Työkkäri pakottaa töihin kauppaan!
En mä halua mihinkään paskahommaan ryhtyä. Emmä ole turhaan lukenut itseäni tradenomiksi AMK:ssa, haluan oman alan töitä! Taas siellä oikeistohallitus riistää kansaa ja pakottaa orja töihin!
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Mikset saa alan töitä? Eikö ole kokemusta? Mikä suuntautuminen?
Itse olen tuore tradenomi ja tein 2 varsin alipalkattua harjoittelua, jotta saisin työkokemusta. Hain myös sellaisiin 1200-1800 e maksaviin paikkoihin valmistuttuani.
Todellakin kannatti työskennellä kökköpalkalla vaikka en saanutkaan vakipestiä.
Ja huom olen _yritysviestinnän_ ja mainonnan tradenomi, eli varmaan 1 vaikeimmista suuntautumisista töiden saannin kannalta, n. 2-3 % tradeista tekee vieisintää.
Sulle kyllä peukku ylös, jos olet saanut hyviä duuneja tuolla suuntaumisella. Niin paljon olen kuraa tuosta kuullut.
t:tradeopiskelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset saa alan töitä? Eikö ole kokemusta? Mikä suuntautuminen?
Itse olen tuore tradenomi ja tein 2 varsin alipalkattua harjoittelua, jotta saisin työkokemusta. Hain myös sellaisiin 1200-1800 e maksaviin paikkoihin valmistuttuani.
Todellakin kannatti työskennellä kökköpalkalla vaikka en saanutkaan vakipestiä.
Ja huom olen _yritysviestinnän_ ja mainonnan tradenomi, eli varmaan 1 vaikeimmista suuntautumisista töiden saannin kannalta, n. 2-3 % tradeista tekee vieisintää.
Sulle kyllä peukku ylös, jos olet saanut hyviä duuneja tuolla suuntaumisella. Niin paljon olen kuraa tuosta kuullut.
t:tradeopiskelija
Kiitos. Siis joustaa pitää, esimerkiksi harjoittelut ja osa-aikaduunit.
Moni kurssilainen on saanut töitä ihan suoraan työharjoittelupaikastaan. Itse olin varmaa 6-7 työharjoitteluhaastiksessa ekaa paikkaa hakiessa, eli ei se edes ollut vaikeaa.
Motivaatio + osaa kertoa, että kursseillahan on oikeaa työtä ja esim. ohjelmien käyttöä jo harjoiteltu.
Kyllä hyvät työntekijät saavat aina paikan omalta alaltaan. Työhakemukseen panostaminen ja CV:n tekeminen erottuvaksi ovat tärkeimmät asiat työnhaussa.
T. Alle kolmikymppinen koneins.(AMK) oman alan hommiin 5 kk valmistumisen jälkeen, pohjakoulutuksena lukio ja työhistoriaa jo 16- vuotiaasta lähtien.
Mun mies on töissä K-kaupassa, vuositulot vähän yli 170 000 e. Tosin se on kauppatieteen maisteri eikä tradenomi, mutta ihan kivasti siellä tienaa, vaikka ei päivittäistavarapuolella olisikaan.
Mä taas haluaisin kauppaan töihin kassoille ja osa-aikaiseksi. Laitoin kerran netin kautta hakemuksia. Ei tärpännyt. Kaupatkin kai haluaa nykyään vain alle 40v?
Vierailija kirjoitti:
Olisit nyt helvetin tyytyväinen että kaupan alan koulutuksella pääset kauppaan töihin, etkä esim puhelinmyyjäksi tai siivoojaksi.
Toiset hakee tuloksetta kymmeniin, jopa satoihin kauppoihin töihin.
No siivoojan duuni vielä olisikin ok, mutta puhelinhäiriköimään ei kenenkään pidä ryhtyä. Katsos kun ei se ole ihmisarvoista työtä.
Tradenomi on turha pilipalitutkinto, jolla ei tee yhtään mitään.
T. Työtön tusinatradenomi
Hyllyttäjän homma olis aika jees, varsinkin jossain isossa prismassa yöllä rauhassa tuupata tavaraa hyllyyn. Taitaa vaan olla tunkua sinnekin :/
Mutta provohan tää oli.
Vierailija kirjoitti:
Hyllyttäjän homma olis aika jees, varsinkin jossain isossa prismassa yöllä rauhassa tuupata tavaraa hyllyyn. Taitaa vaan olla tunkua sinnekin :/
Mutta provohan tää oli.
No siis provo joo, mutta kyllähän tradenomi pätevöittää vaikka mihin hommaan ja töitä auki paljon.
Tietty oon kuullut kuraa joistain AMK:sta ja tarinoita tradeista, jotka eivät ole suuntauneet mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on töissä K-kaupassa, vuositulot vähän yli 170 000 e. Tosin se on kauppatieteen maisteri eikä tradenomi, mutta ihan kivasti siellä tienaa, vaikka ei päivittäistavarapuolella olisikaan.
170 000e ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta provohan tää oli.
No siis provo joo, mutta kyllähän tradenomi pätevöittää vaikka mihin hommaan ja töitä auki paljon.
Tietty oon kuullut kuraa joistain AMK:sta ja tarinoita tradeista, jotka eivät ole suuntauneet mihinkään.
Mutta tradeja koulutetaan liikaa. Tällä alueella tradenomit edustaa suurinta työttömien korkeakoulutettujen ryhmää. FM:t tulee kakkosina.
Vierailija kirjoitti:
Ei huolta. Tuskin edes pääset kauppaan kun ei ole kokemusta ja tietotaitoa esim veikkauksen koneista :D
Ja btw et pakolla saa oman alan töitä tähän aikaan muutenkaan (varsinkaan kun asenne noin pska) niin voisi tehdä hyvää edes joku työ cv:ssä.
Minua ottaa monesti päähän, kun joku valittelee, että on saanut niin huonon koulutodistuksen, " että eihän semmosella pääse ku cittarin kassalle". Tekisi mieli kysyä, että oletko ihan varma, että sinne pääsisit.
Itse en ole kaupan alalla koskaan ollut töissä, mutta kun katselee sitä nykymeininkiä kauppojen kassoilla, niin tulee aina mieleen, että minä en tuossa työssä ainakaan pärjäisi.
Siinähän täytyy olla todella monitaitoinen. Ajatukset on pidettävä koko ajan koossa, vaihtorahat täsmälleen oikein eikä melkein, on oltava koko ajan kohtelias, on oltava joskus melkein psykologi. On oltava rauhallinen ja siinä samalla vielä nopeakin. Välillä soittelet kysyäksesi tuotteen hintaa, kun asiakas väittää hintaa vääräksi. Välillä lähdet punnitsemaan jotakin tuotetta, kun asiakas on sen unohtanut tehdä. Ja kasvoilla täytyy pysyä aina se ystävällinen ilme, koskaan ei saa näyttää, että kyllästyttää tämä homma.
Minä ainakin ihailen kaupan kassojen ammattitaitoa. Niin että sinä aloittaja voit olla ihan tyytyväinen, jos nyt pääset sinne kauppaan töihin. Ei sitä työtä hävetä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
170 000e ?
Tuloksesta maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
170 000e ?
Kirjoittaja tarkoitti tietenkin 17 000. Lipesi yksi nolla liikaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huolta. Tuskin edes pääset kauppaan kun ei ole kokemusta ja tietotaitoa esim veikkauksen koneista :D
Ja btw et pakolla saa oman alan töitä tähän aikaan muutenkaan (varsinkaan kun asenne noin pska) niin voisi tehdä hyvää edes joku työ cv:ssä.Minua ottaa monesti päähän, kun joku valittelee, että on saanut niin huonon koulutodistuksen, " että eihän semmosella pääse ku cittarin kassalle". Tekisi mieli kysyä, että oletko ihan varma, että sinne pääsisit.
Itse en ole kaupan alalla koskaan ollut töissä, mutta kun katselee sitä nykymeininkiä kauppojen kassoilla, niin tulee aina mieleen, että minä en tuossa työssä ainakaan pärjäisi.
Siinähän täytyy olla todella monitaitoinen. Ajatukset on pidettävä koko ajan koossa, vaihtorahat täsmälleen oikein eikä melkein, on oltava koko ajan kohtelias, on oltava joskus melkein psykologi. On oltava rauhallinen ja siinä samalla vielä nopeakin. Välillä soittelet kysyäksesi tuotteen hintaa, kun asiakas väittää hintaa vääräksi. Välillä lähdet punnitsemaan jotakin tuotetta, kun asiakas on sen unohtanut tehdä. Ja kasvoilla täytyy pysyä aina se ystävällinen ilme, koskaan ei saa näyttää, että kyllästyttää tämä homma.
Minä ainakin ihailen kaupan kassojen ammattitaitoa. Niin että sinä aloittaja voit olla ihan tyytyväinen, jos nyt pääset sinne kauppaan töihin. Ei sitä työtä hävetä tarvitse.
Et sinä kyllä ihan oikeassa ole. Olin 2012 putkeen 36 h/viikko kaupassa töissä n. 6 kk ja sen jälkeen 2015 loppuun asti pari kertaa viikossa.
Se työ rutinoituu aika nopeasti. Itse ihan helposti ilman vaivaa keskityin, hymyilin, olin nopea ja hyvä asiakaspalvelija kuin vettä vaan.
Pakottaa? Voit olla menemättä, oma päätös.