Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta et jos niska on joka päivä jäykkä ja kolottaa eikä lähde venyttelemällä, ainoa ratkaisu on kuntosali?

Vierailija
06.09.2026 |

Vihaan kuntosaleja niin onko toi ainoa vaihtoehto? Lisäksi ei ois ylimäärästä rahaakaa

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lähde venyttelemällä koska jos sielä on lihakset tosi pahoissa suojamekanismeissa kroonisesti niin se venyttely hälyttää vielä enemmän sitä hätätilaa sinne pahimmassa tapauksessa. Pumpatkaa selkää ja hartioita mielummin että veri kiertää, kävely auttaa myös ja kaikki muu liikunta. Stressi minimiin, ahdistus vetää ne samantien jäykäks uudelleen. Mulla on hermojen kanssa ollu ongelmia ja mä en voi käsittää miten kaikki netissä neuvoo venyttämään ja ärsyttämään sitä hermoa kokoajan enemmän ja enemmän. Ne lihakset niiden ympäriltä pitää saada rennoiks ja ryhti kohillee mikä tulee nimenomaan sillä että veri kiertää ja esim treenaa.

Vierailija
2/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lähde venyttelemällä koska jos sielä on lihakset tosi pahoissa suojamekanismeissa kroonisesti niin se venyttely hälyttää vielä enemmän sitä hätätilaa sinne pahimmassa tapauksessa. Pumpatkaa selkää ja hartioita mielummin että veri kiertää, kävely auttaa myös ja kaikki muu liikunta. Stressi minimiin, ahdistus vetää ne samantien jäykäks uudelleen. Mulla on hermojen kanssa ollu ongelmia ja mä en voi käsittää miten kaikki netissä neuvoo venyttämään ja ärsyttämään sitä hermoa kokoajan enemmän ja enemmän. Ne lihakset niiden ympäriltä pitää saada rennoiks ja ryhti kohillee mikä tulee nimenomaan sillä että veri kiertää ja esim treenaa.

Niin että kävelyllä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Joillakin sali ei ratkaise, pitää tutkia itse mikä auttaa just sulle, vai aika. Kylmä ei sovi kaikille. Rentous, lämpö, lepo, asento, pari kertaa lääke, kipugeeli muttei kylmägeeli. Otin kerran merileväjodin ja se toimi, ei siis säteilyyn jodi. Jodisuola ruokaan, neste. Mutta ihmiset yksilöllisiä. 

Vierailija
4/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että kävelyllä?

"Pumpatkaa selkää ja hartioita mielummin että veri kiertää, kävely auttaa myös" Taas yksi ääliö... Kommentoitiin että MYÖS kävely auttaa, ja se on totta. Kaikenlainen liikunta auttaa.  JA jos vielä lähtee sauvojen kansa kävelylle, auttaa toso paljon... Niin ja monessa kunnassa / kaupungissaon myös ulkokuntoiluun tarkoitettuja alueita, joissa on kuntosaliin verrattavia laitteita,, niin ei välttis tarvi sinne kuntosalille jos sali tökkii. 

Vierailija
5/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilleri pitää saada,ei liikunta käy missään nimessä

Vierailija
6/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörä kotona, mutta kun polvi kipeytyy😠

Vierailija
7/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinto. Ja nesteytys. Liikaa töitä ollut? Tai tyläömatkat? 

Vierailija
8/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyviä ohjeita. Minä myöskään en menisi mielelläni kuntosalille. Miten tuon ryhdin saisi kuntoon? Hyvä ryhti kun vaikuttaa posot koko kroppaan. 

Vierailija
9/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokelisin joogaa. Olen saanut sillä tuloksia. Teet kotona muutaman kerran puoli tuntia ja katsot tapahtuuko mitään hyvää. Voit aina lopettaa jos ei toimi. Liikuntaa yleensä kannattaa kokeilla. 

Vierailija
10/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut iänkaiken samaa vaivaa stressin takia. Narskuttelen sen vuoksi hampaita öisin. Tietty yökiskot ovat käytössä. Tuokin pahus lisää niska-hartiaseudun jännitystä.

Elikkä halpa ja hyvä keino on punnertaa seinää tai vaikka ovea vasten seisaaltaan. Jalat niin kaukana seinästä kuin pystyt silti pitämään vartalon suorana punnertaessa. (Ei luistavaa mattoa alla!) Ojenna käsivarret suoriksi ja siitä voimien mukaan alat punnertamaan. Tekee muuten ihmeitä ja veri alkaa taas kiertään sekä olo on huomattavan kevyt.

Ole hyvä!

Vierailija
11/11 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut iänkaiken samaa vaivaa stressin takia. Narskuttelen sen vuoksi hampaita öisin. Tietty yökiskot ovat käytössä. Tuokin pahus lisää niska-hartiaseudun jännitystä.

Elikkä halpa ja hyvä keino on punnertaa seinää tai vaikka ovea vasten seisaaltaan. Jalat niin kaukana seinästä kuin pystyt silti pitämään vartalon suorana punnertaessa. (Ei luistavaa mattoa alla!) Ojenna käsivarret suoriksi ja siitä voimien mukaan alat punnertamaan. Tekee muuten ihmeitä ja veri alkaa taas kiertään sekä olo on huomattavan kevyt.

Ole hyvä!

Kiitos 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi