Mitä Suomen ruokamarketeista ei meinaa millään löytyä? Listatkaa mitä haette, jos joku muu tietäisi mistä saa.
Mallasviinietikka. Mistä sitä saa? Olen kiertänyt pääkaupunkiseudun marketeja muttei löydy.
Kommentit (418)
Porkkana- ja lantturaastetta myydään tukuissa ainakin. Olen odottanut, että tulisi kauppoihin, mutta vielä en ole nähnyt missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akaasiahunajaa ei enää meinaa löytyä mistään. Pidän siitä enemmän koska se ei ole niin ällömakeaa kuin useimmat hunajat.
Öööh on sitä ihan Rainbowmerkilläkin S-kaupoissa ja Pirkka-merkillä K-mafiassa.
Tuota Pirkan en ole nähnyt missään, mutta Rainbown oli ainoa jonka löysin. Harmi ettei sitä juuri mistään saa koska se on paremman makuista ja siinä on vähemmän kaloreita kuin perushunajissa eikä se jämähdä purkkiin samalla tavalla kuin muut hunajat.
Horsmahunaja ei myöskään kiteydy.
Kanervahunaja hyytelöityy, muttei kiteydy.
Vaikea löytää kumpaakaan.
Kanervahunajaa ja muita suomalaisia lajihunajia löytyy ainakin Lappi-Hunajalta: http://www.lappi-hunaja.fi/shop/category.php?id_category=2
Heillä on joskus horsmahunajaakin, mutta nyt ei näyttänyt olevan saatavilla.
Sarviapilaa (mauste) ja valmis dukkah mausteseos? Mielellään Espoo-Helsinki
Parkettivahaa ei meinaa löytyä enää kuin erikoisliikkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Porkkana- ja lantturaastetta myydään tukuissa ainakin. Olen odottanut, että tulisi kauppoihin, mutta vielä en ole nähnyt missään.
Kuka näitä mahtaa valmistaa? Voisi heittää ehdotusta heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maltesers-karkit (Behnfordsilla on/oli niin pieniä pusseja, että niistä tulee vain vihaiseksi, ja laivoillakin on, mutta niille menen niin harvoin)
ras el hanout -mauste
Ras el Hanout-maustetta oon nähnyt Stockan herkussa.
Löytyy tavallisistakin isoista ruokakaupoista, usein samassa hyllyssä thaimausteiden ja -kastikkeiden kanssa.
MUUMITAMMA kirjoitti:
Missä muualla kuin punnarissa myydään pesupähkinöitä?
Ainakin Turussa Länkkärin Cittarista.
Vierailija kirjoitti:
Minä kaipailen sellaisia pieniä, n. 1 rkl kokoisia kahvimaitopurkkeja.
Minä myös, niitä huoneenlämmössä säilyviä, Jenkeissä näitä on joka paikassa, myös makuversioina, esim. vanilja tai karamelli. Onko kukaan löytänyt näitä Suomen kaupoista?
Dunkin' Donutsin maustetut jauhekahvit
Vierailija kirjoitti:
Maissisiirappua
Muistaakseni olen nähnyt sitä Puotinharjun vanhan ostarin Alanya marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Turkkilaisia karkkeja
Tähänkin vastaan Puotinharjun ostarin Alanya Market. Sieltä löytyy niin karkkeja, mehuja kuin leivonnaisia, jos tykkää turkkilaisesta makeasta.
Noista pikkumaidoista muutama kyseli.
http://www.arkkiplussa.fi/kauppa/elintarvikkeet-c-1054_470_472/kahvimai… <-- Tällaisia saa ainakin tilattua. Tukuista tietty saa myös halvemmalla ja useampaa laatua, jos sattuu olemaan joku tukussa asioiva tuttu niin pistäkää toivelistaa mukaan :)
Sinä, joka kyselit Dove-suklaapatukoita. Oletko katsonut Kampin K-Supermarketista? Ihan kuin olisin siellä nähnyt.
Mistä ruotsalaista Falukorv-makkaraa? Jopa Stocka petti tämän suhteen. Ja ei, en aio kokeilla aivan erilaiselta maistuvaa HK:n sinistä korvaavana tuotteena.
Käyttäjä3133 kirjoitti:
Saako bone brothia eli luulientä valmiina mistään? Entä luita yms siihen tarvittavaa kamaa muualta kuin suoraan tuottajilta? Pakastekanaa saa kokonaisena kaupoista, sen tiedän.
Luita ja erikoisempia lihoja saa ainakin Helsingissä esimerkiksi Veijo Wotkinilta ja Roslundilta.
Kannattaa toki aina varmistaa etukäteen, mutta näillä marketteja monin verroin hulppeammat valikoimat, esimerkiksi Wotkin myy mm. vasikkaa. Varmaan muillakin paikkakunnilla on lihatukkuja, joista kysellä.
Oikeaa ja kunnollista teetä. Markettien hyllyt on täynnä kaikenlaisia esansseilla maustettuja jämäteepusseja, mutta kunnollista mustaa (ja tietysti maustamatonta) irtolehtiteetä saa etsimällä etsiä. Mahdollisesti löytyy yksi paketti jotain perus englishbreakfastia, mutta assamista, darjeelingsta yms saa vain uneksia.
Tilanne on vastaava kuin kahvihyllyssä olisi vain jotain costaricaa ja kaikki muut jotain hajustettuja ja maustettuja halpiskahveja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akaasiahunajaa ei enää meinaa löytyä mistään. Pidän siitä enemmän koska se ei ole niin ällömakeaa kuin useimmat hunajat.
Näin tätä muistaakseni juuri Koivistonkylän Prismassa Tampereella.
S-marketeista löytyy yleensä akaasiahunajaa ja myös appelsiininkukkahunajaa. Nämä ovat suosikkini.
Leivitettyä juustoa eli "cordon bleu", jossa ei kuitenkaan ole sisällä ollenkaan lihaa. Asuin ennen ulkomailla ja siellä näitä sai pakasteena joka paikasta, Suomesta en ole löytänyt ainakaan vielä :( onko kukaan nähnyt missään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanilla extract ja cream of tartar :)
Lisäksi hirvensarvisuola, jota tarvitsisi 40-luvun leipomuskirjan ohjeisiin.
Joskus hirvensarvisuolaa sai apteekista.
Myös cream of tartaria eli viinikiveä saa Suomessa apteekeista.
Dove-suklaapatukoita. Pitäisi kuulemma olla myynnissä joissakin kaupoissa mutta en ole missään Helsingissä törmännyt! En viitsi netistä nyt lähteä 20 eurolla yli kahtakymmentä patukkaa tilaamaankaan.