanhempi 3v on hyväkäytöksinen ja osaa leikkiä muiden kanssa. Monien suosittujen äitien lapset eivät mielestäni aina leiki reilusti niiden toisten äitien lasten kanssa, eikä tämäkään vaikuta "suosimiseen". Ap

Vierailija
10/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vaikuttaa vain alle kouluikäisenä!!! Oikeasti, koululaisena lapset alkavat ihan itse hankkia kavereita ja "arvojärjestys" menee aivan uusiksi kavereiden keskuudessa. Etenkin teini-iän kynnyksellä "osallistuva ja kaikessa mukana oleva äiti" voi olla enemmänkin miinus kuin plussa lapsen sosiaalisissa ympyröissä.

Vierailija
11/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittu äiti:

- Saanut lapset 25 - 30 -vuotiaana

- Asuu kivalla alueella mieluiten omakotitalossa, lähellä keskustaa ja kaikkea muuta mukavaa

- Kaksi lasta

- Naimisissa

- Pitää Tupperware- ja vaatekutsuja, juttelee leikkipuistoissa iloisesti muille, kiltti, antaa tilaa muille myös, ei ole liikaa äänessä kuitenkaan.

- Nätti, kiva kampaus, kivat "mammavaatteet"

- Lapsilla kivat vaatteet ja varusteet

- On MLL:n perhekahvion vetäjä tai varavetäjä ja mukana päiväkodin vanhempaintoimikunnassa

- Ei ole liian kiltti vaan joskus esim. arvostelee muita selän takana.

Sellasta.

Vierailija
12/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittu äiti:

- Saanut lapset 25 - 30 -vuotiaana/ kyllä

- Asuu kivalla alueella mieluiten omakotitalossa, lähellä keskustaa ja kaikkea muuta mukavaa/ kyllä

- Kaksi lasta/ kyllä

- Naimisissa/ kyllä

- Pitää Tupperware- ja vaatekutsuja, juttelee leikkipuistoissa iloisesti muille, kiltti, antaa tilaa muille myös, ei ole liikaa äänessä kuitenkaan./ kyllä, paitsi nuo kutsut

- Nätti, kiva kampaus, kivat "mammavaatteet"/ ei

- Lapsilla kivat vaatteet ja varusteet/ kyllä

- On MLL:n perhekahvion vetäjä tai varavetäjä ja mukana päiväkodin vanhempaintoimikunnassa/ ei

- Ei ole liian kiltti vaan joskus esim. arvostelee muita selän takana./ kyllä

Sellasta.

Siinä minun osaltani. Ap

Vierailija
13/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittu äiti:

- Saanut lapset 25 - 30 -vuotiaana/ kyllä

- Asuu kivalla alueella mieluiten omakotitalossa, lähellä keskustaa ja kaikkea muuta mukavaa/ kyllä

- Kaksi lasta/ kyllä

- Naimisissa/ kyllä

- Pitää Tupperware- ja vaatekutsuja, juttelee leikkipuistoissa iloisesti muille, kiltti, antaa tilaa muille myös, ei ole liikaa äänessä kuitenkaan./ kyllä, paitsi nuo kutsut

- Nätti, kiva kampaus, kivat "mammavaatteet"/ ei

- Lapsilla kivat vaatteet ja varusteet/ kyllä

- On MLL:n perhekahvion vetäjä tai varavetäjä ja mukana päiväkodin vanhempaintoimikunnassa/ ei

- Ei ole liian kiltti vaan joskus esim. arvostelee muita selän takana./ kyllä

Sellasta.

Siinä minun osaltani. Ap

Eli varmaan se vaikuttaa kun olen ei niin huoliteltu (tukka miten sattuu, ei hienoja vaatteita. Kuitenkin puhtaat ja asiaankuuluvat vaatteet tietenkin aina) ja ylipainoinen. Ap

Vierailija
14/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse olen huomannut, niin ihan jo ulkoiset puitteet: sporttinen äiti, lapsilla muotivaatteet, hyvin ulospäinsuuntautunut persoona. Itsekin juttelen helposti uusille ihmisille ja haluan tutustua. Meillä on takana raskas vauvavuosi ja ulkoinen habitukseni ei ole ehkä se huolitelluin. En tiedä. Ap

Mikset sitten tee jotain ulkonäöllesi? Huoliteltu ulkonäkö antaa itsellekin lisää virtaa ja itsevarmuutta.

Vierailija
15/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se lähettää negatiivisia viboja jos äidin habitus on kuin ojasta nostetulla. Ylipainoakin vielä. Vähän sporttisempaa ja terveellisempää otetta elämään, jos ei itsesi niin edes lastesi vuoksi, ja kyllä elämä hymyilee takaisin. Tsemppiä!

Vierailija
16/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sitten tee jotain ulkonäöllesi? Huoliteltu ulkonäkö antaa itsellekin lisää virtaa ja itsevarmuutta.

Ylipaino joka tullut viime vuosien aikana harmittaa. Olen nyt saanut painoa jonkun verran jo alas, mutta matkaa on. Aikaisemmin olin normaalipainoinen. Mulla kaikki vanhat vaatteet ovat pieniä, eikä ole rahaa ostaa koko vaatevarastoa uusiksi. Vaikka se ei varmaan ole syy, mutta olen ollut niin väsynyt. Nuorempi lapsi on sairastanut/valvonut hyvin paljon, on todella itkuinen ja mulle on ollut jo pelkästään se riemuvoitto, että aamulla päästään ulos. Valitettavasti :( ap

Vierailija
17/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että vaikuttaa mitenkään lasten kaverisuhteisiin. Missä oikein asut, jos teillä on jotain "suosittuja" äitejä siellä? Itse en ainakaan aistinut mitään hierarkiaa äitiporukoissa ollessani kotona lapsen kanssa. Ja oikeasti ketä kiinnostaa onko suosittu vai ei? Varsinkin, jos on kuitenkin edes pari samanhenkistä kaveria, joilla on lapsia. 

En edes ymmärrä miksi pitäisi saada hirveästi jotain äitikavereita. Minulla ei juurikaan ollut perheellisiä kavereita, kun oma lapseni syntyi. Silti pärjäsin vallan hyvin. Puistossa juttelin niiden kanssa, jotka sinne sattuivat tulemaan, jos teki mieli jutella. Muuten vapaa-ajalla vietin aikaa oikeiden kavereideni kanssa. Yhden "äitikaverin" sain kotiäitiaikana. Edelleen ollaan tekemisissä, mutta ei kyllä koskaan ilman lapsia. Oikeiden kavereiden kanssa vietetään aikaa yhdessä sekä lapsen ollessa paikalla, että ilman lasta. 

Vierailija
18/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Ei se äidin suosio lasten kavereihin vaikuta. Itse ole niin epäsosiaalinen, että olen aina välttänyt kaikenlaisia äitiporukoita, leikkipuistoja tms laumapaikkoja kuin ruttoa. Lapsilla on silti kavereita ollut, ei ole koskaan kiusattu tms.

Vierailija
19/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että vaikuttaa mitenkään lasten kaverisuhteisiin. Missä oikein asut, jos teillä on jotain "suosittuja" äitejä siellä? Itse en ainakaan aistinut mitään hierarkiaa äitiporukoissa ollessani kotona lapsen kanssa. Ja oikeasti ketä kiinnostaa onko suosittu vai ei? Varsinkin, jos on kuitenkin edes pari samanhenkistä kaveria, joilla on lapsia. 

En edes ymmärrä miksi pitäisi saada hirveästi jotain äitikavereita. Minulla ei juurikaan ollut perheellisiä kavereita, kun oma lapseni syntyi. Silti pärjäsin vallan hyvin. Puistossa juttelin niiden kanssa, jotka sinne sattuivat tulemaan, jos teki mieli jutella. Muuten vapaa-ajalla vietin aikaa oikeiden kavereideni kanssa. Yhden "äitikaverin" sain kotiäitiaikana. Edelleen ollaan tekemisissä, mutta ei kyllä koskaan ilman lapsia. Oikeiden kavereiden kanssa vietetään aikaa yhdessä sekä lapsen ollessa paikalla, että ilman lasta. 

Näinhän se olisi toivottavaa. Me ollaan asuttu täällä vasta 3v,eli muutettiin miehen töiden perässä juuri kun esikoinen syntyi. Eli mulla ei valitettavasti ole ketään "vanhoja" kavereita täällä :( ap

Vierailija
20/79 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tällaista on? Kuulostaa siltä että aloittaja on tosi epävarma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi