Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Olisikohan se ollut Taffelin suolapähkinäpussukka, missä oli joukossa rusinoita ja suklaata. Niin hyvää!
Kristallipiparit, sellaiset tosi ohuet missä oli sokeria pinnalla.
Valmislihapullat, joiden sisällä oli tuorejuustoa.
Se Lidlin hedelmälihainen lasipulloissa myytävä appelsiinimehu. Join sitä 10 vuotta, jätti elämään suuren aukon.
Rommileivoskeksit Pirkka, toffot, Paula täplä jugurtit, nami nami vanukkaat, suolapähkinä rusina sekoitus taffel.
Vierailija kirjoitti:
Rommileivoskeksit Pirkka, toffot, Paula täplä jugurtit, nami nami vanukkaat, suolapähkinä rusina sekoitus taffel.
Rommileivoskeksit. Minun onnettomasti päättynyt rakkauteni. Onkohan siitä jo 20 v. Kin viimeksi maistoin tuon räydellisen maun.
En tiedä parin viime vuoden, kun en osaa sanoa koska tarkalleen on hävinnyt, mutta eipä näy Stockmannilla enää sitä aitoa italialaista jäätelöä, jota takavuosina oli. Stockmann toi itse maahan, oli läpinäkyvä litran muovipurkki. Se sitruuna oli aivan järjettömän hyvää! Ei sellaista jäätelöä saa Suomessa mistään, koska suomalaiset ei osaa tehdä jäätelöä. 😕
Vierailija kirjoitti:
Se Lidlin hedelmälihainen lasipulloissa myytävä appelsiinimehu. Join sitä 10 vuotta, jätti elämään suuren aukon.
Siis häh??! Onhan edelleenkin saatavilla lasipullossa appelsiinimehua, hedelmälihalla tai ilman, juurikin Lidlissä. Just tuli tarjouslehti, jossa tämä oli.
Muumipillimehut 2000-luvulla sai ainakin Prismasta. Muumipeikko oli mustaherukan makuinen.
Suklaapäällysteiset sipsit karkkihyllystä ja Fazerin kahvisuklaalevy
Vierailija kirjoitti:
Rilla leipä.
Näiden tuotannossa oli vissiin jotain vaikeuksia. Käytin aikoinaan pitsapohjina, mutta sitten alkoi löyhähdellä pahasti, kun pussin avasi. Palautin useampaan otteeseen homeisen hajuisia leipiä (ensimmäisellä kerralla tein reklamaation suoraan valmistajalle, ja sain vastauksen, että oli viallinen raaka-aine-erä) ja muina kertoina palautin osto-paikkaan. Lopulta kyllästyin, kun kaikki oli pilallisia ja lakkasin ostamasta. Muistaakseni pari kk tästä meni, niin hävisivät kokonaan hyllyltä.
Muumipatukka. Sellainen mansikan makuinen, jossa oli ohut suklaakuorrute. Vaaleanpunainen kääre.
Se oli taivaallista! Mutta jonnekin katosi.
Ovatko Kickers-sipsit taas hävinneet? Ei ainakaan ole löytynyt kotikulmilla kaupoista. Tänäänkin lähdin sipsiostoksille, mutta ei näkynyt.
Noita aikanaan kaivattiin takaisin ja saatiinkin ja ovat kyllä olleet edelleenkin suosittuja. Siksi ihme jos ei niitä ole taas ollenkaan saatavilla.
Kyöpelinvuoren pääsiäismunat.
Sellainen disney karkkipussi, jossa oli muun muassa Roope sedän kolikoita, Pluton luukarkkeja, Iineksen mansikka toffeeta..
Sitten ne papukaija tikkarit, jossa oli pilli.
Harmittaa kun irtokarkeissa ei ole enää niitä isoja punssinappeja. Ne nykyiset maistuvat valjummalta.
Sun Icen jäätelöt Pietarsaaresta. Ne tuutit. Ainoa syy miksi lähin lomamatkalle vanhempien kanssa.
Milka-suklaa. Hyvää eikä ole ollut enää hetkeen kaupoissa joissa käyn.
Kuulostaa kovasti Apfelschorlelta jota paikallisessa Lidlissä näkyy aina välillä. Kenties tulee suurehko erä Saksa-viikolla ja kestää jonkin aikaa vaikuttaen että on valikoimassa aina? Tai sitten on tosiaan ollut heikko menekki ja jätetty pois valikoimasta, en muista milloin viimeksi sitä näin kun en itse osta. Saksassahan tuota myydään käytännössä kaikissa kaupoissa.
Kenties saat lähes samaa jos sekoitat omenamehua ja vissyä? Ehkä SodaStreamillakin saisi tehtyä?