Oletko tehnyt taidetta itsestäsi?
Kommentit (20)
Tarkoitatko että voisi tehdä videoperformanssin pleksin ja maalin kanssa, litistää ihon siihen?
Kirjoitin täyden kympin runoelman ja kanteen maalasin kuvan, jonka arvioin kasi plussaksi.
10+. Kaikki taiteeni lähtee minusta itsestäni. Hus kopioiminen!
Parasta taidetta on henkilökohtainen, jolla on yhteiskunnallista merkitystä. Muutaman kerran olen onnistunut mainiosti.
Tavallaan - käyn kolmesti päivässä kakalla....
Elämä on taidetta. Mitä tähän voi muuta sanoa.
Peruskouluikäisenä värjäsin vesiväreillä kikkelini ja painoin sen koulukirjan tyhjälle sivulle.
10+++
Vierailija kirjoitti:
Peruskouluikäisenä värjäsin vesiväreillä kikkelini ja painoin sen koulukirjan tyhjälle sivulle.
10+++
Kuulostaa hyvältä. Osasit varmaan nimetä myös tuon teoksen? Vaikka Hyväksikäytetyn tuska.
Olen kirjoittanut elämäni anonyymeiksi runoiksi nettiin. Annettakoon se minulle anteeksi.
Jonain päivänä kuolen, mutta runoni jäävät roikkumaan epämääräisille saiteille.
Kokoajan taiteeseen tulee elämääni.
Läheiseni kuoli, aloin leikkaamaan töitäni kahtia. Elämä ja kuolema. Se vain on niin.
Kyllä. Taide tulee sen tekijästä, joten väitän kaiken taiteen olevan eräänlainen projisointi tai reflektio sen luojasta.
Vierailija kirjoitti:
Läheiseni kuoli, aloin leikkaamaan töitäni kahtia. Elämä ja kuolema. Se vain on niin.
Kun koen kipua, alan rikkomaan maalauspintaa. Kaiverran ja hakkaan.
Hyvä, että on tuo maalauspinta edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läheiseni kuoli, aloin leikkaamaan töitäni kahtia. Elämä ja kuolema. Se vain on niin.Kun koen kipua, alan rikkomaan maalauspintaa. Kaiverran ja hakkaan.
Hyvä, että on tuo maalauspinta edes.
Mitä voimallisemmin sen tekee, sen suurempi energia on työssä. Harmi, että minun täytyy elää niin tylsästi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee myös symboleita, kuten avain tai ruukku kahtiajaettuun pintaan. Paljon kristillistä symboliikkaa. Ne vain tulevat.
Olen taiteen kautta tehnyt valtavasti terapiaa ja itsereflektiota. Olen käsitellyt myös traumojani esim. runojen muodossa. Eräs suomalaisen runoskenen keskeinen vaikuttaja ja portinvartija sanoi, että ei pidä sellaista eettisenä. En ole koskaan kuullut mitään yhtä typerää. Jos ihminen ei saa purkaa oloaan vaikka kirjoittamalla tai maalaamalla niin mikä olisi sitten parempi vaihtoehto? Niitä ei tarvitse kuitenkaan lukea jos ei halua.
God bless art ja sen vapautta! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10+++
Kuulostaa hyvältä. Osasit varmaan nimetä myös tuon teoksen? Vaikka Hyväksikäytetyn tuska.
Nimi voisi olla Itse paljastus.
Ei siinä tuskaa ollut eikä hyväksikäyttöä.
Ellei sellaiseksi lasketa sitä kun näytin sen koulukaverille.
Sain perinnöksi saviuunin ja dreijan, valtavasti savea. Ajattelen läheiseni olevan minussa kun teen savitaidetta. Me teemme sitä yhdessä. Hän elää minussa ja minä sieluni osa kulkee hänen mukanaan valossa
Taide kumpuaa kokemuksista.
Kuolema ja elämä kirvoittaa paljon taidetta. Tuska ja rakkaus. Syntymä myös.
Tiedän yhden taiteilijan, joka työskentelee hoitajana kuolevien osastolla. Kuolemassa lähtee valtavasti energiaa. Sielu leijuu ruumiin yllä monta minuuttia.
Itse tyydyn tarkkaan arviooni 4+ ja miinuksia tulee kovasta itsekritiikistä joka hakee vertaistaan. Jaksaminen suorittaa tehtävä ei ole ihan vielä hallussa.
P. Pölynimuri.
Olen. En arvioinut mutta kokemuksena täysi 10.