Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Vierailija kirjoitti:
Valion rypälemehu. Oli todella tasokas tuote. Hyvä alkoholiton vaihtoehto juhliin tai kotiin kun halusi syödä vähän paremmin mutta ei voinut ottaa viiniä.
Sain aikoinaan aina työnantajalta punkkua joululahjaksi. En pidä alkoholista, vähiten viineistä.
Juhannuksena joimme aina naapurien kanssa mun punaviinit tuon ihanan Valion rypälemehun kanssa.
Naapureilta loppui viinat jossain vaiheessa, niin minä tyhjensin viileäkaapista lahjapunkut kanisteriin ja rypälemehua sekaan. Join itsekin tuota sekoitusta sitten.
Olen usein kaivannut tuota mehua.
Minttu Suklaa ja Herba tulee ensiksi mieleen.
Lidlin salmiakkijäätelöpuikot laatikossa.
Valion Greippituoremehu ja Rypälemehu. Pirkan tomaattimehu. Dovganin juuresmehu. Innocent appelsiini-porkkanamehu ja tummat marjat mehu.
Froosh Punajuurimustaherukka-smoothie. Riitan herkun vihannes-smoothie.
Snapple omena ja mango-mehut.
Juotava kefiiri persikka.
Liptonin Chai Spirit-tee.
Rainbow minttukaakaojauhe.
jne.
Tämä tuote on palannut, muttei näy missään kaupassa, miksei tätä ole kauppojen hyllyillä???
https://leivon.fi/tuote/kristallipipari-500g/
Kyllä se on popo, eli possun jauhelihaa jossa oli mukana porkkanaraastetta.
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä on ihan äsken kadonnut Suomen paras kirsikkajugurtti, paras mitä on ollut saatavilla Suomesta.
Milbonan? Itse eilen ostin niitä omasta lähi-Lidlistä. Toivottavasti ei ollut viimeinen erä kyseessä, on tosiaan todella hyvää jogurttia.
Vierailija kirjoitti:
Minttu Suklaa ja Herba tulee ensiksi mieleen.
Siinä minttusuklaata.
https://www.alko.fi/tuotteet/144796/Leijona-Minttu-Suklaa-Shot-muovipul…
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin vielä joskus saavani kaupasta Karpalo cashewpähkinä chiapattaa joka on paistettu oikeaoppisesti, vaaleaksi, meheväksi.
Jouduin lopettamaan ko. leivän oston kun (Hki-Malmin Prisman paistopisteessä paistetut leivät poltetaan siekailematta lähes mustiksi korpuiksi :(.
Paistopisteisiin ei ilmeisesti aina löydy osaavaa paistajaa koska myös Malmin Citymarketista tarjolla on liian tummiksi paistettua leipää. Mm. Kestileipä joka on paperipussissa, eikä palannutta osaa aina voi nähdä on ollut pettymys. Jouduinkin ainakin toistaiseksi siirtymään muihin leipiin kuin paistopisteessä paistettuihin :(.
Kukaan hyvä ei halua Malmille vaan vain hyvien alueiden kauppoihin.
Luumurahka ja luumumousse poistuvat taas pian joulun jälkeen valikoimasta, samoin luumusoppa. Luumutuotteita saa Suomessa syödä vain joulun aikaan. Luumumarmeladi siivotaan myös kauppojen hyllyiltä, ensi vuonna sitten taas.
Oulaisen ruisleipää kaipaan, se poistui tässä jokin aika sitten lopullisesti, vaikka on suomalaista kulttuuriperintöä.
Kaipaan kunnollisia limsoja, esim. sokerillista ananaslimsaa. Ei siinä tarvitse niin helvetisti sokeria olla, 7 g sataa kohti riittää. Pääasia, ettei olisi makeutusaineita. Sama hanajuomissa. Sokeri-Pepsissähän on kahtakin eri keinotekoista makeutusainetta, mutta hanajuomissa sitä tietoa ei ole esillä missään.
Aisti kosteusemulsio hajusteeton (entinen Erioil). Olen käyttänyt n.20 vuotta ja parempaa ei ole. En tiedä miksi on lopetettu.
Huonoäidin valmisruoat.
Äidinpatukka.
Citra Humalavesi.
Valion persikanmakuinen kefiiri. Nyt on vain vadelmaa, jotain muuta ja maustamatonta.
Lidlin keltaisia chilipippureita( El Tequito Baby chili peppers ) Olivat ihan sopivan tulisia ja rapeita ja jotenkin se mausteliemi oli niin paljon parempaa kuin muilla merkeillä. En tiedä onko niitä vielä olemassa vai eikö niitä vaan löydy täältä mistään Lidleistä.
Pirkan Banaanikermavanukas
Bravon Banaanisuklaajäätelö
Näin jouluna kaipaan Musta Pekka- mustapippurijuustoa ja Pikku Sisko- valkosipulijuustoa, joita perheemme nauttii aina joulun aikaan ja niitä on kova ikävä. Toki Pirkan parhaat- sarjassa oli korvikkeet, mutta tänä vuonna en löytänyt enää niitäkään. Musta Pekalle äitini löysin pienen valmistajan korvaavan, mutta en vielä tiedä, että onko Boursinin garlic & herbs- juusto yhtään sinne päinkään.
Hawaii Twin-pizzaa on ikävä. Siis sitä alkuperäistä, joka oli ohut pizza, joka paistettiin korkeassa lämmössä vain 5-7 minuuttia. Nykyinen Hawaii Twin ei ole ollenkaan sama, kinkkua ja ananasta siinä sentään vielä on, mutta pohja on ihan blaah, kova ja samanlainen kuin niin monessa muussakin pizzassa. Ohut ja pehmeä pohja oli sen alkuperäisen juttu ja niin hyvää.
Punssileivokset Elannon leipomosta olivat tuhottoman hyviä.