Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin tärkeää että mies maksaa treffeillä?

Vierailija
11.02.2017 |

Tämähän on ollut tapa jo entisaikoina mutta vieläkin monet olettaa että miehen pitää maksaa esim. kahvit treffeillä. Olen samaa mieltä siinä että sillä tekee vaikutuksen, mutta miksei nainenkin voisi tehdä vaikutusta ja tarjota miehelle kahvin? On vaan tosi rasittavaa nähdä kuinka ihmiset haluaa tasa-arvoa mutta heti kun mies maksaa vain oman osuutensa treffeillä se on suuri turn off. Jotkuthan ajattelee että mies on moukka jos tarjoaa kahvin naiselle, ajattelee ettei nainen pystyisi itse maksamaan. Miten mies voi miellyttää kaikkia, mistä ne tietää haluaako nainen että hänelle tarjotaan vai ei? Mielestäni ei ole tasa-arvoa että miehen on maksettava vain koska hän on mies, eikä niin ajatteleva voi olla feministi. Ei feminismin kuulu olla sellaista että sitä kannatetaan silloin kun siitä hyötyy itse, mutta heti kun vastakkainen sukupuoli saa jotain niin motkotetaan miten epäkohteliasta ja väärin ja suuri turn off.

Olen siis nainen, jos sillä on mitään merkitystä.

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meuhkataan tasa-arvosta?" Jos asenne on tuo niin sinun perusteluitasi ei jaksa lukea saati vastata kysymyksiisi. Pidätkö äänioikeutta, vapautta, väkivallattomuutta, rehellisyyttä, oikeudenmukaisuutta, itsenäisyyttä hössötyksenä?

Vierailija
62/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli tänne ketjuun kirjoittanut jonkun kommentin "ulkonäöstä en myöskään halua kuulla mitään kommenttia." :D onneksi en tunne oikeassa elämässä tuollaisia ihmisiä, kaikki kanssakäyminen olisi niin hankalaa. "voinko nyt kehua Sirpan uutta puseroa, vai loukkaantuuko hän, kun hän ei ulkonäöstä halua kuulla mitään.." oivoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksatteko sitten kavereillekin? Itse olen sitä mieltä että kukin maksaa omansa.

Kyllä minä olen maksanut kavereillekin. Olen kutsunut heitä kotiini syömään. Muutamat ovat olleet useita päiviäkin kylässä. Eivätkä ole joutuneet ruokiaan ja juomiaan maksamaan.

Mutta maksan vain heille, joille oikeasti haluan tarjota. En sellaisille, jonka jälkeen tarjottuani harmittaisi asia.

Kahvi on kuin pieni lahja, jos toinen antaa. Ei se ole pakollinen, mutta kertoo toisen asenteesta. En odota lahjoja muilta, mutta jos joku antaa sellaisen ilahdun.

Ei kyseessä ole tasa-arvo, vaan huomioiminen. Ja jos mies haluaa huomioida minua, jotenkin erityisesti se tekee vaikutuksen. Jos taas näen kuinka hän tekee kaikkensa, jotta ei huomioisi minua, niin se on turn off. Parempi sitten jopa sanoa, että maksaisi, jos olisi rahaa, mutta on sen verran köyhä ettei pysty.

Täysin eri asia pyytää maksua jo kotona olevasta ruuasta, koska pitäisi nimenomaan maksaa sille toiselle ihmiselle ja hinta olisi aikamoista pähkäilyä. Sen sijaan treffeillä on se itse maksutapahtuma, joten tottakai molemmat maksavat omansa. Ei tosiaankaan tarvita mitään numeroita, kun molemmat maksavat omansa ilman mitään järjettömiä odotuksia. 

Taidat olla vielä kotona asuva teini, joka ei laita rikkaa ristiin minkään asian suhteen. Minusta on huomattavan paljon helpompaa ja halvempaa käydä jossain kahvilla mitä tehdä kaikki itse alusta alkaen. Kahvit ja teet valmistaa nopeasti, mutta leipomuksiin saati ruokaan menee enemmän aikaa, vaivaa ja rahaa. Jos itse kahvilassa otankin vain mustan kahvin, en pelkästään sellaista kehtaisi tarjota kotiini kutsumalleni vieraalle.

