Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ilmoitti haluavansa jäädä hoitamaan vauvaa kotiin!?

Vierailija
16.02.2017 |

Tilanne on se, että olemme haaveilleet lapsesta jo vuosia, molemmat haluamme vain yhden lapsen. Minä olen puhunut aina, että haaveilen siitä kuinka voisin hoitaa vauvaa ensimmäiset kolme vuotta kotona, olen myös saanut säästettyä Sievoisen summan tässä vuosien aikana, joten miehen ei todellakaan tarvitsisi maksaa kaikkea, vaan säästöistä kustantaisin osani menoista. Mies on vaan nyökytellyt.
Puoli vuotta sitten päätimme, että vauva saa lopultakin tulla ja nyt olen onnellisesti raskaana! Mies vaan päätti pudottaa pommin: HÄN haluaisi jäädä hoitamaan vauvaa kotiin! Tietysti äitiysloman pitäisin minä ja vanhempainvapaasta osan, mutta mies haluaakin nyt yhtäkkiä jäädä myös kotiin?!?!
Sanallakaan hän ei ole tässä aikaisemmin maininnut!
Kysyin että miten mahdamme pärjätä pelkästään minun palkallani, niin miehen vastaus "onhan sinulla niitä säästöjä.." eli ne säästöt jotka säästin omaan unelmaani pitäisi nyt antaa miehelle??
En edes tiedä mitä sanoa miehelle, olen niin surullinen ja järkyttynyt :(

Kommentit (199)

Vierailija
21/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tai miehesi ryhtyy perhepäivähoitajaksi siksi ajaksi, kun toinen pitää lapsivapaita. Näin molemmat näkee oman lapsensa kasvun.

Vierailija
22/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mies ilmoitti haluavansa jäädä hoitamaan vauvaa kotiin!? "

Mikä MIES ??????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vauvan kanssa kotona nyt 1,5 vuotta ja voisin maksaa jollekin että pääsisin töihin. Että sinällään.. ;) ole eka kotona ja sit ciao! Mies jääköön. Toki, kerta se on sinun suurin haaveesi, ei miehesi kuulu sitä sinulta ottaa pois. Etenkin kun hän on tiennyt siitä.

Vierailija
24/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis selitä miehelle, että sinä olet säästänyt omaa hoitovapaatasi varten, ja hän voi nyt alkaa säästää omaansa varten. Hänellä on ilmeisesti reilusti isompi palkka, joten onnistunee. Vaihtoehtoisesti mies maksaa sinun hoitovapaasi aikana kaikki yhteiset menot, ja sinä puolestasi miehen hoitovapaan aikana. Onneksi et ole vielä raskaana, joten teillä on aikaa puhua asia selväksi.

Hoitovapaalle miehen kannattaa ehdottomasti jäädä.

Apua, anteeksi, oletkin raskaana. No et todellakaan maksa miehen hoitovapaata omilla säästöilläsi vaan mies saa itse järjestää sen jotenkin.

(P.s. mun mies on ollut 2v hoitovapaalla jona aikana maksoin lähes kaikki perheen menot eli en ajattele että miehen pitää maksaa kaikki...vaan jos ap maksaa oman hoitovapaansa niin mies saa maksaa omansa, tai sitten ei kumpikaan).

Vierailija
25/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alkakoon itse säästää koti-isä ajan varalle tästä päivästä lähtien. Jos teillä on tosiaan selkeästi rahat erikseen ja sinä olet säästänyt itseäsi varten niin joutaa se mieskin säästää omalle ajalle. On sitten niin kauan lapsen kanssa kotona kun säästöt antaa myöten.

Nyt kannattaa myös keskustella siitä tekeekö kotona oleva kaikki kotityöt vai yhdessäkään ne tehdään silloinkin. Ja kannattaa tosiaan kysyä millaista arkea se mies aikoo lapsen kanssa viettää. Ja sitten kannattaa heti alusta asti antaa miehelle mahdollisuus hoitaa vauvaa niin et joudu yksin vastuuseen. Ja mies ymmärtää paremmin mitä kaikkea pitää lapsen kanssa touhuta sitten kun jää kotiin.

Vierailija
26/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tai sinä hankkii sellaisen työn, jota voi tehdä kotoa käsin.

Vierailija
27/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on tapana järjestyä, jos vauva on vielä masussa niin kaikki voi muuttua. Ikinä ei tiedä mihin suuntaan asiat muuttuu,minusta on turhaa miettiä asioita noin pitkälle. Eihän sitä voi etukäteen mitä parin vuoden päästä haluaa. Minäkin halusin lapsia tehdessä olla kotona kunnes nuorimmainen täyttää 3 mutta mieleni on muuttunut ja aion lähteä opiskelemaan kun hän on 1,5 v. Sinusta tuntuu varmaan että miehesi tulee sinun tontillesi kun olet säästänyt hoitovapaata varten. Pystyisitkö jotenkin ystävällisesti ilmaisemaan huolen raha asioista hänelle esim. On ihanaa kun hän haluaa myös jäädä kotiin hoitamaan yhteistä lasta mutta koska olet säästänyt hoitovapaata varten niin haluaisit osan hoitovapaasta lasta hoitaa ja jos hänkin haluaa osan hoitovapaasta niin hän voisi myös aloittaa säästämisen omaa hoitovapaata silmällä pitäen. Minusta kuulosti hyvältä idealta että äiti hoitaa ensimmäiset 2 v. Ja isä kolmannen :)

Juuri siltäminusta tuntuu, siis jotenkin että tämä on minun unelmani jonka eteen olen tehnyt töitä ja yhtäkkiä mies haluaa sen ja minun säästöt käytetäänkin HÄNEN unelmaansa! Tottakai vauva on yhteinen eikä vain minun mutta siis.. Ajatelkaa tilanne että olette säästäneet kalliiseen merkkilaukkuun vuosia. Yhtäkkiä mies ilmoittaa että niillä säästöillä ostetaankin hänelle auto. Mitä, ei!

Ap

Vierailija
28/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis selitä miehelle, että sinä olet säästänyt omaa hoitovapaatasi varten, ja hän voi nyt alkaa säästää omaansa varten. Hänellä on ilmeisesti reilusti isompi palkka, joten onnistunee. Vaihtoehtoisesti mies maksaa sinun hoitovapaasi aikana kaikki yhteiset menot, ja sinä puolestasi miehen hoitovapaan aikana. Onneksi et ole vielä raskaana, joten teillä on aikaa puhua asia selväksi.

Hoitovapaalle miehen kannattaa ehdottomasti jäädä.

Harvassa on ne naiset , jotka ovat mitään säästäneet äitiyslomaansa ja kotona makaamista varten.

Minkä takia raha onkin nyt noin suuri kynnyskysymys, kun mies olisi jäämässä kotiin?

Rusinat pullasta-meininki se vain tuntuu pätevän palstamammojen elämässä ihan kaikkeen.

Aloittaja maksaa kaiken , kun mies jää kotiin. Tasa-arvoista, näet.

Mitä hittoa? Totta helvetissä olen säästänyt, että voin jäädä kotiin hoitamaan lasta. Samoin mies. Ei pääkaupunkiseudulla yhden hengen palkalla eletä, jos ei ole joku ihan ihmemies.

Vierailija
29/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioilla on tapana järjestyä, jos vauva on vielä masussa niin kaikki voi muuttua. Ikinä ei tiedä mihin suuntaan asiat muuttuu,minusta on turhaa miettiä asioita noin pitkälle. Eihän sitä voi etukäteen mitä parin vuoden päästä haluaa. Minäkin halusin lapsia tehdessä olla kotona kunnes nuorimmainen täyttää 3 mutta mieleni on muuttunut ja aion lähteä opiskelemaan kun hän on 1,5 v. Sinusta tuntuu varmaan että miehesi tulee sinun tontillesi kun olet säästänyt hoitovapaata varten. Pystyisitkö jotenkin ystävällisesti ilmaisemaan huolen raha asioista hänelle esim. On ihanaa kun hän haluaa myös jäädä kotiin hoitamaan yhteistä lasta mutta koska olet säästänyt hoitovapaata varten niin haluaisit osan hoitovapaasta lasta hoitaa ja jos hänkin haluaa osan hoitovapaasta niin hän voisi myös aloittaa säästämisen omaa hoitovapaata silmällä pitäen. Minusta kuulosti hyvältä idealta että äiti hoitaa ensimmäiset 2 v. Ja isä kolmannen :)

Juuri siltäminusta tuntuu, siis jotenkin että tämä on minun unelmani jonka eteen olen tehnyt töitä ja yhtäkkiä mies haluaa sen ja minun säästöt käytetäänkin HÄNEN unelmaansa! Tottakai vauva on yhteinen eikä vain minun mutta siis.. Ajatelkaa tilanne että olette säästäneet kalliiseen merkkilaukkuun vuosia. Yhtäkkiä mies ilmoittaa että niillä säästöillä ostetaankin hänelle auto. Mitä, ei!

Ap

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
30/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten provojen takia toivoisin, että vanhempainvapaa jaettaisiin vanhempien kesken yhteiskunnan päätöksellä. Jokainen tällainen provoilija murentaa naisten uskottavuutta äiteinä ja puolisoina. Itselleni ei tulisi mieleenkään hankkia lapsia ilman sopimusta, että vanhempainvapaat jaetaan tasan eli molemmat saavat tilaisuuden sekä olla lapsen kanssa että edetä työelämässä.

Ehkä jonain päivänä meillä myös yhteiskunta kannustaa sellaiseen valintaan. Tähän ketjuun en laita enempää energiaa, joten minulle on turha vastata.

Vierailija
31/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin hoitaa vuorollaan. Rahallinen ratkaisu sovitaan iham erikseen, sinunnsäästöilläsi et tietenkään rahoita miehen kotiin jäämistä, koska tuskin mieskään sinun kotiinjäämistäsi omilla säästöillään kustantaa. Sijoita omat rahasi johonkin hyödylliseen.

Sovitaan erikseen juu, mutta miten? Kummallakaan ei mikään huippupalkka. Yhdellä palkalla emme vuotta mitenkään pärjää.

Ap

Sulla on ne säästöt!

Vierailija
32/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kotona ensimmäiset puolitoista vuotta, mies toiset. Tässä on miehellä hyvin aikaa saada rahaa säästöön.

Siinä mielessä epäreilu jako että ekaan vuoteen saa päivärahat ja 2 seuraavaa on kotihoidontuella.

Nyt sitten vaan sovitte mitä menoja sinä maksat kotona ollessasi säästöistäsi ja mies sitten on kotona sen aikaa että hänen säästönsä riittää samoihin menoihin, onhan hänellä tässä vuosi pari aikaa kerätä pääomaa.

Tai sitten ajattelette lapsen etua ja toki myös ajattelet omaa etuasi kun lapsella on isä joka osaa ja haluaa hoitaa tasavertaisesti, siitäkin kannattaa ehkä muutama euro maksaa.

Vierailija
33/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että tulette vielä taistelemaan siitä kuka pääsee töihin :D

Vierailija
34/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olis ollut ettette koko lasta olisi tehneet!

Vierailija
35/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo hoitaa kaksi ensimmäistä vuotta ja mies kolmannen. 

Millä rahalla se kolmas vuosi hoidetaan kotona? Niillä minun säästöillä ja palkalla? En tiedä olenko itsekäs, mutta minusta se on väärin. Mies ei ole säästänyt penniäkään tähän ja minä olen.

Ap

Mies pitää kukkaronnyörejä vähän tiukemmalla - säästää siis huvituksistaan jne. - sen pari vuotta mitä sinä olet kotona. Kolmannen vuoden, jonka hän on kotona, hän rahoittaa sillä erotuksella plus vanhempainrahalla. Problem solved.

Vierailija
36/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi säästää nyt odotusaikana ja silloin kun sinä olet kotona sille omalle kotivuorolleen

Vierailija
37/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies voi säästää nyt odotusaikana ja silloin kun sinä olet kotona sille omalle kotivuorolleen

Ehei. Tai sitten kaikki naisen saamat tuet laitetaan erillisille säästötilille, joka jaetaan jyvitettynä sitten kolmen vuoden jälkeen molemmille. Samoin naisen säästöt, koska perheessähän tulee palstamammojen mukaan olla sama elintaso kaikilla.

Vierailija
38/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Miehesi mieli kerkee vielä muuttua. Ja tod.näk sinun myös. Älkää miettikö noin pitkälle vielä , että kuka hoitaa kun lapsi on niin ja niin vanha. Minullaki ensimmäisen jälkeen puhkesi vuoden kestävä masennus josta en muista mitään. Kaikkea voi tapahtua.

Vierailija
39/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä imetät lasta, joten sinä jäät kotiin. 

No ei sitä kolmea vuotta tarvitse imettää. Totta kai myös isälle pitää antaa mahdollisuus olla lapsensa kanssa kotona, jos sitä haluaa.

Hienoa kun isä haluaa olla lapsen kanssa. Hänelle pitää se suoda ja jakakaa parhaan mukaan kolme vuotta.

Vierailija
40/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo hoitaa kaksi ensimmäistä vuotta ja mies kolmannen. 

Millä rahalla se kolmas vuosi hoidetaan kotona? Niillä minun säästöillä ja palkalla? En tiedä olenko itsekäs, mutta minusta se on väärin. Mies ei ole säästänyt penniäkään tähän ja minä olen.

Ap

Mies pitää kukkaronnyörejä vähän tiukemmalla - säästää siis huvituksistaan jne. - sen pari vuotta mitä sinä olet kotona. Kolmannen vuoden, jonka hän on kotona, hän rahoittaa sillä erotuksella plus vanhempainrahalla. Problem solved.

Mitäs vanhempainrahaa 2-3 -vuotiaasta maksetaan?