Ärsyttää kutsua yhtä ihmistä illanviettoon kun hän ei koskaan tule saunaan
Me kaikki muut menemme saunaan ja tämä tyyppi jää tönöttämään olohuoneeseen tv:n ääreen. Perustelee aina "Mä kävin aamulla suihkussa"
Miksei voi tulla saunomaan niinkuin me muutkin?
Kommentit (163)
Mä olen niin jumalaisen kaunis, etten koskaan sauno kavereiden luona. Rakastuisivat vaan kaikki muhun heti kun näkisivät alastomana tai muuten vaan himoitsisivat. En mä halua et ne tuijottaa mua suu auki ja kuola valuen
Mulla on sairaus jonka takia mun verenpaineet herkästi heittää saunassa eli toisin sanoen pökrään sinne tai vähintään tulee kaamee pyörryttävä olo. Siks en mene illanistujaisissa varsinkaan saunaan. Jos ollaan vaikka mökillä ja siellä on rantasauna, saatan pikasesti pyörähtää alatasolla jos käyn uimassa. Mutta muuten en. Mitä järkee ylipäätään ois mennä kun voisin istuu lauteilla sen kolme sekuntia ja sit pois.
Miksi ketään ärsyttää toisten saunomatta jättämiset? Että ei saisi mitenkään koskaan erottua joukosta, aina vaan pitäisi mennä lauman mukana ja olla samanlainen. Kylläpä olisi ahdistava kaveriporukka, jos pitäisi mennä lammaslaumana joka paikkaan mihin muutkin.
En mäkään jaksa saunoa, varsinkin jos on tarkoitus jatkaa vielä baariin. Kauhee homma raahata meikit ja föönit mukaan. Siitä illanvietto kaukana kun niitä pitää alkaa tekemään saunan jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen tuttu mies. Ei sauno ikinä muiden mukana. En tiedä miksi näin, mutta saa vapaasti jättää saunomatta ja silti pyydetään kyllä mukaan. Harmittaa silti.
Mikä siinä ärsyttää?
Ei ärsytä vaan harmittaa. Hän on muutenkin erakoitumiseen taipuvainen, niin harmi, että siirtyy taas kerran sivuun, kun muut saunovat. Jää saunajutut kuulematta ja naurut nauramatta. Eikä häntä sitten viitsi kuitenkaan ihan joka kerran kutsuakaan mukaan, kun ei hän usein sitten halua lähteä ollenkaan. Ajoittain kutsun kuitenkin, ettei tule ihan syrjäytetyksi. Ja toki vietetään muutenkin aikaa kuin saunomalla. Mutta kesällä uiminen ja saunominen on aika perusjuttua.
En käsitä. Siellä saunassa ollaan tyyliin 30min siitä illanvietosta, mitä väliä, vaikka joku ei tulekaan mukaan?
Mua itseäni ärsyttää juurikin se, että oon tälläytynyt ja laittanut tukan, ja sitten tosiaan pitäisi nakottaa naama punaisena ja tukka petolinnun perseenä loppuilta. Tai vielä parempaa, lähteä baariin.
Ehkä se sun kaveri on oikeasti robotti eikä voi tulla sinne saunaan, kun alkaisi metalliosat ruostumaan?
Jos seurani on siitä kiinni, etten rintojani ja alakertaani muille näyttele, niin mielelläni jään kotiin. Minut on kasvatettu näin, sorry. Vartalossani ei ole mitään vikaa, mutta se mitä on vaatteideni alla, ei kuulu muille.
Ehkä sillä on migreeni. Itse saan joskus migreenikohtauksen saunasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt oli varmaan provo mutta joka tapauksessa en ole koskaan ymmärtänyt miksi illanistujaisissa pitäisi käydä saunassa. Mulla on tapana laittautua iltaa varten jo ajoissa ja tähän kuuluu myös peseytyminen ihan omassa suihkussa. Tuntuu tyhmältä, että sitten pitäisi pestä meikit ja hiukset, saunoa ja suihkutella ja TAAS laittautua. Enkä muutenkaan ole mitenkään innoissani ajatuksesta olla alastomana muiden edessä vaikka olisi kyse miten läheisistä ystävistä tahansa.
Samaa mieltä. Esim. mun hiukset on pitkät ja saunassa käyn vain kun tukka on pestävä, ja yritän venyttää pesuvälin mieluiten 4 päivään, 3 on minimi. Annan aina kuivua vapaasti ilman laitteita, mikä kestää vähintään 2 tuntia, ennen kuin voi mennä ulos varsinkaan kylmänä vuodenaikana.
Hygieniaani ei tarvitse epäillä, tulen aina suoraan suihkusta illanviettoon. Ja miksi pitäisi jaksaa olla saunaseurallinen? Saunassa haluan rentoutua rauhassa ja sen jälkeen alkaa helposti nukuttaa. Puhumattakaan naisten keskeisestä alastiolosta, en ole huomannut sen koskaan syventäneen ystävyyttäni keneenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen tuttu mies. Ei sauno ikinä muiden mukana. En tiedä miksi näin, mutta saa vapaasti jättää saunomatta ja silti pyydetään kyllä mukaan. Harmittaa silti.
Mikä siinä ärsyttää?
Ei ärsytä vaan harmittaa. Hän on muutenkin erakoitumiseen taipuvainen, niin harmi, että siirtyy taas kerran sivuun, kun muut saunovat. Jää saunajutut kuulematta ja naurut nauramatta. Eikä häntä sitten viitsi kuitenkaan ihan joka kerran kutsuakaan mukaan, kun ei hän usein sitten halua lähteä ollenkaan. Ajoittain kutsun kuitenkin, ettei tule ihan syrjäytetyksi. Ja toki vietetään muutenkin aika
a kuin saunomalla. Mutta kesällä uiminen ja saunominen on aika perusjuttua.
Mikä siinä on, että on pakko peseytyä yhdessä? Eikö niitä hauskoja juttuja voi kertoa nuotion ääressä?
Ihminen joka ei halua saunoa porukassa jättää mielummin tulematta koko tapaamiseen, kun suostuu pakosta saunaan. Häntä ei harmita kuulematta jääneet jutut, vaikka teitä selvästi harmittaa ettei hän niitä kuule tai niille naura. Kaikki ei pidä uimisesta edes, koska toisista lähes alasti muiden edessä, ei vaan tunnu kivalta.
Miksei niitä tapaamisia voi järjestää niin, että kaikilla on hauskaa ilman stressiä? Ei ainoastaan niillä, jotka haluavat saunoa.
Pahimmat kutsujen järjestäjät ovat nämä pakkosaunoittajat ja uittajat, pakko juottajat ja pakko syöttäjät. Siinä on kutsutulla vieraalla juhlafiilis kaukana, kun muut juhlijat on naama vääränä, kun ei suostu juomaan itseään känniin ja riisumaan itseään vieraiden kanssa saunaan.
Monet tuossa tilanteessa jättää tilaisuuden väliin suosiolla. Ei siellä olisi hauskaa voinut olla, ennen mainituista syistä.
Syitä voi olla monia.
Voi olla kehossa jotain mitä ei halua muiden näkevän.
Esim. puuttuu rinta tai kaksi, on suuria arpia, voimakkaasti roikkuvaa ihoa suuren laihdutusurakan seurauksena, puolen neliömetrin kokoinen syntymämerkki, tekojalka tai mitä tahansa.
Voi olla myös, että verenpaineongelmien takia pyörtyy saunassa tai heti sen jälkeen. Voi olla että hikoileminen kutittaa todella voimakkaasti tai jokin muu fyysinen oire.
Se ei kuulu muille, ja toinen olisi kertonut jos olisi halunnut kertoa.
Oma valintanne on, että hikeennyttekö asiasta vai reagoitteko niin että on ihan okei jättää saunomishetki välistä ja odotella rauhassa.
Voi hitto, olen aina yrittänyt olla hyvä ystävä ja nyt sitten käy ilmi tällainen asia. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että jotakuta saattaisi painaa saunomattomuuteni. Minulla ei ole migreeniä, iho-ongelmia tai muitakaan sairauksia, minä en vain pidä alastomuudesta muiden seurassa. Minua vaivaa epävarmuus, ja olen pahoillani kaikkien niiden puolesta, jotka tästä ärtyvät. Anteeksi. Toivottavasti ystäväni kuitenkin jaksavat yhä pysyä rinnallani.
Onpas outo ärsytyksen aihe. Kaikesta sitä voikin ottaa nokkiinsa. Joku ei halua saunaan. No voi ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä ole niin arpinen, pullea ja heikkoitsetuntoinen, ettei julkialastomuus kertakaikkiaan tuo mulle mitään nautintoa.
En halua tätä aina ääneen kertoa, siksi sanon käyneeni aamulla suihkussa.
Mä en ole arpinen enkä pulleakaan, mutta ei silti kiinnosta istua lauteilla hikoilemassa kenenkään kanssa. Yäk. Jos ei asia miellytä niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt oli varmaan provo mutta joka tapauksessa en ole koskaan ymmärtänyt miksi illanistujaisissa pitäisi käydä saunassa. Mulla on tapana laittautua iltaa varten jo ajoissa ja tähän kuuluu myös peseytyminen ihan omassa suihkussa. Tuntuu tyhmältä, että sitten pitäisi pestä meikit ja hiukset, saunoa ja suihkutella ja TAAS laittautua. Enkä muutenkaan ole mitenkään innoissani ajatuksesta olla alastomana muiden edessä vaikka olisi kyse miten läheisistä ystävistä tahansa.
Tämä minuakin hämmentää.
Varsinkin jos ollaan menossa johonkin isompiin pippaloihin, joihin valmistautuu käymällä meikissä ja tekee isomman kampauksen. Niin sitten tulee tämä "mennään saunaan". Joo ei. Pahimmillaan joutuu jankkaamaan ja selittämään tarkkaan miksi sinne saunaan ei halua mennä.
En muutenkaan tykkää saunomisesta. Se aiheuttaa pahoinvointia ja huimausta. Ei todellakaan ole sen jälkeen kovin raikas olo.
Koen oloni kiusaantuneeksi alasti muiden seurassa, joten en halua saunoa muiden kuin puolisoni kanssa. Uskoisin, että iso osa maailman ihmisistä tuntisi samoin, saunomiskulttuuri on aika suomalainen juttu.
En halua jalkasientä. KOSKAAN. En myöskään halua istua alasti muiden seurassa. Nautin saunomisesta yksin, mieskään ei saa tulla saunaan kanssani. Sauna on pyhä.
Minäkin erakoituisin mielelläni jos ap olisi ystäväni.
Pitäisikö illanviettoon sitten raahata kylpytakkikin mukaan kotoa, asianmukaiset ryppyrasvat sun muut? Ihan liian vaivalloista. Inhoan istuskella jossain pyyhe ympärillä, vielä enemmän inhoan pukeutumista, kun iho on vielä kostea. Tungeksia jossain akkalaumassa etsien vaatteitaan jostain kasasta, ei kiitos. Rakastan saunomista, mutta minulle se tarkoittaa rentoutumista yksin, saunan jälkeen sitten yöpuku päälle ja nautin olostani kaikessa rauhassa.
Omassa tuttavapiirissä illanistujaisiin ei kuulu sauna, saunailta on erilliset kekkerit.
Ite en tykkää saunoa. Joutuu aina rasvaan ihonsa sen jälkeen. Enkä jaksa istua löylyssä muutenkaan minuuttitolkulla.
Onneksi omille tutuilleni tämä ei ole ollut ongelma.