Naurattaa kun jotkut kehuskelee "vihreillä" silmillään
Vaikka todellisuudessa silmät sellaiset sinivihersekoitukset. Mutta onhan se vihreys pakko nostaa ja jalustalle, ettei vaan leimaantuisi supisuomalaiseksi siniharmaasilmäksi
T. Aidosti vihersilmäinen
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Laita kuva mikä on oikea vihreä? En tiedä minkä väriset silmät itselläni on. Aika tummat mutta ei ruskeat... ei mielestäni kyllä vihreät tai sinisetkään. Ehkä minulla on harmaat?
Laitan kuvan, olisi kiva tietää mikä väri tämä on:
http://aijaa.com/O6L0KL
Mahdotonta saada selvää noin huonolaatuisesta kuvasta.
valokuvissa silmäni ovat joko kirkkaanharmaat tai pehmeämän siniharmaat, mutta peiliin katsoessa näyttävät vihertäviltä! etenkin punainen hiusväri korostaa vihreän illuusiota, en kuitenkaan ikinä väittäisi olevani vihreäsilmäinen .D harmaansiniset ne ovat. mies on myös harmaansinisilmäinen.
toisella lapsella olivat TÄYSIN puhtaanharmaat silmät, nyt sekaan ilmestynyt sinistä . ja toisella taas aina olleet sinertävänvihreät silmät kellertävällä renkaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti harmaat silmät olis kivat. Eikä sulla ole oikeasti vihreitä, ne on kuitenkin ruskeanvihreät.
Ei ole!!! Vaan täysin puhtaan syvän vihreät.
Ap
Ei semmoisia olekaan, kaikissa vihreissä on enemmän tai vähemmän ruskeaa ja harmaata. Sinulla ilmeisesti vähemmän ainakin ruskeaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne Suomen harvat oikeasti vihreäsilmäiset onkin kaikki tässä ketjussa? ;D Korreloiko vihreät silmät av-palstailun kanssa? Jos näin on, kannattaako niillä kehuskella?
Vai onko ap sittenkin oikeassa...
Vihreät silmät ei ole mitenkään harvinaiset suomessa tai muissa pohjoismaissa, maailman laajuisesti kyllä.
Meripihkan, violetin, mustan ja punaisen väriset ovat vieläkin harvinaisempia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena mua haukuttiin noidaksi silmieni värin takia ja vielä aikuisenakin saan kokoajan vakuuttaa että ei ole piilarit vaan omat vihreät. Kai ne sitten jotenkin harvinaisemmat on.
Omat silmäni ovat haaleanvihreät... vähän harmahtavat mutta ei yhtään siniset. Ja moni mies on niistä "seonnut"... on sanottu noidaksi ja jos vaikka miksikä. Ja kyllähän silmäni kieltämättä ovat aika vangitsevat kun ne ovat niin vaaleat ja isot ja tukkani on tumma. Nyt nelikymppisenä ei kukaan niihin enää kiinnitä huomiota.
Vierailija kirjoitti:
valokuvissa silmäni ovat joko kirkkaanharmaat tai pehmeämän siniharmaat, mutta peiliin katsoessa näyttävät vihertäviltä! etenkin punainen hiusväri korostaa vihreän illuusiota, en kuitenkaan ikinä väittäisi olevani vihreäsilmäinen .D harmaansiniset ne ovat. mies on myös harmaansinisilmäinen.
toisella lapsella olivat TÄYSIN puhtaanharmaat silmät, nyt sekaan ilmestynyt sinistä . ja toisella taas aina olleet sinertävänvihreät silmät kellertävällä renkaalla.
onko sun tai miehen suvussa ketään punapäitä? kuulostaa piilevän punapigmentin kummittelulta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko sun tai miehen suvussa ketään punapäitä? kuulostaa piilevän punapigmentin kummittelulta :D
Punainen on vihreän vastaväri eli korostaa sitä. Jos silmissä on eri sävyjä, ja haluaa korostaa vihreyttä niin punaista ylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne Suomen harvat oikeasti vihreäsilmäiset onkin kaikki tässä ketjussa? ;D Korreloiko vihreät silmät av-palstailun kanssa? Jos näin on, kannattaako niillä kehuskella?
Vai onko ap sittenkin oikeassa...
Vihreät silmät ei ole mitenkään harvinaiset suomessa tai muissa pohjoismaissa, maailman laajuisesti kyllä.
Meripihkan, violetin, mustan ja punaisen väriset ovat vieläkin harvinaisempia.
Meripihka on varmaan keltainen? Koulukaverilla oli sellaiset leijonan turkin väriset silmät, ne oli hienot. Todella oudot ja hienot.
Puhtaan vihreät silmät tosiaan on tosi harvinaiset, mutta ei ne kaikki kyllä siniseen taita yhtään. Omissani on lähinnä keltaista sävyä sammalenvihreän lisäksi http://aijaa.com/0dltei
Vihreät silmät ovat kauniit, mutta mulla meinasi tulla yhtäaikainen tyrmistys & oksennus, kun eräs nainen kehui itseään, että hänet on aateloitu ruskeilla silmillä. Siis silmien värillä, jotka tapaa nähdä 99 % ihmisistä, lehmistä, sioista jne. Pystyin pitämään nippa nappa pokan. Naisten ruskeat silmät ovat totaalinen turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena mua haukuttiin noidaksi silmieni värin takia ja vielä aikuisenakin saan kokoajan vakuuttaa että ei ole piilarit vaan omat vihreät. Kai ne sitten jotenkin harvinaisemmat on.
Omat silmäni ovat haaleanvihreät... vähän harmahtavat mutta ei yhtään siniset. Ja moni mies on niistä "seonnut"... on sanottu noidaksi ja jos vaikka miksikä. Ja kyllähän silmäni kieltämättä ovat aika vangitsevat kun ne ovat niin vaaleat ja isot ja tukkani on tumma. Nyt nelikymppisenä ei kukaan niihin enää kiinnitä huomiota.
Niin toivottavasti olet nelikymppisenä kasvanut naiviudestasi irti. Miehet nyt kehuvat vaikka löysiä riipputissejäsi, jotta saavat sinulta piparia.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka todellisuudessa silmät sellaiset sinivihersekoitukset. Mutta onhan se vihreys pakko nostaa ja jalustalle, ettei vaan leimaantuisi supisuomalaiseksi siniharmaasilmäksi
Se sinivihersekoitus on todella kaunis vihreän sävy.
Omani ovat ruskean ja viherän sekoitus, kauniisti sanottuna oliivin väriset.
Nuorempana silmäni olivat kunnolla ruskeat, enkä oikein pidä tästä uudesta väristä.
Näyttää että se ruskea katoaa kokonaan iän mukana. Niin on käynyt äidillenikin.
Minulla on ihanat sinisenharmaat silmät, maailmanlaajuisesti aika harvinainen väri ^^
Mun silmät on kyllä vihreät. Iiriksen ympärillä on pikkuisen kullanruskeaa ja joissain kohdissa sinisenvihreää, mutta vihreät nää kuitenkin lähinnä ovat ja vihreiltä näyttää valokuvissakin.
Suomessa vihreä on aika yleinen väri eli ei niin harvinainen kuin muualla. Puhtaan vihreitä silmiä mä en ole kenelläkään vielä nähnyt. Tarkoitan siis sellaisia, mitkä on ihan kirkkaan vihreät ilman yhtään ruskeaa, harmaata tai sinistä. Jos jollain sellaiset on, niin vois laittaa valokuvan. Ne on ihan varmasti harvinaiset, jos mäkään en sellaisia ole nähnyt ikinä ja ikää on kuitenkin jo yli 50 v.
Puhtaan sinisiä olen kyllä nähnyt, mutta niitäkin on lähipiirissä tai mun tuntemilla ihmisillä ollut vain neljällä ihmisellä koko elämäni aikana eli yhdellä ala-asteen luokkakaverilla, tytöllä, oli ihan jäänsiniset. Kauniit. Yhdellä ammattikouluaikaisella luokkakaverilla, pojalla, oli jäänsiniset silmät ja vielä mustat, pitkät ripset. Tosi kauniit. Ja mun isälläni ja hänen äidillään on siniset silmät. Ne on sitä tavallisempaa sinistä, sellaiset tyypillisen suomalaiset, siniset silmät. Kauniit on nekin, mutta ei yhtä silmiinpistävät, kuin nuo jäänsiniset.
Yleisimmin silmissä on aina useampaa väriä, kuten minullakin. Kyllä mun silmät kuitenkin vihreät ovat. Ei kuitenkaan puhtaan vihreät.
Vihreitä silmiähän on vaikka hurumycket, jos lasketan kaikki heterokromia-silmät mukaan. Oikeasti väri siis heterokromiasilmissä määritellään ulkokehän mukaan (central heterochromia) ja se ruskeissa/hazel silmissä on juurikin vihreä. Hienon näköistä on vielä osittainen heterokromia, jossa silmien värit ovat erilaisina laikkuina tai alueina. Silmät ovat aika yksilöllisiä väritykseltään ja topografialtaan muutenkin, joten en nyt kauheasti silmien värillä kehuisi, koska kaikki silmät ovat kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita kuva mikä on oikea vihreä? En tiedä minkä väriset silmät itselläni on. Aika tummat mutta ei ruskeat... ei mielestäni kyllä vihreät tai sinisetkään. Ehkä minulla on harmaat?
Laitan kuvan, olisi kiva tietää mikä väri tämä on:
http://aijaa.com/O6L0KLMahdotonta saada selvää noin huonolaatuisesta kuvasta.
Joo otin kuvan etukameralla. Otin nyt uuden kuvan jos saisi paremmin selvää http://aijaa.com/Zi3TZG
Mullapa on toinen silmä vedenvihreä ja toinen siniharmaa, mitäs siihen sanot? :) Kaikki sanovat että minulla on veikeä ja seksikäs katse, tajuamatta ensin että se johtuu eri värisistä silmistä.
Sinivihreillä silmillä on virallinen nimikin, se on: aqua.
Vierailija kirjoitti:
Hullulla on halvat huvit, idiootilla ilmaiset.
Jopas sinulla on kova tarve yrittää olla erikoinen :-D