Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perehdytyksestä palkkaa ? (Kaupan ala)

Vierailija
15.02.2017 |

Hain suuren ketjun kauppaan töihin ja sain paikan.
Tämän jälkeen on käyty terkkarilla ja täytetty lappuja yms.
Nyt edessä olisi kahden päivän koulutus/perehdytys jossa opetellaan kassajärjestelmä, bonuskortti, veikkaus-kone ja ikärajapassi. Tämän jälkeen vielä yksi harjoittelupäivä itse kaupassa, jossa esimieheni valvoo että homma sujuu.

Osaako joku kertoa onko nämä palkallisia? En ole ehtinyt esimieheltä kysymään, olen tavannut hänet vain kerran nopeasti (haastattelut hoiti toinen). Soppari on vielä allekirjoittamatta, joten en kehtaa soitella tälläisestä.

Rekry kesti tosi kauan ja alan olla aika PA :D Olisi siis ihan kiva vähän ennakoida, ehdinkö saamaan ollenkaan palkkaa tässä kuussa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu toisessa kaupassa töissä ja siellä oli se palkkajakso jotenkin näin että kuun 21.-20. päivät ja palkka tuli viimeinen päivä. Eka kuu tais jäädä just jotenkin vaan pari päivää tolle palkkajaksolle niin en saanut siinä kuussa vielä palkkaa vaan ne jäi seuraavaan.

Kuvitellaan, että sulla ois sama systeemi. Perehdytysajaltakin tulee palkka normaalisti kyllä, älä sitä huoli.

Kuvitellaan, että meet sinne perehdytykseen maanantaina. Maanantai on 20. päivä, mutta koska se on niin lähellä jo kuun loppua, voi olla turha maksaa sulle sitä yhden päivän palkkaa enää tän kuun vika. Sitten ens kuun vika päivä saisit tuosta 20.2.-20.3. ajalta palkan vasta.

Vierailija
22/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,saanko kysyä sinulta yhtä asiaa rekrytointiprosessiin liittyen? Eli itse olen hakenut (v.2016 puolella) HOK-Elannon S-marketiin töihin ja kävin haastatteluissa ja sitten sainkin marketpäälliköltä ohjeet käydä työterveyshoitajalla työhöntulotarkastuksessa. Siellä kaikki ok ja tämän jälkeen menin uudestaan juttusille ja olin ajatellut että no nyt varmaan kuulen,että koska työt alkaa/allekirjoitetaan soppari tms. Kyselikin sitten vaan suunnilleen yhtä tyhjänpäiväisiä kysymyksiä kuin aikaisemmassakin haastattelussa ja viikon päästä sain tiedon,etten saanut työtä. Mietinkin siis,että onko kyseisessä lafkassa yleinen käytäntö,että työhöntulotarkastuksessa käydään ennen kuin on varmuus työpaikasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin että nyt kuulostaa hurjalta. En tiedä mikä palkanmaksupäivä Hok-elannolla on käytössä, mutta voisin siis olettaa että jotain pientä tulisi esim. kuun lopussa. 

Edes ajatus tästä antaa vähän mielenrauhaa. Kaupan ala ja työntekijän kaikki oikeudet on vielä vähän uutta asiaa. Olin monta vuotta samassa kahvilassa jossa kaikki toimi niin ihanasti, nyt oon varpasillaan kaiken kanssa että varmasti saan kaikki oikeudet/palkat jotka mulle kuuluu.

ap

Mitä luultavimmin sä et saa tän kuun lopussa yhtään mitään. Kyseessä on jättimäinen yritys, jonka palkanlaskentaan kuluu aikaa. Palkanmaksupäivä pitäis lukea työsopimuksessa.

Ei yrityksen koolla ole mitään väliä. Jos töitä on palkanmaksukautena tehty niin palkan kuulu olla tilillä palkanmaksukauden viimeinen päivä. Ihan sama kun työntekijä sanoisi, että olen niin kiireinen että en kyllä ehdi pyörähtämään työmaalla tässä kuussa kun on vain muutama päivä jäljellä ja palkka juoksisi silti.

En usko, että ne alkaa muuten vaan etukäteen palkkoja makselee. Kyllä se tulee vasta ekana palkanmaksupäivänä.

Kuinka niin etukäteen ?

Ap sanoi odottelevansa palkkaa tän kuun lopulla tulevaksi.

Vierailija
24/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmä maksaa palkat takautuvasti aina kuun 15. päivä. Eli tänään sain palkan tammikuussa tehdyistä töistä. Palkkalaskelma on (yleensä) näkyvissä silloin 10. päivä, mutta rahat tosiaan tulevat tilille vasta 15. Kaikki kassaperehdytykset ja harjoittelut on kyllä ihan paikallisia mulla aina olleet, eli sen suhteen ei pitäisi olla huolta :)

Vierailija
25/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teet töitä tai olet perehdytyksessä, niin siitä kuuluu saada palkka vaikka olisikin vajaa palkkakausi.

Näillä tiedoilla siis palkka kolmesta perehdytyspäivästä ja iltavuorosta.

Saa se sen palkan palkanmaksupäivänä, ei sitä kukaan kiellä, mutta se ei vaan ole tässä kuussa. 

