Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Suomen ruokamarketeista ei meinaa millään löytyä? Listatkaa mitä haette, jos joku muu tietäisi mistä saa.

Yksipuolinen valikoima
13.02.2017 |

Mallasviinietikka. Mistä sitä saa? Olen kiertänyt pääkaupunkiseudun marketeja muttei löydy.

Kommentit (418)

Vierailija
281/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei liity ruokaan, mutta mistään ei tunnu löytyvän riittävän isoja pusseja. Siis pakastuspussin kaltaisia, mutta kunnolla leveitä, jotka voi vetää esimerkiksi lautasen päälle, jossa on ruokaa ja laittaa sitten jääkaappiin. Niihin mahtuu myös esimerkiksi lenkkarit.  Yleensä pussit ovat vain pitkiä, eikä leveyttä ole lainkaan. Jotain roskapusseja tietenkin on, mutta ne ovat liian isoja ja paksuja tuollaiseen yleiskäyttöön, eikä edes hygieenisiä. 

Tämä oli hauska, laitatko siis lenkkarit lautaselle ruoan kanssa :D

Vierailija
282/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Vanilla extract ole vaniljaesanssi ja sitä on melkein joka kaupassa leivontahyllyssä tarjolla?

Ei ole sama asia. Esanssi on keinotekoinen. Extract on uute ja tehty aidosta vaniljasta. 

Haetko jotain tiettyä vaniljauutetta? Vaniljauutetta ei nimenomaan tuota Vanilla extractia saa kyllä ihan peruskaupoistakin. Itse ostan sitä Ruohonjuuresta. Tässä on pari paikkaa, josta voi tilata verkkokaupan kautta jos asut jossain pienellä paikkakunnalla :)

http://www.prima-mausteet.fi/leivonta-ja-jalkiruokatuotteet-leivontamau…

http://www.ekosego.fi/product/236/vaniljauute-luomu-100ml

https://kauppa.ruohonjuuri.fi/vaniljauute/STEEN-560073386680/dp

https://www.ekolo.fi/tuote/steenbergs-vaniljauute/5060073386680/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei liity ruokaan, mutta mistään ei tunnu löytyvän riittävän isoja pusseja. Siis pakastuspussin kaltaisia, mutta kunnolla leveitä, jotka voi vetää esimerkiksi lautasen päälle, jossa on ruokaa ja laittaa sitten jääkaappiin. Niihin mahtuu myös esimerkiksi lenkkarit.  Yleensä pussit ovat vain pitkiä, eikä leveyttä ole lainkaan. Jotain roskapusseja tietenkin on, mutta ne ovat liian isoja ja paksuja tuollaiseen yleiskäyttöön, eikä edes hygieenisiä. 

Tämä oli hauska, laitatko siis lenkkarit lautaselle ruoan kanssa :D

En, mutta näiden pussien kanssa pystyisi tekemään senkin. Ennen tällaisia pusseja oli käytössä ja ne olivat loistavia, koska sopivat niin moneen eri käyttöön. Hankala elää nyt ilman niitä kun pitää laittaa ruokaa johonkin rasioihin tai vastaaviin tai vetää kelmua päälle. Joutuu sotkemaan turhaan astioita. 

Vierailija
284/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino-jäätelön makuna nykyään myös kirsikka!

Vierailija
285/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brejk-suklaapatukoita pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
286/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanilla extract ja cream of tartar :)

Lisäksi hirvensarvisuola, jota tarvitsisi 40-luvun leipomuskirjan ohjeisiin.

Joskus hirvensarvisuolaa sai apteekista.

Myös cream of tartaria eli viinikiveä saa Suomessa apteekeista.

Ei saa enää.

http://www.prima-mausteet.fi/leivonta-ja-jalkiruokatuotteet-leivontatuo…

Vierailija
287/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen etsinyt noita pusseja, ennen niitä löytyi helposti. Nyt ainoa, minkä mä olen löytänyt tohon käyttöön on Pirkan vahva pakastuspussi (3kg, 20 kpl).

Vierailija
288/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään kunnon jäätelömakuja, kuten kirsikka, persikka, tiramisu, manteli, marsipaani, rommisuklaa, amaretto tms.

