Mitä Suomen ruokamarketeista ei meinaa millään löytyä? Listatkaa mitä haette, jos joku muu tietäisi mistä saa.
Mallasviinietikka. Mistä sitä saa? Olen kiertänyt pääkaupunkiseudun marketeja muttei löydy.
Kommentit (418)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipailen sellaisia pieniä, n. 1 rkl kokoisia kahvimaitopurkkeja.
Minä myös, niitä huoneenlämmössä säilyviä, Jenkeissä näitä on joka paikassa, myös makuversioina, esim. vanilja tai karamelli. Onko kukaan löytänyt näitä Suomen kaupoista?
Tarkoitatko samoja joita on Subwayssa ja lentokoneissa kahvin juojille tarjolla? Dubaissa oli tavallisissa kaupoissa "kimppu" eli verkossa useampia kappaleita maitoja.
Eikö Vanilla extract ole vaniljaesanssi ja sitä on melkein joka kaupassa leivontahyllyssä tarjolla?
Citymarketista kannattaa katsoa Dove suklaapatukoita. Oulussa niitä on cittarissa ja myös K-marketissa myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Norjalaista brunostia :(
Evaporated milk. Myydään pienissä ruokakerman näköisissä purkeissa, muttei kuitenkaan ole ruokakermaa. Perusmaitokaan ei aja samaa asiaa.
Olen törmännyt muistaakseni Stockalla sekä jossain marketeissa olisiko Prisma tai cittari.
Jos noita pikkupurkkeja huoneenlämmössä säilyviä maitoja myytäisiin Suomessa niin hinta olisi varmaan yli euron prk ja kahviin niitä menee minulla 2 kpl ainakin eli kalliiksi tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Vanilla extract ole vaniljaesanssi ja sitä on melkein joka kaupassa leivontahyllyssä tarjolla?
Ei ole sama asia. Esanssi on keinotekoinen. Extract on uute ja tehty aidosta vaniljasta.
Sileää appelsiinimarmeladia, siis ei kuoren palasia. Englannissa söin paahtoleivän päällä, mutta Suomessa olen nähny vaan kuorellista marmeladia.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia tosi isoja simpukan muotoisia pastoja, joita voi täyttää? Asun Turussa..
Nyt en enää muista ostopaikkaa varmaksi kun siitä on jo aikaa, mutta deCeccoa ovat ja veikkaisin Manhattania, cittaria tai Stockaa.
Mistä pk-seudulla tai kehyskunnasta saisi Ruis-Oskari-leipää?? Jäin kaipaamaan sitä jo kymmenen vuotta sitten, kun muutin Helsinkiin, eikä sitä ole ollut esim. Kampin K:ssa eikä Postitalossa eikä Käpylässäkään.
Säilöttyjä sitruunoita ihailin viimeksi Ruoholahden Cittarissa!
Vierailija kirjoitti:
Vanilla extract ja cream of tartar :)
Lisäksi hirvensarvisuola, jota tarvitsisi 40-luvun leipomuskirjan ohjeisiin.
Hirvensarvisuolaa saa apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä pk-seudulla tai kehyskunnasta saisi Ruis-Oskari-leipää?? Jäin kaipaamaan sitä jo kymmenen vuotta sitten, kun muutin Helsinkiin, eikä sitä ole ollut esim. Kampin K:ssa eikä Postitalossa eikä Käpylässäkään.
Ei saa enää mistään jos googlea uskominen 😕
Sun-merkkisiä sipsejä. Vihreä pussi, makuna French onion
Frebaco Kvarn -muroja ehdin ostaa pari pakettia ennen kuin Minimani lopetti myymisen.
Kung Markatta -kaakaojuomajauhe
Tämä ei liity ruokaan, mutta mistään ei tunnu löytyvän riittävän isoja pusseja. Siis pakastuspussin kaltaisia, mutta kunnolla leveitä, jotka voi vetää esimerkiksi lautasen päälle, jossa on ruokaa ja laittaa sitten jääkaappiin. Niihin mahtuu myös esimerkiksi lenkkarit. Yleensä pussit ovat vain pitkiä, eikä leveyttä ole lainkaan. Jotain roskapusseja tietenkin on, mutta ne ovat liian isoja ja paksuja tuollaiseen yleiskäyttöön, eikä edes hygieenisiä.
Hula hoops -sipsit, joita söin aina nuoruudessani Englannissa. Niitä kylläkin voi tilata Suomeen, mutta myydäänkö missään suomalaisessa kaupassa?
Lisäksi kaipaan useita japanilaisia ja kiinalaisia herkkuja. Hakaniemen Asian marketista saa onneksi joitakin hyviä tuttuja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilöttyjä sitruunoita. Aivan ihania mutta tosi vaikeaa löytää Suomesta. Näitä on monissa esim. Lähi-idän alueen resepteissä.
Quote unohtui: eli k-supermarketeista, ainakin konalasta! Mauste/eksoottiset tarvikkeet osastolta
Täytyy varmaan seuraavan kerran, kun Helsingissä käy, ostaa jostain sieltä. Täällä missä asun parin tunnin päässä Helsingistä ei saa edes Cittarista. Tai joskus tilata netistä, niillekin vaan tulee aika paljon hintaa postikuluineen niin ei kovin usein raaski :D
Vierailija kirjoitti:
Norjalaista brunostia :(
Evaporated milk. Myydään pienissä ruokakerman näköisissä purkeissa, muttei kuitenkaan ole ruokakermaa. Perusmaitokaan ei aja samaa asiaa.
Löysin brunostia Jyväskylässä Mestarin Herkusta. Juustohyllyllä pieni, punainen, kuution muotoinen paketti. Hinta on kova, mutta juusto on herkullista.
Yksipuolinen valikoima kirjoitti:
Mallasviinietikka. Mistä sitä saa? Olen kiertänyt pääkaupunkiseudun marketeja muttei löydy.
Ihan keskustassa on http://www.behnfords.fi/
Mitä ihmeen taikaliemiä keittelette? Onko palstalla paljonkin kyöpelinvuoren emäntiä?