Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Mulla on hammassilta ja sen putsaukseen vuosia käytin Oral B Super Floss lankaa. Kuulin, että sen valmistus vaan lopetettiin vastikään, valmistaja lopetti. Se oli suht edullista ja hyvin toimi.
Ostin jotain uutta apteekista joka raapi ikenet verille kun oli liian paksua ja hinta oli yli tuplat kalliimpaa pienestä paketista. Hinta yli kympin 30kpl. Aivan törkyhinnoissa ja kaikenpäälle huonoa. Törkeää rahastusta. Löysin onneksi netistä vielä myynnissä Super Flossia, mutta vähän mietityttää, että mitä sitä jatkossa käyttää jos kys tuotetta ei ole myynnissä. Tämä on niinku ihan periaatekysymys, kun omien hampaiden kunto on tärkeä asia.
Katosi jo kauan sitten. Elegia-jukurtit, joissa toinen maku oli omena-vanilja. Toista en edes muista. Millään ei voi korvata tuotetta.
Maggin pasta bolognese. Pasta oli simpukan muotoista...
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hammassilta ja sen putsaukseen vuosia käytin Oral B Super Floss lankaa. Kuulin, että sen valmistus vaan lopetettiin vastikään, valmistaja lopetti. Se oli suht edullista ja hyvin toimi.
Ostin jotain uutta apteekista joka raapi ikenet verille kun oli liian paksua ja hinta oli yli tuplat kalliimpaa pienestä paketista. Hinta yli kympin 30kpl. Aivan törkyhinnoissa ja kaikenpäälle huonoa. Törkeää rahastusta. Löysin onneksi netistä vielä myynnissä Super Flossia, mutta vähän mietityttää, että mitä sitä jatkossa käyttää jos kys tuotetta ei ole myynnissä. Tämä on niinku ihan periaatekysymys, kun omien hampaiden kunto on tärkeä asia.
Mulla on tää sama ongelma. Olin ihan järkyttynyt kun apteekissa sanottiin sen valmistuksen lopettamisesta. Mulla on suussa sekä silta, implantti että retentiokaaret ja en yhtään tiedä, mitä käytän, sitten kun netistä hamstratut Super Flossit loppuu. Apteekissa myyjä katso suu auki eikä osannut ollenkaan neuvoa kun yritin kysellä jotain korvaavaa tuotetta.
Emporio Armanin White for her -tuoksua olen jäänyt kaipailemaan. Katosi markkinoilta vajaa 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Paljon vettä käyttävät pyykkikoneet
Näitä kaipaan itsekin! Aina laitan päälle esipesut ja lisähuuhtelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne omar-suklaat pahvirasioissa! Joskus viime vuoden loppupuolella tulivat kauppoihin ja nyt ovat hävinneet kuin pieru Saharaan, en ole missään kaupassa törmännyt enää. Jos tulevat takaisin taas vuoden lopussa tai eivät ollenkaan niin suutun kyllä.
Osta pusseissa ja laita pahvirasiaan. Homma hoidettu.
Joulutuote. Ensi marraskuussa taas. :)
Vierailija kirjoitti:
Fanny-vanukkaat! Suklaa niin ihanaa ettei malttanut syömistä lopettaa ja vaniljasta sai parasta täytettä pulliin. Miksi ei vois edes kamppanjatuotteina tulla takaisin?
Fannyn kaipuuseen Lidlin puolen litran purkissa myytävä Milbonan cream pudding. Erittäin samanmakuista ja koostumus paksu ja kermainen, kuten Fannyssa. Fanny oli käytännössä keski-eurooppalaiseen tyyliin kermasta tehtyä vanukasta, eikä maidosta kuten monet muut suomalaisten lastenvanukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valion Aurajuusto-ruokakermaa en ole enää löytänyt mistään!
Tämä!! ja sitten aurajuusto tuorejuusto 15%, olisko sekin ollut Valion..? se oli niiiiiin hyvää ja parasta just piparin päälle levitettynä.
Yök. Tämä turkoosinvihertävä mönjä oli jo konseptina niin ällö, että mietin jo sen tullessa markkinoille ettei tule kauaa pysymään valikoimissa.
Leivon Leipomon Vautsi Vau-ruisleipä. Oli maailman parasta.
En ihan koko ketjua kahlannut läpi, pahoittelut jos on ehditty jo mainita, mutta hyviä uutisia Pigall-patukoiden kaipaajille! Suklaa tekee paluun kauppoihin, juhuuu! Täytyy itsekin tiirailla sillä silmällä että koska alkaa näkyä kaupoissa, vai onko joku jo bongannut?
Fazerin sitruunajogurttisuklaata kaipaan minäkin, myös se omena oli herkkua!
Vanhat kunnon Hannu ja Kerttu - keksit muuttivat kokoaan pienemmäksi ja nimikin vaihtui ties miksikä Carneval prinsessaksi, ei vaan ole enää sama asia ;D
Ja viimeisenä pari sanaa Fazerin kausituotteesta, Pupuneidin Hedelmärakeista! Luulin saaneeni edellispääsiäisenä virheellisen pussin, kun se ei sisältänyt yhtäkään punaista tai pinkkiä raetta! Fazerilta tiedettiin kertoa, että punaiset ja pinkit rakeet on poistettu pussista (????!!!?!), mutta ei hätää koska maku on kaikissa rakeissa sama (??!?!?!) ei muuten ole! :D
HK:n sininen ja mononatriumglutamaatti.
Fazerin joulusuklaalevy! Se jossa oli piparinmurujen lisäksi pähkinää, karpaloa jne. Se oli ihan parasta!! Pari viime joulua sitä on saanut vain konvehtimuodossa, eikä se ole todellakaan sama asia >:(
No nämä eivät ole normikaupoissa - mutta Dermosilin vaniljasokerikuorinta ja Lushin Yuzu and cocoa -suihkugeeli. Ne oli mun luottotuotteita :(
Dumle-kaakaojauho ja Ariel pyykinpesuaine, se ei A+.
Kyllä meneekin elämä sekaisin kun katoaa tutut pesuaineet/ruokatavarat. :D
No tietenkin Lidlin kalkkuna-tuorejuustotäytteiset croissantit paistopisteestä. Olivat suurta herkkua, croissantikaan ei ollut perus vaalea vaan enemmän siemencroissantmainen.
Pirkka viskoosivanupallot. Huipputuote ja ovat kylläkin hävinneet valikoimista jo aikoja sitten. Puuvillavanu ei ole läheskään niin miellyttävää käytössä.
Fazerin sitruunaleivontavalkosuklaa! Se oli niin hyvää! :(
Valion valkosuklaa-limerahka
Fazerin keksisuklaalevy
Fazer suklaapatukka, jossa oli tummaa suklaata ja seassa jotain marjoja
Pirkka Fruit & Ice sorbetit