Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Rybb&Deckers appelsiinimehu, parasta appelsiinimehua! En edes muista, että missä vaiheessa poistuivat, mutta R&D appelsiinimehu on ainoa, jota pystyin juomaan itse puristetun mehun ohella. Todella tylsää, ettei enää saa.
etusormikin ihan hyvä. Kaverin. tai hammasharja,ethän ota omasta mukista.
Minulla on ikävä tavallisia karkkeja ennen kuin kokivat muutoksen vegaanisina. Kyllä, olen lukenut tarinat siitä "ettei mikään muutu", mutta se on soopaa. Hienoa, että on vegaanisia karkkeja, mutta monet hedelmäkarkkisuosikit menivät siinä pilalle, kun karkin rakenne on pehmeä ja hampaisiin tarttuva sotku, jota ei kertaa enempää syö. Tässäkin käy helposti niin, että vegaaniset kuluttajat innostuvat, mutta tavalliset eivät enää pidä rakenteesta yms. ja lopputulos on myynninlasku ja tuote kuopataan. Harvoin muutokset hyvään tuotteeseen, etenkin klassikkomerkkeihin, on ollut etu ja menestys. Royalkin on täyttä kuraa.
Tiedän, että tässä ketjussa kaivataan tuoreita kadonneita tuotteita, mutta tulipas nostalginen olo, kun kuin tätä läpi. Mielessä lapsuuden suosikit: vaniljajäätelö, jonka keskellä mansikkajäätelösydän. Lakritsijäätelöpuikko, jonka paketissa oli kummitus yms. kuva, jännät kolmion muotoiset Trip- paketit, suklaajäätelötuutti, jonka keskellä nougatmainen suklaasydän, Fazerin suklaanappipötköt, Fazerin tryffelikakku, jota suklaalle perso isäni osti vähintään kolmesti kuussa kahvileiväksi. Minäkin muistan Fazerin kanelipaahtoleivän ja Nami nami- vanukkaat, joista mansikka oli suosikkini - nykylapset saavat maistaa samaa makumaailmaa vain Dumlen mansikkakarkissa, joka sekin taitaa olla historiaa. Pakastepizzoja en edes halua ajatella, kun suunnilleen kaikki suosikkini ovat kadonneet... Samoin monta hyvää jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Liptonin Temptation fruits tee. Lempparini, joka teki minusta teenjuojan. Enää ei saa, eikä löydy Liptonin sivultakaan. Nyyh. =(
Tää oli kyl mainioo teetä jota tuli monasti siemailtuu Temptation Icelandii tsiigailles.
Pirkan rommileivoskeksit. Tätä kaipuuta ei vaan voi poistaa. Miksei kukaan valmistaja tartu tähän. Ei voi olla mahdoton palauttaa.
Laskiaispullia mustikkatäytteellä!
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/elonen-laskiaispulla-2kpl160g-must-…
Mustikka-jogurttimoussella täytetty herkullinen laskiaispulla. Sisällä mustikkahillosilmä.
Miksi kaupoista katoaa moni tuote ja on myynnissä vain joulun ajan? Esimerkkinä Laitilan rommikirsikkakakku.
https://www.laitilanleipa.fi/tuote/rommi-kirsikkakakku-680-g/
"Kahvipavut" jotka suklaisia, sisällä jotain liköörin kaltaista
Rusettiviinereitä ei mikään voita
Napoleon leivokset, onko näitä vielä?
Harvoin enää saa kaupasta palviryynimakkaroita.
Vierailija kirjoitti:
Napoleon leivokset, onko näitä vielä?
Uuniin laitettavat valmiit boksit. Olivat kivan kokoiset ja hyvänmakuisia. Valmistajaa en enää muista. Harmi, ettei enää saa, sillä oli meillä arjen luottotuote. Kun lämmitti uunin ja kala oli uunissa, ehti hyvin tehdä muussin ja salaatin ja ruokaa tuli juuri sopiva annos minulle ja miehelle.