Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eipä ole meillä varaa vanhojen tansseihin

Vierailija
14.02.2017 |

Miksi koulu ei maksa vaatteita, meikkausta ja hiustenlsittoa? On mielestäni epäreilua, että minun tyttäreni ei voi osallistua tansseihin heikon taloudellisen tilanteen vuoksi. Jo lukiokirjat ovat niin kalliita, että tiukkaa tekee niidenkin kanssa. Vanhojen tansseista on tullut eliitin tanssit.

Kommentit (167)

Vierailija
81/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koulu ei maksa vaatteita, meikkausta ja hiustenlsittoa? On mielestäni epäreilua, että minun tyttäreni ei voi osallistua tansseihin heikon taloudellisen tilanteen vuoksi.

Miksi koulun (=meidän muiden) pitäisi maksaa sinun tyttäresi huvitukset?

Vierailija
82/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisesta juhlavaatekirppikseltä voi vuokrata pukuja 10-20€ hintaan.

On joillain itsetunto pohjamudissa jos pitää kirppiksestäkin tehdä akateeminen :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlaitto(juhlakampaus) ja meikkaus(juhlameikki) itse kyllä onnistuu, mutta ei kannata tuudittautua harhaan että se olisi helppoa ja luonnistuisi keneltä vaan. Näyttää helpolta, ei ole sitä. 

Hyvissä ajoin kannattaa aloittaa treenaus. 

Vierailija
84/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekon voi vuokrata vuokraamosta.  Niin monet tekevät.  Itsekin voi tehdä kampauksen vaikka äidin avustuksella ja meikin pystyy kyllä itse tekemään.  Mukaan vaan joshaluaa tanssia, kaikki eivät halua.

Vierailija
85/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tori.fi:ssä myynnissä kaunis vaaleanpunainen vanhojen mekko. Ostin sen 300 eurolla ja myyn 70 e.

86/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiustenlaitto(juhlakampaus) ja meikkaus(juhlameikki) itse kyllä onnistuu, mutta ei kannata tuudittautua harhaan että se olisi helppoa ja luonnistuisi keneltä vaan. Näyttää helpolta, ei ole sitä. 

Hyvissä ajoin kannattaa aloittaa treenaus. 

Ei sen kampauksen tarvitse kauhean monimutkainen olla.

Vierailija
87/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.lightinthebox.com/fi/c/tanssiaismekot_2051?prm=1.4.56.0

Tuosta halvalla. Jos on köyhästä perheestä, joissa yleensä lihavat vanhemmat ja lapset, löytyy niillekin oma osastonsa elikkäs pluskokoiset mekot. 

Vierailija
88/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varakkaasta perheestä. No, ostin kirpparilta vanhan mekon joskus puol vuotta ennen, sitten laitoin hiukset itse ja meikin vetäisin itse. Ja tadaa, siinä olin, ihan yhtä nättinä kuin aina.

Etenkin köyhät laittoivat hiuksiin jotain pidennyksiä kalliisti kampaajalla ja muuta turhaa, olettivat kai että joku heitä kadehtisi.jotkut laskivat että heillä meni 600euroa kun mekon piti olla hieno ja uusi ja hiukset ja pidennykset ja suihkurusketus jnejne.

Pakko sanoa että eivät olleet kyllä sen kauniimpia kuin aiemminkaan. Köyhät tuhlaa tällaisiin. :-) itselläni meni yhteensä 15 euroa tähän juhlaan. Ja ei, en ollut kateellinen, vaan iloinen siitä että minulla ei ollut rahankäytön tai itsetunto-ongelmia.

Pian tämän jälkeen täytin 18v ja ostin auton joka kesti itse asiassa 10vuotta ilman laittoa vaikka olikin aika halpa. Aina meni katsastuksesta läpi. Köyhät tulivat vinoilemaan että "no, vanhempien rahoilla taas laittanut, on se helppoa kun kultalusikka suussa syntynyt!!"

Olin vain hiljaa ja hymyilin, taisin jopa huikata että "pappa betalar". Todellisuudessa säästin näistä yhden päivän turhista kemuista ja kaikesta minulle turhasta, ja kun köyhät kotonaan vaan pohti miten lesottaa vaatteilla jne niin minä kävin kesätöissä ja yläasteellakin tein koulun ohella vähän duunia. Niin ja silti ympärilläni pyöri poikia vaikka en ollut puhelias tai tuhlannut rahaa turhuuksiin. :-) niin ja oli kivat vanhojen tanssit!

Se byt vaan on fakta että jos olet köyhä niin säästä ja elä fiksusti. Niin varakkaammatkin tekevät, jos varakkaana pysyvät. Nämä lainoilla ja pikavipeillä elelevät ja riikinkukot eivät ole varakkaita.

Vierailija
89/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Tuliko noi tanssit jotenkin yllätyksenä?

Kuten jo moni on kommentoinut, hiukset ja meikit osaa kuka tahansa laittaa itsekin ja kirpparit ovat täynnä juhlamekkoja ennen vanhojen tansseja.

Vähän luovuutta kehiin ja tansseista nauttimaan.

Ei tyttö edes vanhojen tanssi-kurssille mennyt, kun oli tiedossa ettei ole varaa ja koulu ei maksa.

Ap

Siitä se syrjäytyminen sitten alkaa

Vierailija
90/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä oli vuosi siten vanhojen tanssit. Lainasi mekon kaverilta pesulamaksun hinnalla 45€. kengät piti ostaa 60€ (menivät nyt tänä vuonna 10€:llä lainaksi toiselle kaverille). Meikin teki itse ja hiusten kanssa auttoi isoäiti. Eli 150€ oli koko juhla eikä mitenkään pihtailtu.

Vierailija
91/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöhpöh, nyt säästäminen pystyyn mekkoa varten, satasella saa jo ihan uusiakin. Ja siitä saa hyvin rahaa takaisin kun myy eteenpäin, nuo mekot ei käytössä juuri kulu. Meikin ja hiukset voi tehdä itse, esim. nutturoita on helppo tehdä ja niistä saa juhlavia hiuskoruilla jotka maksaa muutamia euroja. Youtubesta opettelemaan. Ei vanhojentanssit rahasta ole kiinni.

Vierailija
92/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos tyttösi "vuoro" olisi tänä vuonna ollut tanssia niin ehdottomasti hän voi osallistua ensi vuonnakin! Itse en tanssinut lukion kakkosella tansseja koska parini teki oharit, tanssin abivuonna enkä kyllä kadu ja hauskaa oli.

Vierailija
93/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja jos tyttösi "vuoro" olisi tänä vuonna ollut tanssia niin ehdottomasti hän voi osallistua ensi vuonnakin! Itse en tanssinut lukion kakkosella tansseja koska parini teki oharit, tanssin abivuonna enkä kyllä kadu ja hauskaa oli.

Parini oli siis lukion kakkosella ja ainakin meidän lukiossa joka vuosi on muutamia abeja tanssimassa, sekä tyttöjä että poikia. Jonkun mielestä sekin varmaan on väärin. -92,93

Vierailija
94/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika oli neljän kaverinsa kanssa tilannut ja varannut limusiinin, joilla siirtyvät sitten iltajuhlan jälkeen ravintolaan. Ovat säästäneet sitä varten koko lukioajan, jotta päivästä ja illasta tulee ikimuistoinen. Illalla juhlapaikassa on sitten vapaamuotoinen ohjelma. Pojilla on helpompaa tuo pukujuttu, kun tumma puku on ostettu jo viime syksynä (kahdet hautajaiset), niin käy nyt oikein hyvin myös vanhojentansseissa

Vierailija
95/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa kursseja, joissa ommellaan itse se mekko. Sieltä saa myös kaavat ja opastusta. Kokemusta on. Moni kaveri kävi ompelijalla teetättämässä mekkonsa ja kampaukset ja meikit teetettiin myös ammattilaisilla, mutta lopputulos olikin sitten pettymys. Itse tekemällä tietää ainakin mitä saa. Mun vanhojentanssipuvulle tuli hintaa 70 euroa.

Vierailija
96/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos asutte tampereella, voin tulla tekeen tyttärellesi meikin. En ole ammattilainen, mutta meikannut tooodella monta vuotta, ja olen siinä hyvä. Muutaman kerran kun harjoittelisin tyttäresi kasvoihin, niin siinä se :) minulta myös löytyy laadukkaat siveltimet, niin niihin ei tarvitsisi panostaa, ja muutama muu tuote joita voisin lainata, koska eivät ole olleet välittömässä yhteydessä kasvoihin, eikä olisi myöskään tyttäresi. Jonkun halvan luomiväri paletin joutuisitte ostamaan, mahdolliset eyelinerit, ripsivärit, huulipuna, mitä ikinä nyt ei teillä valmiiksi olekkaan, mutta osaisin myös suositella halpoja ja hyvijä tuotteita meikeissä :) Tämä toki vaatii sen, että jos tyttärelläsi on toive meikkeihin, ja nähnyt vaikka instagramissa jotkut hienot, niin hän ymmärtää että meikillä ei saa aikaiseksi photoshopin jälkeä (mikä on enemmän sääntö kuin poikkeus nykyään somessa)

Vierailija
97/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa laittaa tukkaa = jokainen voi opetella tai äiti/isä voi opetella. Netti on täynnä videoita. Ja aikaakin on, kun olisi aloittanut jo syksyllä kokeilemaan eri kampauksia. Ihan vaan on kiinni siitä, että sinäkin äiti viitsisit oikeasti opetella jotain uutta lapsesi eteen.

Ei osaa meikata = ei ole pakko, jos ei meikkaa. Ja jos meikkaa muutenkin, niin tätäkin voi opetella. Aika harva nykyteini edes on nykyään meikitön. Ja samoin, äitikin voi opetella.

Ei ole mekkoa/kenkiä = tähän voi herätä jo aikaisemmin eli heti lukion alussa. Rahaa voi säästää ja hankkia mekon ajoissa. Sama juttu kenkien kanssa. Laittaa vaikka ostoilmoituksen toriin hyvissä ajoin tai käyttää vuokrapukua.

Ihme selityksiä, ainoa oikea pakollinen kulu on kenkien ja mekon hankinta. Niin minun vanhojen tanssit meni. Meikkasin ja tukan laitoin itse. Nykyään vaan pitäisi saada joku valmis paketti jonkun muun maksamana ilman, että itse tarvitsee evääkään liikuttaa.

Vierailija
98/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika oli neljän kaverinsa kanssa tilannut ja varannut limusiinin, joilla siirtyvät sitten iltajuhlan jälkeen ravintolaan. Ovat säästäneet sitä varten koko lukioajan, jotta päivästä ja illasta tulee ikimuistoinen. Illalla juhlapaikassa on sitten vapaamuotoinen ohjelma. Pojilla on helpompaa tuo pukujuttu, kun tumma puku on ostettu jo viime syksynä (kahdet hautajaiset), niin käy nyt oikein hyvin myös vanhojentansseissa

Hienoja miehiä, tässä mallia aloittajalle: Ovat säästäneet sitä varten koko lukioajan.

Mutta kun osa meistä on niitä, jotka vaan tykkää valittaa ja näkee ongelmia sen sijaan, että oikeasti itse tekisi jotain asioidem eteen.

Vierailija
99/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta on vaan niin kiva valittaa. 

Vierailija
100/167 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhojentanssit ja penkkarit on kyllä kaksi asiaa, joista en olisi luopunut omilta lukiovuosilta mitenkään. Ne on niitä jotka muistetaan vielä vuosia lukion jälkeenkin. Meillä oli muutama tyttö jotka eivät osallistuneet kumpaankaan. Oli minusta omituista.

Vanhojentanssit ja penkkarit oli kyllä kaksi asiaa, joihin en olisi osallistunut millään hinnalla. En todellakaan olisi pukenut päälleni mitään prinsessahörhelöitä ja kekkuloinut tukka sutturalla jonkun kömpelön "tanssi"partnerin käsivarsilla ihmisten töllistellessä ympärillä. Tai penkkarit, mukavitsikkäitä asuja ja typeriä iskulauseita, jengi kännissä huutaa ja roikkuu kuorma-auton lavalla. Ei mun käsitys hauskanpidosta kumpikaan.

No kylläpä sitä otetaan elämä vakavasti. Eikö voi hullutella ja heittäytyä? Vanhat ja penkkarit oli sellasia once in a lifetime yhteisöllisiä tapahtumia, lämmöllä muistelen. Penkkarit vedin kovassa kuumeessa lääkäriltä saadun panacodin voimalla, mutta silti muistan että oli tosi hauska ja erityinen fiilis siinä päivässä :)