Mitä Suomen ruokamarketeista ei meinaa millään löytyä? Listatkaa mitä haette, jos joku muu tietäisi mistä saa.
Mallasviinietikka. Mistä sitä saa? Olen kiertänyt pääkaupunkiseudun marketeja muttei löydy.
Kommentit (418)
Kofeiinitonta Coca-Colaa, tai ruotsalaista Festis-mehua.
SoyApetit: soijapihvit. Punainen rasia. Kyseessä on siis pussi, johon sekoitetaan kiehuvaa/kuumaa - tai ihan vain vattä. Annetaan turvota hetki - ja "taikina" on valmis. Mun perinteinen Joulusafka. Vääntyy siis myös pihvien/pyöryköidein lisäksi uunisafkaksi sipulin, sienien ja punaisen paprikan kanssa.Färssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanilla extract ja cream of tartar :)
Lisäksi hirvensarvisuola, jota tarvitsisi 40-luvun leipomuskirjan ohjeisiin.
Joskus hirvensarvisuolaa sai apteekista.
Myös cream of tartaria eli viinikiveä saa Suomessa apteekeista.
Ei saa enää.
Vierailija kirjoitti:
Marmitea? Minulla on pakkomielle siihen, aivan ihanaa paahtoleivän päällä!
Löytyy usein kaupoista joissa myydään pähkinöitä tms. luonnon karkkia ja teetä jne. esimerkiksi kuudesmaku.
Sellaisia tosi isoja simpukan muotoisia pastoja, joita voi täyttää? Asun Turussa..
Vierailija kirjoitti:
Suolia. Pitää aina tilata erikseen. Kanan jalkoja, tosi kalliita jos sattuu löytämään. Rustoja. Ei ole missään.
Ainakin Hakaniemen hallista saa noita kaikkia, kanan jalat kuutisen euroa kilolta. Suolta myydään myös isompien markettien pakastealtaiden päätyarkuissa (jumbon cittarissa näin viimeksi)
Vierailija kirjoitti:
Oikeaa ja kunnollista teetä. Markettien hyllyt on täynnä kaikenlaisia esansseilla maustettuja jämäteepusseja, mutta kunnollista mustaa (ja tietysti maustamatonta) irtolehtiteetä saa etsimällä etsiä. Mahdollisesti löytyy yksi paketti jotain perus englishbreakfastia, mutta assamista, darjeelingsta yms saa vain uneksia.
Tilanne on vastaava kuin kahvihyllyssä olisi vain jotain costaricaa ja kaikki muut jotain hajustettuja ja maustettuja halpiskahveja.
Etnokaupoista ja kauppahalleista
Macademiapähkinät. Missä hitossa niitä on? Harvoin Lidlissä, ja silloin rohmutaan varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hibiscus teetä (kiinanruusu taitaa olla suomenkielinen nimi)
Venäjä- ja Eesti-kaupoista, esim. Itiksen Kalinkasta.
Minä tilaan iHerbistä, ja luomuna mieluimmin kuin jotain venäläistä..
Niin vaikea löytää grillimakkaraa, johon ei olisi ollenkaan käytetty sikaa. Kaikki lihat oikeastaan tungetaa siansuoleen.
Maustehyllystä ei löydy salviaa täyttöpussissa. Pitää ostaa aina lasipurkissa.
Bageleita olen etsiskellyt.. Ennen oli k-kaupoissa esipaistettuina, mutta ne ovat hävinneet. Lidlistä viime aikoina löytynyt mutta ne ovat olleet joka kerta ostaessani kovia kuin kivet.
K-supermarketeista, ainakin konalasta, löytyy! Sieltä mauste/eksoottiset säilykkeet osatolta
Vierailija kirjoitti:
Säilöttyjä sitruunoita. Aivan ihania mutta tosi vaikeaa löytää Suomesta. Näitä on monissa esim. Lähi-idän alueen resepteissä.
Quote unohtui: eli k-supermarketeista, ainakin konalasta! Mauste/eksoottiset tarvikkeet osastolta
Bassetts Winegums :) Näitä sai kaupoista pikkupusseissa 10-15v takaperin ja sitten ne katosi taas. En tiedä mitä ne on laittanu karkkeihin, niihin tulee riippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Viinirypäleensiemenöljyä etsin yksi krs eikä löytynyt mistään. Ruoanlaittoon, ei kasvoille
Keskustan Stokkan herkusta ainakin löytyy. Metallipullo.
Vierailija kirjoitti:
Maustehyllystä ei löydy salviaa täyttöpussissa. Pitää ostaa aina lasipurkissa.
Löysin Cittarista ison ison purkin salviaa ja nappasin heti mukaan. Sellaisen litran pönikän tms. Mutta onko kurkumaa jossain isoissa paketeissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille, joka kyseli luulientä, suomalainen puljonki tekee luuliemiä, ainakin naudasta, kanasta, vasikasta (?) jne.
Ne on sellaisissa pahvipakkauksissa, ovat lisäaineettomia, ja löytyy isoista kaupoista ja antonantoneista.
Itse olen tosi laiska liemenkeittäjä, enkä tykkää fondeista ja liemikuutioista, niin käytän noita.
Eikö tuossa ole hullun lehmän tautiriski?
http://puljonki.melto.fi