Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ilmoitti haluavansa jäädä hoitamaan vauvaa kotiin!?

Vierailija
16.02.2017 |

Tilanne on se, että olemme haaveilleet lapsesta jo vuosia, molemmat haluamme vain yhden lapsen. Minä olen puhunut aina, että haaveilen siitä kuinka voisin hoitaa vauvaa ensimmäiset kolme vuotta kotona, olen myös saanut säästettyä Sievoisen summan tässä vuosien aikana, joten miehen ei todellakaan tarvitsisi maksaa kaikkea, vaan säästöistä kustantaisin osani menoista. Mies on vaan nyökytellyt.
Puoli vuotta sitten päätimme, että vauva saa lopultakin tulla ja nyt olen onnellisesti raskaana! Mies vaan päätti pudottaa pommin: HÄN haluaisi jäädä hoitamaan vauvaa kotiin! Tietysti äitiysloman pitäisin minä ja vanhempainvapaasta osan, mutta mies haluaakin nyt yhtäkkiä jäädä myös kotiin?!?!
Sanallakaan hän ei ole tässä aikaisemmin maininnut!
Kysyin että miten mahdamme pärjätä pelkästään minun palkallani, niin miehen vastaus "onhan sinulla niitä säästöjä.." eli ne säästöt jotka säästin omaan unelmaani pitäisi nyt antaa miehelle??
En edes tiedä mitä sanoa miehelle, olen niin surullinen ja järkyttynyt :(

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä pitäisi miehesi toivetta kauhean pahana. Useammin ongelma tuossa vaiheessa on se, että mies alkaa etäännyttää itseään perheestä tavalla tai toisella. Uusi tulokas saattaa hämmentää isää aluksi, eikä isyys välttämättä pamahda päälle yhtä luontevasti kuin äitiys. Olen itse ollut molempien lastemme kanssa puolet vanhempainlomasta ja ainakin omalta kohdaltani voin sanoa, että sinä aikana olen kasvanut kiinni lapsiimme niin, etten irtoa enää koskaan. Nauttikaa toisistanne kaikki kolme, jos vaan yhteiset varat sallii.

Vierailija
182/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan miehenä lähtisin kävelemään, ja vaatisin vielä vittuillakseni isyystestinkin.

Nainen saisi sitten maata ihan niin monta vuotta kotonaan kuin haluaisi ja hoitaisi lapsensa juuri niin kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan miehenä lähtisin kävelemään, ja vaatisin vielä vittuillakseni isyystestinkin.

Nainen saisi sitten maata ihan niin monta vuotta kotonaan kuin haluaisi ja hoitaisi lapsensa juuri niin kuin haluaa.

Niin siinä mielikuvitusmaailmassa, jossa sulla olisi vaimo ja sen verran seksiä, että saisit lapsen alulle.

Vierailija
184/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säästöt pitää tuhlata siksi, että kaikki menee 50/50 tulee mies säästämään säästöjen verran rahaa itse, joten tilanne on plusmiinusnolla ja lopussa teillä on säästössä ihan sama summa ja terveessä parisuhteessa sitä summaa ei käytetä vain itsensä hemmotteluun, vaan esimerkiksi asuntoon, autoon, kesämökkiin jne. Lapsellista touhua jakaa rahat tasan puoliksi, vaikka toinen olisi kotona hoitamassa yhteistä jälkikasvua.

Vierailija
185/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap turhautumisesi, mikä erilaisista rahankäyttötavoista johtuu, mutta lapsi on yhtä lailla sinun kuin miehesi ja miehelläsi on oikeus jäädä kotiin hoitamaan lastanne. Tilanne tuntuu varmasti epäreilulta, mutta toivon, että saatte taloudelliset ongelmanne setvittyä!

Vierailija
186/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla ainoa jonka mielestä ap tilanne on epöreilu. Hän on säästänyt samalla kun mies käytti omat rahansa. Jos ap olisi tiennyt, että ovat vaikka puoliksi 3v kotina olisi säästettävä summakin ollut pienempi ja säästämisen aikana ap olisi voinut säästää vähemmän ja hänellä olisi jäänyt enemmän rahaa käyttöön. Nyt mies törsäili omansa ja ottaisi ap säästöt?

Minä myös samalla linjalla. Onhan se hienoa, että mies haluaa olla lapsen kanssa, mutta.. Miksi mies ei avannut suutaan ennemmin, vaan antoi aapeen säästää yksin ja vielä vähän ivaten, että onko kotiäitiys säästämisen arvoista? Jotenkin minusta nyt tuntuu, että miehelle on tullut kuvitelma, että kotiäitiys on helppoa ja kotona laiskottelua ja rahatkin on valmiiksi säästettynä tarvitsematta itse tehdä elettäkään sen suuntaan.

Minä ymmärrän aapeeta hyvin, todella ärsyttävä tilanne. Mutta voi olla, että miehen mieli muuttuu, varsinkin jos tulee vaativa vauva.

Vierailija
187/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä mielikuvitusmaailmassa, jossa sulla olisi vaimo ja sen verran seksiä, että saisit lapsen alulle.

Palstan miesvihaajat voisivat keksiä joskus jotain uutta iänikuisen "et ole koskaan pillua saanutkaan"-jankkaamisensa sijasta. Aika säälittävää, että sinäkin näet asian niin, että sinulla ei ole naisena miehelle mitään muuta tarjottavaa kuin reikäsi ja oma lisääntymisesi.

Vierailija
188/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan miesvihaajat voisivat keksiä joskus jotain uutta iänikuisen "et ole koskaan pillua saanutkaan"-jankkaamisensa sijasta. Aika säälittävää, että sinäkin näet asian niin, että sinulla ei ole naisena miehelle mitään muuta tarjottavaa kuin reikäsi ja oma lisääntymisesi.

Kalikka kalahti ja sitä rataa ;) meneppäs jonnekin muualle, kun perheelliset ihmiset keskustelee, hus hus.

Vierailija
189/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kommenttini viittasi siihen, että viestin kirjoittajalle ketjun aihe on ainoastaan hypoteettinen, ei konkreettinen. Jokainen lukutaitoinen ymmärsi sen kyllä. Sinulle ilmeisesti kaikki seksiin viittaava on herkkä aihe, joka nostaa kipeät tunteet pinnalle. Itseeni en viitannut mitenkään.

Vierailija
190/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kommenttini viittasi siihen, että viestin kirjoittajalle ketjun aihe on ainoastaan hypoteettinen, ei konkreettinen. Jokainen lukutaitoinen ymmärsi sen kyllä. Sinulle ilmeisesti kaikki seksiin viittaava on herkkä aihe, joka nostaa kipeät tunteet pinnalle. Itseeni en viitannut mitenkään.

Lisään vielä, että miesvihaajaa minusta ei saa millään. Mä rakastan miehiä, hyviä miehiä;)

Vierailija
191/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen summa aloittajalla on säästössä pienipalkkaisena kolmen vuoden ajaksi, ja aikoo maksaa kaikesta elämisestä kuitenkin puolet?   ; ) Summa esiin, kiitos.

Noin 20 000. Ensimmäisen vuoden saan tietysti äitiys ja vanhempainrahaa, eli yritän olla käyttämättä noita säästöjä vielä silloin. Seuraavat 2 vuotta on 24 kk eli 20 tonnia jaettuna 24 + kotihoidontuki, minulla on käytettävissä about tonni kuukaudessa, pihistellen selviän kyllä.

Tuo säästetty summasi on vain noin 500 euroa kuussa. Riittääkö edes vuokranpuolikkaasesi?

Laskeppa uudestaan. Ota vaikka laskin avuksi jos ei muuten onnistu.

Laskepa ihan itse uudestaan.

20 000 jaettuna 24 = 833. Tähän kotihoidontuki 300e, about 1100e.

Aloittajahan väitti olevansa lapsen kanssa kolme vuotta kotona = 555.55555555555555/kuukausi,

ja puolet tuistahan kuuluu miehelle.