En muutenkaan ymmärrä, miksi treffeille pitäisi mennä ihan ventovieraan kanssa. Kyllä toisesta pitäisi jo jotain tietää etukäteen.

Vierailija
64/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meuhkataan tasa-arvosta?" Jos asenne on tuo niin sinun perusteluitasi ei jaksa lukea saati vastata kysymyksiisi. Pidätkö äänioikeutta, vapautta, väkivallattomuutta, rehellisyyttä, oikeudenmukaisuutta, itsenäisyyttä hössötyksenä?

Olen nro 61 ja kannatan itsekin tasa-arvoa, mutta kannatan sitä oikeasti. En halua että naisen pitää jäädä hoitamaan kotitöitä ja lapsia ja kysyä mieheltä lupa kaikkeen (missään maassa), haluan että vain miehiä koskeva armeijapakko poistetaan, en halua että miehen kuuluu maksaa naiselle juurikin treffeillä mistä nyt puhumme, en halua että miehet väheksyy naisia jotka menee armeijaan... Meuhkaaminen oli huono sana. Mutta ärsyttää naiset joilla on "kaikki naisille"-asenne ja miehet joilla on "kaikki miehille"-asenne.

Vierailija
65/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nro 61 ja kannatan itsekin tasa-arvoa, mutta kannatan sitä oikeasti. En halua että naisen pitää jäädä hoitamaan kotitöitä ja lapsia ja kysyä mieheltä lupa kaikkeen (missään maassa), haluan että vain miehiä koskeva armeijapakko poistetaan, en halua että miehen kuuluu maksaa naiselle juurikin treffeillä mistä nyt puhumme, en halua että miehet väheksyy naisia jotka menee armeijaan... Meuhkaaminen oli huono sana. Mutta ärsyttää naiset joilla on "kaikki naisille"-asenne ja miehet joilla on "kaikki miehille"-asenne.

Miten miehet väheksyy naisia jotka menee armeijaan? Hehän menevät sinne vapaaehtoisesti.

Vierailija
66/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No henk.koht. olen sitä mieltä että tasa-arvossa on kysymys aikalailla isommista jutuista kuin oven avaamisesta tai kahvikupin tarjoomisesta. Mut kukin tyylillään ja tavallaan. 

Itse olen mm. maksanut treffikumppanin leffalipun vaikka nainen olenkin, eikä se minua mitenkään kaivellut. Mutta kyllähän se aina vaikutuksen tekee jos mies tarjoaa. Vielä näin vuosien jälkeenkin. Jos mies ei tarjoa ekoilla treffillä ees kahvikupposta, niin onhan se aika turn off.... ei voi mitään. 

Nimimerkillä naimisissa, ja mies tarjoaa edelleen.

Vierailija
67/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten miehet väheksyy naisia jotka menee armeijaan? Hehän menevät sinne vapaaehtoisesti.

Olen lukenut että jotkut miehet siellä vitsailee esim. siitä mitä naiset jaksaa kantaa ja muuta sellaista. En ole itse nähnyt tai kokenut, mutta jos näin todella on niin typerää käytöstä.

Vierailija
68/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ylipäätään musta tuntuu että tää "kuka tarjoaa kahvit vai maksaako molemmat omansa" on aika uusi nykypäivän ongelma. Silloin 10 vuotta sitten ja yli kun itse kävin treffeillä, ei ollut mitään tindereitä ja feisbuukkeleita, mistä pokataan uus treffikumppani joka päivälle kun etsitään mr/mrs täydellisyyttä. Sit siinä kahvien lomassa vasta kattellaan ekaa kertaa, voisko toi toinen kiinnostaa itseään yhtään millään tasolla vai ällöttääkö niin paljon että meinaa oksu lentää jo ekalla tapaamisella. 

Silloin muinoin taas se treffikumppani yleensä bongattiin jostain ihan livenä (baari, työpaikka, koulu, harrastus tms paikka), ja siten siihen vastapuoleen ihan oikeasti ihastuttiin/ vähän ehkä tutustuttiin ennenkuin pyydettiin virallisille treffeille. Ja jos mies on ihastunut, silloin se yleensä kyllä tarjoaa vaatien. 

Nyt kun treffeille raahataan joka toinen tinderissä vastaantuleva Mirka ja Maikkeli, niin kai siinä poikamies konkurssiin joutuukin jos kaikille tarjoo.... Joten sinänsä ymmärrän nykypäivän sinkkumiehiä. 

Vierailija
69/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapauksien ja oikeuksien mukana tulee myös aina vastuita. Rusinat pullasta-tasa-arvo ei ole oikeaa tasa-arvoa.

Vierailija
70/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin tärkeää vinkua tästä samasta kahvikuppiasiasta päivät ja viikot pääksytysten? Tekee itse niin kuin tekee, ja valitsee seuransa niin että on samanmielistä porukkaa. Problem solved, ja kitinä netissä loppuu.

Vierailija
71/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku oli tänne ketjuun kirjoittanut jonkun kommentin "ulkonäöstä en myöskään halua kuulla mitään kommenttia." :D onneksi en tunne oikeassa elämässä tuollaisia ihmisiä, kaikki kanssakäyminen olisi niin hankalaa. "voinko nyt kehua Sirpan uutta puseroa, vai loukkaantuuko hän, kun hän ei ulkonäöstä halua kuulla mitään.." oivoi.

Ymmärsit minut väärin. Sanoin ulkonäkökommenttien olevan *ensitreffeillä* siinä ja siinä. Tutustumisen jälkeen kehut on kivoja ja jaan niitä itsekin.

Alussa ajattelen, että koska olemme treffeille päätyneet emmekä tiedä toisistamme muuta kuin ulkonäön, pidämme toisiamme ainakin jokseenkin vetävännäköisinä. Amerikkalaistyyliset latteudet, jossa automaattisesti kehutaan kauniiksi, ei tee minuun minkäänlaista vaikutusta.

Vierailija
72/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja maksan kaiken ensitreffeillä pääsääntöisesti aina. Mulla se syy on ihan yksinkertaisesti ajateltu niin, että kun en siinä vaiheessa yleensä vielä tiedä toisen taloudellisesta tilanteesta, niin haluan varmistaa ettei (yleensä minun valitsemani paikka ja tapa) treffeistä tule toiselle sellaisia kustannuksia, joiden takia elämässä tarvitsisi jostain tinkiä. Ja kun mulle yhdet illalliset ei vaikuta talouteen mitenkään, niin tällä varmistan vaan sen, ettei raha-asioiden takia treffeissä ole ylimääräistä stressitekijää. 

Toki on tainnut kerran käydä niin, ettei naiselle tarjoaminen kelvannut, kun oltiin niin periaatteellisia.

On lisäksi paljon käytännöllisempää, kun vain toisen täytyy kaivaa kuvetta maksutapahtumissa. Pienikin sujuvuuslisä on aina tervetullut.

Vierailija
73/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä, ja kyllä menneisyydessäkin miehetkin kyllä joutuvat laittautumaan treffeille.

Miksi naisille pitäisi maksaa seurasta? Tiedäthän, että sille on toinenkin ilmaus treffien lisäksi?

Naisten laittautuminen kestää pidempään. Jos pääset joskus naimisiin, niin tämäkin selviää sinulle moneen kertaan, kun odotat juhlieen lähtiessä vaimoa, joka puunaa itseään loputtomiin.

Jos kahvikupin hinta on sinulle kynnyskysymys, niin voit pyytää naisen vaikka kävelylle.

Nämä nykyiset kahvikuppivänkäämiset tuntuvat aivan käsittämättömiltä, kun muistelen ensimmäisiä treffejäni nykyisen mieheni kanssa. Olimme a la carte -ravintolassa ja söimme pidemmän kaavan mukaan, eikä mies tehnyt maksamisesta minkäänlaista numeroa.

Ei hinta, vaan periaate. Joko eletään modernissa yhteiskunnassa ja vaalitaan tasa-arvoa, tai sitten emme elä. Jos emme elä, niin se on samalla sitten päätetty kenen rooliin kuuluu esimerkiksi lastenhoito, ruuanlaitto ja kotiaskareet.

Kannattaa vaan tehdä heti selväksi että etsit perinteistä naista, kyllä niitäkin löytyy.

Juuri päinvastoin. Jos haluaisin perinteisen naisen hakisin ulkomailta. Pohjoismaat ovat harvoja maita, jossa modernia ja oikeasti tasa-arvoista naista voi etsiä. Anglot (US/UK), Ranska, siellä mies maksaa vieläkin.  Paitsi ehkä nuoret. Välimeren maat ja Itä-Eurooppa ovat oikein kunnolla perinteisiä sukupuolirooleissa. Saksasta en ole varma, jostain syystä ei ole ikinä tullut käytyä. 

Vierailija
74/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja maksan kaiken ensitreffeillä pääsääntöisesti aina. Mulla se syy on ihan yksinkertaisesti ajateltu niin, että kun en siinä vaiheessa yleensä vielä tiedä toisen taloudellisesta tilanteesta, niin haluan varmistaa ettei (yleensä minun valitsemani paikka ja tapa) treffeistä tule toiselle sellaisia kustannuksia, joiden takia elämässä tarvitsisi jostain tinkiä. Ja kun mulle yhdet illalliset ei vaikuta talouteen mitenkään, niin tällä varmistan vaan sen, ettei raha-asioiden takia treffeissä ole ylimääräistä stressitekijää. 

Toki on tainnut kerran käydä niin, ettei naiselle tarjoaminen kelvannut, kun oltiin niin periaatteellisia.

On lisäksi paljon käytännöllisempää, kun vain toisen täytyy kaivaa kuvetta maksutapahtumissa. Pienikin sujuvuuslisä on aina tervetullut.

Kävin eilen illalla syömässä, ja lasku puolitettiin. Erittäin sujuvaa oli kuitenkin myös näin, niin tarjoilijan kuin meidän asiakkaidenkin näkökulmasta. Tosin joku puoli minuuttia lisää siihen, että maksutapahtuma on hoidettu, ei kyllä kaada maailmaani. Ei kaikkea tarvi aina hoitaa niin tehokkaasti :)

Vierailija
75/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen kirjoittama teksti. Ei epäilystäkään.

Vierailija
76/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen illalla syömässä, ja lasku puolitettiin. Erittäin sujuvaa oli kuitenkin myös näin, niin tarjoilijan kuin meidän asiakkaidenkin näkökulmasta. Tosin joku puoli minuuttia lisää siihen, että maksutapahtuma on hoidettu, ei kyllä kaada maailmaani. Ei kaikkea tarvi aina hoitaa niin tehokkaasti :)

Jos rahalla ei ole mitään väliä, eikä halua maksuun kytkeä tasa-arvokysymyksiä ja afrikan tilannetta,, niin turha on turhaa. On lisäksi paljon tilanteita, joissa tilaus ja maksu tehdään tiskillä. Niissä on usein kätevää, että toinen varaa pöytää ja toinen hakee/tilaa. Sujuvuutta voi lisätä, kun ei sotke turhia periaatteita elämää hankaloittamaan. 

Toki jos raha on jostain pois, eikä ylimääräistä ole, niin joutuuhan sitä erilailla miettimään.

Vierailija
77/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen kirjoittama teksti. Ei epäilystäkään.

Eipäs vaan ollutkaan, joten meneppä trolli metsään takas huutelemaan. Hus.

Vierailija
78/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perinteisenä naisena arvostan miehen ruuan metsästys taitoja. Suomennettuna tarkoitan huolen pitoa lähimmäistään. Mies on mies.

Nykynaisena osaan metsästää ruokani enkä tarvitse siihen miestä mutta onhan tuo varmasti ensimmäinen osoitus pystyykö huolehtimaan lähimmäisistään. En hae elätettävää.

Tuntematon nainen on miehelle lähimmäinen?

Kai vastaavasti tyydytät treffeillä miehen seksuaaliset tarpeet koska lähimmäiselle näin tehdään?

Vierailija
79/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna maksaa jos en pidä todella paljon miehestä

Vierailija
80/126 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffailija kirjoitti:

Minä miehenä aina tarjoan ensin riippumatta siitä, kumpiko pyysi treffeille. Mutta nainen, joka tarjoutuu maksamaan toiset, saa lisäpisteet. Minä tietysti torjun ehdotuksen kohteliaasti, mutta tasa-arvoisen lupauksen tehnyt nainen nostaa osakkeitaan.

Höpöjä.

Minä miehenä vetäisen samalla mitalla sisäfilettä naisen piikkiin kuin itse tarjosin. Erottuupa köyhät ja epätasa-arvoa kannattavat lokit heti alkuunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi