Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ilmoitti haluavansa jäädä hoitamaan vauvaa kotiin!?

Vierailija
16.02.2017 |

Tilanne on se, että olemme haaveilleet lapsesta jo vuosia, molemmat haluamme vain yhden lapsen. Minä olen puhunut aina, että haaveilen siitä kuinka voisin hoitaa vauvaa ensimmäiset kolme vuotta kotona, olen myös saanut säästettyä Sievoisen summan tässä vuosien aikana, joten miehen ei todellakaan tarvitsisi maksaa kaikkea, vaan säästöistä kustantaisin osani menoista. Mies on vaan nyökytellyt.
Puoli vuotta sitten päätimme, että vauva saa lopultakin tulla ja nyt olen onnellisesti raskaana! Mies vaan päätti pudottaa pommin: HÄN haluaisi jäädä hoitamaan vauvaa kotiin! Tietysti äitiysloman pitäisin minä ja vanhempainvapaasta osan, mutta mies haluaakin nyt yhtäkkiä jäädä myös kotiin?!?!
Sanallakaan hän ei ole tässä aikaisemmin maininnut!
Kysyin että miten mahdamme pärjätä pelkästään minun palkallani, niin miehen vastaus "onhan sinulla niitä säästöjä.." eli ne säästöt jotka säästin omaan unelmaani pitäisi nyt antaa miehelle??
En edes tiedä mitä sanoa miehelle, olen niin surullinen ja järkyttynyt :(

Kommentit (199)

Vierailija
61/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Eli mies ei pidä vanhempainvapaata sitten laisinkaan, ja aloittaja maksaa edelleenkin sitten kaikesta puolet, eikä mies jousta raha-asioissa senttiäkään, niin kauan kuin aloittajan säästöt ovat täysin huvenneet.

Tämä siis sopii kaikille ketjussa lässyttäjille. Hienoa, ongelma ratkaistu. Ai niin, puolet lapsilisistä ja tuista kuuluu sitten miehelle.

Vierailija
62/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Eli mies ei pidä vanhempainvapaata sitten laisinkaan, ja aloittaja maksaa edelleenkin sitten kaikesta puolet, eikä mies jousta raha-asioissa senttiäkään, niin kauan kuin aloittajan säästöt ovat täysin huvenneet.

Tämä siis sopii kaikille ketjussa lässyttäjille. Hienoa, ongelma ratkaistu. Ai niin, puolet lapsilisistä ja tuista kuuluu sitten miehelle.

Tä sopisi minulle aivan loistavasti, lapsilisät olemme suunnitelleetkin että menevät miehelle, koska hän käy useammin kaupassa käytännön syistä. Tuet voivat mennä puoliksi jos miehen palkkakin menee, sopii minulle koska palkka on isompi kuin tuet joita tulen saamaan :) voi sopisipa tämä miehelle..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tasa-arvoa!

Vierailija
64/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos vaikka annat miehen kokeilla isäkuukauden verran ensin... se on n. 6 vkoa ja siihen saa ansiosidonnaisen tuen ja 30 ekaa isyysrahapäivää korotettua tukea.. osittaista hoitovapaata voi myöss harkita.

Mä ymmärrän, että koet tilanteen epäreiluna, mutta jos katsoo asiaa ihan lapsen näkökulmasta, niin on vaan rikkautta, että lapsella on kaksi rakastavaa ja osallistuvaa vanhempaa.. tulitkos muuten koskaan kysyneeksi miehen toiveista? Ei välttämättä ole helppo "tunkea" toisen unelmiin, jos oot koko ajan korostanu, miten sä pidät koko äitiys- ja vanhempainrahakauden ja siihen päälle hoitovapaan. Jos sä pidät puolet hoitovapaasta, mies ehtii säästää toiseen puolikkaaseen itse.

Vierailija
65/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näinhän ap oli suunnitellutkin!?!

Täällä ulistaan jatkuvasti miesaktivistien toimesta siitä, että miehen ei kuulu maksaa senttiäkään naisen hoitovapaasta, mutta nyt sen lisäksi naisen pitää maksaa miehen hoitovapaa että olette tyytyväisiä? Jännä

Vierailija
66/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos vaikka annat miehen kokeilla isäkuukauden verran ensin... se on n. 6 vkoa ja siihen saa ansiosidonnaisen tuen ja 30 ekaa isyysrahapäivää korotettua tukea.. osittaista hoitovapaata voi myöss harkita.

Mä ymmärrän, että koet tilanteen epäreiluna, mutta jos katsoo asiaa ihan lapsen näkökulmasta, niin on vaan rikkautta, että lapsella on kaksi rakastavaa ja osallistuvaa vanhempaa.. tulitkos muuten koskaan kysyneeksi miehen toiveista? Ei välttämättä ole helppo "tunkea" toisen unelmiin, jos oot koko ajan korostanu, miten sä pidät koko äitiys- ja vanhempainrahakauden ja siihen päälle hoitovapaan. Jos sä pidät puolet hoitovapaasta, mies ehtii säästää toiseen puolikkaaseen itse.

Tuo isäkuukausi ehdottomasti niin, että et järjestä miehelle kuuden viikon lomaa vaan niin, että jätät kaikki lapsen asiat miehen vastuulle. Se voi vähän hillitä haluja hoitovapaaseen. Nimim. kokemusta on

Tosin miehetkin on yksilöitä ;)

Vierailija
67/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet 1,5 vuotta kotona ja mies saman. Imetyksen takia olisi varmaan loogisempaa, että sinä olet tuon ajan putkeen vauvan synnyttyä ja mies sitten puolestatoista vuodesta eteen päin. Ja sinun säästöillä sekä palkalla tietysti kustannatte miehen kotona olon, olet oikeassa siinä että olet nyt todella itsekäs.

Vierailija
68/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, niin se munkin mies ilmoitti haluavansa jäädä kotiin vauvan kanssa. Todellisuus: on nykyisin vain enemmän töissä vauvan syntymän jälkeen. Ei edes vaihda koskaan vaippaa tai kylvetä häntä, saati että hoitaisi ikinä yhtäkään yöheräämistä. Että sellainen Vuoden koti-isä meillä. Ap:lle siis, katsokaa tilannetta uudestaan vauvan syntymän jälkeen. Voi olla, että miehesi kotiin jäämishalut karisevat kuin syksyn lehdet puista.

Vierailija
69/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä imetät lasta, joten sinä jäät kotiin. 

Eli ensimmäisen puoli vuotta. Mies hoitaa lasta sitten 2,5 vuotta. Kerrankin tasa-arvo toteutuu, aamen! Ja Ap:lle vinkki: Tee ylitöitä tai hanki 2-työ, niin saat lisää rahaa perheen elättämiseen, niin kuin muutkin miehet. Sitten muistathan leikkiä pikku piltin kanssa edes 15 min. illalla, jotta hän ei täysin vieraannu sinusta. Teette sitten jämptisti kotityöt tasan. Mukaan lukien auton renkaanvaihdot, fillarien huolto ja talon/pihan hoito. 

Vierailija
70/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo hoitaa kaksi ensimmäistä vuotta ja mies kolmannen. 

Millä rahalla se kolmas vuosi hoidetaan kotona? Niillä minun säästöillä ja palkalla? En tiedä olenko itsekäs, mutta minusta se on väärin. Mies ei ole säästänyt penniäkään tähän ja minä olen.

Ap

Perheessä rahat ovat yhteiset joten sen ei pitäisi olla ongelma. 

Vierailija
71/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Totta helvetissä olen säästänyt, että voin jäädä kotiin hoitamaan lasta. Samoin mies. Ei pääkaupunkiseudulla yhden hengen palkalla eletä, jos ei ole joku ihan ihmemies.

Me ei sinällään säästetty hoitovapaata varten, mutta kyllä me dinkkuina elettiin niin, että toisen palkalla elettiin ja toisen palkka jäi säästöön. Eikä ollut mitkään kummoiset tulot silloin. Kun tulin raskaaksi, tuli eteen perheasunnon osto ja senkin laina mitoitettiin niin, että sen yhdelläkin palkalla maksaa. Se hoitovapaan aika sitten oli vaan sellaista, että rahaa ei jäänyt säästöön, mutta ei me mitenkään puutteessakaan eletty. Vauvan kanssa ei tullut enää ravintolaillallisia harrastettua ja ennen vauvaa matkustettiin vähän varastoon, niin pystyi pitämään sitten vuoden tauon matkustelusta ilman hampaiden kiristelyä. 

Vierailija
72/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ensimmäisen puoli vuotta. Mies hoitaa lasta sitten 2,5 vuotta. Kerrankin tasa-arvo toteutuu, aamen! Ja Ap:lle vinkki: Tee ylitöitä tai hanki 2-työ, niin saat lisää rahaa perheen elättämiseen, niin kuin muutkin miehet. Sitten muistathan leikkiä pikku piltin kanssa edes 15 min. illalla, jotta hän ei täysin vieraannu sinusta. Teette sitten jämptisti kotityöt tasan. Mukaan lukien auton renkaanvaihdot, fillarien huolto ja talon/pihan hoito. 

Ei äidin tarvitse olla kotona edes puolta vuotta. Sen pari päivää - viikko, mitä menee synnytyksestä toipumiseen. Siten vaan töitä tekemään. Rintamaitoa voi sähköpumpulla imettää kotona tuttipulloon ja isä voi siitä antaa vauvalle. Äiti voi työpaikallakin tarvittaessa ruokatunnilla imeä pumpulla 15 minuuttia kun hän samalla syö eväitä. Toki korvikkeetkin on ihan hyviä. Moni äiti ei edes imetä.

Vierailija
73/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tasa-arvoa!

Miten se on tasa-arvoa, että ensimmäiset 1,5v mies maksaa puolet ja tekee puolet kotitöistä, minä samaten. Toiset 1,5v minä maksan lähes KAIKEN palkallani ja säästöilläni ja teemme puolet kotitöistä? Plus ensimmäisen vuoden jos imetän, joudun minä väkisinkin hoitamaan kaikki yöheräilyt. Mitä tasa-arvoista tässä on?

Ap

Vierailija
74/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei äidin tarvitse olla kotona edes puolta vuotta. Sen pari päivää - viikko, mitä menee synnytyksestä toipumiseen. Siten vaan töitä tekemään. Rintamaitoa voi sähköpumpulla imettää kotona tuttipulloon ja isä voi siitä antaa vauvalle. Äiti voi työpaikallakin tarvittaessa ruokatunnilla imeä pumpulla 15 minuuttia kun hän samalla syö eväitä. Toki korvikkeetkin on ihan hyviä. Moni äiti ei edes imetä.

Toki näin on toimia, mutta tiesitkö ettei isä voi käyttää äitiysvapaata? Eli miksi kukaan toimisi näin...?

Vierailija
75/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla ainoa jonka mielestä ap tilanne on epöreilu. Hän on säästänyt samalla kun mies käytti omat rahansa. Jos ap olisi tiennyt, että ovat vaikka puoliksi 3v kotina olisi säästettävä summakin ollut pienempi ja säästämisen aikana ap olisi voinut säästää vähemmän ja hänellä olisi jäänyt enemmän rahaa käyttöön. Nyt mies törsäili omansa ja ottaisi ap säästöt?

Vierailija
76/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette olisi ollenkaan tuossa ongelmatilanteessa, jos rahanne olisivat alunperinkin olleet yhteisiä. Jos olet joutunut säästämään erikseen ja mies on tuhlaillut niin sinä olet idiootti kun olet sellaiseen suostunut. Sinänsä heivaisin koko ukon helvattaan, en jaksa mitään rahojen laskemista. 

Vierailija
77/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei synnytyksestä parissa päivässä tai viikossa toivu. Jo jälkivuotokin kestää viikkoja. Akuutti toipuminen kestää pari kuukautta jolloin repeämät jne paranevat. Kehon hormonitoiminnan, vatsalihasten, limakalvojen, kiinnikkeiden jne toipumiseen menee noin vuosi.

Vierailija
78/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen ole mikään mies, vaan huvittava vitsi.

Vierailija
79/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette olisi ollenkaan tuossa ongelmatilanteessa, jos rahanne olisivat alunperinkin olleet yhteisiä. Jos olet joutunut säästämään erikseen ja mies on tuhlaillut niin sinä olet idiootti kun olet sellaiseen suostunut. Sinänsä heivaisin koko ukon helvattaan, en jaksa mitään rahojen laskemista. 

Eli olisin ollut vähemmän idiootti jos olisi ollut yhteiset rahat ja olisin antanut miehen tuhlata kaikki ja nyt kun vauva tulee joutusinme sossunluukulle? Aivan.....

Ap

Vierailija
80/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla ainoa jonka mielestä ap tilanne on epöreilu. Hän on säästänyt samalla kun mies käytti omat rahansa. Jos ap olisi tiennyt, että ovat vaikka puoliksi 3v kotina olisi säästettävä summakin ollut pienempi ja säästämisen aikana ap olisi voinut säästää vähemmän ja hänellä olisi jäänyt enemmän rahaa käyttöön. Nyt mies törsäili omansa ja ottaisi ap säästöt?

No, minusta tuleva äitikin voi kysyä, mitä mies haluaa... toki kyllä mä ymmärrän, että miehen ehdotus jäädä kotiin naisen rahoilla on epäreilu ja siksi ehdotinkin, että jakavat vapaita, mies ehtii vielä säästää omaan vapaaseensa.