Tuet kuuluvat sille, jonka tulot pienenevät töistä poissaolon vuoksi.

Aloittaja itse sanoi , että puolet tuista kuuluu miehelle ja mies hoitaa kaupassakäynnit.

Aloittaja käyttää nyt vaan niitä säästöjään ja maksaa kaikesta puolet, myös tuista puolet miehelle siis.

Voi luoja :D sanoin että mies saa lapsilisät koska käy useammin kaupassa! Omat äitiys ja vanhempainrahani pidän tottakai, ellei mies sitten anna puolta palkastaan myös minulle.

Ap

Vajaalla satasellako te elätte vauvan kanssa kuukaudessa? Käytät nyt vaan niitä säästöjäsi.

Ei vaan sillä 1100e mistä suurinosa toki on säästöjä :) tietysti käytän kun sinne päästään.

Ap

Ei sulla ole mitään 1100 euroa kuussa käytettävissä, jos kolme vuotta olet kotona.

Oletko laskenut tuohon mukaan kaikki lasten vakuutukset, sairaskulut, kalustehankinnat, vuokrat, vaipat ja ruoat? Et saa 500 eurollasi edes vuokranne puolikasta maksettua oheiskuluineen.

Provohan sä oletkin. Paska sellainen.

Kotihoidontukea saa siihen asti, että lapsi täyttää 3 vuotta, mutta äitiyspäiväraha-vanhempainrahakausi päättyy, kun lapsi on 9-10kk, eli nuo säästöt pitäis jakaa 26-28kk:lle 24kk:n sijaan. Joku väitti, että isäkuukauden saamiseksi pitää isän pitää kaksi viimeistä vanhempainrahaviikkoa, näin ei ole vaan isälle kuuluu se 3vkoa yhtä aikaa äidin kanssa ja 6 vkoa muuten. Ja senkin pitämistä pystyi lykkäämään niin, ettei sitä tarvi enää pitää putkeen vanhempainrahakauden kanssa.

Vierailija
192/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli oikeasti et edes haluaisi olla lapsen kanssa. Et edes asua hänen kanssaan. Haluaisit vain töistä vapaavuoden vaimon rahoilla.

Vierailija
193/199 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloman tai hoitovapaan jälkeen ei voi suoraan jäädä vuorotteluvapaalle.   Muuten samalla voin sanoa,että  ystäväni mies halusi yllättäen jäädä vauvan kanssa kotihoidontuelle.  Nyt ei tämä lapsiparka pääse lainkaan ulos, ei isä halua ulkoilla vaan nukkuu iltapäivään. Lopun päivän puuhailee omia juttujaan tietsikalla.  Me muut mietimme mitä nyt pitäisi seuraavaksi tehdä. Minä en halua puuttua asiaan . Aivan toinen asia on sitten se kun 3 isäkaverusta lähti yhdessä Aasiaan lomamatkalle, heillä olikin enemmän rahaa ja luotettava isoäiti hoiti hyvin lapsia sillä aikaa kotihoitorahalla.

Vierailija
194/199 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
195/199 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oikeasti et edes haluaisi olla lapsen kanssa. Et edes asua hänen kanssaan. Haluaisit vain töistä vapaavuoden vaimon rahoilla.

Ei, vaan en katselisi päivääkään itsekästä ämmää, joka kuvittelee voivansa sanella kaikki lapsenhoitoon liittyvät ehdot, muun muassa sen, että lapsi nyt vaan on kolme vuotta kotona, koska minä niin päätin.

Vierailija
196/199 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan en katselisi päivääkään itsekästä ämmää, joka kuvittelee voivansa sanella kaikki lapsenhoitoon liittyvät ehdot, muun muassa sen, että lapsi nyt vaan on kolme vuotta kotona, koska minä niin päätin.

Joten muuttaisit pois ja jättäisit lapsen. Nice.

Vierailija
197/199 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu ap?

Vierailija
198/199 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
199/199 |