Älä muuta sano! Ja ylipäätään vaikeaa löytää hyvää jäätelöä Suomesta, varsinkaan kaupan pakastealtaasta. Valion ja Ingmanin ne pahvipakettijäätelöt ei oo kunnon jäätelöä nähnytkään kun vertaa hyvään italialaistyyppiseen jäätelöön.

Minä kaipaa tervejäätelöä takaisin valikoimiin. Oli aiemmin Valiolla ja Pirkalla, mutta eipä enää :-(

Vierailija
289/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut, oliko joku jo vastannut tähän, mutta viinikiveä saa ihan Prismastakin. Sieltä mauste-, leivonta- ja säilöntäainehyllyltä.

Vierailija
290/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään kunnon jäätelömakuja, kuten kirsikka, persikka, tiramisu, manteli, marsipaani, rommisuklaa, amaretto tms.

Älä muuta sano! Ja ylipäätään vaikeaa löytää hyvää jäätelöä Suomesta, varsinkaan kaupan pakastealtaasta. Valion ja Ingmanin ne pahvipakettijäätelöt ei oo kunnon jäätelöä nähnytkään kun vertaa hyvään italialaistyyppiseen jäätelöön.

Minä kaipaa tervajäätelöä takaisin valikoimiin. Oli aiemmin Valiolla ja Pirkalla, mutta eipä enää :-(

Vierailija
291/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bageleita olen etsiskellyt.. Ennen oli k-kaupoissa esipaistettuina, mutta ne ovat hävinneet. Lidlistä viime aikoina löytynyt mutta ne ovat olleet joka kerta ostaessani kovia kuin kivet.

Prismassa!! Ja on muuten hyviä!!

Vierailija
292/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mausteita tilata jostain netistä isoja määriä? Raivostuttaa ne minimaalisen pienet pussukat ja kalliit pikku purkit.

Vierailija
293/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvensarvisuolaa saa apteekeista

Vierailija
294/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan saako suomessa mistään kaupasta valmisporkkanaraastetta? :D siis ihan vaan valmiiks raastettua porkkanaa. Rakastan porkkanaraastetta, mutta oon välillä niin laiska tekemään sitä ite. Ulkomailla ollessa syön varmaan 2 sellasta valmis raastepussia aina päivässä :D

Tää menee samaan kuin ne muovitetut banaanit...

Tai ne valmiiksi erotellut munanvalkuaiset, valmiiksi paistettu jauheliha ja valmiiksi keitetyt kananmunat. Ihmettelin aina että kuka noita ostelee?!?

Olen vähän vanhempaa ikäpolvea, ja silloin kun valmis juustoraaste tuli markkinoille, ajattelin, että kyllä on turhake. Kun juustoraasteen saa niin kätevästi itse raastamalla. Nykyään ostan juustoraasteen pussissa.

Vierailija
295/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko mausteita tilata jostain netistä isoja määriä? Raivostuttaa ne minimaalisen pienet pussukat ja kalliit pikku purkit.

Tokmannissa myydään aika halvalla litran (?) tonkkia?

Vierailija
296/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sileää appelsiinimarmeladia, siis ei kuoren palasia. Englannissa söin paahtoleivän päällä, mutta Suomessa olen nähny vaan kuorellista marmeladia.

Ainakin M&S-myymälöistä saa Suomessa.

Vierailija
297/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepper Jack juusto, saako mistään?

Vierailija
298/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milchschnitteä, kinder country, kinder happyhipposnack, kinder pingui, oikeastaan kaikki kinderin kylmäosaston setit. Lisäksi hasselpähkinältä maistuvia giotto palleroita.

Lisäksi kaipaan kunnon etikkaista salaattikastiketta, maggi wyrzeä, gamembertiä pakastimesta, edullisia kalkkunanrintafileitä edullisesti.

Vierailija
299/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bageleita olen etsiskellyt.. Ennen oli k-kaupoissa esipaistettuina, mutta ne ovat hävinneet. Lidlistä viime aikoina löytynyt mutta ne ovat olleet joka kerta ostaessani kovia kuin kivet.!

Ne Lidlin bagelit on oikeaoppisia bageleita. Bageli siis laitetaan uuniin ja sinne uuniin laitetaan muki tai muu astia, jossa on vettä. Tadaa, bagelisi on pehmeä kuin unelma!

Vierailija
300/418 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viininlehtikääryleitö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi