Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Viikunakeksit. 80-luvulta. En muista valmistajaa tai pakkauksen nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Minttu-kurkku Novelle kuplavesi, aivan ihanaa mut ilmeisesti sitä ei ostanut kukaan muu kuin minä ja nyt ei enää löydy 😂
Minusta se maistui ihan hammastahnalta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maraboun Pigall-suklaapatukka. Se oli niiiiiin hyvää! En ymmärrä miksi valmistus lopetettiin...
Mitä? Mun mies noita roudaa koviin liki päivittäin, eli kyllä niitä ainakin Turun kaupoissa on!
Ei tasan ole kadonnut kaupoista.
HunajaPuffit!!!
Tuon kanariansaarilta aina matkalaukullisen niitä kotosuomeen.
Cloettan Jätte vaahtokumikarkit.
Nosiis ensiksi ainaki sellanen angry birds iso karkkipussi oli niin hyvää
Valio kidius jugurtit
Sekä sellanen maraboun bubletoffee
Jalostajan Kaalikeitto...tai edes jonkunmuun tekemänä.Parasta keittoa mitä oli aikoinaan saatavana oli Jalostajan Kaalikeitto sitä kaipaan niin älyttömäsdti.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin Mässä yx karkkipussi, ne päärynän makuiset karkit oli ihania.
Kyöpelinvuoren pääsiäismunat.
Sitten pakastin altaista on hävinnyt se wokki mixi missä oli pieniä suippoja maisseja ja vesikastanjaa. :(
Kyllä Finduksella mun mielestä on vielä Wok Classic sellanen mihin kuuluu minimaissit ja vesikastanjat?
Magnum 5 Aistia -jäätelöt: Tuoksu, Tunto, Näkö, Kuulo ja Maku.
Näitä oli myynnissä vaan 2005 kesällä.
Vierailija kirjoitti:
- Fazerin omar-suklaa
Löytyy Omar kismettinä: https://www.tokmanni.fi/kismet-55-g-omar-6416453014855
Vierailija kirjoitti:
Pakaste lakkakääretorttu
Täällä on paljon sellaisia tuotteita, joita en ehtinyt kokemaan ollenkaan.
Esimerkiksi tuota lakkakääretorttua olis ollut kiva maistaa.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maraboun Pigall-suklaapatukka. Se oli niiiiiin hyvää! En ymmärrä miksi valmistus lopetettiin...
Mitä? Mun mies noita roudaa koviin liki päivittäin, eli kyllä niitä ainakin Turun kaupoissa on!
Ja jos olette liikkeellä Meri-Lapissa, niin Haaparannan Icasta löytyy.
Rainbow jugurttien muovikannet.
Kaikki tuotteet mitkä ennen on tehty sokerista ja nykyään glugoosi-fruktoosista.
Pirkan pakastemunkit. Hillomunkkeja, 5 munkin pakkauksessa. Hintaa 1-2 euroa. Maailman parhaita.
Maraboun bubbly caramel suklaalevy! En tiedä myydäänkö jossain vielä mutta itse en ole löytänyt sitä mistään enään vaikka se oli aivan parasta. Milkalla on onneksi melkein samanlainen suklaalevy mitä löysin pari viikkoa sitten Ruotsista yhdestä karkkikaupasta, mutta muualla en ole nähnyt sitäkään myytävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Fazerin omar-suklaa
Löytyy Omar kismettinä: https://www.tokmanni.fi/kismet-55-g-omar-6416453014855
Lol ja Geisha -Kismet on ihanku Geisha vai?
Vierailija kirjoitti:
Pirkan pakastemunkit. Hillomunkkeja, 5 munkin pakkauksessa. Hintaa 1-2 euroa. Maailman parhaita.
K-Menun eikä Pirkan
Y3 oli ainakin pikkupusseissa.