Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
Vierailija kirjoitti:
Aino lakkajäätelö
Aino punaherukka & marenki
Valio Yuju-juomat! Tulivat kauppoihin 2014 mutta ainakin kaikista Oulun kaupoista ne katosivat jo 2015 kesään mennessä ilman mitään selitystä.
https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/vp/f588049f706f02393fe96d63dbc…
Vierailija kirjoitti:
Lumenen Touch of radiance -valopuuteri, se ihan perus kivipuuteri tummansinisessä rasiassa mitä sai vielä muutama vuosi sitten. Mulla on sellaset tummat silmänaluset jotka johtuu kasvojen rakenteesta eikä niitä saa peitettyä värivoiteilla. Mutta tuolla puuterilla kun kiinnitti peiteivoiteen silmien alta niin se valoa taittava efekti häivytti tummuuden kokonaan. Ja jos laittoi koko kasvoille niin tuli mattainen mutta ihanan kuulas pinta. En ole löytänyt vastaavaa tuotetta miltään muulta merkiltä, harmi! Lumenenkin puuterit näyttävät olevan nykyään mattaa kaikki.[/quote. Kokeile Nyx:n korostuspuikkoa. Se highlighter-pää peittää hyvin tummat silmänaluset.
Bulgariansitruunajugurttia kaipaan..
Vierailija kirjoitti:
Kotikaljauutetta ei saa mistään. Kaupan tyttö ihmettelee, kun ei ole kuullutkaan. Miksei Lidlissä ole Weetabixejä ( täysviljamuroke ), eikä Reissumies-ruisleipää. Siis pakko mennä toiseen kauppaan. Vaikea on myös nykyisin löytää kahvipullaa, joka ei maistuisi esanssille. Vaatteita en enää osta Suomesta.
Saa kotikaljauutetta löytyy juomaosastoilta. Mutta ei välttämättä juuri sieltä Lidlistä kuten ei montaa muutakaan tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumenen Touch of radiance -valopuuteri, se ihan perus kivipuuteri tummansinisessä rasiassa mitä sai vielä muutama vuosi sitten. Mulla on sellaset tummat silmänaluset jotka johtuu kasvojen rakenteesta eikä niitä saa peitettyä värivoiteilla. Mutta tuolla puuterilla kun kiinnitti peiteivoiteen silmien alta niin se valoa taittava efekti häivytti tummuuden kokonaan. Ja jos laittoi koko kasvoille niin tuli mattainen mutta ihanan kuulas pinta. En ole löytänyt vastaavaa tuotetta miltään muulta merkiltä, harmi! Lumenenkin puuterit näyttävät olevan nykyään mattaa kaikki.[/quote. Kokeile Nyx:n korostuspuikkoa. Se highlighter-pää peittää hyvin tummat silmänaluset.
Tämä! Samoin sellainen Lumenen kosteuttava geelivoide kasvoille (arctic aqua jotain?).
Kylmähyllyiltä kaipailen X-tra halpissarjan Edamia, nyyh!
Tomaattisipsit, Golden Cap Lemon soda, Legenda-olut, kaktuslonkero, Woodpeckerin persikkasiideri, Naminami jääkarhu ja orava-vanukkaat, hedelmä xylitol-pastillirasia, chilimajoneesi lasipurkissa, Billys kebabpizza, jauhelihakerroshamppari (Atria?) Hessu-limsa
Body Shop persikka- vadelma-, ja mustikkavartaloVOIDE pumppupullossa (parhaat tuoksut nämä juuri jotka poistuneet, ja voide kevyempää kuin vartalovoi, joita satunnaisesti yhä alennusmyyntiaikaan valikoimissa)
Rainbow appelsiinimangomehukeitto (herkkua oli rahkan kanssa)
ensin Rainbow nestemäinen marjan tuoksunen pyykinpesuaine, sittemmin myös sen tilalle tullut Rainbow tropical tjsp nestemäinen pyykinpesuaine
En lukenut koko ketjua onko joku kirjoittanut samaa mutta:
Vaasan Kaurapalat. Eli sama kuin ruispalat mutta kaurasta. Ensin vaihtuivat 9kpl pussissa 6kpl pussiin ja pari vuotta sitten katosivat kokonaan. Lempi eväsleipäni! Tilalle tullut Kaurasydän leipä mutta se on ohuempi ja "vetisempi". :(
Danone danette -vanukas! Siis ihan perus suklaavanukas, missä kermajuttua päällä. Ennen lemppari oli Susette, mikä katosi kai jo aikoja sitten. Nyt sitten hävisi Danettekin, enkä löydä korvaavaa. Onko vastaavia jollain merkillä?
Paitsi että Pigalia saa taas, ostin pari viikkoa sitten
Vierailija kirjoitti:
Maraboun Pigall-suklaapatukka. Se oli niiiiiin hyvää! En ymmärrä miksi valmistus lopetettiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne Merkkarit taas hävisivät?!
Merkkareita on myynnissä, Merkkari Mix ja nyt on tullut uutuus, jossa on vaan mustia merkkareita.
Merkkari mix on poistunut myynnistä kylläkin. Kurjuus, mun lemppareita oli.
ED BCAA juomat, päärynä ja punaiset marjat. Terveysvaikutuksista en välitä tippaakaan, mut oli ne hyviä!
Lidlistä on kadonnut useampi mun vakiotuote parin viime vuoden aikana:
muovipullossa myyty punainen veriappelsiinimehu. Sen "tilalle" taisi tulla jokin punertava greippimehu pahvitölkissä, mutta maku on ihan vääränlainen, liian hapan. Lisäksi koostumus litkumainen. Veriappelsiinimehu oli täyteläisempi ja makeampi mutta myös maukkaampi.
Sitten Pays Basque -juusto, espanjalainen kova mutta maukas juusto alle 200 gramman pakkauksessa.
En ole myöskään hetkeen löytänyt enää oranssivalkoisessa pullossa myytyä nestemäistä pyykinpesuainetta, tämä sopi hyvin kaikkeen pyykkiin eikä löyhkännyt niin kuin esim. se violetti litku.
Ja nallesipsit on kans kadonneet :(
Fanny-vanukkaat! Suklaa niin ihanaa ettei malttanut syömistä lopettaa ja vaniljasta sai parasta täytettä pulliin. Miksi ei vois edes kamppanjatuotteina tulla takaisin?
Ruusu-täytesuklaalevy, Jambo-suklaapatukat.
Sinä, joka kaipailit Santa Marian Pizza-topping- kastiketta, sitä saa Jumbon Cittarista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihan viime vuosina kadonneita, mutta muutamia karkkeja olen alkanut kaivata. Olisi kiva lapsille/sukulaislapsille, mutta kun ei niin ei. Esim. Toffo, varsinkin se hedelmä-toffo. Lisäksi Malacon karkit eivät ole samoja kuin ennen, voi kun saisi vielä niitä isompia ja ohuempia aakkosia, varsinkin sirkus-aakkosia.
Näitä Fazerin hedelmäpastilleja sai toisenlaisessa askissa vielä joku aika sitten, jos en ihan väärässä ole
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/e1/39/25/e139259459c055d699d7…
Känkkäränkät sekä JEE JEE -pastillit taisivat jäädä 90-luvulle :(
Joo ehdottomasti vanhat Aakkoset takaisin. Nää uudet maistuukin jollekin ihme kemikaalille.
Kylläpä on monella luetunymmärtäminen hakoteillä. Kysyttiin mitä lähivuosina poistunutta tuotetta ihmiset kaipaa ja jotkut oman elämänsä supersankarit vastailee tuotteita jotka on poistuneet joskus ysikytluvulla tai vuosituhannen alussa.
Itse kaipaan skippy ja jif maapähkinävoita missä on palasia. En ole nyt pariin vuoteen nähnyt missään.
Silloin kun Lidlit tulivat Suomeen, sai ihania kookoksen makuisia keksejä. Toinen puoli oli sileä ja suklaalla päällystetty, ja alapuoli sellainen muhkea muromainen. Myytiin läpinäkyvissä paketeissa. Sitten oli sellaisia rinkulakeksejä missä taisi olla joku hillo siinä keskellä. Olivat makoisia :)