Mitä Suomen ruokamarketeista ei meinaa millään löytyä? Listatkaa mitä haette, jos joku muu tietäisi mistä saa.
Mallasviinietikka. Mistä sitä saa? Olen kiertänyt pääkaupunkiseudun marketeja muttei löydy.
Kommentit (418)
Hei tietääkö kukaan, minkämerkkistä on ruusunmarjasoppa, jota Suomesta voi löytää? Onko mistään saatavana ruusunmarjasosetta, vaikka pakasteena?
Cheez Doodleseja ja niistä vielä crunchy versiona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeeta maitoa, suoraan tilalta, ilman käsittelyä. Ei saa mistään kaupasta!!
Onkohan Kaskikansan maito sellaista? Jos on, niin sitä saa ainakin joistain Citymarketeista.
Aiotko lypsytilan pistää kauppaan jos pitää olla suoraan tilalta ja kaikenlisäksi kaupasta?
Olisin tullut Kaskikansan maitoa ehdottamaan myös. Mistä alapeukut? En tiedä mitä tarkoittaa sitten "oikea käsittelemätön maito", jos ei kerran raakamaito kelpaa vastaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saisi tuoreita pretzeleitä Tampereella? Lidlien paistopisteissä oli ennen, mutta poistuivat sieltä jo aikapäiviä sitten.
Jankan lidlissä on ainakin
Tuota hirvensarvisuolaa saa ehkä apteekista. Se on kyllä vaan kohotusaine ja sen voit korjata nykyisillä, tarkistat vaan netistä annostuksen. Lopputulos maistuu onneksi (melko) samalta, mutta hirvensarvisuolalla saat kämppään hetkeksi tymäkän ammoniakin hajun.
Vierailija kirjoitti:
Hei tietääkö kukaan, minkämerkkistä on ruusunmarjasoppa, jota Suomesta voi löytää? Onko mistään saatavana ruusunmarjasosetta, vaikka pakasteena?
Pirkalla on ainakin ruusunmarjakeittoa. Ruusunmarjasosetta löytyy viilipurkin kokoisista paketeista Pakkasmarjalta pakasteesta, ainakin Prismoissa olen nähnyt. Ei kyllä muistaakseni ole ihan 100% ruusunmarjaa, taitaa olla sokeria lisänä.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan sellaista kassleria, jota saa Ruotsissa ihan joka kaupasta. Tää suomalainen on jotenkin ihan erilaista.
Kaseleri on Suomessa niin aliarvostettua ettei sitä kannata myydä. Ison paketin saa parilla eurolla. Ostan usein, varsinkin kesällä kun on grillikelit ja joskus sellaisen isomman jötkäleen useammaksi tunniksi uuniin. Erittäin hyvää lihaa.
Hyvää tavaraa saa wotkinssilta.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluais tehdä paukkuja, mut grenadiineja on huonosti. Joskus osti jostain itämaisesta kaupasta jotain passiongrenadiinia, jumalaista, mut nyt ei löydä. Onks tietoo?
Kannattaa kysyä Alkosta.
Le Sirop de Monin de Grenadine.
Vihreä jäätee jossa ei ole sokeria tai makeutusaineita vaan pelkästään vihreää teetä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sais sellasta vanhanaikaista sitruunamuffinssijauhetta? Mulla on vanha sitruuna-mustikkakakkuresepti ruotsalaisesta lehdestä, mut en löydä muuta kun suklaakakkujauheita. Voi tietty tehdä itse tavallisen kakkutaikinan ja siihen sitruunaa, mut ei vaan maistu samalta eikä oo yhtä helppo tehä.
En tiedä onko sun makuun vanhanaikaista, mutta Maustepörssillä on sitruuna muffinssi-mix! :)
Nescafe Red Mug pikakahvia. Ei ole samaa kuin Suomessa myytävä Nescafe Original vai Classic, en ole aivan varma nimestä.
Vierailija kirjoitti:
Kuiva kerma jauhe, siis kahviin, en ole löytänyt.
Olen nähnyt s-kaupassa, päätyhyllyssä limujen vieressä.
Hibiscus teetä (kiinanruusu taitaa olla suomenkielinen nimi)
Pyrex mittakannuja tai lasisia kuumuutta kestäviä mittakannuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylhäisten näkkileipä, saako enää mistään?
Muistan ne ja mielelläni ostaisin niitä vieläkin.
Ei vain näy missään.
Suomessa ei ole tarpeeksi ylhäisöä, ei kannata myydä.
Hei kiitokset teille! Sain hyvät vinkit!!
Missä muualla kuin punnarissa myydään pesupähkinöitä?
Saako bone brothia eli luulientä valmiina mistään? Entä luita yms siihen tarvittavaa kamaa muualta kuin suoraan tuottajilta? Pakastekanaa saa kokonaisena kaupoista, sen tiedän.
Ruusunmarjasosetta kyselevälle voin suositella Bonnen ruusunmarjasosetta. Löytyy kyllä monista hyvinvarustetuista kaupoista. Muutenkin Bonnen soseet on mmm...
Ylhäisten näkkäri palaa kevään aikana kauppojen hyllylle. Tämä on varma tieto, tarkkaa ajankohtaa en vielä tiedä!
Sinä, joka kyselit Malteser's suklaita niin Urjalan makeistukku myy ainakin tällaisia 440 g "ämpäreitä" 8,5 euron hintaan :
http://urjalanmakeistukku.fi/makeiset/3035-maltesers-bucket-440g.html?g…
Tampereella Kalevan Prismasta olen ostanut ja aitolahden k-marketista