Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Mulla on ollut jo pitkään ikävä, aitoa Lapin rieskaa. Nyt olen löytänyt kaupoista, rieskaa joka muistuttaa enemminkin pullarieskaa. Kun Lapin rieskaa vielä oli lähikaupassa, niitä oli vaikeuksia ohittaa joten lähes joka käynnillä ostin niitä herkkuja kotiin.
Punaviinipaistileike ja - metvursti
Mä kaipaan 1985-86vuoden, suklaapatukkaa (jota myytiin vain vähän aikaa) ja sen nimi oli Large. Yhden mainoksen siitä kuvasta, löysin kun googlailin pitkään sitä.
Tänä jouluna ei ollut myynnissä Julia- ja Vihreät kuulat -patukoita:(
Vierailija kirjoitti:
Aisti kosteusemulsio hajusteeton (entinen Erioil). Olen käyttänyt n.20 vuotta ja parempaa ei ole. En tiedä miksi on lopetettu.
Mulla on pari isoa pulloa, koska niitä myytiin jossain vaiheessa alessa. Ei tule käytettyä, kun eivät meinaa imeytyä yhtään iholle vaan jää valkoisena pyörimään ihon pinnalle.
LOREAL PARIS - Elvital Extraordinary Oil Oil-in-Cream.
Vierailija kirjoitti:
Huonoäidin valmisruoat.
Äidinpatukka.
Citra Humalavesi.
Jos äidinpatukalla tarkoitat sitä proseccosuklaata, sitä kaipaan minäkin. Huono äiti -brändimoli luotaantyöntävä, mutta se suklaa itsessään oli ihanaa. Ja humalavesikin oli mahtava janojuoma. Ihan kuin olisin nähnyt sitä jossain kaupassa ihan vähän aikaa sitten, mutta se saattoi olla joku maustettu versio.
Aikoinaan K-kaupoista sai kookoksen sisällä olevaa ihanaa jäätelöä. Vieläkin tekee joskus mieli.
Jättis Kaktus oli kanssa ihanaa. Päärynää ja kinuskia, nam!
Merirosvorahat, ja mieluummin oikean kokoisina. Fazer on natsiyhtiö joka päättää aina ihmisten puolesta mikä niille on sopivaa ja mistä he pitävät.
Pallojuustoa. Punainen vahakuori ja suolaisempi edam 😛
Vierailija kirjoitti:
Palttoon napit.ns.näkkäriä
Onhan noita vieläkin, Linkosuo on vain vaihtanut nimen RuisNapeiksi.
Apteekista tulin pettyneenä kyyneleet silmissä, kun sain tiedon että hädesalvaa ei enää valmisteta. Tämä mainio rasva oli tarkoitettu peräaukon kutinaan, vaikutuksen alkaessa tämä menthol pohjainen ihmeaine matkaansaattoi tunteen jota ei voi kuvailla,jopa kielillä puhumista tämän on kerrottu aiheuttavan.Timmotine rohto oli Hädesalva. R.I.P.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista tulin pettyneenä kyyneleet silmissä, kun sain tiedon että hädesalvaa ei enää valmisteta. Tämä mainio rasva oli tarkoitettu peräaukon kutinaan, vaikutuksen alkaessa tämä menthol pohjainen ihmeaine matkaansaattoi tunteen jota ei voi kuvailla,jopa kielillä puhumista tämän on kerrottu aiheuttavan.Timmotine rohto oli Hädesalva. R.I.P.
Scheriproct Neo on nykyinen ihmesalva.
Mr muscle keraamisen lieden puhdistuaine.
Liptonin Temptation fruits tee. Lempparini, joka teki minusta teenjuojan. Enää ei saa, eikä löydy Liptonin sivultakaan. Nyyh. =(
Maldon Gourmet sormisuola Provence. Täydellinen suola leivontaan ja ruoanlaittoon. Katosi ja ikävä on. Tylsää käyttää normisormisuolaa, kun se ei vain ole yhtään sama.
Näin on.