Vierailija
26/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap,saanko kysyä sinulta yhtä asiaa rekrytointiprosessiin liittyen? Eli itse olen hakenut (v.2016 puolella) HOK-Elannon S-marketiin töihin ja kävin haastatteluissa ja sitten sainkin marketpäälliköltä ohjeet käydä työterveyshoitajalla työhöntulotarkastuksessa. Siellä kaikki ok ja tämän jälkeen menin uudestaan juttusille ja olin ajatellut että no nyt varmaan kuulen,että koska työt alkaa/allekirjoitetaan soppari tms. Kyselikin sitten vaan suunnilleen yhtä tyhjänpäiväisiä kysymyksiä kuin aikaisemmassakin haastattelussa ja viikon päästä sain tiedon,etten saanut työtä. Mietinkin siis,että onko kyseisessä lafkassa yleinen käytäntö,että työhöntulotarkastuksessa käydään ennen kuin on varmuus työpaikasta?

Ulkopuolisena on pakko ihmetellä, että sulta vaadittiin terveystarkastusta ennen ku sopimus oli kirjoitettu.

Vierailija
27/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelinkin että nyt kuulostaa hurjalta. En tiedä mikä palkanmaksupäivä Hok-elannolla on käytössä, mutta voisin siis olettaa että jotain pientä tulisi esim. kuun lopussa. 

Edes ajatus tästä antaa vähän mielenrauhaa. Kaupan ala ja työntekijän kaikki oikeudet on vielä vähän uutta asiaa. Olin monta vuotta samassa kahvilassa jossa kaikki toimi niin ihanasti, nyt oon varpasillaan kaiken kanssa että varmasti saan kaikki oikeudet/palkat jotka mulle kuuluu.

ap

Mitä luultavimmin sä et saa tän kuun lopussa yhtään mitään. Kyseessä on jättimäinen yritys, jonka palkanlaskentaan kuluu aikaa. Palkanmaksupäivä pitäis lukea työsopimuksessa.

Ei yrityksen koolla ole mitään väliä. Jos töitä on palkanmaksukautena tehty niin palkan kuulu olla tilillä palkanmaksukauden viimeinen päivä. Ihan sama kun työntekijä sanoisi, että olen niin kiireinen että en kyllä ehdi pyörähtämään työmaalla tässä kuussa kun on vain muutama päivä jäljellä ja palkka juoksisi silti.

En usko, että ne alkaa muuten vaan etukäteen palkkoja makselee. Kyllä se tulee vasta ekana palkanmaksupäivänä.

Mitä etukäteen maksamista se on jos palkan saa maksukauden lopussa?

Vierailija
28/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä tosi erikoiselta. Mutta tuolla kyllä on tosi pitkät rekrytoinnit.

Mun kohdalla rekry meni niin että ensin ryhmähaastattelu, sitten myymäläpäällikön haastattelu. Sieltä soitettiin että mut valittiin ja siinä vaiheessa laitettiin terkkarille. Sen jälkeen piti taas täyttää joku kaavake ja sen jälkeen he TILASIVAT (?!) mulle työsopimuksen, jota en siis ole vielä saanut. 

Aika outoa kyllä, työhöntulotarkastus käsittääkseni koskee vain niitä jotka tehtävään on valittu. Joutuvathan he siellä sen lekurikäynnin kuitenkin maksamaan.

Vierailija
29/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuinka niin etukäteen ?

Ap sanoi odottelevansa palkkaa tän kuun lopulla tulevaksi.

Joo niin sanoin, ESIMERKKINÄ, kun en vielä tiennyt mikä se palkanmaksupäivä on. Jonka myöhemmin joku valaisi olevan 10.päivä. 

AP

Vierailija
30/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmä maksaa palkat takautuvasti aina kuun 15. päivä. Eli tänään sain palkan tammikuussa tehdyistä töistä. Palkkalaskelma on (yleensä) näkyvissä silloin 10. päivä, mutta rahat tosiaan tulevat tilille vasta 15. Kaikki kassaperehdytykset ja harjoittelut on kyllä ihan paikallisia mulla aina olleet, eli sen suhteen ei pitäisi olla huolta :)

Onneksi sentään joku rahoittaa köyhän kauppiaan kassaa, muutenhan sitä saattaisi joutua ihan pankkiin menemään.

Vierailija
31/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkopuolisena on pakko ihmetellä, että sulta vaadittiin terveystarkastusta ennen ku sopimus oli kirjoitettu.

Mullakin on vielä soppari kirjoittamatta, vaikka tarkastuksessa kävin jo. Ensi viikolla on perehdytys ja sopparinkirjotus. Haluavat ehkä tarkistaa työkelpoisuuden ennen ? Luulisi kuitenkin että siinä vaiheessa olisi työntekijän valinta tehty.

Vierailija
32/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä S-ryhmää kautta maan ? Vai tarkalleen Hok-elantoa ?

Vierailija
33/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin vaan että selvitä oikeutesi ja pidä niistä kiinni.

T. tyhmä joka onn tullut kusetetuksi

Vierailija
34/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimaalla tulee palkat kuun 10 päivä.

Vierailija
35/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimaalla tulee palkat kuun 10 päivä.

Eli jonkinlaisia eroavaisuuksia näissäkin.

Vierailija
36/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täällä kyllä tyhmää porukKAA. kysy pomoltasi äläkä täällä palstalla.

Vierailija
37/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on täällä kyllä tyhmää porukKAA. kysy pomoltasi äläkä täällä palstalla.

Kysyn kyllä, ei huolta.

Vierailija
38/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
39/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö olis joku joka osais vastata hok-elannon palkanmaksupäivästä ? :) 

Tuolla selvisi jo että perehdytys mitä todennäköisimmin on palkallinen.

Vierailija
40/40 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: