Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kutsua yhtä ihmistä illanviettoon kun hän ei koskaan tule saunaan

Vierailija
15.02.2017 |

Me kaikki muut menemme saunaan ja tämä tyyppi jää tönöttämään olohuoneeseen tv:n ääreen. Perustelee aina "Mä kävin aamulla suihkussa"
Miksei voi tulla saunomaan niinkuin me muutkin?

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tulipa mieleen entinen appiukkoni. Raha hänen muistolleen... Mutta aina, kun sinne meni, tilanne meni samalla kaavalla: "Hei menkääpä saunaan". "Kiitos, en mä nyt halua, mutta menköön mies ja lapset jos haluu" "AI MITÄ!!!! MIKS SE SAUNA NYT EI KELPAA! MENE NYT KUN SE ON TEITÄ VARTEN LÄMMITETTY!!!!" "Kiitos en mä nyt." "No jo nyt on kumma kun ei saunaan mennä...."

Jankuti jankuti jankuti kauan aikaa. Ei kelpaa, että kerron minulle tulevan huonon olon saunassa. "No vois sitä nyt edes hetken lauteilla olla" Ei kelpaa, että mulle tulee allergista ihottumaa hajustetuista jne shampoista, ja heillä on aina jotain Familyfresh ällönhajumansikka -shampoota ja jotain suihkusaippuaa. Ei tule kannettua omia LV-tuotteita mukana. Hienostelua tämmöinen, kuulemma.

Mikä helvetti siinä on, että ihminen omanapaisesti pitää toista huonompana jos toisella ei ole samat tavat ja mieltymykset? Mä en sitä saunaa ole pyytänyt, itsepä sen lämmittää. Mä en ole huonoa oloa itselleni valinnut, miksi minun olisi hänen takia pitänyt se saunasta hakea? No allergisena mulla pitäis olla omat pesuaineet mukana, mutta mitä mä niillä jos en aio käydä pesulla heillä?

No, vierailut jatkuivat muutenkin aina samalla kaavalla kaiken suhteen. Ruuan kanssa en jaksanut "nirsoilla", söin mitä tarjolla oli ja kärsin seuraukset (pieretys, närästys yms.) sitten itsekseni kotona. Mutta ei kelvannut, kun en ottanut kuin vähän. Ja miksi en leipää muka syö??? Syyhän on se, etten tykkää siitä halvimmasta mahdollisesta euroshopper-margariinista ja lauantaimakkarasta. Leipä kuiviltaan ei oikein maistu. Kahvin kanssa oli aina yltiömakeaa kermakakkua ja kuivia pikkupullia. Kun ei ahtanut itteään täyteen kumpaakin niin sai kuulla taas olevansa joku nirsoilija jolle ei HEIDÄN tarjoamiset kelpaa. Vaikka itse en mitään meteliä näistä pitänyt enkä arvostellut, otin kaikkea vähän (paitsi sitä pyhää leipää) ja kiitin ruuasta.

No, joskus kun kävi saunassa niin ei se oikein nautinto ollut. Kuiva, hieltä haiseva sähkösauna. Ei omaa peflettiä. Pieni ahdas pesuhuone. Ja sitten piti pyyhe päällä mennä jäähtymään muiden sekaan asuntoon. Juupa juu. Seuraava kohtauksen aihe: "Jääkaapissa on olutta ja sulle siideriä". "Siideri" oli jotain Rainbow-esanssilitkua, helvetin makeaa ja pahaa, varmaa päänsäryn aiheuttajaa, jota en juo. Joskus kysyin, että saisinko oluen. "NO EI NAISET JUO KALJAA!!!!" Aha. Otin vettä. "NO ON SIELLÄ JÄÄKAAPISSA MEHUAKIN!!!!!" Juu, jotain sokerista esanssilitkua sekin, en käytä, raikas vesi maistuu ihan hyvälle.... Nirso nainen.

Summa summarum näitten muistojen kanssa. Mikä ihmistä, joka ei aikuisen ihmisen itsemääräämisoikeutta osaa kunnioittaa, vaivaa? Ap? Miksi pitää oman napansa kautta ajatella asioita? Eikä luottaa siihen, että kyllä aikuinen ihminen itse tietää parhaiten omat halunsa ja tekemisensä? Ap luulen, että sun vierasta ei haittaa yhtään saunassa käymättömyys ja saunajuttuen kuulemattomuus ja niille nauramatta jättäminen. Sua ne asiat vaivaa, miksi?

Vierailija
62/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hyviä pointteja ketju täynnä? Voisitko vastata, miksi sua oikeasti haittaa vieraasi saunomattomuus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tajua tätä kylässä saunomista. Varsinkaan normi illanistujaisissa, kesämökillä on eri asia, jos siellä oleskellaan vaikka koko viikonloppu, mutta ei mua sielläkään haittaa ollenkaan, jos joku ei halua saunoa. Mulle saunassa käynti on rentoutumista löylyissä, hiljaisuudessa ja rauhassa. Teen jonkun hyvän hiusnaamion ja/tai kasvonaamioin. Kuuraan itseni kunnolla, teen ennen saunaan menoa kuivaharjauksen. Iho punoittaa saunan jälkeen ja haluan rauhassa velloa levollisessa hyvänolon tunteessa saunan jälkeen yksikseni tai oman perheen kanssa. En halua saunassa tai sen jälkeen puhua small talkia, tai sanailla nokkelasti. Kysellä kuulumisia tai toisten murheita. Saatikka kertoilla tai edes ajatella omia murheitani. Haluan vain rentoutua ja nauttia. Minulla sosiaalisuus ja sauna eivät kuulu lainkaan yhteen. Kavereiden illanvietoissa haluan keskittyä siihen seurusteluun ja siihen mitä kenellekin kuuluu ja pitää hauskaa seurassa. En halua hikoilla kuumassa samaan aikaan. Saan vain huonon olon ja sydämen tykytystä siitä, että en saa rauhassa nauttia löylyistä. Naama punaisena ja hiukset märkinä seurustelu huonon olon kanssa ei ole mielestäni hauskaa tai mukavaa, ainoastaan hyvin epämiellyttävää. Ja tämä on niin helkkarin vaikeaa joillekin ymmärtää. Huoh.    

Vierailija
64/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on naamassa rosacea ja sauna aiheuttaa kohtauksen. Lääkäri käski välttää saunomista ja pakkasta lämpötilanvaihteluden ärsyttävyyden vuoksi. Yksi saunakerta - ja istun naama punaisena seuraavat 2 viikkoa.

Vierailija
65/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niitä ihmisiä, jotka ei käy vieraiden kanssa saunassa, en edes uikkareissa. Syy ei ole muiden, vaan syy on omassa päässä, olen ihan normaali ja normaalipainoinen, mutta vihaan omaa kroppaani niin paljon etten pysty edes itse sitä katsomaan, saatikka esiintyisin kenenkään edessä alasti. En puhu enkä kerro tästä kellekkään, pidän tämä  ihan omana tietonani, mitä järkeä kuunnella ihmisten kannustamista ja vakuutteluja, kun en niihin itse tule koskaan uskomaan, riidanhan siitä vaan aikaiseksi saa, joten olen hiljaa tietyistä asioista ja välttelen tiettyjä asioita sitten.. paras näin kaikkien kannalta.

Mutta josko syy voisi olla samankaltainen kun kaverillasi, eli ei vaan pysty olemaan alasti muiden edessä?

Vierailija
66/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sydänvika ja saunominen on kielletty.

Vierailija
67/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sauno missään työpaikan pippaloissa, vaikka äijät niitä saunailtoja tykkääkin järjestää usein.

En jaksa roudata koko arsenaalia meikkiä mukaan, kun niitä pitää sitten kuskata ilta mukana baarissa. Äijille riittää dödö ja kampa....

Kukaan ei ole koskaan sanonut että saunomattomuus olisi ongelma. Enkä minäkään jaksa kokea ongelmaksi että promillejen noustessa puolet porukasta unohtaa laittaa sen pyyhkeen kriittisten paikkojen eteen mennessään pihalle jäähdyttelemään, juoskoon mun puolesta munasillaan.

Vierailija
68/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla alastomuus ei ole yhta normaalia ja helppoa kuin sinulle. Et tieda syyta, miksi han ei voi tulla saunaan muiden kanssa. Miksi ihmeessa tallainen saa aikaan arsytysta sinussa? Ehka hanella on joku trauma saunaan liittyen, tai ehka han karsii kehonkuvan hairiosta/muusta ongelmasta, jolloin oman alastoman kehon nayttaminen muille on todella haastavaa ja epamiellyttavaa. Ei sulla ole mitaan syyta arsyyntya tasta, milla tavalla hanen saunomattomuutensa muka vaikuttaa suhun ja sun saunomiseen...? Koita nyt aikuinen ihminen vahan laajentaa sita nakoalaasi ja ymmarra, etta jos joku ei millaan tahdo tulla saunaan kanssasi, ei se ole sinulta mitenkaan pois. Siihen on varmasti joku hyva syy taustalla, mutta han ei halua sita sinulle/muille kertoa, koska voi olla henkilokohtainen ja arka asia kyseessa. Kunnioita sita, alaka valita turhasta niinkuin joku pikkulapsi. Vai onko tyypissa jotain muuta, joka niin pistaa arsyttamaan? Han tulee viettamaan aikaa kanssanne, mutta ei osallistu siihen itse saunomiseen. Ei ketaan aikuista normaalialylla ja sympatialla varustettua voi hairita tallainen seikka. Koita nyt vaan elaa tan asian kanssa ja kestaa, vaikka kihiset kiukusta. On se vaikeaa. Jaksamisia.

Vierailija
69/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan menisi saunaan enkä ainakaan mihinkään kimppasaunaan.

Pervoilkaa te vaan keskenänne, mutta antakaa normaalin ihmisen olla. 

Vierailija
70/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhen kaverin muija tykkää tulla meidän kanssa aina saunomaan. On vielä aika rivopuheinen ja tykkää vähän kiusata poikia sanareissuilla. On aina ihan alasti meidän kanssa saunassa ja pesutiloissa. Kerran kun kaveri oli aivan naamat ja lähti ennen minua ja muijaansa saunasta, alkoi tämä nainen puhumaan vielä normaaliakin rivommin ja pudotteli vahingossa shampoopulloa ja muita saunavälineitään sopivasti niin, että varmasti näkisin kun hän pyllistää niitä nostamaan. Munani kovettui melkein väkisin, mutta pystyin onneksi hillitsemään itseäni sen verran, että keräsin kamani ja menin pukeutumaan.

Vierailija
71/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole tuollaisissa illanistujaisissa ollut. Himosaunojat ovat jotenkin outoja.

Vierailija
72/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme asioista voikin ärsyyntyä. Itse en noissa seurusteluilloissa mene saunaan koska en halua olla alasti ihmisten nähden ja pidän sitä ihan normaalina. tunnen oloni epämukavaksi alastomien ihmisten keskuudesas enkä itsekään halua esitellä kroppaani. Miksi se on joidenkin mielestä joku henkilökohtainen loukkaus vaikka mielestäni melko normaali kainostelun aihe? 

Vierailija
73/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kovin usein mene illanvietossa saunomaan. Yksi iso syy tähän on simppelisti se, että mulla on niin kuiva iho, että saunan jälkeen pitäisi laittaa reippaasti kosteusvoidetta ja voiteen päälle on inhaa laittaa muita vaatteita kuin yöpuku.

Vierailija
74/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh mikä tyyppi olet ap. Minä rakastan saunomista, mutta en todellakaan koskaan missään illanvietossa mene saunaan. Jos menisin, niin pitkän paksun tukkani kuivaaminen kestäisi ikuisuuden ja sen jälkeen kampauksen tekeminen päälle. Kasvoni punoittaa ja kuumottaa pari tuntia saunan jälkeen, eli meikata voisin vasta sitten. Ja pitäisi raahata mukana kamalan iso arsenaali kosteusvoiteita, meikkejä, shampoita, hoitoaineita jne. Jumalaton vaiva ja kukaan teistä muista illanviettäjistä ei jaksaisi odottaa kun kuivaan hiuksiani ja odottelen, että kasvojen kuumotus laskee jotta voin meikata.

Vierailija
75/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seurani on siitä kiinni, etten rintojani ja alakertaani muille näyttele, niin mielelläni jään kotiin. Minut on kasvatettu näin, sorry. Vartalossani ei ole mitään vikaa, mutta se mitä on vaatteideni alla, ei kuulu muille.

En tienytkään, että saunaan mennään kyyläämään alastomia ihmisia. Luulin, että siellä rauhoitutaan ja nautitaan löylyistä?

Minut on kasvatettu näin.

76/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä jos seuraava illanvietto järjestetään niin, että kello 18-19 saunotaan ja sen jälkeen sitten ollaan normaalisti? Ei-saunojat voivat tulla vasta seiskalta paikalle.

Vierailija
77/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sauno sen takia koska en pidä kuumasta, ihan vain kesällä jo se että on päälle +20c ja aurinko paistaa on kamalaa. Minulle tulee jo silloin huono olo. Lisäksi vielä minulla on kuivia kohtia ihossa, jotka ei lähde kokonaan pois vaikka kuinka rasvaisin. Vähintään on aina 1cm x 1cm kuiva kohta jossain päin ylävartaloa, ja saunan jälkeen niitä on tullut muutama lisää, ja se alkuperäinen on kolme kertaa isompi. Ne kohdat ovat kipeäitä ja kutisevat. Ei kamalasti innosta. Tämä on helpottanut kun vaihdoin pesuaineet allergiaystävällisiksi ja rasvaan pebanteenillä, mutta ei poistunut kokonaan. Kesällä mahani, selkäni ja käsivarteni ovat aivan kamalan näköiset ja kipeät, ja auta armias jos palan. Mutta saunovat ystäväni ovat ymmärtäneet syyni, varsinkin sen jälkeen jos olen näyttänyt kuvan siitä mitä se pahimmillaan voi olla.

Vierailija
78/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos seurani on siitä kiinni, etten rintojani ja alakertaani muille näyttele, niin mielelläni jään kotiin. Minut on kasvatettu näin, sorry. Vartalossani ei ole mitään vikaa, mutta se mitä on vaatteideni alla, ei kuulu muille.

En tienytkään, että saunaan mennään kyyläämään alastomia ihmisia. Luulin, että siellä rauhoitutaan ja nautitaan löylyistä?

Minut on kasvatettu näin.

Häiritseekö se sinun rauhottumista ja nauttimista, jos joku porukasta ei istu siinä lauteilla kanssasi? Tarvisetko kaverin pitämään kädestä saunassa? Miksi vastentahtoinen henkilö on väkisin raahattava saunaan? Saatava alasti, jos kyseessä on vain sinun rauhottumisesi ja nauttimisesi? Onko sinua syyllistetty saunomisesta?

Kokemuksesta voin itse sanoa, että taas se saunomisen jankaaminen on todella häiritsevää, jos ei halua saunoa. Sellaisella saa kyllä fiiliksen tuhottua tehokkaasti.

Vierailija
79/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni taas miehenä melkein ärsyttää ne saunomiset. Jokainen illanvietto, synttärit tai mikä tahansa tapahtuma miesporukassa pitää sisällä saunan heti ensimmäisenä tai lähinnä, että sauna on oikeastaan pakko olla tuossa mukana. Jos mennään risteilylle, kohta ollaan saunassa munasillaan, koska saunareissu on itsestäänselvyys ja kuuluu ilman muuta illanviettoon. 

Tykkään käydä yksin saunassa ja ajoittain porukassa, mutta siihen menee älyttömästi aikaa, koska saunotaan, vilvoitellaan, saunotaan jne jne. Saunomisen jälkeen tulee hirveä jälkihiki, naama punaisena, hiukset märkänä, joten seuraavaan tuntiin minua ei saa ihmisten ilmoille esim. baariin. Ja lisäksi saat kuljettaa mukana kaikkia saunatarvikkeita sekä märkää pyyhettä koko loppuillan/yön, joten en aina näe tuossa järkeä tai koe mielekkääksi.

Voin saunoa vaikka koko illan, mutta en sillä tavalla, että sauna ängetään väkisin mukaan jollakin "minuuttiaikataululla" ja muutenkin riippuu vähän tilanteesta. Tupareissa (riippuu toki juhlista), risteilyillä ja vastaavissa tapahtumissa skippaan saunan ehdottomasti, vaikkakin ikävää kuikuilla sitten yksin jossakin tai viettää aikaa naisten kanssa. No naisissa ei tietysti mitään vikaa, mutta vähän hölmöä toisaalta, kun kaikki muut "ukot" saunassa.

Vierailija
80/163 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunalla karsitaan pois heikko aines joukosta. Saunaan kykenevät menemään vain mieleltään ja ruumiiltaan terveet ihmiset. Sairaat yksilöt karsiutuvat näin kätevästi pois joukosta ja terveet osaavat välttää sairaita henkilöitä, ettei näistä tarttuisi mitään tauteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän