Miksi jotkut luulevat OIKEASTI näyttävänsä 20 vuotta nuoremmilta? :D
Tälläkin palstalla parveilee ihmisiä, jotka luulevat näyttävänsä esim. 20 vuotta nuoremmilta kuin ovat. Täysi mahdottomuus. 40-vuotias nainen ei mitenkään voi näyttää 20-vuotiaalta. 5 vuotta voi arvio heittää, sen myönnän, mutta ei sen enempää!
Kommentit (378)
20 vuotta nuoremmalta näyttää tuskin kukaan, mutta 10 vuotta vielä menee joillakin. Niissäkin tapauksissa tarkempi tarkastelu paljastaa todellisen iän. Satunnaisessa kohtaamisessa voi helposti mennä iän arvioiminen alakanttiin, mutta kun ollaan enemmän tekemisissä, niin alkaa ihmisestä paljastua todellisia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 48 v ja näytän ehkä kolmekymppiseltä ja on aivan tosiasia. Saan kuulla siitä ihan jatkuvasti, meninpä minne tahansa, ei kai kaikki valehtele tai vitseile? Omasta mielestänikin näytän aikalailla samalta kuin n. 15 v sitten, en ole lihonut, on pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, ei ryppyjä, ei juonteita, ei harmaata, liikunnan ansioista kiinteä kroppa. En pukeudu teinivaatteisiin, tykkään käyttää mekkoja ja neuleita. Miehelle on monesti sanottu, että jaa sulla on tyttönen vaimona. Oikeesti olen vain vuoden nuorempi.
Mun sisko ja äiti on myös todella paljon ikäistään nuoremman näköisiä, joten suurin syy tähän on sitten kai geeneissä. Tosin olemme kaikki eläneet terveellisesti, liikkuneet ja suosimme luontaishoitoja ja -tuotteita, ehkä silläkin on merkitystä. Meillä on kaikilla paksu ja rasvainen iho, nuorena niin kadehdin ystävieni ihania ja heleitä persikkaihoja. Kai mä saan nyt hyvistystä, kun heidän ihonsa rypistyy ja mulla ei ;). Voisko tällä olla jotain tekemistä myös sen kans, että meidän suvussa vaihdevuodet tulevat hyvin myöhään? Äitini kuukautiset loppuivat 57 v ja siskolla 58 v.
Eilen viimeksi yksi tuttava, jonka kanssa ei ole nähty vuosiin, huudahti heti ekaksi, että "miten sä voit näyttää ihan tyttöseltä?", no en nyt tyttöseltä, se on liioittelua.
Aivan samoin on meidän suvun naisten kanssa :). Tätini ja äitini ovat aina näyttäneet yli 10v nuoremmilta, samoin on meidän "nuorempien" (40v :D) laita. Äitini entinen työtoveri kyseli että miten töissä, äiti vastasi että eläkkeellä jo vuosia, nainen hämmentyi oli luullut äitiäni 50v eli itseään nuoremmaksi :). Ja tämä kaikki siis geeneissä, vanhetaan eri tavalla kuin toiset. Ilman kirurgeja, ilman teinihömpötyksiä ja sitä karmeaa teinipukeutumista ja meikkaamista (sopii siis teineille, ei aikuisille naisille huh), ilman itsensä korostamista (ei tulisi mieleenkään julistaa toisten kuullen miten on nuoremman näköinen :D), tyylikkäästi ja ajattomasti. Parasta oli omalta kohdaltani kun itseäni vain pari vuotta vanhemman miehen kaverit ja sukukin ihmettelivät, miten on tyttösen kanssa. Tämä tyttönen kun lähestyy 40vuotta. Olin pikemminkin närkästynyt kuin otettu, sillä puhelivat myös kuulteni että joku plikka :D auts. Mutta ei mielestäni silti kukaan voi näyttää kaksikymppiseltä, sehän on sitä nuoruuden kauneinta aikaa, tarkka silmä erottaa kyllä jo erot 20-25vuotiaiden välissä :)
Olen 42v. ja eilen yksi nainen luuli minua 32v. Hämmästyi kun kerroin ikäni.
Olen erimieltä. Satun tuntemaan monta + 45-vuotiasta, jotka kyllä menisivät esim. 28-vuotiaasta helposti.
Ehkä silmistä paistava elämänviisaus on ainut erottava tekijä.
Pienikokoisuus, nuorekas pukeutuminen ja pyöreäkasvoisuus antavat aluksi nuoremman vaikutelman. Tv-sarjojen ja elokuvien asetelmat, joissa starat näyttelevät huomattavasti itseään nuorempia luovat tällaisenkin harhan.
Lisäksi moni mielistelee muita joko ilahduttaakseen tai saadakseen joitain etuja, varsinkin naisiin tepsii "nuoremmaksi luuleminen". Ei kai kukaan tosdella usko, että äitiä ja tytärtä voidaan luulla siskoksiksi, paitsi tietenkin palstalaisia.
En minä ainakaan mielistele ketään luulemalla tätä nuoremmaksi. Joskus hämmästyy oikeasti.
Työkaverini on tosi lyhyt, paksut pitkät kiharat hiukset, korkeat poskipäät....olin hyvin yllättymyt kuulessani hänen olevan 60. Luulin 10 v nuoremmaksi.
Koskaan en tosin ole luullut ketään 20 vuotta nuoremmaksi...
N48
No, minä ainakin näytin samanlaiselta ikävuodet 30-45. Vasta nyt ulkonäössä on alkanut näkyä muuttumisen merkkejä. Perustan väitteeni tänä ajankohtana itsestäni otettuihin valokuviin. Olin ihan saman näköinen kaikissa kuvissa.
No ei nyt vanhemmankaan ihmisen tarvitse missään tapauksessa heistä alkaa mitenkään 'piilottelemaan' itseään ihmisten katseilta pelossaan tulla verratuksi(johonkin nuorempaan ).
On vain hyväksyttävä se ,että ihmiset nyt ovat senikäisiä kuin ovat ja että ihmisiä on monen ikäisiä.
Ja sekin on hyväksyttävä etteivät ne nuoretkaan mitenkään 'pysyvästi' tule tätä maailmaa omistamaan hekään.
Ihmisen aika maan päällä kun on näet tietenkin rajallinen ja toisilla nyt vain on (ja on tietenkin vain aivan niistä kokonaan itsestään riippumattomista tekijöistä,eli vanhemmistaan johtuen) tällä hetkellä enemmän aikaa omassa'parkkimittarissaan' kuin jollain toisella, jonka syntymään johtanut yhdyntäkin tapahtui hänen syntymäänsä myöhemmin.
On parkkimittarissaan siis enemmän aina siihen saakka kunnes hän huomaa,että 'ohhoh, nyt onkin parkkimittareissaan jo aika monella muulla paljon enemmän kuin minulla'.
Se johtuu tietenkin siitä ,ettei hän pitkään aikaan enää ollut koko 'parkkimittariaan' seuraillut ja aika vain sujahti ja suhahti kuin nuoli maaliinsa.
Tämmöistähän se on ollut ihmisten keskuudessa ja joukossa aina.
Se vanhempien ja nuorempien ikäluokkien välinen ikuinen nahina ja kähinä vain on jatkunut sukupolvesta toiseen ja pääasiassasamoista asioista ja samana.
Se oikeastaan vain ,ainoana asiana, tässä on pysyvää-kaikki muu ,eli tässä tapauksessa jokaisen kroppa,kasvot ja mieli ovat jokaisella meistä ajan armoilla ja sen metaforista 'hammasta' vastaan 'pitkässä juoksussa' kuitenkin lopulta täysin suojattomat.
Tämä ainoana on se lopullinen totuus kaikista ja toteutuu jokaisen kohdalla kronologisessa järjestyksessään.
Nuoruudellaan ei kannata kenenkään kehua ja mahtailla,sillä se ei kenelläkään ole sen pitempi kuin se mitä se on,tai on ollut jollain toisella.
Se kertakaikkiaan vain ei ole mitään 'pysyvää omaisuutta' niine kaikkine sen ominaisuuksineen
.Kaikki aikanamme joudumme joka tapauksessa ,vähä vähältä, luopumaan niistä.
Erään tuntemani vanhan viisaan ihmisen sanojen mukaan: "Elämä on luopumista"
Alussa on tietenkin syntymä ,kasvukausi ja kehitys,mutta kaikki sen kasvukauden jälkeiset muutokset kehossa johtuvat sitten enää vain sen vanhenemisesta,eikä enää siis kehon eli (vanhanaikaisemmin sanottuna)ruumiin kehittymisestä kohti aikuisuuttaan. Fysiologisesti tarkalleen ottaeen vanheneminen alkaa siis jo siitä kun se kasvukausi,(... esim. ihmisellä) päättyy.
Ikääntyminen sanana sinänsähän merkitee vain sitä että ikää tulee ja sitähän tulee jokaiselle.
Joka päivä yhtä paljon kaikille .
Eli se päivä tulee ikää tasapuolisesti lisää kaikille.
Mutta paljon riippuu myös siitä katsojan iästä. Nimittäin minulle sattui metrossa hiljattain niin, että vanha herrasmies, ehkä jo 8-kymppinen, istui minua vastapäätä. Hän katseli minua, ja sanoi sitten, että anteeksi nyt, mutta pakkoa katsella, kun sinulla on niin kauniit silmät.
Minä sitten kiitin kohteliaisuudesta ja mies alkoi jutella niitä näitä. Sitten hän kysyi, että olenko jo naimisissa. Minä siihen että olen. Mies kysyi, että onko suomalainen mies. Minä taas että on.
Mutta seuraava miehen kysymys sai minut melkein purskahtamaan nauruun: "Onko jo lapsia sinulla?"
Minä vastasin, että ei. - " Ei vielä. No ehtiihän niitä", oli miehen vastaus.
Huvittavan tästä keskustelusta teki se kylmä totuus, että olen 57-vuotias.
Itsekin olen huomannut, että monesti ihmettelen metrossa, että kun pikkulikat ovat lastenvaunujen ja sellaisen 3-4-vuotiaan pikkutenavan kanssa liikkeellä.
Todellisuudessahan niiden pikkulikkojen täytyy olla reilusti päälle 2-kymppisiä.
Minä näytän 20 v nuoremmalta kyllä.
Jos katsoo esim. Karkkipäivä-Sannin instagramia nii kyllähän se näyttää yli kymmenen vuotta ikäistään nuoremmalta..
Minun vanha äitini on joskus sanonut, että ihminen vanhenee kymmenen vuoden välein. Eli rupsahdus tulee nopeasti ja sitten samalla naamalla mennään seuraavat kymmenen vuotta.
Eli helposti ihmisen iästä voi erehtyä 10 vuotta. Sitten jos on vielä nuoret geenit, nikn varmaan enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen syvää myötähäpeää nähdessäni kälyni. Melkein viiskymppinen nainen, on mahaa ja persettä. Pukeutuu tiukkoihin farkkuihin, tiukkoihin paitoihin, nahkatakkiin...otti tatskan. Laittaa meikkiä niin että venäläiset kanssasisaret kauhistuis. Käyttää converseja ja tupeeraa tukkaansa. On siis niin nolon näköinen, mutta itse kehuskelee että kaikki luulee mua kaksvitoseks...niin varmaan...
Mutta mitä väliä? Pääasia että tämä nainen itse on tyytyväinen. Tulee mieleen nainen opiskeluajoilta. Olimme kaksvitosia. Tämä nainen mietti vaateostojaan ja totesi, ettei näin vanha eli 25v. nainen voi ostaa enää farkkuja. Jos noin rajoittuneesti ajattelee, niin tekee kyllä hallaa elämälleen. Missään ei ole sanottu, miten pitää pukeutua. Olen tänne ennenkin tämän sloganini kirjoittanut, mutta laitanpa uudelleen eli "en mene ulos alasti, mutta muita sääntöjä minulle ei pukeutumiselleni ole".
Minua luullaan jatkuvasti 15 vuotta nuoremmaksi (nyt 63), luultu 30-vuotiaasta lähtien.
Aiheuttanut aika monia kiusallisia tilanteita ;)
Vierailija kirjoitti:
Jos katsoo esim. Karkkipäivä-Sannin instagramia nii kyllähän se näyttää yli kymmenen vuotta ikäistään nuoremmalta..
Kuinka vanha hän on? Mun silmään näyttää hyvännäköiseltä, kauniilta ja fressiltä 3-kymppiseltä. Ehkä 32 arvaisin, jos olisi pakko arvata tarkka numero.
Vierailija kirjoitti:
Minun sisko on 42 ja kaikki aina piloillaan sanovat hänen menevän kolmikymppisestä. Siskoni uskoo :/ Käyttää edelleen revittyjä farkkuja ja converseja. Ihosta huomaa tottakai ikääntymisen. Olisi paljon kauniimpi, jos pukeutuisi ikäiselleen sopivalla tavalla.
Mitenkään ottamatta sun siskoosi kantaa, kun en häntä tunne, enkä välitäkään - mutta mitä helvettiä sun mielestä on 42-vuotiaalle sopiva pukeutumistapa?
Olen 50-vuotias, enkö todellakin jonkun idiootin mielestä saa enää käyttää farkkuja ja lenkkareita, joihin olen pukeutunut koko ikäni arkisin?
No sun mielipiteellä tosin ei ole hitonkaan merkitystä mulle, koska aion jatkossakin käyttää farkkuja. Kunhan nyt toin vaan ilmi sen, että olet aika lailla ajastasi jäljessä. Tuollainen "automaattinen siirtymä tanttamekkoihin" oli keski-ikään liittyvä ilmiö 1970-luvulla, ei enää sen jälkeen, kun 50-60-luvuilla nuorisokulttuuriin kasvaneet ihmiset tulivat keski-ikään.
Nää "kyllä minua luullaan 10 vuotta nuoremmaksi aina!!!"-viestit ovat jotenkin tylsiä. Mun mielestä aloituksen pointti oli että todellako joku luulee näyttävänsä KAKSIKYMMENTÄ (20) vuotta nuoremmalta. 10 vuotta nuoremmaksi luuleminen on mun mielestä aika normaalia kuitenkin, ei se ikä nyt niin otsalla lue. Mutta 20 vuotta tuntuu vähän liioittelulta ja kaipaisin kyllä jotain havainnoillistavia esimerkkejä tästä "40 vee näyttää 2-kybäseltä"-ilmiöstä. :D
Kun mies täyttää 40 vuotta,
häneen iskee paniikki:
Olen jo yli 40, tässäkö se oli?
Moni elähtänyt ukkeli ostaa itselleen salikortin, nuorten takin ja haaveilee omasra prätkästä.
Miesten menopaussisekoilulle hyvä esimerkki on sekaantuminen nuorten seuraan sekä itsensä tyrkyttäminen paitsi naistyökavereille,
myös paikalliseen moottoripyöräkerhoon,
mikäli rahkeet riittävät.
Säälittävää. Itse menopaussia oireileva mies luulee olevansa nuoren näköinen ja energinen, mutta hän on vain ärsyttävä, tunkeileva rupsake.
Joillain se iskee 30-vuotiaana,
kun naaman elähtäminen on kunnolla lähtenyt käyntiin ja mahaläski tursunut näkyviin.
Viimeistään 5-kymppisenä tietynlaiset miehet keksivät olevansa maailman keskipisteitä. Raskasta katsottavaa ja kuultavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pienikokoisuus, nuorekas pukeutuminen ja pyöreäkasvoisuus antavat aluksi nuoremman vaikutelman. Tv-sarjojen ja elokuvien asetelmat, joissa starat näyttelevät huomattavasti itseään nuorempia luovat tällaisenkin harhan.
Lisäksi moni mielistelee muita joko ilahduttaakseen tai saadakseen joitain etuja, varsinkin naisiin tepsii "nuoremmaksi luuleminen". Ei kai kukaan tosdella usko, että äitiä ja tytärtä voidaan luulla siskoksiksi, paitsi tietenkin palstalaisia.
Miehet oikein kerjäämällä kerjäävät kehuja ulkonäöstään siinä iässä, kun peilikin jo kertoo että se kehuttava, silmäämiellyttävä ulkonäkö on jo takanapäin...
Tiedän isiä, jotka hölläävät heti kukkaronnyörejä, kun lapsi myötäilee isän "enkö mä olekin nuoren näkönen verrattuna muihin tämän ikäsiin?" juttuja.
Et. Et sinä ole etkä näytä olevan muita sinunikäisiäsi nuorempi.
Nuorisofarkut sopivat vain nuorille - huom! 5-kymppiset ukot!
Näyttää räikeän epätoivoiselta kun puolikalju paksuniskainen pallomaha, jolla on helttakaula ja syvät silmärypyt,
käyttää nuorten poikien vaatteita.
Ukottumiselle ei vaan voi mitään.
Miehet rupsahtavat niin nuorena.
Toisaalta ihan sama uskotteko vai ette usko. Mä näytin nuoremmalta jo teininä. Samoin sisarukset ja vanhemmat. Kuten sanoin äsken, en sentään 20v. nuoremmalta.
En pukeudu teinimäisesti tms.